Medlem vinner presentkort på CDON

Permalänk
Melding Plague

Medlem vinner presentkort på CDON

Ett finurligt pussel stod i centrum när CDON.com drog igång en både snabb och klurig tävling för SweClockers alla medlemmar.

Besök tävlingen

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis!

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tog det för honom ?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Xiqt:

Hur lång tid tog det för honom ?

Mindre än en timme.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

GG! Men sluta spawn-campa på tävlingarna ;D

Mer sånt här åt folket! Kreativa tävlingar, roligare än designa logga eller hitta på en slogan tycker jag

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Trist med tävling som har så kort levnadsperiod för oss som gör annat på dagarna..

Visa signatur

// Oscar aka raXXo

Permalänk
Medlem

Hatten av!

Jag hade inte fixat det även om jag löst pusslet, så det hade varit rätt kört.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

var inne och spåna på typ rambo the game..snacka om helt fel ute:D

Visa signatur

Grym på luffarschack

Permalänk
Medlem

Hade jag fått fram Atlas Corporation hade jag inte gissat på COD jag hade självfallet sagt Borderlands då det är en vapentillverkare (och inte en dålig sådan utan en saknad kung) där så tur jag inte försökte lösa det hela då jag ändå hade haft fel

Men grattis och starkt jobbat till vinnaren!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxo:

Trist med tävling som har så kort levnadsperiod för oss som gör annat på dagarna..

Finns ingen rolig tävling som passar alla, så enkelt är det. Tycker Swec har hyfsat bra variation på sina tävlingar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Vad folk ska klaga, gött med lite annorlunda tävling. Bra jobbat Andreas

Permalänk
Medlem

Grattis!
Som många andra satt man på jobbet men försökte pussla ändå. Men ärligt talat jag hade nog ändå aldrig vunnit så skit samma. Kul tävling ändå och stor grattis till vinnaren!
Och kändes extra bra att ingen av "gissarna" vann något, Dom som var så kaxiga

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Bra gjort, jag gav upp efter 10minuter

Permalänk
Medlem

Tack allesammans, och Sweclockers/CDON för en generös tävling!

Permalänk
Skrivet av Zear0x:

dag, 13:37 #15
Zear0x
Medlem
Zear0xs avatar
Plats: mahlmöööh
Registrerad: dec 2003
Tack allesammans, och Sweclockers/CDON för en generös tävling!

1337

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag hade inte fixat det även om jag löst pusslet, så det hade varit rätt kört.

Skrivet av som99:

Hade jag fått fram Atlas Corporation hade jag inte gissat på COD jag hade självfallet sagt Borderlands då det är en vapentillverkare (och inte en dålig sådan utan en saknad kung) där så tur jag inte försökte lösa det hela då jag ändå hade haft fel

Om man fick fram ledtråden så kunde man googla det och få CoD referenser.

Skrivet av Mocka:

Finns ingen rolig tävling som passar alla, så enkelt är det. Tycker Swec har hyfsat bra variation på sina tävlingar.

Det är väl mera tiden det publicerades, 09:38 på en helgfri vardag.
De som har jobb (dagtid) eller pluggar blir ju i princip 'diskade' (eftersom tävlingen mestadels handlade om att vara snabb).

Å andra sidan om det hade publicerats runt 18:00 eller nått sånt så hade det kanske inte passat nattjobbare istället.
Jag tror ändå att majoriteten som arbetar eller pluggar gör det på dagtid.
Men visst, någon gång ska det väl löna sig att vara arbetslös.

(Jag vet inte om han/hon som vann är arbetslös. Kan ju tagit ut kompledigt just den dagen eller vad som helst.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

(Jag vet inte om han/hon som vann är arbetslös. Kan ju tagit ut kompledigt just den dagen eller vad som helst.)

Hade precis vaknat efter ett nattflyg från semester så det handlade bara om tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zear0x:

Hade precis vaknat efter ett nattflyg från semester så det handlade bara om tur.

Ja någon gång ska man ha det också.
Vilken metod använda du? Paint ?, Photo Shop ?, skriva ut och lägga pusslet ?
Grattis till vinsten!
Antar att du sitter och spanar in vad du ska handla för vinsten nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zear0x:

Hade precis vaknat efter ett nattflyg från semester så det handlade bara om tur.

Att komma hem till ett kallt och blåsig Sverige (hoppas du varit på varmare breddgrader) är inte så dumt alla gånger ändå 😉

Stort grattis & bra jobbat

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Elite AX v2 / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz / Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 / ASUS GeForce GTX 1660 SUPER DUAL EVO OC 6gb / Asus VG248

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Om man fick fram ledtråden så kunde man googla det och få CoD referenser.

Det är väl mera tiden det publicerades, 09:38 på en helgfri vardag.
De som har jobb (dagtid) eller pluggar blir ju i princip 'diskade' (eftersom tävlingen mestadels handlade om att vara snabb).

Å andra sidan om det hade publicerats runt 18:00 eller nått sånt så hade det kanske inte passat nattjobbare istället.
Jag tror ändå att majoriteten som arbetar eller pluggar gör det på dagtid.
Men visst, någon gång ska det väl löna sig att vara arbetslös.

(Jag vet inte om han/hon som vann är arbetslös. Kan ju tagit ut kompledigt just den dagen eller vad som helst.)

Så bara för att du är medlem @ sweclockers så tycker du att du har RÄTT till att vara med i en tävling?

Helt enkelt --> Synd att du jobbar som du gör, inte hade semester eller helt enkelt inte kunde vara med.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Om man fick fram ledtråden så kunde man googla det och få CoD referenser.

Det är just det att Atlas Corp hade jag nog inte sökt på nätet om då jag verkligen tänker direkt Borderlands, menar jag har spelat Borderlands 1 över tusen timmar och COD har jag nog inte 2 timmar i sedan 3an xD

Dock spelar det ingen roll då jag ändå inte löste tävlingen

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad vinnaren köpte med checken? (behöver naturligtvis inte svara)

Stort grattis!

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Så bara för att du är medlem @ sweclockers så tycker du att du har RÄTT till att vara med i en tävling?

Helt enkelt --> Synd att du jobbar som du gör, inte hade semester eller helt enkelt inte kunde vara med.

Jag trodde att majoriteten av medlemmarna troligtvis har något att göra vardagar dagtid i vanliga fall.
Typ antingen jobbar eller pluggar.
Att man kan lägga en "snabbhetstävling" på tider det är rimligt att majoriteten har möjlighet att delta.

Men det kanske är så att majoriteten av SweClockarna är nattjobbare eller arbetslösa?
Jag har inte gjort någon statistisk undersökning, så jag vet faktiskt inte.

Skrivet av zillio:

Så bara för att du är medlem @ sweclockers så tycker du att du har RÄTT till att vara med i en tävling?

Jag tyckte att jag har rätt att uttrycka min åsikt.
Men du får väl anmäla mig och hoppas att jag blir bannad om du inte kan tolerera att jag kan ha andra åsikter än dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Ja någon gång ska man ha det också.
Vilken metod använda du? Paint ?, Photo Shop ?, skriva ut och lägga pusslet ?
Grattis till vinsten!
Antar att du sitter och spanar in vad du ska handla för vinsten nu.

Photoshop. Magic wand-ade bort bakgrunden och frilade bitarna med lasso och free transform. Smidigaste sättet jag kunde komma att tänka på.
Tack så mycket!

Skrivet av Lith:

Att komma hem till ett kallt och blåsig Sverige (hoppas du varit på varmare breddgrader) är inte så dumt alla gånger ändå 😉

Stort grattis & bra jobbat

Kom precis från Turkiet, men vi fick uppleva mer snö där än vi har gjort här hittills så det kom givetvis som ett plåster på såren. Tack!

Skrivet av Zaic:

Får man fråga vad vinnaren köpte med checken? (behöver naturligtvis inte svara)

Stort grattis!

Har inte hunnit spana in något än, faktiskt. Är ute efter en tv men har inte bråttom så kanske blir i mellandagarna istället. Tack!