Sweclockers med bahnhof, sidan går långsamt.

Permalänk
Medlem

Sweclockers med bahnhof, sidan går långsamt.

Hej.

Sedan jag skaffade fiber och bahnhof för ca 2 månader sen så går sweclockers sida så långsamt, sidan laddar oftast jättesakta.
Bläddrar jag i forumet får man vänta länge och sen ofta mötas av en sida där det står att sidan inte går att hämta. Detta inträffar bara på sweclockers, inga andra sidor. Någon annan med samma problem? Eller hur jag ska lösa detta?
Kör win 8.1 och datorn är från 2014.
Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har Bahnhof och jag har också samma problem på min Windows 7 dator, men inte på Linux Mint datorn.

Blir det bättre ifall du avinstallerar Flash Player? Jag prövade att göra det, och då gick det jätte fort i Firefox. Men det är så många andra sidor som behöver flash så jag installerade om det igen. Och då började det lagga igen.

Permalänk
Medlem

Har Bahnhof 100/10. Inga problem för mig just nu.

Kör Chrome 39.0.2171.71 m på Windows 7.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Rensa cache och cookies -> testa igen.

Permalänk
Medlem

Jag prövade att rensa allt med CCleaner och det hjälpte inte, Sweclockers låste sig igen för mig i Firefox. Men går jag in på Sweclockers med Internet Explorer så fungerar sidan som den ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Jag prövade att rensa allt med CCleaner och det hjälpte inte, Sweclockers låste sig igen för mig i Firefox. Men går jag in på Sweclockers med Internet Explorer så fungerar sidan som den ska.

Hmm... märkte att en kompis i skolan hade problem att ladda sidor i Firefox korrekt. Vissa element hamnade fel etc. Sidorna fungerade korrekt i alla andra webbläsare.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Installera nån typ av AD-blocker, då slipper du all reklam som slöar ner..

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Jag kör Bahnhof och har inga problem. Dock när man kör VPN-lösningen kan det vara rätt segt.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Kör B-hof, fiber, 10Mb, IE, W7. Blixtsnabbt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JenzA:

Installera nån typ av AD-blocker, då slipper du all reklam som slöar ner..

Det ska krävas väldigt segt bredband för att reklamerna ska sega ner så pass mycket att man märker det.
Sitter själv på 12/1.5 Ner/Upp och hade 6/1 innan, alla reklamer påslagna på Sweclockers, fungerar och har alltid fungerat blixtsnabbt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Jag har Ad block plus aktiverat så det har inget med det att göra.

Jag fick en uppdatering till Flash Player nu på morgonen, och efter det så verkar Sweclockers fungera lite snabbare. Datorn låser sig fortfarande men inte under lika lång tid som innan.

Jag är säker på att felet ligger i min dator, och inte hos Bahnhof eller Sweclockers. Ska kanske pröva att inaktivera alla tilläggen i Firefox och kolla ifall det är något av dem som gör att sidan laggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Det ska krävas väldigt segt bredband för att reklamerna ska sega ner så pass mycket att man märker det.
Sitter själv på 12/1.5 Ner/Upp och hade 6/1 innan, alla reklamer påslagna på Sweclockers, fungerar och har alltid fungerat blixtsnabbt.

Det har ju inget med uppkopplingen att göra om reklamen segar ner, snarare problem med webläsaren eller datorn..

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JenzA:

Det har ju inget med uppkopplingen att göra om reklamen segar ner, snarare problem med webläsaren eller datorn..

Kan också få en fin 56k .png effekt om det är helt åt skogen med bandbredden.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Jag har Ad block plus aktiverat så det har inget med det att göra.

Jag fick en uppdatering till Flash Player nu på morgonen, och efter det så verkar Sweclockers fungera lite snabbare. Datorn låser sig fortfarande men inte under lika lång tid som innan.

Jag är säker på att felet ligger i min dator, och inte hos Bahnhof eller Sweclockers. Ska kanske pröva att inaktivera alla tilläggen i Firefox och kolla ifall det är något av dem som gör att sidan laggar.

Jag hade inte det problemet när jag bodde på en annan adress med bbb fiber 100/10. Flyttade och nu använder jag 100/10 bahnhof fiber, swecklockers blev segt efter flytten i somras. Köpte ny stationär dator från inet för en och en halv månad sen och sweclockers är fortfarande lika segt. Har svårt att se att det skulle ligga något fel i båda datorerna.
Jag märker ingen skillnad om jag kör vpn, någon ad blocker har jag inte installerad.
Från IE11 kommer jag inte ens in på sweclockers, firefox har jag inte ens installerat.
Alla andra sidor laddar som blixten, så jag fattar inte vad problemet är.
Så här står/blir det ofta när jag är inne på swclockers:
Google Chrome kunde inte läsa in webbsidan eftersom www.sweclockers.com inte svarade tillräckligt snabbt. Webbplatsen kan vara nere eller så kan du ha problem med din Internetanslutning.

EDIT: Jag kan även tillägga att det går lika segt på min 3 veckor gamla htcp i vardagsrummet, win 8.1, trådad. Där alla sidor går fort förutom sweclockers. Så om problemet ligger hos mig så måste det vara routern? Asus RT-AC68U Dock är båda trådade.

Permalänk
Medlem

Hej, en uppdatering.
Det var inte bara sweclockers sida som gick långsamt, utan även mobil.se och andra tekniksidor.
Provade även en annan router, men samma resultat. Har nu bytt till telia istället för bahnhof.
Och problemet är löst, alla sidor som tidigare ofta tuggade går fort som fan nu. Så det verkar ju som att bahnhof var skurken.
Man borde bytt tidigare!
Känns ju som en dröm gått i uppfyllelse, äntligen fungerar det.

Permalänk
Medlem

Jag hade liknande problem med Bahnhof i stadsnätet i Linköping (Utsikt). När jag sedan av annan anledning bad om att få publikt IP så försvann problemen. Publik IP-adress är gratis men man måste kontakta supporten för att få det. Återkoppla gärna om det fungerar för någon av er...

Edit: ah, en gammal tråd. Nåja ifall det hjälper någon i framtiden så...

Permalänk
Medlem

inga problem här med opendns och bahnhof

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Återupplivar tråden då jag kör 100/100 Bahnhof och Sweclockers.com ofta fastnar på "Ansluter...", något som inte händer på andra sidor.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Återupplivar tråden då jag kör 100/100 Bahnhof och Sweclockers.com ofta fastnar på "Ansluter...", något som inte händer på andra sidor.

Har du fått någon ordning på det? är det bara sweclockers eller även mobil.se mm som går segt?

Permalänk
Skrivet av Neo1:

Har du fått någon ordning på det? är det bara sweclockers eller även mobil.se mm som går segt?

Har inga problem i telefonen eller min laptop, utan enbart med min stationära som är ansluten med kabel. Mycket mystiskt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Kör med Bahnhof 100/10 windows 7 har inga problem alls. Ansluten med kabel från routern.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Har inga problem i telefonen eller min laptop, utan enbart med min stationära som är ansluten med kabel. Mycket mystiskt.

Ja, då är ditt problem annorlunda än mitt va.
För mig krånglade alla datorer, både wifi och trådat med sidan, tror även telefonen krånglade om jag körde wifi.