Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Skrivet av mickys:

Nja nu håller du dig inte till sanningen. Advanced warfare, AC, Dragon age är iaf 3 spel på kort tid som anses flyta bättre på Xbox.

Sen förstår jag fortfarande inte vitsen att gå in i en xbox tråd och skriva att man inte tycker xboxen spel är roliga. Ska jag gå in i PS4 tråden och säga att Uncharted är tråkigt. Vad bidrar det till?

Men ha det så skoj med din PS4. Kanske borde du hänga i det forumet istället?

Varför hänger du upp dig på det. Gav bara en extra orsak till varför jag inte vill köpa en i dagsläget. Utöver det som mitt tidigare inlägg fokuserade mest på. Da:i har jag faktiskt inte kollat på överhuvudtaget men advanced warfare körs ju bättre på ps4an.. Multiplayer då, och vem köper cod för singleplayer?

Sen har jag aldrig heller sagt att x1 spelen är tråkiga.. Bara att jag inte är tillräckligt intresserad av dom att det skulle få mig att punga ut 400€ + spelets pris till eftersom jag har andra plattformar att spela på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Är Titanfall kul?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Titanfall ska som alla andra första-person shooters liras på PC speciellt online, iaf enligt mig!
Fick bli Alien: Isolation för min del 238kr är bra pris tycker jag!

Verkar bli en trevlig julledighet Hoppas det blir någon deal på nyare spel till våran xbone!

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Är Titanfall kul?

När de tsläpptes spelad ejag rät tmkt och tyckte det var kul men slutade rätt snabbt. Nog mest för att jag är så kass på FPS och att det fanns andra spel att spela. Men för 238 kr eller vad de tkostar hos spelbutiken är det absolut kul

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

När de tsläpptes spelad ejag rät tmkt och tyckte det var kul men slutade rätt snabbt. Nog mest för att jag är så kass på FPS och att det fanns andra spel att spela. Men för 238 kr eller vad de tkostar hos spelbutiken är det absolut kul

Låter nice! Blir nog ett köp då!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Låter nice! Blir nog ett köp då!

Funderar på samma sak. Återkom med din åsikt antingen här eller i PM om du har lust.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd

Haha.. men vad är det för stolpskott som kommer in och klagar på MS och Xbox i en Xbox-tråd. Innan en annan skulle gå in i Ps4 tråden och klaga och reta upp Ps4a ägarna.

Laddade hem betan på The Crew , var inte alls lika roligt som jag hade väntat mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Funderar på samma sak. Återkom med din åsikt antingen här eller i PM om du har lust.

Will do! Laddat ner nya patchen till MCC? MM verkar faktiskt funka

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Will do! Laddat ner nya patchen till MCC? MM verkar faktiskt funka

Har det kommit ännu en ny? Har inte spelat sedan patchen den 20:e ungefär.

Skrivet av Gubbkroppen:

Laddade hem betan på The Crew , var inte alls lika roligt som jag hade väntat mig.

Finns det fortfarande för nedladdning? Skulle gärna testa det.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Har det kommit ännu en ny? Har inte spelat sedan patchen den 20:e ungefär.

Finns det fortfarande för nedladdning? Skulle gärna testa det.

Spelade precis Halo 2 BTB. Feelt soooo gud.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygman:

Har det kommit ännu en ny? Har inte spelat sedan patchen den 20:e ungefär.

Finns det fortfarande för nedladdning? Skulle gärna testa det.

Jag laddade ner det igår kväll ,så det finns väl än antar jag.

Permalänk
Skrivet av Gubbkroppen:

Haha.. men vad är det för stolpskott som kommer in och klagar på MS och Xbox i en Xbox-tråd. Innan en annan skulle gå in i Ps4 tråden och klaga och reta upp Ps4a ägarna.

Laddade hem betan på The Crew , var inte alls lika roligt som jag hade väntat mig.

Ah ok. Så man får bara diskutera saker som får ms att se bra ut i den här tråden. Ursäkta mig. Visste inte det. Trodde Xbox one tråden var till för att diskutera Xbox one. Både positivt och negativt.

Men då vet jag att har man något att tycka till om Xbox eller ms som kan ses negativt så är man inte välkommen här.

Har ni förslag på vilken tråd man ska ta upp sånt i?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Ah ok. Så man får bara diskutera saker som får ms att se bra ut i den här tråden. Ursäkta mig. Visste inte det. Trodde Xbox one tråden var till för att diskutera Xbox one. Både positivt och negativt.

Men då vet jag att har man något att tycka till om Xbox eller ms som kan ses negativt så är man inte välkommen här.

Har ni förslag på vilken tråd man ska ta upp sånt i?

Skickades från m.sweclockers.com

Häng inte upp dig på trollen. Svara helst inte på dem så brukar de gå sin väg. Det spelar ingen roll vad du skriver då vad som helst kommer driva "diskussionen" framåt.

Detta är tråden du skall hänga i

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oggmeiler:

Spelade precis Halo 2 BTB. Feelt soooo gud.

Adda gärna mig, GT: Killbom, är jag inne på krysslådan är jag lätt på att lira Halo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Adda gärna mig, GT: Killbom, är jag inne på krysslådan är jag lätt på att lira Halo!

Will do!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Är Titanfall kul?

Skitkul! Bra pris nu också. Jag tycker det ær mycket bættre æn t.ex CoD: AW, lite skønare kontroller før hoppande og wall-running och sånt. Men smaken ær som baken. Ett minus ær ju att det enbart ær multiplayer då.

50% på Wolfenstein The New Order och 238;- før Alien Isolation får bli mina køp! Och så håller jag tummarna før AC Unity i julklapp.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Entusiast

Halo MCC för 299kr på SIBA, tror det blir att slå till http://www.elabs13.com/functions/message_view.html?mid=129642...

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/MICROSOFT-Xbox-One-Vit-%...

3490:- på Media Markt fram till söndag för ett vitt X1 inkl. Sunset Overdrive är väl ett bra pris?

Permalänk
Skrivet av Peckham:

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/MICROSOFT-Xbox-One-Vit-%...

3490:- på Media Markt fram till söndag för ett vitt X1 inkl. Sunset Overdrive är väl ett bra pris?

jadå, sunset overdrive är ett bra spel också

Permalänk
Medlem

Detta kallar jag balanserat.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

Massa (faktiskt ganska ok) erbjudande i Svenska butiken under guld idag!

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Massa (faktiskt ganska ok) erbjudande i Svenska butiken under guld idag!

titanfall för 112.5 kr såg jag. Vad är det i US store? 10 USD?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag sitter och velar mellan Xbox One och PS4 just nu, så jag undrar lite vad det finns för bra split-screen spel och även bilspel på Xbox One - viktigast för mig då jag spelar det mesta annat på PC. Konsolen är mest för mig och tjejen att ha något att spela på tillsammans. Vad har ni själva testat, något ni kan rekommendera?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

titanfall för 112.5 kr såg jag. Vad är det i US store? 10 USD?

Jag köpte det för $12,49. Blev 92kr. Titanfall Deluxe Edition.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Jag sitter och velar mellan Xbox One och PS4 just nu, så jag undrar lite vad det finns för bra split-screen spel och även bilspel på Xbox One - viktigast för mig då jag spelar det mesta annat på PC. Konsolen är mest för mig och tjejen att ha något att spela på tillsammans. Vad har ni själva testat, något ni kan rekommendera?

Lego-spelen är underhållande i split screen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Min bror var med om något rejält märkligt igår i GTA Online. Han är rank 9, men fick achivements för rank 25, 50 och 100 så fort han joina Online.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Jag sitter och velar mellan Xbox One och PS4 just nu, så jag undrar lite vad det finns för bra split-screen spel och även bilspel på Xbox One - viktigast för mig då jag spelar det mesta annat på PC. Konsolen är mest för mig och tjejen att ha något att spela på tillsammans. Vad har ni själva testat, något ni kan rekommendera?

Kan rekommendera Chariot som är 2p på samma konsol. Jag och brorsan varvade det för nån vecka sen och tyckte det va riktigt kul med många skratt. Det är gratis med Gold nu även Annars om ni gillar Fightingspel? Så finns Killer Instinct med (Xbox One Exklusive).

Sen att använda Plex på Xboxet för att streama filmer/serier direkt från datorn/servern med en snygg presentation är nåt jag använder dagligen. Min BluRay spelare har mer eller mindre gått i pension efter jag fick min X1 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

On topic: Jag sitter och velar mellan Xbox One och PS4 just nu, så jag undrar lite vad det finns för bra split-screen spel och även bilspel på Xbox One - viktigast för mig då jag spelar det mesta annat på PC. Konsolen är mest för mig och tjejen att ha något att spela på tillsammans. Vad har ni själva testat, något ni kan rekommendera?

Jag kör Diablo 3 RoS med tjejen i coop, är fantastiskt roligt. Chariot 2 som nämndes tidigare är bra, även alla Rayman. Samtliga spel i Halo: Master Chief Collection går att köra i split scren, jag håller just nu på att bränna genom campaign i Halo 4 med en kompis. Pinball FX2 går att köra i split screen också, gillar man pinball kan det varmt rekommenderas.

När det gäller bilspel är XB1 överlägsen i mina ögon pga Forza 5 och Forza Horizon 2. FH2 är ett av de bästa spelen jag spelat, alla kategorier. Drive Club till PS4 såg lovande ut men av recensionerna att döma så är det inte i närheten av Forza-serien tyvärr.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande problem med konstiga ljud från dem man köper i Sverige?

Tänkte att jag skulle köpt mig en konsol nu under Black Friday, men osäker på vilken man ska välja.

https://www.spelbutiken.se/produkt/xbox-one-console-500gb-wit...

Denna verkar ju vara billigast, och även import. Kan väl inte vara några problem att använda ändå?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Köpte precis Titanfall för 150kr. Nooice.

Visa signatur

Send me out... with a bang.