Black Friday 2014 - Här är butikerna!

Permalänk
Medlem

DualShock 4 dök upp på Electroworld igår igen. De tog ju bort bl.a. dem och några PS4-bundles under sin "minst 10% rea på allt". GTA V-bundlen fanns på startsidan igår men det gick inte att trycka på köpknappen eller komma in på produktsidan. Jag tycker dem hade väldigt bra rea generellt sett men detta drog ner på det.

Permalänk
Medlem

Är det inge Black Söndag i några butiker idag?

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Är det inge Black Söndag i några butiker idag?

Ingen som vet något kring "Cyber Monday"? Vilka butiker osv.?
Kan det tas upp i denna tråd med eller finns det någon ny tråd där det avhandlas?

Aldrig varit "med" på en Black Friday förut förutom igår så vet inte riktigt om Cyber Monday brukar vara en grej eller om alla butiker kör på Black Friday .

@Bazisten:
Dustin Home verkar fortf. köra sin "Black Friday" och även Alina.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Vi kan väl alla hjälpas åt att hålla lite koll på eventuella Cyber Monday-kampanjer? Om TS orkar uppdatera första inlägget med detta vore det ju magiskt bra, men annars funkar det ju med inlägg i tråden.

Visa signatur

i7 920 @3,67 212 Evo; Asus P6T; Corsair 12GB 1600MHz/CL9; EVGA 970 SC 4GB; Samsung 830 128GB SSD / WD 3TB; CM Real Power M620; CM Dominator 690

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av drue:

Vi kan väl alla hjälpas åt att hålla lite koll på eventuella Cyber Monday-kampanjer? Om TS orkar uppdatera första inlägget med detta vore det ju magiskt bra, men annars funkar det ju med inlägg i tråden.

Med tanke på att den här tråden är tillägnad Black Friday och är uppe i strax under 1400 inlägg så kan nog en ny separat tråd för Cyber Monday vara på sin plats imho.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Med tanke på att den här tråden är tillägnad Black Friday och är uppe i strax under 1400 inlägg så kan nog en ny separat tråd för Cyber Monday vara på sin plats imho.

Cyber Monday 2014 - Här är butikerna!

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

intressant nog var det en Crucual jag köpte förra julen (240gb för 1000kr) den var då överlägset billigast då också, samsungs låg runt 1350 tror jag, gick inte att motivera skilldnaden

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Finns "Pre-Owned" DualShock 4 på webhallen för 399kr för dom som behöver.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/197085-hand...

Permalänk
Medlem

Var lite hastig på avtryckaren när jag beställde i5 + MSI Z97 Gaming 7 på komplett. Inser nu att Mpower-kortet skulle passa mina sapphire 280x toxic bättre i färgschemat, dessutom har Mpower intel-nic istället för Gamings killer-nic men frågan är om jag fortfarande kan ansöka om bundlingsrabatten om jag byter moderkortet?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Teknikprodukter i all ära! Men hemsidan jag handlar hudvårdsprodukter ifrån har även en Black Friday deal (25%) på deras största märken! Fördelen med att handla härifrån är att det redan är mycket billigare i jämförelse mot svenska priser. Det är även fri frakt.

Det finns även en kod (VCMK18) som ger ytterligare 18% rabatt. Som exempel, jag tycker om Bulldogs produkter, en shower gel kostar 69kr i svenska butiker, hos mankind kostar den 21kr med rabatterna

http://www.mankind.co.uk/

Tackar så mycket för tipset!

Kunde inte lägga en beställning precis när jag såg ditt inlägg.
Och senare på kvällen i fredags, så var bl.a. Bulldogs shower gel slut. Så har suttit hela helgen och hoppats att de skulle uppdatera saldot så man kunde handla lite. Vilket inte har hänt...

Så blev väldigt glad idag när jag såg att de fortsatte rean, med att även köra Cyber Monday. Och att man kunde köpa shower gelen igen.
Inte testat Bulldog tidigare, så blev att testa lite allt möjligt. Slutade med att man blev 500+kr fattigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

DualShock 4 dök upp på Electroworld igår igen. De tog ju bort bl.a. dem och några PS4-bundles under sin "minst 10% rea på allt". GTA V-bundlen fanns på startsidan igår men det gick inte att trycka på köpknappen eller komma in på produktsidan. Jag tycker dem hade väldigt bra rea generellt sett men detta drog ner på det.

Så jävla äckligt gjort.

Permalänk
Avstängd

Har någon fått sina "Harman Kardon Onyx Studio Bluetooth Speaker" bekräftat skickade utav cdon?
Mina order står fortfarande under "behandlas" trots att den lades för över 85 timmar sedan.
Istället spärrade cdon mitt konto helt utan förklaring och hänvisade till kundtjänst som sade att de tyvärr inte kunde hjälpa mig. Tur att man inte har varit dum & köpt deras "cdon+" medlemskap de rear ut idag t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Har någon fått sina "Harman Kardon Onyx Studio Bluetooth Speaker" bekräftat skickade utav cdon?
Mina order står fortfarande under "behandlas" trots att den lades för över 85 timmar sedan.
Istället spärrade cdon mitt konto helt utan förklaring och hänvisade till kundtjänst som sade att de tyvärr inte kunde hjälpa mig. Tur att man inte har varit dum & köpt deras "cdon+" medlemskap de rear ut idag t.ex.

Japp, jag har fått min. Den står på bordet här och väntar på att bli inslagen i julpapper.

Visa signatur

|i5 3570K| Asus P8Z77-V LE|Asus HD7950DC2-3GD5|
|Corsair PC3-12800 Veng. LP, 4x4 GB|Samsung 830 256 GB|
|Corsair HX 650W|Thermalright HR-02 Macho|FD Define R4|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tttomte:

Japp, jag har fått min. Den står på bordet här och väntar på att bli inslagen i julpapper.

Nice!
Själv väntar man på att cdon.com skall skärpa sig och skicka min.

Permalänk
Moderator
Moderator

Fick också min Onyx idag, riktigt nöjd med den med tanke på storleken och priset.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tydligen en jättesuccé detta med Black Friday CDON rapporterar följande imponerande siffror:

– CDON Groups nio e-handelsbutiker attraherade fler än 2 miljoner besök vilket är dubbelt så många som det tidigare rekordet från förra årets Black Friday. Fler än 450 000 varor såldes, i genomsnitt mer än 5 produkter varje sekund. Vår största butik CDON.com imponerade och rapporterar fler än 100 000 order. Detta är en lovande start på julhandeln, säger Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group.

Inte konstigt att butikerna stundtals var tröga att komma in på. Frågan är nu om nån e-handlare vågar stå utanför nästa år? I år var det ju bara 20% som deltog. Kanske blir en riktig kanon nästa års event! Får hoppas!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joakim Ågren:

Tydligen en jättesuccé detta med Black Friday CDON rapporterar följande imponerande siffror:

– CDON Groups nio e-handelsbutiker attraherade fler än 2 miljoner besök vilket är dubbelt så många som det tidigare rekordet från förra årets Black Friday. Fler än 450 000 varor såldes, i genomsnitt mer än 5 produkter varje sekund. Vår största butik CDON.com imponerade och rapporterar fler än 100 000 order. Detta är en lovande start på julhandeln, säger Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group.

Inte konstigt att butikerna stundtals var tröga att komma in på. Frågan är nu om nån e-handlare vågar stå utanför nästa år? I år var det ju bara 20% som deltog. Kanske blir en riktig kanon nästa års event! Får hoppas!

kanske kan även fixa lite bättre priser typ 50-60% rabatt

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJo:

Tackar så mycket för tipset!

Kunde inte lägga en beställning precis när jag såg ditt inlägg.
Och senare på kvällen i fredags, så var bl.a. Bulldogs shower gel slut. Så har suttit hela helgen och hoppats att de skulle uppdatera saldot så man kunde handla lite. Vilket inte har hänt...

Så blev väldigt glad idag när jag såg att de fortsatte rean, med att även köra Cyber Monday. Och att man kunde köpa shower gelen igen.
Inte testat Bulldog tidigare, så blev att testa lite allt möjligt. Slutade med att man blev 500+kr fattigare.

Kul att höra! Jag hoppas och tror att du ska bli nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Har någon fått sina "Harman Kardon Onyx Studio Bluetooth Speaker" bekräftat skickade utav cdon?
Mina order står fortfarande under "behandlas" trots att den lades för över 85 timmar sedan.
Istället spärrade cdon mitt konto helt utan förklaring och hänvisade till kundtjänst som sade att de tyvärr inte kunde hjälpa mig. Tur att man inte har varit dum & köpt deras "cdon+" medlemskap de rear ut idag t.ex.

Har den hemma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Tydligen en jättesuccé detta med Black Friday CDON rapporterar följande imponerande siffror:

– CDON Groups nio e-handelsbutiker attraherade fler än 2 miljoner besök vilket är dubbelt så många som det tidigare rekordet från förra årets Black Friday. Fler än 450 000 varor såldes, i genomsnitt mer än 5 produkter varje sekund. Vår största butik CDON.com imponerade och rapporterar fler än 100 000 order. Detta är en lovande start på julhandeln, säger Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group.

Inte konstigt att butikerna stundtals var tröga att komma in på. Frågan är nu om nån e-handlare vågar stå utanför nästa år? I år var det ju bara 20% som deltog. Kanske blir en riktig kanon nästa års event! Får hoppas!

CDON var riktigt generösa med sin rea! Istället för att ha två kassa reor som andra internetaffärer (Cybermonday+BF) så valde dom att satsa allt på BF vilket också gav resultat.

