Permalänk
Medlem

Köpte ett Fractal Design Arc för 2 år och 5 månader sedan på Inet och har den senaste månad haft problem med ena fläkten. Den snurrar jättesakta och låter mycket och konstigt. Filmade litegrann innan jag kopplade ur fläkten: https://www.youtube.com/watch?v=-1M0Pf36go4 (ber om ursäkt för jag filmade vertikalt ). Är det något som går på reklamation eller är det helt kört? Är mest nyfiken, klarar mig nog bra utan den fläkten ändå.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Bootas:

Hur går det med Kelvin serien?

Vi valde att fördröja massproduktionen något för att optimera prestandan lite till, men nu är de klara och på väg ut, både till affärer och recensioner.

Skrivet av Pusher:

Precis. Satt i telefon med deras kundtjänst och hon förstod inte heller varför mitt konto var borta.

Låter skumt, köpte du på nätet eller direkt i butik? Vi kan tyvärr inte göra något utan inköpsbevis.

Skrivet av Fixoon:

Köpte ett Fractal Design Arc för 2 år och 5 månader sedan på Inet och har den senaste månad haft problem med ena fläkten. Den snurrar jättesakta och låter mycket och konstigt. Filmade litegrann innan jag kopplade ur fläkten: https://www.youtube.com/watch?v=-1M0Pf36go4 (ber om ursäkt för jag filmade vertikalt ). Är det något som går på reklamation eller är det helt kört? Är mest nyfiken, klarar mig nog bra utan den fläkten ändå.

Skapa en ticket på https://support.fractal-design.com/support/tickets/new så hjälper de dig

Permalänk

Jag har en Fractal Design R3 och startknappen (Plastbiten du trycker på när man startar datorn) har flygit av (Fråga mig inte hur den försvann, för jag har ingen aning!) Och tänkte om det finns att köpa en ny startknapp.. Har en liten bild på hur det ser ut nu.
Uppskattar gärna hjälp.

Permalänk
Medlem

Nu när Define R5 är lanserad undrar jag väldigt intresserat om ni funderat på en upgrade för Define Mini? Känns ganska naturligt då både Arc och Define för ATX-brädor har uppdaterats väldigt kontinuerligt

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Finns det någon chans att det kommer komma en Arc Midi R3, samma stomme som Define R5 men med Arc-seriens inriktning på luftflöde?

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av MuffinManxD:

Jag har en Fractal Design R3 och startknappen (Plastbiten du trycker på när man startar datorn) har flygit av (Fråga mig inte hur den försvann, för jag har ingen aning!) Och tänkte om det finns att köpa en ny startknapp.. Har en liten bild på hur det ser ut nu.
Uppskattar gärna hjälp.
http://i.imgur.com/vGswEaC.jpg

Hör av dig till supporten (skapa en ticket), de kan skicka ut en ny.

Skrivet av YamahaDGX630:

Nu när Define R5 är lanserad undrar jag väldigt intresserat om ni funderat på en upgrade för Define Mini? Känns ganska naturligt då både Arc och Define för ATX-brädor har uppdaterats väldigt kontinuerligt

Skrivet av Skogsmard:

Finns det någon chans att det kommer komma en Arc Midi R3, samma stomme som Define R5 men med Arc-seriens inriktning på luftflöde?

Tack för visat intresse, men vi kan inte prata om möjliga framtida produktsläpp. Både Define Mini och Arc Midi R2 tillhör dock de modeller som längst tid passerat sedan förra revisionen, så det är inte otänkbart.

Permalänk
Medlem

När kommer Define R5 med fönster på sidopanelen släppas?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Skrivet av Fractal Design:

Hör av dig till supporten (skapa en ticket), de kan skicka ut en ny.

Var skapar jag en ticket? Kan du länka?

Permalänk
Medlem

Gå till fractal designs hemsida klicka på Technical Support sen new support ticket.
Det tog mig 5 sek att hitta!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Gå till fractal designs hemsida klicka på Technical Support sen new support ticket.
Det tog mig 5 sek att hitta!

Ja, googlade själv efter jag skrev detta. Dumt nog av mig att inte googla först

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Timelord Sloth:

När kommer Define R5 med fönster på sidopanelen släppas?

Släppt är den redan, och i butik bör den finnas i god tid innan jul. De kommer till hamnen på måndag, sedan tar det en dryg vecka till innan de är framme på hyllan.

Skrivet av grizzly666:

Gå till fractal designs hemsida klicka på Technical Support sen new support ticket.
Det tog mig 5 sek att hitta!

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Släppt är den redan, och i butik bör den finnas i god tid innan jul. De kommer till hamnen på måndag, sedan tar det en dryg vecka till innan de är framme på hyllan.

*hype*

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Hej!

Ett par frågor angående passformen av några Noctua produkter i ert nya Define R5 chassi:

1. CPU-kylaren NH-U14S får plats utan några som helst problem antar jag?
http://www.noctua.at/main.php?show=productview&products_id=64&lng=en

2. Jag har tänkt montera in 3 stycken chassifläktar, två stycken i fronten och en där bak, jag står och väljer mellan NF-A15 PWM och NF-A14 PWM fläktar:
http://www.noctua.at/main.php?show=productview&products_id=54&lng=en
http://www.noctua.at/main.php?show=productview&products_id=65&lng=en

NF-A14 PWM är en standard 140mm fläkt som naturligtvis passar i chassit, NF-A15 PWM är dock annorlunda då den har måtten 140x150x25 mm (150mm bred) och använder monteringshålen för 120mm fläktar.
Får det plats två NF-A15 PWM i fronten och en NF-A15 PWM bak i Define R5 chassit? Om så är fallet, är det ett bättre val än NF-A14 PWM fläktar? Kanske svårt för er att svara på den sista frågan.

Permalänk
Medlem

Kommer ni lansera dom uppdaterade fläktarna som sitter i Define R5 separat snart?
Eller kan ni inte prata om det?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av minimjuk:

Hej!

Ett par frågor angående passformen av några Noctua produkter i ert nya Define R5 chassi:

1. CPU-kylaren NH-U14S får plats utan några som helst problem antar jag?
http://www.noctua.at/main.php?show=productview&products_id=64&lng=en

2. Jag har tänkt montera in 3 stycken chassifläktar, två stycken i fronten och en där bak, jag står och väljer mellan NF-A15 PWM och NF-A14 PWM fläktar:
http://www.noctua.at/main.php?show=productview&products_id=54&lng=en
http://www.noctua.at/main.php?show=productview&products_id=65&lng=en

NF-A14 PWM är en standard 140mm fläkt som naturligtvis passar i chassit, NF-A15 PWM är dock annorlunda då den har måtten 140x150x25 mm (150mm bred) och använder monteringshålen för 120mm fläktar.
Får det plats två NF-A15 PWM i fronten och en NF-A15 PWM bak i Define R5 chassit? Om så är fallet, är det ett bättre val än NF-A14 PWM fläktar? Kanske svårt för er att svara på den sista frågan.

1) Vi har inte provat med just den modellen, men det bör inte vara något som helst problem.

2) Bak bör det funka med A15, men det begränsar lite hur mycket den kan skjutas upp och ner. Fram kommer det gå att sätta en A15, men inte två.

Skrivet av Kilroy:

Kommer ni lansera dom uppdaterade fläktarna som sitter i Define R5 separat snart?
Eller kan ni inte prata om det?

Ja, de kommer finnas att köpa separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

1) Vi har inte provat med just den modellen, men det bör inte vara något som helst problem.

2) Bak bör det funka med A15, men det begränsar lite hur mycket den kan skjutas upp och ner. Fram kommer det gå att sätta en A15, men inte två.

Tack, då vet jag!

Permalänk
Inaktiv

Vi valde att fördröja massproduktionen något för att optimera prestandan lite till, men nu är de klara och på väg ut, både till affärer och recensioner.

Något ungefärligt datum?

Permalänk

Jag har redan fått tag på mitt iallfall!

Visa signatur

MoBo~ASUS Z97-A | GPU~Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | CPU~QuadCore Intel Core i7-4790K | CPU Cooler~Noctua NH-D15 | RAM~24518 MB (DDR3-1333) | PSU~EVGA SuperNOVA G2 750W | Monitor~AOC 2795E [27" LCD] | OS~Win7 Ultimate SP1 (x64)[/LEFT]

Permalänk
Medlem

Tjena, råkade ha sönder mitt front audio jack på mitt FD R4, finns det att köpa till en ny sådan löst?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zedong:

Tjena, råkade ha sönder mitt front audio jack på mitt FD R4, finns det att köpa till en ny sådan löst?

Tack på förhand.

När min front audio gick sönder så mailade jag deras support, och då fick jag en ny utan några som helst problem. Behövde bara uppge serienumret på chassit och adressen så klart.

Såatte öppna en support-ticket här bara: https://support.fractal-design.com/support/tickets/new

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av anon41947:

Vi valde att fördröja massproduktionen något för att optimera prestandan lite till, men nu är de klara och på väg ut, både till affärer och recensioner.

Något ungefärligt datum?

Containern skall komma i hamn till helgen, sedan brukar det ta ungefär en vecka till innan produkterna är ute i butik. Det är ju dock precis i julrushen, så eventuellt blir det svårt att få tag på dem före jul.

Skrivet av Zedong:

Tjena, råkade ha sönder mitt front audio jack på mitt FD R4, finns det att köpa till en ny sådan löst?

Tack på förhand.

Som redan sagts, kontakta supporten

Skrivet av Bakgrund:

När min front audio gick sönder så mailade jag deras support, och då fick jag en ny utan några som helst problem. Behövde bara uppge serienumret på chassit och adressen så klart.

Såatte öppna en support-ticket här bara: https://support.fractal-design.com/support/tickets/new

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bootas:

Hur går det med Kelvin serien?

Är det nättag?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av jacobtr:

Är det nättag?

Kelvin är vår nya vattenkylning, se http://www.fractal-design.com/home/product/water-cooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Ok kasn var intresant ska kolla på det!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

Stort tack till Fractal Design Support för att de helt kostnadsfritt skickade en bortslarvad lös komponent till min Node 605.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kusk0r:

Stort tack till Fractal Design Support för att de helt kostnadsfritt skickade en bortslarvad lös komponent till min Node 605.

Det har dom gjort till mig med. Samt ett par fläktar som gett upp. Nu har ett par till gjort det, men känner inte att jag kan klaga mer nu

Sugen på ett R5 chassi med! Bra kompromiss av kvalitet och pris.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Varför gjorde ni om luckan till R5 så att det inte stängs med magnet? Stör mig verkligen på det då det känns billigt och dåligt nu.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Varför gjorde ni om luckan till R5 så att det inte stängs med magnet? Stör mig verkligen på det då det känns billigt och dåligt nu.

Ja, kan faktiskt hålla med där! Varför ändra på något som fungerade så sjukt bra? Det finns såklart alltid saker att förbättra på en produkt. Ni hade till exempel kunnat dämpa ljudet som luckan ger ifrån sig när den stängs. Låter en aning högt och lite som "billig" plast, men att göra om hela luckan till "clips"... Nej, ta tillbaka det gamla tack

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Har ju införskaffat en Define R4 och undrar lite bara hur det är med luckan/dörren där fram, man vill ju att det ska dra in luft med fläkten där fram men det är ju som sagt en lucka där, går det att enkelt lossa luckan?

Permalänk
Medlem

Det var ett tag sedan jag skruvade med ett R4 chassi men om jag inte minns fel så är det väl bara att skruva bort luckan den sitter med 4-6st stjärnskruvar.

Men luckan begränsar inte luftflödet så mycket som du kanske tror den dämpar däremot ljudet ganska mycket.
Men visst en liten skillnad gör det men mestadels för att flödet tar en 90° sväng istället för att gå rakt och detta är en ganska liten skillnad.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!