Intel gör processor för nästa Google Glass

Permalänk
Melding Plague

Intel gör processor för nästa Google Glass

Trots rykten om att projektet lagts på hyllan arbetar Google på nästa generation av Google Glass, som enligt en rapport från Wall Street Journal ska innehålla en plattform från Intel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Eller så lägger Intel pengar på att göra något vettigt...

Edit: Egen åsikt då då, jag tycker att Google Glass är jätte onödigt.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Daark:

Eller så lägger Intel pengar på att göra något vettigt...

Detta är utveckling till massa saker i framtiden.

Intel har ingen liten R&D kassa så är rätt lugnt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Daark:

Eller så lägger Intel pengar på att göra något vettigt...

Jag tycker att det är vettigt att föra tekniken framåt.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Eller så lägger Intel pengar på att göra något vettigt...

Vad är vettigt att lägga pengarna på då enligt dig ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Eller så lägger Intel pengar på att göra något vettigt...

Nu tror du väll inte att en så liten processor endast har användning i google glasögon?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Detta är utveckling till massa saker i framtiden.

Intel har ingen liten R&D kassa så är rätt lugnt.

Jo, men det finns andra saker att utveckla små grejor till, kanske armband eller nåt i sjukvården.

Och jag vet att Intel har mer pengar än vad du kan spendera.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Daark:

Jo, men det finns andra saker att utveckla små grejor till, kanske armband eller nåt i sjukvården.

Och jag vet att Intel har mer pengar än vad du kan spendera.

Rimligtvis kommer man ju även kunna använda denna processor i andra enheter.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Nu tror du väll inte att en så liten processor endast har användning i google glasögon?

Din dator kanske? (den i din sign)

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Rimligtvis kommer man ju även kunna använda denna processor i andra enheter.

Jo, fattar det, men att något annat är i fokus, inte Google glass.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Din dator kanske? (den i din sign)

Hah min Amiga som jag investerat mer i än gemene mans speldator menar du ;), då intels nya krets inte är m68k så gör den inte mycket nytta i min Amiga, så mer passande där skulle vart en full 060 FPGA softcore istället eller om Intel köper rättigheterna och vidareutvecklar och faktiskt släpper en 68K krets på några hundra MHz, då skulle jag bli glad, men allmännyttan hade inte vart hög xD

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Hah min Amiga som jag investerat mer i än gemene mans speldator menar du ;), då intels nya krets inte är m68k så gör den inte mycket nytta i min Amiga, så mer passande där skulle vart en full 060 FPGA softcore istället eller om Intel köper rättigheterna och vidareutvecklar och faktiskt släpper en 68K krets på några hundra MHz, då skulle jag bli glad, men allmännyttan hade inte vart hög xD

Jag vet inte äns vad allt det som står där är för något

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Jag vet inte äns vad allt det som står där är för något

Misstänkte det Förr fanns inte bara "PC" och Mac utan en uppsjö hemdatorer med olika arkitekturer med olika operativsystem och styrkor, favoriten från mina unga år är just Amigan och därför lägger jag tid och pengar på dem som en hobby Även om i dagens mått de är extremt svaga så har de sin charm och karaktär

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Misstänkte det Förr fanns inte bara "PC" och Mac utan en uppsjö hemdatorer med olika arkitekturer med olika operativsystem och styrkor, favoriten från mina unga år är just Amigan och därför lägger jag tid och pengar på dem som en hobby Även om i dagens mått de är extremt svaga så har de sin charm och karaktär

Så liten är jag inte, förstår att det fanns (finns?) mer än pc och mac men trevligt att du har en kul liten hobby c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att google glass är en väldigt intressant projekt? Tycker hela idén är väldigt bra.
man skulle kunna göra väldigt mycket med den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Jag tycker Google Glass är ointressant, skulle aldrig gå runt med de där löjliga brillorna men det är kul att Intel är med och jag kan se behovet inom vissa yrken.

Argumenten för brukar lyda något i stil med "Men alla tittar ju ner i sina smartphones, om man har Google Glass så tittar man ju upp"

Ja, på vad? En skärm. Herregud vad sociala alla blev!

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Eller så lägger Intel pengar på att göra något vettigt...

Edit: Egen åsikt då då, jag tycker att Google Glass är jätte onödigt.

Beror på inom vilken bransch
Skulle lät vilja se ett WMS system som både har VP och Goggle Glass

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu