Vad exakt förbrukar batteriet?

Permalänk
Medlem

Vad exakt förbrukar batteriet?

Två poster som i min lista ligger som topp 3 tillsammans med Skärm är ''Android-system'' och ''Operativsystemet Android''. Vad exakt tar ström då? Och om det är andra appar som indirekt orsakar att dessa hamnar högt, kan jag på något sätt ta reda på exakt vilka det är?

Efter en omstart av telefonen upplevs dessa två poster inte alls förbruka lika mycket men senare under dagen verkar dessa dra mer. Kan jag därför på något smidigt sätt ta reda på vad som händer däremellan?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Gissar på Wifi, mobilnätet, GPS, bluetooth, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Gissar på Wifi, mobilnätet, GPS, bluetooth, osv.

Fast det känns inte helt rätt heller eftersom i samma lista finns i regel både Wi-Fi och Bluetooth som separata poster också.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Fast det känns inte helt rätt heller eftersom i samma lista finns i regel både Wi-Fi och Bluetooth som separata poster också.

Det har du rätt i. Men inte mobilnätet/mobildata eller GPS.
Trycker man på Android-system så kommer det upp info om data mottagits/skickats via mobildata och Wifi, och även "Inkluderade paket", vilka jag då antar räknas in i Android-system-batteriförbrukningen.

Permalänk
Medlem

Rent spontant tänker jag på att systemet kollar med internet efter nya uppdateringar till och från, om du har några animationer när du navigerar telefonen och sånt också samt resten av alla fancy utseendeeffekter. Ett tips är att stänga av så många såna som möjligt

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H