Vinn 5 000 kronor presentkort på CDON i Black Friday-tävling

Permalänk
Medlem

Jag o en kompis satt med photoshop och pusslade ihop detta på en lektion.
For the record, ingen av oss spelar COD

http://imgur.com/VyfKXi8

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kul tävling, synd att man precis såg den och att den gick så jäkla fort att lösa tydligen

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av trickysaer:

Kul tävling, synd att man precis såg den och att den gick så jäkla fort att lösa tydligen

Det tog betydligt kortare tid än vad vi räknat med, nästa gång får vi göra något klurigare!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det tog betydligt kortare tid än vad vi räknat med, nästa gång får vi göra något klurigare!

Mjo, men mer sånt här tycker jag Kul med nytt och en tävling där man inte måste vara photoshop-kung för att kunna delta Hur lång tid tog det innan rätt svar kom in?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det tog betydligt kortare tid än vad vi räknat med, nästa gång får vi göra något klurigare!

Kör med flera del steg, att första ledtråden leder till en annan ledtråd som leder till en ny ledtråd..

Då tar det lite längre tid och om ingen skulle klara det så är det enklare att se vem som kom längst

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk

Eftersom tävlingen är över.... Fml

Permalänk

Jahapp, man kanske skulle sett att tävlingen var avslutad innan man gjorde ett finfint pussel i photoshop..

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Du skall skriva ut, klippa ut och lägga pusslet.
Fattar du väl.

Hahahha fan vad smart. Jag hade tänkt att man skulle dra in bilden i photoshop sen sitta och klippa ut och knåpa ihop bitarna i PS, det verkar betydligt jobbigare.

Skrivet av Sushikocken:

Jaja får man väl vara först på Blackfriday istället då och ta alla superklipp
PS: har vi inte nog med stressiga shopping högtider, känns lite som att det är illuminati som infört Black Friday för att se ner på oss vanligt folk, hur giriga vi blir för att spara några slantar.

Jag är övertygad om att black friday kommit till sverige genom youtube-videos på slagsmål och kaos i amerikanska affärer under black friday. Och sen så brukar det ju tas upp i massa program, colbert report och dylikt.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushikocken:

Jaja får man väl vara först på Blackfriday istället då och ta alla superklipp
PS: har vi inte nog med stressiga shopping högtider, känns lite som att det är illuminati som infört Black Friday för att se ner på oss vanligt folk, hur giriga vi blir för att spara några slantar.

De slänger åt oss lite godis och ser på när vi slåss som småbarn. Jag skulle också gjort så om jag tillhörde dom! For the Lulz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det tog betydligt kortare tid än vad vi räknat med, nästa gång får vi göra något klurigare!

Kör lottning på alla rätta svaren.

Läste precis artikeln/tävlingen och tänkte lösa pusslet, men så såg jag att tävlingen redan var avslutad.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Mm, ovanligt tråkig tävling får jag säga...
Tog 1h 11min från att den utannonserades tills den tog slut. Handlade alltså bara om vem som inte hade något att göra kl. 09:38 och bestämde sig för att kolla Sweclockers istället. Alla andra var chanslösa..

Men men, jag ska inte klaga för mycket

Har man ett dagtidsjobb så kan man inte vara med i denna tävling...
...om man nu inte råkar ha ett jobb där man inte har något vettigt att göra.
De kanske tänkte att har man ett jobb är man tillräckligt 'rik' för att inte behöva vinna.

Jag skrev ut, började klippa, kollade sen vilken tid nyheten publicerades, kollade tråden och såg att tävlingen var avgjord.
(Vilket jag förväntade mig efter jag såg hur tidigt tävlingen publicerades)

Men lite kul tävling ändå

Permalänk
Medlem

Vilken svinig tävling, ska inte alla ha lika stor chans?
Det här är ju typ "den som slösurfar mest vinner".

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Gav detta ett försök i Paint, tålamodet tog slut efter 2 minuter...

Hahahaha jag med, använde verktyget att klippa ut på frihand, haha!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Vilken svinig tävling, ska inte alla ha lika stor chans?
Det här är ju typ "den som slösurfar mest vinner".

Håller med, publiceras den på Sweclockers så tycker man att alla medlemmarna borde få en chans. Exempelvis låt den stå öppen i 24h och slumpa ut vinnaren av de som hade rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Hahahaha jag med, använde verktyget att klippa ut på frihand, haha!

Samma här, helt värdelöst! Försvann mindre bitar av pusselbitarna här och där

Aja grattis till vinnaren Jag fick lite tidsfördriv i alla fall

Permalänk
Medlem

Åhh, nu vill jag bara ta en copy av någons färdiga ledtråd och backa tiden bakåt 24 timmar och vara först med ledtråden.

Tror det skulle bli chock då.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag såg "RA" och tänkte Dragon Age. fml

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Jag är övertygad om att black friday kommit till sverige genom youtube-videos på slagsmål och kaos i amerikanska affärer under black friday. Och sen så brukar det ju tas upp i massa program, colbert report och dylikt.

Som anställd på en av Sveriges större näthandlare så vet jag att det har uppmuntrats rätt rejält från branschorganisationerna att vi handlare ska göra konceptet Black Friday och även Cyber Monday (låter hur lökigt som helst, ja vet) stort även i Sverige. Precis som man gjort med Halloweeen och Alla hjärtans dag och diverse andra låtsasursäkter för att sälja saker.

Vi kör också en kampanj med detta, men jag gillar Netonnets approach bättre faktiskt.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem

Riktigt riktigt uselt att tävlingen avslutades efter EN timme. Dåligt. Usch.

Permalänk
Medlem

Men förfan... det var ett JÄVLA GNÄLL på folk?! Man kan ju tro att ni har betalat för medlemsskap på sidan, anmält er i förväg till tävlingen eller liknande. Det är en tävling där man GER BORT ett pris, givetvis kommer vissa missa att svara i tid, inte hinna eller dylikt.

Så här kommer det alltid vara. Livet är inte rättvis, någon är bättre, fyndigare eller smartare än du. Men om ni nu är missnöjda, kan ni inte visa lite hyfs och komma med konstruktiv feedback? Skölj ur citronen ni tuggat i er och spotta ut rakbladen innan ni kommenterar så ökar ju chansen att det kommer tävlingar som är mer rättvisa i framtiden. Gnäll kommer man inget vart med.

Kramispotatisar på er alla!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av luiga:

Som anställd på en av Sveriges större näthandlare så vet jag att det har uppmuntrats rätt rejält från branschorganisationerna att vi handlare ska göra konceptet Black Friday och även Cyber Monday (låter hur lökigt som helst, ja vet) stort även i Sverige. Precis som man gjort med Halloweeen och Alla hjärtans dag och diverse andra låtsasursäkter för att sälja saker.

Vi kör också en kampanj med detta, men jag gillar Netonnets approach bättre faktiskt.

http://www.luiga.se/upload/netonnet_blackfriday.jpg

naturligtvis. men instresset kom från utube. Och jag upplevde att intresset från kunderna att vilja ha black friday kom innan affärerna faktiskt började ha det. Men shoppar var väldigt snabba på att införa det när intresset väl kom.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Man kan ju tro att ni har betalat för medlemsskap på sidan

Har inte alla andra också gjort det?!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

naturligtvis. men instresset kom från utube. Och jag upplevde att intresset från kunderna att vilja ha black friday kom innan affärerna faktiskt började ha det. Men shoppar var väldigt snabba på att införa det när intresset väl kom.

Medvetenheten om Black Friday har ökat givetvis via Youtube. Men intresset kommer givetvis av att butikerna hakat på. Hade inte butikerna marknadsfört Black Friday hade ingen köat den här fredagen.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt