Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av fruktjuicer:

Där har du mig, "ödmjuk"😃

Men vill samtidigt lära mig så kommer nog köra från start.

Hur skiljer man sig från övriga? Alla strävar efter "titans" som är det värsta eller?

Kan man vara någon form av tank-skepp, dps o.s.v?

Större är absolut inte lika med bättre i Eve Online. Alla skepp har en roll i något sammanhang. I PvP finns det en uppsjö med olika "doctrines" som man kan använda sig av. Varje doctrine har dessutom en "counter". Metaspelet i Eve är extremt avancerat, det finns spioner lite varstans vilket leder till att både korrekt och inkorrekt information susar fram och tillbaka hela tiden. Vanligtvis försöker sidornas Fleet Commander (FC) sålla bland informationen för att bestämma hur den egna flottan ska se ut.

Som nybörjare kan du direkt få en roll som "tackle", d.v.s. fånga motståndarnas skepp, och scout utan att sitta i någonting annat än ett nybörjarskepp. Jag satt i en Battlecruiser inom en månad och kunde flyga den helt okej, att få perfekta skills kan dock ta mycket lång tid. De största skeppen, kallade för Capitals och Super Capitals, har väldigt begränsade användningsområden.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fruktjuicer:

Där har du mig, "ödmjuk"😃

Men vill samtidigt lära mig så kommer nog köra från start.

Hur skiljer man sig från övriga? Alla strävar efter "titans" som är det värsta eller?

Kan man vara någon form av tank-skepp, dps o.s.v?

Nej nej! Faktum är att Titaner används inte ens 99% av fallen då det bara är en typ av support skepp som bara är bra mot andra stora skepp.
Det finns dessa typer av skepp i storleksordning.

Frigate
Destroyer
Cruiser
Battlecruiser
Battleship
Carrier
Dreadnaught
Titan

Av dessa så är det cruiser som används flitigast i pvp av olika slag. Då dom är både mobila och gör bra skada beroende på typ av cruiser.
Så att alla strävar efter titans, det är fel, det är nog väldigt få som gör det. Ska man köra pvp så är det Tech 2 cruisers som man kallar det, det som används mest skulle jag tro. Alternativt Tech 3 av vissa typer. Det beror på allians osv och vad det är för grupp man kör med såklart!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

Svaret på din fråga är att du kan köpa hur mycket isk som helst med riktiga pengar. Du kan sen om du vill använda detta för att köpa färdigtränade karaktärer, helt legit, finns character market på forumet. Så om du vill ha en titanpilot och en titan imorgon så går det. Klart olämpligt dock vilket du förstår så fort du spelat lite, och dyrt som fan.

Permalänk
Medlem

Tillbaka till Eve efter nästan 2.5 års frånvaro.
Fasen har verkligen blivit lite annorlunda! Känner mig som en nybörjare igen

Men ja, fick 30 dagars playtime av en kompis så tänkte va fan. Blir väl att mina lite med kompisen till att börja med. Behöver cash

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Tillbaka till Eve efter nästan 2.5 års frånvaro.
Fasen har verkligen blivit lite annorlunda! Känner mig som en nybörjare igen

Men ja, fick 30 dagars playtime av en kompis så tänkte va fan. Blir väl att mina lite med kompisen till att börja med. Behöver cash

Nej nej nej! Inte mining! Det är hemskt ju!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Nej nej nej! Inte mining! Det är hemskt ju!

Haha ja finns ju roligare saker att göra.
Men kompisen är helt ny på Eve online så han ville testa på lite.
Ska få in han i PVE till en början med sen iaf.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Haha ja finns ju roligare saker att göra.
Men kompisen är helt ny på Eve online så han ville testa på lite.
Ska få in han i PVE till en början med sen iaf.

Sättet jag tjänade pengar på var att köra data/relic sites i low/null sec,bra övning också för att veta hur man ska undvika fiender tycker jag. krävs inte mycket skills heller för den delen! ska man vara i null sec vill man dock gärna ha cov ops skepp!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Sättet jag tjänade pengar på var att köra data/relic sites i low/null sec,bra övning också för att veta hur man ska undvika fiender tycker jag. krävs inte mycket skills heller för den delen! ska man vara i null sec vill man dock gärna ha cov ops skepp!

Jo det är en rätt nice ide faktiskt!
Men blir att hålla sig i high sec tills han fått upp lite vana och skills. Första gången han kör eve online så(Vilket jag är lycklig över, ingen annan kompis har velat köra det med mig )
Jag själv håller mer än gärna till i low sec dock. Var dock som sagt 2.5 år sen man körde så har INTE en aning om hur saker och ting funkar just nu.
Ska dock bli grymt skoj att sätta sig in i Eve igen! Känner mig taggad som satan faktiskt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Hör av er om ni vill ha kul i 0.0.
Vi gör allt som gör att göra där. Från som minsta skeppen till dom näst största.
Vi bygger våra egna capitals.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hör av er om ni vill ha kul i 0.0.
Vi gör allt som gör att göra där. Från som minsta skeppen till dom näst största.
Vi bygger våra egna capitals.

Ja är i samma corp som stollen här, och om det finns några nya spelare som vill lära sig hur allt funkar eller så. Så är ni mycket välkomna till vårat corp. Även om du är en liten äldre eve spelare och vill komma med i ett mellanstort corp som gör det mesta så är du välkomen.

Då vi lever i nullsec så har vi stora möjligheter till såväl pvp och pve verksamheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Ja är i samma corp som stollen här, och om det finns några nya spelare som vill lära sig hur allt funkar eller så. Så är ni mycket välkomna till vårat corp. Även om du är en liten äldre eve spelare och vill komma med i ett mellanstort corp som gör det mesta så är du välkomen.

Då vi lever i nullsec så har vi stora möjligheter till såväl pvp och pve verksamheter.

Låter intressant! Vad heter erat corp?

//Kimm

Permalänk

Jag har sökt efter nytt MMO med pvp nu ett tag men inte hittat något. Provade WOW några timmar nu men höll på att kräkas på skiten, hur i helsike kan det ha flera miljoner spelare? Det ser ju ut som att en 5 åring ritat skräpet. Det är ingen känsla när man attackerar eller nåt, det känns som att man slår rakt i luften....bläh!

Skall jag ge EVE en chans kanske, kan någon ta sig an mig i så fall så man kan få lite guidning i början?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fruktjuicer:

Jag har sökt efter nytt MMO med pvp nu ett tag men inte hittat något. Provade WOW några timmar nu men höll på att kräkas på skiten, hur i helsike kan det ha flera miljoner spelare? Det ser ju ut som att en 5 åring ritat skräpet. Det är ingen känsla när man attackerar eller nåt, det känns som att man slår rakt i luften....bläh!

Skall jag ge EVE en chans kanske, kan någon ta sig an mig i så fall så man kan få lite guidning i början?

EVE har bra nybörjarguider inne i spelet, olika slags uppdrag som tar dej igenom olika typer av "basic" inriktningar som finns i spelet, förutom PvP på detta sätt lär du dej olika saker om spelet, får lite gratis skepp, skills och lär dej lite om vad man kan göra.

Rekommenderar att ansluta dej till en corp (guild) som är till för nybörjare för att lära sej om spelet och dess olika aspekter, t.ex. EVE University.

Lycka till i världens överlägset mest intressanta, komplexa och spelardrivna mmorpg! Den enda mmo:n där man faktiskt kan bli just det man vill!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fruktjuicer:

Jag har sökt efter nytt MMO med pvp nu ett tag men inte hittat något. Provade WOW några timmar nu men höll på att kräkas på skiten, hur i helsike kan det ha flera miljoner spelare? Det ser ju ut som att en 5 åring ritat skräpet. Det är ingen känsla när man attackerar eller nåt, det känns som att man slår rakt i luften....bläh!

Skall jag ge EVE en chans kanske, kan någon ta sig an mig i så fall så man kan få lite guidning i början?

Du kan alltid ge Eve en chans. Går ju att spela gratis i minst 14 dagar.

För att gilla Eve ska man dock besitta ett speciellt sinnelag. Det gäller att älska utmaningar och inte vara rädd för komplexitet. Eve är så långt ifrån "instant gratification" man kan komma. De allra flesta Eve-spelare kan antagligen peka ut ett visst ögonblick som fick dem att "fastna" i spelet. För vissa inträffar detta inom några dagar, för andra kan det ta månader. Jag spelade i närmare tre månader innan "mitt" ögonblick ägde rum. Sedan dess har jag knappt kunnat lägga ifrån mig spelet.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Du kan alltid ge Eve en chans. Går ju att spela gratis i minst 14 dagar.

För att gilla Eve ska man dock besitta ett speciellt sinnelag. Det gäller att älska utmaningar och inte vara rädd för komplexitet. Eve är så långt ifrån "instant gratification" man kan komma. De allra flesta Eve-spelare kan antagligen peka ut ett visst ögonblick som fick dem att "fastna" i spelet. För vissa inträffar detta inom några dagar, för andra kan det ta månader. Jag spelade i närmare tre månader innan "mitt" ögonblick ägde rum. Sedan dess har jag knappt kunnat lägga ifrån mig spelet.

Det låter lockande för det verkar onekligen som att spelet har något visst.

Vad var det som fick dig att fastna?

Permalänk
Medlem

Skrev om det i inlägg #2213 på föregående sida. Försökte råna en spelare och det gick inte riktigt som tänkt. Konsekvenserna av vårt möte blev enorma. Hade aldrig hänt i något annat spel än Eve.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag undra om det är fel på detta spel, eller är man dålig förlorare.
Kör lvl4 Sec-missions, flyger Apocalypse Navy Issue

Har förlorat flertalet skepp nu på lite småskumma sätt.
Structure kan gå från 50%, 6750hp till bortsprängt skepp på 3ms, ett skott från något litet skitskepp?
Någon gång har man alignat mot något för att komma bort snabbt om det skulle skita sig, börjar närma sig och man trycker jump.
Och väntar, och väntar, och väntar men händer fan inget på 30 sek, sedan boom. En apocalypse mindre.
Idag hade jag alignat igen, blev lite hett och jump. Mätaren kör Warping först den sega biten, när den hoppar över till den snabba så behöver jag från datorn, men är redan i warp så varför inte?

Tro fan skeppet var bortsprängt, hade inte rört sig en millimeter.
Och ingen warp scrambler.

Irriterad.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Började lira idag igen efter 1.5 års uppehåll. Lirar som minmatar och har 12mil SP. Jag gillar att köra high sec exploration som fan men det är lite svårt i en hurricane ibland. Tengu skulle ju vara trevligt att ha men dom är väl rätt gimp i PvP överlag Caldari?

Sitter och funderar om jag ska köpa en 15mil+SP Gallente char istället. Då får man lite skepp som kan köra missions och pvp med.
Vill även kunna sätta mig i en Guardian nån gång.

Min lite lösa plan är att sätta mig i min Noctis igen och se hur mycket ISK jag kan grinda ihop på en vecka.
Jag kör salvage runt missions hubs och man får loota wrecks i 50% av fallen om personerna bara kör missions för ISK rewarden.
Sen blir det kanske EvE-uni igen en sväng och sen ner i null sec.

Hade funderingar på wormhole corp men läste lite om ändringarna och att det är/kommer bli mer POS bashing och mindre säkert i C2/C3s.

Ni som håller till i null sec. Vad gör ni för att skrapa ihop eran isk? Missions och PI? Trivs ni där nere?
Vad kan man göra som minmatar där nere för att tjäna sin isk?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

I missions körde jag länge Dominix. Ett skitbra skepp. Kör alla siter i 0.0 i en Dominix.
Sen gick jag över till en Machariel och sist innan flytt till 0.0 en Nightmare.
Nightmare är helt fantastisk. Rensar allt från 99Km. Sen gillar jag laser

Finns inga missions i 0.0
Du åker till platser där fienden spawnar och skjuter utav bara fan.
Så tjänar jag mina isk bla.

Rattlesnake och Raven/Golem är väldigt populära att köra siter med.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela Eve, har ni några tips till en nybörjare?
Har testat förut så jag är inte helt grön, men skulle behöva lite tips på "must have" skills.
Är även lite kluven på vad jag ska satsa på för spelstil så här i början.

Sitter just nu på 21 dagars trial från en kompis men tänker med stor sannolikhet subba så fort den tar slut.

Finns det något trevligt corporation för nybörjare? Gärna samma tidszon som sverige (+- någon timme)

Förlåt för många frågor

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K, Moderkort: Gigabyte Z97X Gaming 3, RAM: Corsair Vengeance Pro 1866 MHz, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850w, GPU: Asus GeForce GTX 980 Strix DirectCU, SSD: Crucial MX100 256GB, Chassi: Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macida:

Har precis börjat spela Eve, har ni några tips till en nybörjare?
Har testat förut så jag är inte helt grön, men skulle behöva lite tips på "must have" skills.
Är även lite kluven på vad jag ska satsa på för spelstil så här i början.

Sitter just nu på 21 dagars trial från en kompis men tänker med stor sannolikhet subba så fort den tar slut.

Finns det något trevligt corporation för nybörjare? Gärna samma tidszon som sverige (+- någon timme)

Förlåt för många frågor

Du borde joina EvE-Uni först. Samtidigt som du är med där så försök vara med på alla classes/föreläsningar, även dom du tror har koll på.
Många är med där ganksa länge för dom har även frig/cruiser roams så man för träna lite pvp. Och även senare WH-corps om man har skills för det.
Dom har många nya nu så du borde skicka in en app snabbt. Sen läs all info/guides du kommer över som du har intresse för.
RvB har även PvP training i större utsträckning.

Länkar:

http://www.eveuniversity.org/
http://rvbeve.com/forums/index.php?/portal/
http://www.themittani.com/features/ewar-newbies?page=0%2C2
http://greedygoblin.blogspot.se/p/why-was-i-ganked.html
https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=77549
http://forum.eveuniversity.org/viewtopic.php?f=72&t=35175&sta...
https://wiki.eveonline.com/en/wiki/Crimewatch
https://dl.dropboxusercontent.com/u/53159584/E-UNI%20Class%20...
http://wiki.eveuniversity.org/Timers

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Finns inga missions i 0.0

Det finns missions i NPC 0.0. Curse, Stain, Venal och Delve har t.ex alla missions. Problemet är att du gör missions för de lokala piraterna så det fungerar inte att kombinera med att annan ratting eftersom det dödar din standing. Undantaget är väl i Pure Blind där du kan köra Sisters of Eve missions och ändå skjuta de lokala Guristas piraterna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk

Jag har spelat eve i många år, dock så slutade jag för ca 2 år sedan då jag sålde alla mina accounts, hade då karaktärer på mellan 20 och 60 milj sp. Nu har suget börjat komma tillbaka med besked och jag kan ärligt säga att jag ångrar att jag sålde kontona, även om ja fick ca 10k sek för det.

Hursomhelst, jag har lite frågor till er som fortfarande är aktiva.

Till att börja med, är det någon som har en sån där 30dagars invite att bju på? Eller det kanske inte finns längre?

Hörde att learning skills är borttagna och attributes höjdes i samma veva för nåt år sen. Hur lång tid tror ni man skulle kunna börja skrapa ihop en skaplig mängd isk och med vilken aktivitet ? Mining går bort direkt, missions och ratting känns ganska avlägset också på ett ny karaktär.. Såg nån skriva om hacking sites, är det nåt man kan komma in på hyfsat snabbt med ett fresh konto? Lowsec/nullsec/wormhole är inga problem att navigera runt säkert för min del.
Jag vill ju igentligen komma igång med pvp så snabbt som möjligt, så min plan är att skrapa ihop massa isk. Sen köpa en hyfsad pvp orienterad karaktär på eveonline bazaaren.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av matadoren:

Jag har spelat eve i många år, dock så slutade jag för ca 2 år sedan då jag sålde alla mina accounts, hade då karaktärer på mellan 20 och 60 milj sp. Nu har suget börjat komma tillbaka med besked och jag kan ärligt säga att jag ångrar att jag sålde kontona, även om ja fick ca 10k sek för det.

Hursomhelst, jag har lite frågor till er som fortfarande är aktiva.

Till att börja med, är det någon som har en sån där 30dagars invite att bju på? Eller det kanske inte finns längre?

Hörde att learning skills är borttagna och attributes höjdes i samma veva för nåt år sen. Hur lång tid tror ni man skulle kunna börja skrapa ihop en skaplig mängd isk och med vilken aktivitet ? Mining går bort direkt, missions och ratting känns ganska avlägset också på ett ny karaktär.. Såg nån skriva om hacking sites, är det nåt man kan komma in på hyfsat snabbt med ett fresh konto? Lowsec/nullsec/wormhole är inga problem att navigera runt säkert för min del.
Jag vill ju igentligen komma igång med pvp så snabbt som möjligt, så min plan är att skrapa ihop massa isk. Sen köpa en hyfsad pvp orienterad karaktär på eveonline bazaaren.

Buuu för RMT

Exploration är alldeles för slumpmässigt för att erbjuda en tillförlitlig inkomst. Ibland kan det gå dagar innan du hittar någonting som är värt mödan och ibland blir det bingo på bara några minuter. Det kan dock fungera på ett nytt konto eftersom du snabbt kan tjäna ihop ett startkapital, om du har tur.

Faction Warfare ska tydligen erbjuda en duglig inkomst då man kan konvertera LP (loyalty points) som man får från "uppdragen" till ISK.

Incursions kräver en del skills så det är svårt att hoppa in i direkt. Däremot kan du tjäna runt 80-200 miljoner ISK per timme om du hittar en vettig grupp att spela med. Av egen erfarenhet blir det dock snabbt långtråkigt att nöta samma platser om och om igen.

Det var genom incursions jag tjänade ihop tillräckligt med pengar för att investera i en Jump Freighter och gå med Black Frog Logistics. Innan Phoebe-expansionen släpptes drog jag enkelt in mellan 600-1000 miljoner ISK i timmen genom att göra kontrakt. Ibland mycket mer än så. Spännande och rolig sysselsättning som aldrig kändes speciellt enformig. Jag loggade helt enkelt in när jag kom hem från jobbet, accepterade några kontrakt och kunde sedan leverera dessa i eget tempo under 1-2 timmar. Grindade ihop sjuka mängder ISK på kort tid när jag spelade som mest (cirka 30 miljarder ISK i månaden). Nuförtiden räcker det med några kontrakt i månaden för att "PLEXA" mina konton.

Att leverera andras saker till oåtkomliga platser är den roligaste "grinden" jag har provat på hittills. Bäst av allt är att det betalar så pass bra att jag kan spendera mer tid med det som faktiskt betyder någonting, PvP.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Buuu för RMT

Exploration är alldeles för slumpmässigt för att erbjuda en tillförlitlig inkomst. Ibland kan det gå dagar innan du hittar någonting som är värt mödan och ibland blir det bingo på bara några minuter. Det kan dock fungera på ett nytt konto eftersom du snabbt kan tjäna ihop ett startkapital, om du har tur.

Faction Warfare ska tydligen erbjuda en duglig inkomst då man kan konvertera LP (loyalty points) som man får från "uppdragen" till ISK.

Incursions kräver en del skills så det är svårt att hoppa in i direkt. Däremot kan du tjäna runt 80-200 miljoner ISK per timme om du hittar en vettig grupp att spela med. Av egen erfarenhet blir det dock snabbt långtråkigt att nöta samma platser om och om igen.

Det var genom incursions jag tjänade ihop tillräckligt med pengar för att investera i en Jump Freighter och gå med Black Frog Logistics. Innan Phoebe-expansionen släpptes drog jag enkelt in mellan 600-1000 miljoner ISK i timmen genom att göra kontrakt. Ibland mycket mer än så. Spännande och rolig sysselsättning som aldrig kändes speciellt enformig. Jag loggade helt enkelt in när jag kom hem från jobbet, accepterade några kontrakt och kunde sedan leverera dessa i eget tempo under 1-2 timmar. Grindade ihop sjuka mängder ISK på kort tid när jag spelade som mest (cirka 30 miljarder ISK i månaden). Nuförtiden räcker det med några kontrakt i månaden för att "PLEXA" mina konton.

Att leverera andras saker till oåtkomliga platser är den roligaste "grinden" jag har provat på hittills. Bäst av allt är att det betalar så pass bra att jag kan spendera mer tid med det som faktiskt betyder någonting, PvP.

Tack för svaret, loggade in på ett gammalt konto och såg att jag faktist hade en toon som har caldari freighter på lvl 4. och 20 dagar ifrån att åka jump freighter
Nåt man kan tjäna nå isk på ?

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av matadoren:

Nåt man kan tjäna nå isk på ?

Ja, det går fortfarande att tjäna en del ISK men efter det att Phoebe släpptes har det blivit bra mycket svårare. Nu behöver man vänta 20 minuter efter varje "hopp" till en cyno, annars ackumuleras "Jump Fatigue" och då blir väntetiden i slutändan mycket längre.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Man kan hoppa när det är 10 minuter kvar på fatigue-timer utan några konsekvenser. Så man får alltså vänta typ 10 minuter mellan varje hopp (om man hoppar 10ly).

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Ja, det går fortfarande att tjäna en del ISK men efter det att Phoebe släpptes har det blivit bra mycket svårare. Nu behöver man vänta 20 minuter efter varje "hopp" till en cyno, annars ackumuleras "Jump Fatigue" och då blir väntetiden i slutändan mycket längre.

Lite OT men undrar om du möjligen är med i shadow cartel? Såg att du postat några av deras videos förut.
Jag var med där innan jag slutade spela. Spelade under namnet Cor six då dock.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av matadoren:

Lite OT men undrar om du möjligen är med i shadow cartel? Såg att du postat några av deras videos förut.
Jag var med där innan jag slutade spela. Spelade under namnet Cor six då dock.

Nej, men vår allians har ingått i en koalition med dem alldeles nyligen. Vi försöker att ha så få "blues" som möjligt dock så vårt samarbete var bara tillfälligt. Mer att skjuta på då

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz