Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nu får du nog ta och lugna ner dig lite. Hur en hemsida i designen uppfattas är en smaksak, som varierar från person till person.
Och en sökmotor tar ett tag innan den lär sig hur sökningar görs, vilka resultat, trimma den osv.

Och angående val av kartong dom Dustin/Dustinhome gör är nog grundat i att PostNord Logistics AB (före detta Posten Logistik AB, som sköter paket transport etc) har krav på minsta förpackningsmått för att skicka som MyPack (Före detta Postpaket), och då väljer Dustin/Dustinhome troligen den minsta kartongen de har som uppfyller de kraven.

Och varken Dustin eller Dustinhome är luriga i prissättningen, om man tar Apple TV 3 som exempel så kostar den 749 kr exkl moms på Dustin (936 kr inkl moms) och på Dustinhome så 899 kr.

Det är inte "runt samma" summa,så de luras inte. Bara för att du själv inte orkar välja att visa priser inkl moms på Dustin.se så är det ju inte Dustins fel.
Bara att trycka på kundvagnssymbolen i menyn och sedan bocka i "visa priser inkl. moms", om du orkar än att klaga på att de försöker lura med prissättningen.
Det är inte att lura att visa priserna exkl moms till företag, då företagen oftast vill se priser exkl moms då det är inköp.

Håller inte med dig gällande designen. Design är så mycket mer än bara "fina färger och former", det är också användarvänlighet och tillgänglighet. Det är inte en smaksak utan här finns det tydliga riktlinjer och regler för att uppnå maximal användarvänlighet.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ax69:

Du kan nog ta och lugna ner dig själv. Jag skrev inte till dig utan till Dustin.
Att webben har blivit sämre kan man nog enkelt säga att en majoritet tycker om man skummar igenom denna tråd. Och du jobbar antagligen på Dustin så du kanske kan börja trimma sökfunktionen redan idag? Vore grymt!
Trots din fina förklaring om leveranser och PostNord etc, verkar du inte kunna särskilt mycket. MyPack skickas till privatkunder, inte företagskunder. Har även sett flera andra som gett kritik för Dustins paketering, så jag är inte ensam.
Jag är helt med på att man kan välja inkl. moms och exkl. moms, och ja, när jag handlar till företag så vill jag se exkl. moms.
Vad jag menar är att jag ofta ser att priserna på Dustin ligger något under priserna inkl. moms på Dustin Home/andra butiker. Det gör att jag får känslan av att de försöker vara lite luriga med prissättningen för den ouppmärksamme/okunniga köparen som kanske bara handlar till sitt egna lilla företag etc. Vad du sedan tycker struntar jag totalt i, jag skriver som sagt inte till dig utan till Dustin i mitt inlägg.

Oj!
Jag trampade visst på din ömma tå att du inte tål kritik!
MyPack:
Minimimått: Längd 140 mm, bredd 90 mm, höjd 15 mm
DPD:
Minimimått: Längd 140 mm, bredd 90 mm, höjd 15 mm
Det är således samma minimum mått, så mycket troligt att det är därför Dustin/Dustinhome skickar sina paket i "stora" kartonger.
Och angående priserna så försöker de ju inte alls lura någon, det är skillnad på 749 kr exkl moms och 899 kr inkl moms, på 2 olika hemsidor som riktar sig till 2 olika kundgrupper (företag vs privat).
Att priser som visas på en sida som är exklusive moms är lägre än priser inklusive moms är ju en självklarhet. Bara att välja att visa priser inkl mom så får du de priserna, så det är inget de försöker luras med.

O nej, jag jobbar inte på Dustin så du behöver inte tro det.

Skrivet av Vaun:

Håller inte med dig gällande designen. Design är så mycket mer än bara "fina färger och former", det är också användarvänlighet och tillgänglighet. Det är inte en smaksak utan här finns det tydliga riktlinjer och regler för att uppnå maximal användarvänlighet.

Fast, det är ändå en smaksak från person till person hur en design uppfattas, oavsett om den följer vissa riktlinjer.
En hemsida kan se ut på ett sätt, och frågar man ex 100 pers så kanske 55st tycker om den och 45 st tycker den är ful/oanvändbar/dåligt uppbyggd eller liknande, således smaken är olika om vad man tycker om.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Oj!
Jag trampade visst på din ömma tå att du inte tål kritik!
MyPack:
Minimimått: Längd 140 mm, bredd 90 mm, höjd 15 mm
DPD:
Minimimått: Längd 140 mm, bredd 90 mm, höjd 15 mm
Det är således samma minimum mått, så mycket troligt att det är därför Dustin/Dustinhome skickar sina paket i "stora" kartonger.
Och angående priserna så försöker de ju inte alls lura någon, det är skillnad på 749 kr exkl moms och 899 kr inkl moms, på 2 olika hemsidor som riktar sig till 2 olika kundgrupper (företag vs privat).
Att priser som visas på en sida som är exklusive moms är lägre än priser inklusive moms är ju en självklarhet. Bara att välja att visa priser inkl mom så får du de priserna, så det är inget de försöker luras med.

O nej, jag jobbar inte på Dustin så du behöver inte tro det.

Fast, det är ändå en smaksak från person till person hur en design uppfattas, oavsett om den följer vissa riktlinjer.
En hemsida kan se ut på ett sätt, och frågar man ex 100 pers så kanske 55st tycker om den och 45 st tycker den är ful/oanvändbar/dåligt uppbyggd eller liknande, således smaken är olika om vad man tycker om.

Hade inte förväntat mig "kritik" från en användare när jag skriver till Dustin.

Japp, köper att DPD har samma minsta mått. Problemet gäller även större paket, har tyvärr någon bild men kanske skall knäppa en nästa gång, det är helt galet ibland.

Kan du vänligen låta mig framföra mina åsikter till Dustin nu?

Skriv istället ett eget inlägg om hur nöjd du är med deras kundtjänst, garantiärenden, hur fantastisk deras webb är (eftersom du spenderar lika många timmar där som jag), hur bra de packar (eftersom du antagligen har mottagit lika många paket som jag) etc?

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ax69:

Hade inte förväntat mig "kritik" från en användare när jag skriver till Dustin.

Japp, köper att DPD har samma minsta mått. Problemet gäller även större paket, har tyvärr någon bild men kanske skall knäppa en nästa gång, det är helt galet ibland.
Kan du vänligen låta mig framföra mina åsikter till Dustin nu?
Skriv istället ett eget inlägg om hur nöjd du är med deras kundtjänst, garantiärenden, hur fantastisk deras webb är (eftersom du spenderar lika många timmar där som jag), hur bra de packar (eftersom du antagligen har mottagit lika många paket som jag) etc?

Tips är om du vill ha svar av kundservice / framföra åsikt till Dustin eller Dustinhome så gör det via ex: kundservice@dustinhome.se, eller rör det hemsidan så använd "feedback" knappen och gör det därigenom som Dustin själva sagt att de vill ha in feedback via som rör hemsidan.
Ser ingen anledning till att göra ett inlägg om hur bra Dustin är, då de alltid svarar snabbt, sköter garantiärenden, och leveranser utan problem, och har en uppdaterad hemsida som bara blir bättre ju mer tiden går.
Så, det finns inget att klaga på angående Dustin / Dustinhome då de alltid sköter sin uppgift galant, utan tvekan bästa leverantören på marknaden.
O ja, jag har själv fått leveranser där kartongen varit större än vad den innehåller, men det blir så om det är små produkter, eller större produkter och de inte har någon passande kartong i rätt storlek så får de ta en som är "för stor", inget mer med det. Gillar man inte stora kartonger så köp i valfri lokal butik istället :).

Och det är som vanligt, det är ex en av hundra kunder som "klagar" och de andra 99o kunderna säger inte det minsta, då blir det så att de som klagar "hörs mest", vilket är vardagslag överallt, att det är den där 1-2 kunderna som skriker värst som syns mest, kolla bara på valfri dagstidning, där någon person "gråter ut" för att ett företag råkade få ner en plastbit i någon färdigmat, eller annat. Det är inget att skrika över en liten plastbit av kanske miljoner tillagade måltider varje år från företaget, men som sagt det är de som klagar som syns/hörs mest då de som är nöjda inte säger något om det.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Tips är om du vill ha svar av kundservice / framföra åsikt till Dustin eller Dustinhome så gör det via ex: kundservice@dustinhome.se, eller rör det hemsidan så använd "feedback" knappen och gör det därigenom som Dustin själva sagt att de vill ha in feedback via som rör hemsidan.
Ser ingen anledning till att göra ett inlägg om hur bra Dustin är, då de alltid svarar snabbt, sköter garantiärenden, och leveranser utan problem, och har en uppdaterad hemsida som bara blir bättre ju mer tiden går.
Så, det finns inget att klaga på angående Dustin / Dustinhome då de alltid sköter sin uppgift galant, utan tvekan bästa leverantören på marknaden.
O ja, jag har själv fått leveranser där kartongen varit större än vad den innehåller, men det blir så om det är små produkter, eller större produkter och de inte har någon passande kartong i rätt storlek så får de ta en som är "för stor", inget mer med det. Gillar man inte stora kartonger så köp i valfri lokal butik istället :).

Och det är som vanligt, det är ex en av hundra kunder som "klagar" och de andra 99o kunderna säger inte det minsta, då blir det så att de som klagar "hörs mest", vilket är vardagslag överallt, att det är den där 1-2 kunderna som skriker värst som syns mest, kolla bara på valfri dagstidning, där någon person "gråter ut" för att ett företag råkade få ner en plastbit i någon färdigmat, eller annat. Det är inget att skrika över en liten plastbit av kanske miljoner tillagade måltider varje år från företaget, men som sagt det är de som klagar som syns/hörs mest då de som är nöjda inte säger något om det.

Alltså jösses.

Om du läser första inlägget i denna tråd, från dustin själva så ser du följande (klistrar dock in den här åt dig):

"Eftersom forumet håller generellt hög klass med till största delen konstruktiva och väl formulerade inlägg jag vilja be er om åsikter om hur vi skulle kunna förbättra oss i förhållande till våra kunder.

Positiv kritik är alltid bra och framför allt trevligt att läsa men det finns alltid områden där man kan bli bättre. Det jag är intresserad av i detta läge är kundservicefrågor och reklamationer, återköp etc. Ni som har erfarenhet av oss på den sidan, hur upplever ni att det har fungerat? Vad har inte fungerat? Vad skulle vi ha kunnat göra bättre? Vi strävar ständigt efter att förbättra servicen även efter köp, vissa saker (exempelvis tillverkarnas garantier, support på produkter etc) kan vi inte påverka annat än i liten utsträckning men det finns oftast utrymme för förbättring.

Jag förutsätter att inga anställda hos oss besvarar detta inlägg.

Mvh
Mikael Carinci
Kundservice
Dustin AB / Dustin home AB"

Jag avlider inte om jag får en stor kartong, jag kommer med konstruktiv kritik. Ärligt talat, ge dig nu. Du skämmer ut dig gång på gång.

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

...inlägg om hur bra Dustin är, då de alltid svarar snabbt, sköter garantiärenden, och leveranser utan problem, och har en uppdaterad hemsida som bara blir bättre ju mer tiden går.
Så, det finns inget att klaga på angående Dustin / Dustinhome då de alltid sköter sin uppgift galant, utan tvekan bästa leverantören på marknaden.

Blir lite undrande om vad du handlar på Dustin egentligen? Vet man att man ska handla en WD Red 3 TB så fungerar ju websiten ok, men tänk dig att du ska handla fem surfplattor med lite olika fodral och tillbehör så borde även du inse att det finns förbättringspotential. Det finns inget sätt att sortera ut tillbehör som passar en specifik surfplatta och beskrivningarna är ofta så rudimentära att de säger "passar ipad". Vilken då?

Redan innan systembytet så var sök och filter en brist (sortera ut alla notebooks 13-14" med inbyggd 3G? Inte en chans), och nu blev det ännu sämre.

Kundtjänsten fungerade mycket bra tills systembytet, efter det har jag alltid hamnat i kö och de stackarna som svarar har plötsligt börjat låta mycket trötta, gissningsvis eftersom deras jobb inte är så roligt då kunderna förmodligen inte är så nöjda med situationen och en del tar ut det på kundtjänsten.

(99% av det jag handlar på Dustin är för företaget, privat föredrar jag att åka förbi Webhallen och få sakerna i handen direkt.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpin:

Blir lite undrande om vad du handlar på Dustin egentligen? Vet man att man ska handla en WD Red 3 TB så fungerar ju websiten ok, men tänk dig att du ska handla fem surfplattor med lite olika fodral och tillbehör så borde även du inse att det finns förbättringspotential. Det finns inget sätt att sortera ut tillbehör som passar en specifik surfplatta och beskrivningarna är ofta så rudimentära att de säger "passar ipad". Vilken då?

Redan innan systembytet så var sök och filter en brist (sortera ut alla notebooks 13-14" med inbyggd 3G? Inte en chans), och nu blev det ännu sämre.

Kundtjänsten fungerade mycket bra tills systembytet, efter det har jag alltid hamnat i kö och de stackarna som svarar har plötsligt börjat låta mycket trötta, gissningsvis eftersom deras jobb inte är så roligt då kunderna förmodligen inte är så nöjda med situationen och en del tar ut det på kundtjänsten.

(99% av det jag handlar på Dustin är för företaget, privat föredrar jag att åka förbi Webhallen och få sakerna i handen direkt.)

Kunde inte sagt det bättre själv!

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ax69:

Jag avlider inte om jag får en stor kartong, jag kommer med konstruktiv kritik. Ärligt talat, ge dig nu. Du skämmer ut dig gång på gång.

Nej, skämmer inte ut mig det minsta, utan säger bara som det ligger till, att det är den 1-2 personerna som klagar som hörs mest, då de övriga 98-99 personerna inte bryr sig om att skriva att de är nöjda.

Skrivet av superpin:

Blir lite undrande om vad du handlar på Dustin egentligen? Vet man att man ska handla en WD Red 3 TB så fungerar ju websiten ok, men tänk dig att du ska handla fem surfplattor med lite olika fodral och tillbehör så borde även du inse att det finns förbättringspotential. Det finns inget sätt att sortera ut tillbehör som passar en specifik surfplatta och beskrivningarna är ofta så rudimentära att de säger "passar ipad". Vilken då?

Redan innan systembytet så var sök och filter en brist (sortera ut alla notebooks 13-14" med inbyggd 3G? Inte en chans), och nu blev det ännu sämre.

Kundtjänsten fungerade mycket bra tills systembytet, efter det har jag alltid hamnat i kö och de stackarna som svarar har plötsligt börjat låta mycket trötta, gissningsvis eftersom deras jobb inte är så roligt då kunderna förmodligen inte är så nöjda med situationen och en del tar ut det på kundtjänsten.

(99% av det jag handlar på Dustin är för företaget, privat föredrar jag att åka förbi Webhallen och få sakerna i handen direkt.)

Det handlar omallt möjligt, och alldrig haft problem att hittadet jag söker, eller passande tillbrhör.
Och angående kundtjänsten så handlar det nog mer om man har tur elker otur, alla gånger jag kontaktat kundtjänst så har de varit snabba och skött det utan anmärkning, snabbaste svaret av kundservice var på under 1 minut sedan mailet skickats tills svaret fanns iinkkrgen, och det bara för någon månad sedan max.

Så, antar väll att jag bara haft tur med att alkt funkat utan problem, med snabba svar alla gånger

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpin:

Blir lite undrande om vad du handlar på Dustin egentligen? Vet man att man ska handla en WD Red 3 TB så fungerar ju websiten ok, men tänk dig att du ska handla fem surfplattor med lite olika fodral och tillbehör så borde även du inse att det finns förbättringspotential. Det finns inget sätt att sortera ut tillbehör som passar en specifik surfplatta och beskrivningarna är ofta så rudimentära att de säger "passar ipad". Vilken då?

Redan innan systembytet så var sök och filter en brist (sortera ut alla notebooks 13-14" med inbyggd 3G? Inte en chans), och nu blev det ännu sämre.

Kundtjänsten fungerade mycket bra tills systembytet, efter det har jag alltid hamnat i kö och de stackarna som svarar har plötsligt börjat låta mycket trötta, gissningsvis eftersom deras jobb inte är så roligt då kunderna förmodligen inte är så nöjda med situationen och en del tar ut det på kundtjänsten.

(99% av det jag handlar på Dustin är för företaget, privat föredrar jag att åka förbi Webhallen och få sakerna i handen direkt.)

Bra skrivet! Men jag tyckte nog att den gamla sidan var bra!

Jag vet inte om alla sett det redan, men här kan ni läsa om hur nöjda Dustin låtsas vara:
https://www.idg.se/2.1085/1.597964/stort-systembyte-ska-fa-dustin-att-vaxa-fortare

Citat:

Förutom den externa betydelsen av systembytet – bättre kundanpassning och på sikt bättre affärer – så har det också haft en viktig intern betydelse anser Göran Lindö.

– I och med att projektet varit så stort och genomgripande har vi arbetat tillsammans med det över alla funktionsgränser och alla landsgränser. Det har fört oss samman och fått processen att fungera bättre. Fler av oss har fokuserat på helheten. Det känns väldigt tydligt som att vi velat vinna som ett lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin från idg:

– För oss är e-handelsplattformen så viktig att det kändes naturligt att utveckla den själva.

Då vet vi ju att det är Dustin själva som misslyckades så totalt med den nya plattformen

Skrivet av Dustin från idg:

Förutom den externa betydelsen av systembytet – bättre kundanpassning och på sikt bättre affärer – så har det också haft en viktig intern betydelse anser Göran Lindö.

Som en mängd tappade kunder och då talar vi ju inte enbart om privatkunder utan även många företagskunder med 100.000:- inköp per år.
Och med "viktig intern betydelse" så måste ju Göran mena att kundtänst folket är sönderstressade och gråter när dom kommer hem.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grizzly666:

Då vet vi ju att det är Dustin själva som misslyckades så totalt med den nya plattformen

Som en mängd tappade kunder och då talar vi ju inte enbart om privatkunder utan även många företagskunder med 100.000:- inköp per år.
Och med "viktig intern betydelse" så måste ju Göran mena att kundtänst folket är sönderstressade och gråter när dom kommer hem.

Det är ju inget misslyckande med nya systemet, utan den är under uppbyggnad. Som man säger: Rom byggdes inte på en dag. Och det gör inte en hel hemsida heller, det hela har tagit ett par år och pågår ännu. Och med all rätt, då användarna kommer in med feedback etc som gör sidan bättre, men det kommer säkerligen ta lite mer tid innan allt är på plats.
Och de har nog inte tappat några kunder direkt, de flesta har överseende med att det ibland kan bli lite problem vid ett systembyte, och de flesta problemen med webbsidan vart ju lösta rätt snabbt, och det som kvarstår nu är ju mer finslipning.

Så det är ju inget misslyckande i det stora hela.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är ju inget misslyckande med nya systemet, utan den är under uppbyggnad. Som man säger: Rom byggdes inte på en dag. Och det gör inte en hel hemsida heller, det hela har tagit ett par år och pågår ännu. Och med all rätt, då användarna kommer in med feedback etc som gör sidan bättre, men det kommer säkerligen ta lite mer tid innan allt är på plats.
Och de har nog inte tappat några kunder direkt, de flesta har överseende med att det ibland kan bli lite problem vid ett systembyte, och de flesta problemen med webbsidan vart ju lösta rätt snabbt, och det som kvarstår nu är ju mer finslipning.

Så det är ju inget misslyckande i det stora hela.

Det var ju exakt vad ante17_ gjorde innan du tyckte att hemsidan var en smaksak. Han gav ju Dustin feedback så de kunde förbättra sig...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raim:

Det var ju exakt vad ante17_ gjorde innan du tyckte att hemsidan var en smaksak. Han gav ju Dustin feedback så de kunde förbättra sig...

Vilken de vill ha in via hemsidan, genom att använda "feedback" systemet i högerkanten.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Vilken de vill ha in via hemsidan, genom att använda "feedback" systemet i högerkanten.

MikaelC från Dustin skriver i första posten att han vill ha feedback och det är bla. en anledning till att tråden skapades...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raim:

MikaelC från Dustin skriver i första posten att han vill ha feedback och det är bla. en anledning till att tråden skapades...

Det inlägget är nästan 10 år gammalt, MikaelC har själv inte gjort något inlägg sedan 2011.

Och på det så har Dustin själva (i andra kanaler) sagt att feedback om hemsidan ska skickas in via Feedback systemet, så att allt som rör Feedback kring hemsidan samlas på samma ställe och inte försvinner på vägen.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

OM det första inlägget ej stämmer längre så bör ju det meddelandet ändras!
Har dom ej åtkomst till det kontot (vilket jag tvivlar på då det har varit aktivt under 2014) så får dom väl be sweclockers att ändra det heller stänga tråden och öppna en ny med RÄTT info.

Fast den främsta anledningen till att dom vill ha in allt via hemsidan är ju att dom inte vill visa öppet hur otroligt dåligt dom lyckades med denna "uppgradering" av systemet/hemsidan.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Varför är vissa produkter hos Dustin så dyra för?
https://www.dustinhome.se/product/5010642991/red-2tb-soho-nas
999 kr

Hos CDON kostar samma hårddisk 899 kr.
http://cdon.se/hemelektronik/western-digital/hdd-intern-3-5-w...

När jag tittade för ca 2 veckor sedan så var disken billigare på Dustins sida, men nu gick den upp i pris plötsligt (med 50 kr tror jag). Vad avgör prisskillnaderna? Ska man vänta och hoppas på att priset eventuellt går ned igen?

Permalänk

Fråga till Dustin! Vad hände med...?

Tidigare kunde man ha en produkt sparad i kundvagnen eller favoriter (minns inte vilket) och specifikationen (prissättning) vid den tidpunkten var sparad som det var vid det ögonblicket; som ett fotografi.

Senare kunde man titta om varan hade gått upp eller ned i pris (tror att produkten blev rödmarkerad i favoriter och när du la muspilen på den fick du information om prisändringen och bara då uppdaterades priset på din sida), men detta verkar ha försvunnit i samband med att ni gjorde om hemsidan.

Är denna funktion borta för gott? Eller är det bara jag som inte kan hitta den?

Har Dustin medvetet tagit bort detta pga dålig publicitet?
Jag har läst några kritiska inlägg om Dustins prissättning och hur det blivit fel (Dustin har blivit anklagade för att leka med priser och Dustin har svarat med att det blivit missförstånd osv), och jag kan inte låta bli att fundera på om de medvetet tagit bort detta för att inte hjälpa/uppmuntra användare/kunder att spekulera om varför priserna ändrats. Jag kan tänka mig att denna ypperliga funktion har varit negativ för Dustin och de tog chansen att plocka bort den i och med den nya hemsidan.

Permalänk
Medlem

Det skall enligt uppgift vara Weekend Rush på Dustin sedan ett par minuter. Vän av ordning (eller goda användargränssnitt) undrar hur man hittar till den... Jag tror att jag har hittat den men det säger väl allt om hur dåligt designad den nya hemsidan är, på t.ex. Komplett framgår det tydligt om man är i "Black Friday" delen eller inte.

uppdatering 10:06
"Just nu har vi tekniska problem med kampanjen."
Oväntat.

Permalänk
Skrivet av NassePuh1:

Varför är vissa produkter hos Dustin så dyra för?
https://www.dustinhome.se/product/5010642991/red-2tb-soho-nas
999 kr

Hos CDON kostar samma hårddisk 899 kr.
http://cdon.se/hemelektronik/western-digital/hdd-intern-3-5-w...

När jag tittade för ca 2 veckor sedan så var disken billigare på Dustins sida, men nu gick den upp i pris plötsligt (med 50 kr tror jag). Vad avgör prisskillnaderna? Ska man vänta och hoppas på att priset eventuellt går ned igen?

Våra priser uppdateras dagligen pga nya inköpspris från leverantörer eller rent utav om vi byter inköpet till en annan leverantör som kanske har bättre leveranstid. Finns en del faktorer som spelar in. Vi gör vad vi kan för att vara konkurrenskraftiga prismässigt, men ibland händer det att man inte är billigast tyvärr.

Skrivet av NassePuh1:

Fråga till Dustin! Vad hände med...?

Tidigare kunde man ha en produkt sparad i kundvagnen eller favoriter (minns inte vilket) och specifikationen (prissättning) vid den tidpunkten var sparad som det var vid det ögonblicket; som ett fotografi.

Senare kunde man titta om varan hade gått upp eller ned i pris (tror att produkten blev rödmarkerad i favoriter och när du la muspilen på den fick du information om prisändringen och bara då uppdaterades priset på din sida), men detta verkar ha försvunnit i samband med att ni gjorde om hemsidan.

Är denna funktion borta för gott? Eller är det bara jag som inte kan hitta den?

Har Dustin medvetet tagit bort detta pga dålig publicitet?
Jag har läst några kritiska inlägg om Dustins prissättning och hur det blivit fel (Dustin har blivit anklagade för att leka med priser och Dustin har svarat med att det blivit missförstånd osv), och jag kan inte låta bli att fundera på om de medvetet tagit bort detta för att inte hjälpa/uppmuntra användare/kunder att spekulera om varför priserna ändrats. Jag kan tänka mig att denna ypperliga funktion har varit negativ för Dustin och de tog chansen att plocka bort den i och med den nya hemsidan.

Denna funktion är det tyvärr oklart om den kommer komma tillbaka eller inte. Jag ska föra det vidare och se om det är något som går att ordna.
Dock kan det ta tid, då våra webbutvecklare har mycket att stå i just nu. Så det kan hända att det inte blir särskilt hög prioritet på just det.

Men jag ska som sagt se vad jag kan göra.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av airhead:

Det skall enligt uppgift vara Weekend Rush på Dustin sedan ett par minuter. Vän av ordning (eller goda användargränssnitt) undrar hur man hittar till den... Jag tror att jag har hittat den men det säger väl allt om hur dåligt designad den nya hemsidan är, på t.ex. Komplett framgår det tydligt om man är i "Black Friday" delen eller inte.

uppdatering 10:06
"Just nu har vi tekniska problem med kampanjen."
Oväntat.

Det är fixat, nu är kampanjen uppe http://goo.gl/qrVsC9

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej Dustinhome! Jag är på jakt efter en laddare till min Lenovo Miix 2 10". Jag köpte plattan hos er för några månader och har haft sönder min laddare. Ni verkar inte ha någon lös laddare i erat sortiment. Jag hittar laddaren hos lenovos shop, http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/controller/e/web/LenovoPor...

Är det något ni kan fixa hem, för det ser inte ut som de skickar utanför USA.

Tack på förhand.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Ingen Julkalender eller tävlingar,
innebär det att julklapparna gör comeback i år?

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Ingen Julkalender eller tävlingar,
innebär det att julklapparna gör comeback i år?

Hej!

Det kommer komma upp jultävlingar, den första läggs upp under dagen.
Vet inte riktigt vad du menar med julklappar men det kommer några bra julklappstips längre fram.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Det kommer komma upp jultävlingar, den första läggs upp under dagen.
Vet inte riktigt vad du menar med julklappar men det kommer några bra julklappstips längre fram.

Ny på jobbet?

Bl a http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/740708-dust...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Johii:

Hej Dustinhome! Jag är på jakt efter en laddare till min Lenovo Miix 2 10". Jag köpte plattan hos er för några månader och har haft sönder min laddare. Ni verkar inte ha någon lös laddare i erat sortiment. Jag hittar laddaren hos lenovos shop, http://shop.lenovo.com/SEUILibrary/controller/e/web/LenovoPor...

Är det något ni kan fixa hem, för det ser inte ut som de skickar utanför USA.

Tack på förhand.

Hej!

Detta är det vi kan få fram just nu som skall passa:
https://www.dustinhome.se/product/5010813922/delta-adp-18aw-c...

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Hej!

Jaha, du tänkte på dem. Något sådant kommer tyvärr inte. Men tävlingar blir det.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Detta är det vi kan få fram just nu som skall passa:
https://www.dustinhome.se/product/5010813922/delta-adp-18aw-c...

Oj så dyrt. Den kostar ju halva kostnaden av plattan. Jag får fortsätta jaga laddare. Tack för hjälpen.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej! PM:a ordernummer och den mailadress du vill ha kvittot till så mailar vi ut det till dig. Funktionen att kunna hämta detta direkt från orderhistoriken är just nu inte tillgänglig, men kommer komma upp inom en snar framtid. Vi jobbar på det!

Hej!

Finns det något ungefärligt datum för när denna funktion är tillbaka? Det är ju helt otroligt att man ska behöva belasta er kundservice för att man vill ha ett kvitto på sin beställning!

MVH
Andreas

Permalänk
Medlem

Köpte ett grafikkort från Dustinhome och enligt orderbekräftelsen och plocklistan i paketet skulle jag ha fått en Nvidia Pick Your Path bundle men jag hittar ingen sådan i paketet och vad jag kan se så har deras hemsida ingen information om att man ska t.ex. registrera sin order via ett formulär för att få den.

Någon som vet hur Dustinhome delar ut värdekupong/koden?

edit: Kollade nogare på den värdekupong som följde med vilket var credits till olika f2p spel. Det står på den att den följer med vid ett köp av ett gtx 750 vilket inte stämmer i mitt fall då jag köpte ett gtx 970. Jag antar att någon på Dustinhomes lager har tagit fel värdekupong vilket I samband med att lådan för grafikkortet var smutsig och något deformerad inte direkt ger positiva intryck.

Aja får kotakta supporten imorrn.