Permalänk
Medlem

Märkligt nog har Alina kvar sina Black Friday Priser. Så om du skaffar konto och kollar in deras BF priser så hittar du ett Gigabyte GTX970 för 3099 Kr(ordpris 3490 Kr, finns även ett MSI GTX970 för 3199 Kr ordpris 3690 Kr men det finns inte i lager men går beställa),eller en Crucial MX100 256GB SSD för 849 Kr (ordpris 979 kr) eller ett mekaniskt tangentbord det helt nya Logitech G910 Orion Spark för 1399 kr (ordpris 1790 KR). Det var de erbjudanden som jag tyckte var bäst så fortsätt fynda ni som missade det...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Joakim Ågren:

Märkligt nog har Alina kvar sina Black Friday Priser. Så om du skaffar konto och kollar in deras BF priser så hittar du ett Gigabyte GTX970 för 3099 Kr(ordpris 3490 Kr, finns även ett MSI GTX970 för 3199 Kr ordpris 3690 Kr men det finns inte i lager men går beställa),eller en Crucial MX100 256GB SSD för 849 Kr (ordpris 979 kr) eller ett mekaniskt tangentbord det helt nya Logitech G910 Orion Spark för 1399 kr (ordpris 1790 KR). Det var de erbjudanden som jag tyckte var bäst så fortsätt fynda ni som missade det...

De som kollar efter Gigabytes 970 bör dock kika hos Dustin istället

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

De som kollar efter Gigabytes 970 bör dock kika hos Dustin istället

Kollade på Dustin Home's hemsida och det står att Gigabyte GTX970 kostar 3690 Kr där. Så nu blir jag förvirrad?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Joakim Ågren:

Kollade på Dustin Home's hemsida och det står att Gigabyte GTX970 kostar 3690 Kr där. Så nu blir jag förvirrad?

Du blandar ihop WF3 och G1 nu
https://www.dustinhome.se/product/5010805448/gv-n970wf3oc-4gd...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Joakim Ågren:

Vad är det för skillnad?

Framförallt högre klockfrekvenser från fabrik.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r3mpuh:

Har någon fått sina "Harman Kardon Onyx Studio Bluetooth Speaker" bekräftat skickade utav cdon?
Mina order står fortfarande under "behandlas" trots att den lades för över 85 timmar sedan.
Istället spärrade cdon mitt konto helt utan förklaring och hänvisade till kundtjänst som sade att de tyvärr inte kunde hjälpa mig. Tur att man inte har varit dum & köpt deras "cdon+" medlemskap de rear ut idag t.ex.

Fick mitt paket igår. Ljudet absolut inte världens bäsa.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Fick mitt paket igår. Ljudet absolut inte världens bäsa.

Jag ser.
Henrik på cdon har nu kontaktat mig och förklarat att mina konton spärrats för fler köp p.g.a. att förhindra ett möjligt bedrägeriförsök för min egen säkerhet. De har nu sammanfogat kontona och utlovat mig att de sedan skall skicka produkterna.
Vi får hoppas att de håller detta nu, då min orderhistorik på det nya kontot ersatts med förra kontots orderhistorik, så jag kan inte se beställningen längre. Men det fixar nog cdon.com skall vi se!

Permalänk
Medlem

Nu rapporterar också Elgiganten vilken succé detta varit. Tydligen har man ökat försäljningen med 107% jämfört med förra årets Black Friday:

"På två dygn, under torsdag och fredag, noterades över en miljon besök till Elgigantens nätbutik.
– Gensvaret från kunderna översteg alla förväntningar. Black Friday är definitivt här för att stanna, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten."

"– Under Black Friday konkurrerade vi med många andra branscher om kundernas uppmärksamhet och jag tycker att siffrorna talar sitt tydliga språk, de produkter vi erbjuder är glödheta just nu. Årets julhandel fick en flygande start och vi ser nu fram emot att göra vår bästa jul någonsin, säger Niclas Eriksson."

Bådar gott...!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r3mpuh:

Jag ser.
Henrik på cdon har nu kontaktat mig och förklarat att mina konton spärrats för fler köp p.g.a. att förhindra ett möjligt bedrägeriförsök för min egen säkerhet. De har nu sammanfogat kontona och utlovat mig att de sedan skall skicka produkterna.
Vi får hoppas att de håller detta nu, då min orderhistorik på det nya kontot ersatts med förra kontots orderhistorik, så jag kan inte se beställningen längre. Men det fixar nog cdon.com skall vi se!

Gött att det löser sig!

Harman Kardon Onyx Studio Bluetooth Speaker

Blev lite besviken på ljudet för att komma från hägtalare som ordinarie ligger på 3000-3500 kr. Då är ju ett par Logitech Z-906 för 2 300 kr 700% mer prisvärt sett till ljudet. Men för under tusenlappen kan man säga att de är prisvärda.

Kan också påstå att det är skillnad på vilken källa man har. Provade med min Nokia 1520 och bättre ljud än från datorn. Så ska på sommaren ta ut högtalaren på verandan och njuta lite.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)