Permalänk
Skrivet av Ph0bLif3:

Ska ni handla en T6 så köp den hos eciggs.se och dom har den blåa kvar i lager: http://eciggs.se/produkter/apv-vv-vw/clouper-t6-100watt/

Visst det kanske är lite dyrare att köpa den här hemma i Sverige men jag har inte problem med min T6. Man har ju hört att det har funnits felaktiga batchar och tydligen har det varit många så dom som fick en T6a som hade massa problem hade otur.

Just därför länkade jag till eciggs.se eftersom jag inte har några större problem med min. I alla fall inte ännu...

---------------------------------------------------->

Har vapat med T6an på 9W med min iClear 30s i 2 dagar nu(286 blossar) och batteriet är bara på 68% vilket är imponerande. Det kommer nog att räcka i 2 till 3 dagar till innan man behöver ladda den. Beror också på hur mycket man vapar men det kommer att räcka i ett par dagar i alla fall beroende på motståndet i coilen och hur många coils man har. Desto flera desto mera kraft går åt. Visserligen är 30s bara en cleartomizer och har bara 2.1 ohm coil men detta räcker för mig i alla fall för att få min dagliga nikotin dos. RDA med olika builds leker jag med bara hemma och då kör jag nikotinfritt och mestadels VG e-juice för lite "cloud-chasing" på en mekanisk modd. Använder inte det utomhus offentligt.

Liten fråga bara, varför har du inte provat RBA's? Typ Kayfun, Rose V2 osv? Mycket bättre smak än en iClear 30s IMO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15037938']Dagens vapemail!!!

Dark Horse
Tugboat V2
Mutation X
Little Boy
Tobh V2 copper
Odin
Orchid V4

Om du gillar utseendet på Orchid v1 kan du byta ta chimneyn och skalet från den och montera på Orchid v4

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ZaInT:

Om du gillar utseendet på Orchid v1 kan du byta ta chimneyn och skalet från den och montera på Orchid v4

Ja antingen det eller valfri Kayfun tank eller valfritt kayfun tillbehör

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15041743']Ja antingen det eller valfri Kayfun tank eller valfritt kayfun tillbehör

Ja det har du rätt i, många av de här man kan blanda sin egen lösning av nu när jag tänker efter.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Vad säger vi om detta då?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19928247.ab

Och som Wolverine brukar säga, "Vapemail"

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Liten fråga bara, varför har du inte provat RBA's? Typ Kayfun, Rose V2 osv? Mycket bättre smak än en iClear 30s IMO.

Jodå visst har jag provat det. Jag har en Kayfun 3.1 och en Avenger. Det smakar helt klart bättre med RBAs. Det är bara det att jag är så van vid iClear 30s för det var den jag började med och den väger ju en hel del mindre så det blir lite mera portabel så att säga.

Avengern som jag beställde passade inte på T6an. Av någon anledning så går den inte att skruva ner för den tar stopp efter ett litet varv men den funkar utmärkt på alla mina andra modds. Det konstiga är att alla mina andra cleartomizer, RBA/RDA går att skruva ner på min T6. Förstår inte riktigt varför men har provat många gånger och den tar stopp i 510 gängorna.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Vad säger vi om detta då?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19928247.ab

Och som Wolverine brukar säga, "Vapemail"
http://i.imgur.com/VMVlJOQ.jpg

I call bullshit. Aftonbladet skriver inte mycket vettigt. Får hoppas att det inte stämmer
Btw hur gillar du Lord of the rings smaken, och tutti frutti och Summer Yummy? Ser väldigt ''Yummy'' ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

I call bullshit. Aftonbladet skriver inte mycket vettigt. Får hoppas att det inte stämmer
Btw hur gillar du Lord of the rings smaken, och tutti frutti och Summer Yummy? Ser väldigt ''Yummy'' ut

Inte kommit så långt, Har bara en Vamo V5 och en Nautilus mini så det tar lite tid att testa smaker

Försöker testa RY4 just nu då det är min första 24MG.

Men dem luktade gott i alla fall! Och bland de ända jag lärt mig sedan jag började med E-cigg är att oftast så smakar dem ungefär vad de luktar

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Det finns massor med forskning i olika länder där man undersökt vad ångan från en e-cigg innehåller på riktigt. Mängderna är så små att det inte räknas som hälsofarligt(Cancerframkallande ämnen etc...). Det är bara att söka på nätet. Finns massor med information om det. Tror inte alla dom länderna har fel direkt. Det säger emot aftonblades artikel.

Koffein är ju inte bra för hälsan heller då i sådana fall. Men folk dricker ju kaffe i alla fall och man blir ju beroende av koffeinet också. Inget är väl bra om man överkonsumerar. Sunt förnuft helt enkelt.

Dör folk av att dricka kaffe? Nej, inte direkt... Men det är klart dricker man e-juicen som innehåller koncentrerad nikotin så självklart kan man dö beroende på mängden. Det är ju trotts allt ett gift i den formen men att "vapa" är nog inte farligare än att få i sig koffein i samma mängd. Om man verkligen bryr sig 100% om hälsan dricker man väl inte kaffe heller.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Inte kommit så långt, Har bara en Vamo V5 och en Nautilus mini så det tar lite tid att testa smaker

Försöker testa RY4 just nu då det är min första 24MG.

Men dem luktade gott i alla fall! Och bland de ända jag lärt mig sedan jag började med E-cigg är att oftast så smakar dem ungefär vad de luktar

Mycket sant! Jag har hört att RY4 och många andra tobaks smaker behöver lång steep time. Jag hade själv en tobaksjuice som smakade skit, sen testade jag den igen efter några månader, stor skillnad!

Permalänk
Skrivet av Ph0bLif3:

Det finns massor med forskning i olika länder där man undersökt vad ångan från en e-cigg innehåller på riktigt. Mängderna är så små att det inte räknas som hälsofarligt(Cancerframkallande ämnen etc...). Det är bara att söka på nätet. Finns massor med information om det. Tror inte alla dom länderna har fel direkt. Det säger emot aftonblades artikel.

Koffein är ju inte bra för hälsan heller då i sådana fall. Men folk dricker ju kaffe i alla fall och man blir ju beroende av koffeinet också. Inget är väl bra om man överkonsumerar. Sunt förnuft helt enkelt.

Dör folk av att dricka kaffe? Nej, inte direkt... Men det är klart dricker man e-juicen som innehåller koncentrerad nikotin så självklart kan man dö beroende på mängden. Det är ju trotts allt ett gift i den formen men att "vapa" är nog inte farligare än att få i sig koffein i samma mängd. Om man verkligen bryr sig 100% om hälsan dricker man väl inte kaffe heller.

Sen är det också massor av andra saker som är cancerframkallande, det räcker ju att du sitter ute i solen, pratar i mobiltelefon, ha på dig foliehatt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Mycket sant! Jag har hört att RY4 och många andra tobaks smaker behöver lång steep time. Jag hade själv en tobaksjuice som smakade skit, sen testade jag den igen efter några månader, stor skillnad!

Aldrig kört med någon sleep time faktiskt...
Lite ont om plats i rummet..

Som jag förstått det så ska man skruva upp och låta den stå öppen?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare

Vapemail idag

Custom Bell top cap med Vapeskull chimney till Kayfun

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vad säger vi om detta då?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19928247.ab

Och som Wolverine brukar säga, "Vapemail"
http://i.imgur.com/VMVlJOQ.jpg

http://www.nrk.no/verden/forsker-avviser-skremselsnyhet-om-e-...

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Om du går upp i tråden så kan du se lite.. Men eftersom jag är så snäll så är här några länkar till ett bra setup:
http://eciggs.se/produkter/tillbehor/forangare-coils/natilus-... (Köp gärna några stycken, typ 5+, de behöver bytas ut ungefär var 3-5e vecka)
http://eciggs.se/produkter/apv-vv-vw/vamo-v5-vv-vw/
http://eciggs.se/produkter/clearomizer/aspire-nautilus/
http://eciggs.se/produkter/tillbehor/batteri-laddare/nitecore...
http://eciggs.se/produkter/tillbehor/batteri-laddare/sony-imr... (Köp gärna 2 batterier)
Och E juice. Köp dig 18mg.
http://www.yaeliq.com/new.html har en del e juice som har väldigt bra pris och bra smak. Sen finns det zeusejuice.com också, mer premium, men väldigt bra de med, mtbakervapor.com är också kända för bra e juice för ett bra pris. Har tyvärr ingen bra rekomendering på tobak e juicer, men har hört att RY4 från Yaeliq är bra. Jag har också hört att tobaks E-juicer behöver sin steep time. http://www.zeusejuice.com/steeping-eliquid
Med denna setup så får du nog den bästa vape experience för priset och även det bästa vape setup för en nybörjare.
Lycka till!

Nu så har grejorna kommit å allt funkar men jag undrar lite om alla inställningar på v5´n några riktlinjer på voltage/power output man får ju sitta i timmar om man ska gå igenom alla kombinationer vill ju helst bara fin justera

Permalänk
Skrivet av Sweetleaf:

Nu så har grejorna kommit å allt funkar men jag undrar lite om alla inställningar på v5´n några riktlinjer på voltage/power output man får ju sitta i timmar om man ska gå igenom alla kombinationer vill ju helst bara fin justera

Kör på Watt, o sätt den på 8 watt till o börja med. Det var min Sweet spot med Vamo o Nautilus. De andra behöver du inte riktigt ändra. Set it once, and leave it. Kolla någon guide på Vamo v5 på youtube eller nåt

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Aldrig kört med någon sleep time faktiskt...
Lite ont om plats i rummet..

Som jag förstått det så ska man skruva upp och låta den stå öppen?

Här är en liten guide jag följer. Jag brukar låta mina juicer luftas när jag får de i ungefär 1 timme, sen sätta på locket o skaka, 1 timme till, repeat 3-4 gånger, sen låta den sitta med e juice top capen på (Försluten) tills jag ska använda den. RY4 har jag hört ger bäst smak efter en 4 månaders steep time.
Här finns en video på det också.
https://www.youtube.com/watch?v=dgKfKctOMQI

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Kör på Watt, o sätt den på 8 watt till o börja med. Det var min Sweet spot med Vamo o Nautilus. De andra behöver du inte riktigt ändra. Set it once, and leave it. Kolla någon guide på Vamo v5 på youtube eller nåt

Ställde den på 8 då så får jag väl laborera i kväller när Jr somnat så man kan dona i fred

Permalänk
Medlem

Lite uppdatering gällande min Cloupor T6 och batteritiden...

Har nu använt den i 4 dagar och batteriet ligger på 15%. 637 blossar totalt. Och det går fortfarande att vapa med den. Om batteriet sjunker till 3.1V så ska det visas ett "Low Power" meddelande på skärmen enligt instruktionshäftet. Eftersom jag inte vågar att låta det sjunka så lågt har jag redan satt den i laddaren vid 15% och satt in ett nytt batteri.

Riktigt imponerande batteritid faktiskt. Det är första modden jag har ägt där jag inte behövt ladda den först efter 4 dagar.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

Gjorde rent min Kayfun 3.1 och byggde precis en ny 1.9 ohm coil med 28g kanthal. Fyllde den med 16mg e-juice och lät det stå en stund. Skruvade upp till 25W där coilen fungerade som bäst och tog en vape. Helskotta vad den vart stark. Man blev ju snurrig i huvudet. ^^

Konstigt nog så tar den mycket mycket hårdare än om jag använder den på min Manhattan mekaniska modd gjort av koppar. Kollade på den igen med min ohm mätare och den ligger på 1.9 ohm. Undrar vad som hände...

Uppdaterat---------------------------------------->

Inte så konstigt! Den ligger på 6.7V. ^^ Mätte den med en voltmätare. På skärmen så står det 6.9V. Så min T6a visar inte så stor fel som många andra hade med sin verkar det som. Men vad i....! 6.7V på 25W????

Men vänta det verkar ju stämma ganska bra. Räknade precis ut det med: http://vapecalc.com/ och den visar 23.63W på 6.7V och batteriet drar 3.53A med en 1.9 ohm coil. Skärmen är lite "off" med 1.37W. Men det är ju inte mycket. Ganska nära.

Helt klart vart den mycket starkare och tar hårdare av någon anledning än med min mekaniska.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Haha! Om det där är ens på riktigt. Men undrar hur det skulle vara att vapa från en rökmaskin?

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph0bLif3:

Haha! Om det där är ens på riktigt. Men undrar hur det skulle vara att vapa från en rökmaskin?

Haha jadu, Köra i ett par burkar 24mg så behöver man ju bara sitta där för att få sitt nikotin!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Hittade "sweetspot" för 25W på T6an vilket är 1.8 ohm.

1.8 ohm, 6.7V, 24.94W(Så nära jag kan komma 25W), 3.72A så den är inte 25W över alla motstånd utan man blir tvungen att hitta en exakt inställning.

Har inte testat än om 100W har en sweetspot.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk

Nu tror jag att jag fått till inställningarna hyffsat på min v5á och det smakar 19/20 bloss bra men det " 20´de " blosset kan i bland vara sjukt starkt eller svagt kan det bero på att jag inte skakade juicen innan jag laddade den? köte http://eciggs.se/produkter/e-juice/ejuice-international/ry4/ om det kan ha nån betydelse
Och en annan sak med v5´n var att den var mycket större än vad jag trott man får väl skylla sig själv att man inte kollat upp spec innan man handlade men för användning hemma i soffan och framför datorn passar den perfect så nu önskar jag lite tips på en modell som är lite mindre som får plats i fickan om man ska vara ute å dona men gärna att batteriet från v5´n passar så man slipper flera olika sorter kör med SONY VTC5 IMR 18650 HIGH DRAIN FLAT TOP (2600MAH, 30A) nu då
Tack på förhand och alla tidigare tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweetleaf:

Nu tror jag att jag fått till inställningarna hyffsat på min v5á och det smakar 19/20 bloss bra men det " 20´de " blosset kan i bland vara sjukt starkt eller svagt kan det bero på att jag inte skakade juicen innan jag laddade den? köte http://eciggs.se/produkter/e-juice/ejuice-international/ry4/ om det kan ha nån betydelse
Och en annan sak med v5´n var att den var mycket större än vad jag trott man får väl skylla sig själv att man inte kollat upp spec innan man handlade men för användning hemma i soffan och framför datorn passar den perfect så nu önskar jag lite tips på en modell som är lite mindre som får plats i fickan om man ska vara ute å dona men gärna att batteriet från v5´n passar så man slipper flera olika sorter kör med SONY VTC5 IMR 18650 HIGH DRAIN FLAT TOP (2600MAH, 30A) nu då
Tack på förhand och alla tidigare tips

Det blir svårt att hitta en VV/VW tub modd som är mycket kortare och tar ett 18650 batteri(Brukar ligga från 10cm och uppåt...). Box moddar dock finns det ju gott om som är kortare. Eller varför inte en mekanisk modd med en kick? En mekanisk har ju inte elektronik delen så dom är normalt kortare. Annars är ju iTaste VTR ganska kort och sticker inte ut så mycket på toppen eftersom tanken är nersänkt i modden: http://esmokes.se/avancerat-mod/avancerat-mod-vv-vw/itaste-vt... men den väger en hel del...

Min Innokin iTaste 134 jämfört mot min Cloupor T6(mycket kortare)

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ph0bLif3:

Gjorde rent min Kayfun 3.1 och byggde precis en ny 1.9 ohm coil med 28g kanthal. Fyllde den med 16mg e-juice och lät det stå en stund. Skruvade upp till 25W där coilen fungerade som bäst och tog en vape. Helskotta vad den vart stark. Man blev ju snurrig i huvudet. ^^

Konstigt nog så tar den mycket mycket hårdare än om jag använder den på min Manhattan mekaniska modd gjort av koppar. Kollade på den igen med min ohm mätare och den ligger på 1.9 ohm. Undrar vad som hände...

Uppdaterat---------------------------------------->

Inte så konstigt! Den ligger på 6.7V. ^^ Mätte den med en voltmätare. På skärmen så står det 6.9V. Så min T6a visar inte så stor fel som många andra hade med sin verkar det som. Men vad i....! 6.7V på 25W????

Men vänta det verkar ju stämma ganska bra. Räknade precis ut det med: http://vapecalc.com/ och den visar 23.63W på 6.7V och batteriet drar 3.53A med en 1.9 ohm coil. Skärmen är lite "off" med 1.37W. Men det är ju inte mycket. Ganska nära.

Helt klart vart den mycket starkare och tar hårdare av någon anledning än med min mekaniska.

Inte konstigt att den reglerade slår mycket hårdare än en mekanisk för du får ju aldrig ut mer än batteriets max volt 1.9 ohm på en mekansik blir ju inte mer än runt ynkliga 9watt om batteriet ger 4.1 volt vilket är en glädjesiffra

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15048231']Inte konstigt att den reglerade slår mycket hårdare än en mekanisk för du får ju aldrig ut mer än batteriets max volt 1.9 ohm på en mekansik blir ju inte mer än runt ynkliga 9watt om batteriet ger 4.1 volt vilket är en glädjesiffra

Du har rätt. Jag har blivit så van vid mekaniska moddar när jag håller på med "Cloud Chasing" med subohm att jag glömt hur VV/VW fungerar nästan...

Vardagligt så sätter jag den på min vanliga inställning "Set and forget" och använder den bara så jag tänker inte särskilt mycket på det.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

I call bullshit. Aftonbladet skriver inte mycket vettigt. Får hoppas att det inte stämmer
Btw hur gillar du Lord of the rings smaken, och tutti frutti och Summer Yummy? Ser väldigt ''Yummy'' ut

Nu har jag testat Summer Yummy sedan igår kväll, Kan fortfarande inte sätta ett namn på smaken... Men det är absolut inget fel på den

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Gjorde ni några kap på Black Friday rean? La en liten beställning från slowtech men inte mycket mer. Hoppas lite på att det dyker upp något till Cyber Monday.