När kan 980Ti väntas komma ut?

Permalänk
Medlem

Rätt enkelt, vill du ha det värsta så väntar du på 980ti/titan2, som sedan bör ligga på topp i närmare ett år. Men kan nästa lova att du kommer inte få i närheten prestanda/krona. De kommer säkerligen vara skit grymma, men skit dyra. Gissar 8-10k, så det beror på vad du tycker är rimligt att betala för en gpu.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Det här är mest sannolikt. Tror Nvidia kommer dröja GM200/GM210 tills 20nm blir stabilt.

Skrivet av fantomsmurfen:

De kan ju släppa 980 Ti på GM200. 660 Ti har ju också en annan GPU än 660.

Fast det kommer inte hända med tanke på att de kommer vilja ha minst 2 modeller av gm210.

Det kommer inte bli 980 ti, 980 ti extreme, 980 ti super power extreme direkt utan gm210 kommer få ett eget namn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Men återigen, hur skall nVidia skapa ett 980Ti? Klistra på shaders med silvertejp? Kretsen i GTX 980 är redan maximerad och kan inte bli bättre/snabbare. Allt är upplåst och den går på maxvarv. Enda möjligheten till snabbare kort är en annan krets dvs GM200 vilket resulterar i ett annat namn/nummerserie.

T.ex. med binnade kretsar som går att klocka högre, och högre basklock.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Inte ens säkert att Titan 2 kommer. då Titan korten blev uppkallade efter superdatorn som använder GK110

http://en.wikipedia.org/wiki/Titan_(supercomputer))

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fRostmirE:

560 Ti t ex. Jag vill minnas att det var i och med 500-serien dem började med Ti stämpeln, om jag inte har fel så har det inte funnits innan så de är relativt nytt ändå.

Begreppet "Ti" har funnits länge t.ex. GeForce4 Ti

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Skrivet av mr_sQuinty:

Begreppet "Ti" har funnits länge t.ex. GeForce4 Ti

jag hade ett Geforce 2 Ti så ännu längre än så

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

jag hade ett Geforce 2 Ti så ännu längre än så

Skrivet av mr_sQuinty:

Begreppet "Ti" har funnits länge t.ex. GeForce4 Ti

Så rätt, jag hade (och har) också ett Geforce 2 Ti, vet inte var jag fick att de börja med 560 ti ifrån! Minnet är bra men kort, en kopp kaffe för lite som vanligt

Visa signatur

Under construction...

Permalänk

Suttit på mitt 780 sen realesen och ser ingen anledning att byta ut det nu iheller. Spelar inga spel i över 1080p så väntar nog tills det kommer tyngre titlar innan jag ens funderar på det.

Visa signatur

| MB: GIGABYTE Z390 AOROUS ELITE | CPU: Intel Core i5-9600K -> NZXT Kraken x62 | GPU: Palit GeForce RTX2080 8GB | RAM: HyperX Fury Black 32gb 3200 Mhz | PSU:EVGA Supernova 750W| SSD M.2:Samsung 970 evo plus 500gb | Chassi: NZXT H440W |

Permalänk

Vet inte hur mycket sanning det ligger i detta dock

http://www.nordichardware.se/Grafik/msi-avvaktar-med-lightnin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

AMD kommer garanterat släppa något inom några månader
Och det blir snabbare än 980...
Jag tror vi kan få se ett 980Ti i början av nästa år.
Aldrig att nVIDIA kommer låta se bli besegrade på singel gpu

Att släppa just ett GTX980Ti skulle förmodligen innebära att man använde sig av samma krets som nuvarande kort dvs. GM204. Nu verkar ju iofs GM204 vara fullt aktiverad, dvs inga SMM-kluster avstängda och kortet är dessutom klockat väldigt högt. Vet inte riktigt var någonstans de skulle hitta de ökade värdet på ett Ti? Grejen med GK110 var ju att hela den första revisionen av denna krets var såpass dålig att Nvidia inte fick ut tillräckligt många fungerande exemplar, vilket ändrades efter att man designat om kretsen nån/några ggr, och ungefär efter ett år senare var redo att släppa den på nytt (revision B1). GM204 är med största sannolikhet mycket lättare att tillverka, och de kretsar som inte blev fulländade sitter i GTX970.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Återkommer lite såhär i efterhand. 980ti kommer att komma!

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Återkommer lite såhär i efterhand. 980ti kommer att komma!

underlag ?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Återkommer lite såhär i efterhand. 980ti kommer att komma!

Skrivet av Mithras:

underlag ?

Ja det vore nöjs!

Permalänk
Skrivet av Mithras:

underlag ?

http://www.nordichardware.se/Grafik/geforce-gtx-980-ti-aer-50...

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Den artikeln är rätt gammal.

Permalänk
Hedersmedlem

Det återstår att se om detta kommer innan årsskiftet och vad de isf döper det till, alltfrån GTX 980TI, GTX 990 till Titan II. Jag gissar att man väntar på det andra lagets släpp innan man gör slag i saken.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

GTX 980 8GB ryktades det om tidigare i höst. Någon som hört något nytt på den fronten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Den artikeln är rätt gammal.

Skrivet av Jalle64:

Det återstår att se om detta kommer innan årsskiftet och vad de isf döper det till, alltfrån GTX 980TI, GTX 990 till Titan II. Jag gissar att man väntar på det andra lagets släpp innan man gör slag i saken.

en till gammal articel men:

http://www.redgamingtech.com/nvidia-releasing-geforce-titan-x...
http://www.game-debate.com/news/?news=14500&graphics=GeForce+...

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

nepp inget direkt nytt på tapeten. Vi tror och hoppas på nytt kort, men ser inte bra ut. Om "980TI" skall kontra 390x så blir det senare. SK Hynix börjar 2015q1 med de nya minnenna som tydligen skall ge det lilla extra till 390x. Men asså allt är ju så mycket rykten och hopp så en grävskopa av salt lär inte räcka.

Så ingen vet egentligen.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Mer vram åt folket säger jag, 4GB är på tok för lite.

Permalänk
Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Tror inte på 980 TI förrens AMD släpper något snabbare än GTX 980. Det hände samma sak med när 290X släppptes.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det återstår att se om detta kommer innan årsskiftet och vad de isf döper det till, alltfrån GTX 980TI, GTX 990 till Titan II. Jag gissar att man väntar på det andra lagets släpp innan man gör slag i saken.

Geforce GTX 980 Ultra

kanske