Någon som har access till Heroes of the Storm?

Permalänk

Någon som har access till Heroes of the Storm?

Känner ingen som har fått access till HotS så var nyfiken på hur många som hade fått egentligen Kanske någon som har lust att lira lite ihop?

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många som fick, men jag har. Inte testat än dock.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Jag fick och körde igenom tutorial och även om det var lättare än Dota 2 (förstår inte hur man spelar Dota) så var det inte tillräckligt roligt och avinstallerades.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fick alphakey här om dagen. Spelar dota i vanliga fall och är inte det minsta imponerad av Heroes of the Storm. För enkelt känns som ett Hack'n slash typ.

Permalänk
Medlem

Flickan fick, inte jag

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Jag och nåra polare Fick access till det i onsdags. Får säga att jag tycker det är riktigt skoj. Går mycket snabbare att komma in i spelet än t.ex. Dofta där det tar ett år att lära sig bara items- delen... Trodde det skulle kännas tråkigt utan items, men det talent system de har för varje hero istället möjliggör stora variationsmöjligheter. Otroligt välgjorda heroes och skins, en fröjd för ögat. Kul också med olika maps med olika objectives.

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk

Kan tillägga att de 10 games jag hittills spelat har alla legat på mellan 20-25min. För mig passar det mycket bättre än +45min då jag ofta inte har tid att spela så länge.

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Testade en gång, fruktansvärt tråkigt. Visste inte att man kunde göra ett spel lättare och barnsligare än LoL

Permalänk
Medlem

Har lirat en 40-50 games nu, tvivlar på att det har någon framtid.... För grötigt, enformigt och taskig spelkänsla. Att skippa items begränsar valet av hur man vill bygga sin hero enormt även om man får lite talents på vissa lvls... Farm spelar heller ingen större roll så det är lönlöst att försöka "denya" motståndaren. Ganks fungerar si sådär men det är betydligt mer spännande med en jungler.
De flesta heroes känns dessutom rätt tråkiga imo....

Permalänk
Medlem

Jag tror det har väldig potential bland Blizzard fans som mig själv, det har sina flaws nu men jag tror det kan bli bra.
Moba scenen är redan upptagen dock och blir svårt att konkurera med LoL och DotA2, synd att inte blizzard tog upp och gjorde DotA2 istället för valve bara...

Permalänk
Medlem

För folk som mig som inte orkar öva upp sig med last hit och deny, vilket item man ska köpa och så, så tycker jag att det är bra komplement. Enklare att spela, men ändå relativt mycket action. Det passar mig bra då jag bara spela ARAM på LoL för det simpla actionets skull utan strategidelen (mest nog för att jag spelar solo).

De har gått emot carry-conceptet då hela laget delar på XP, vilket jag personligen tycker är positivt.

Lite tråkigt att hjältarna verkar inte vara så jättebalanserade ännu, eller så är det bara jag som är dålig.
Det som är skoj är ju att det är officiella Blizzard-karaktärer.

Förmodligen inget som jag kommer att spela i längden.

Permalänk
Medlem

Fått det på 2 accs. Men det var verkligen inte så skoj som jag hade hoppats på!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk

Det handlar inte bara om att ha de bästa items och gå runt och döda folk på 3 slag, utan mer hur ditt lag fungerar som team, Det är sjukt mycket team fights ifrån start till slut,Tycker det är sjukt trevligt.
Sen förstår jag inte varför man jämnför det med LOL,Hon eller Dota. Då det inte är samma spel.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Fick själv några dagar efter att jag skrev att flickan min fått
Riktigt trevligt. Lär inte bli roligt om man får folk som vägrar göra objektivs dock.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Säkert halva min battle-net friends list har fått invite.

Själv gillar jag det, har försökt med alla LOL och whatever, tyckt att allt haft för hög inlärningskurva.
Själv ser jag det som positivt att det inte är någe gear/talents/whatever, man kommer igång snabbt och enkelt.

Enda sega är F2P-konceptet, känns som det blir dyrare att låsa upp saker än om spelet bara kostat 4-500:- och inkluderat allt från början.

Permalänk

Hade fått en invite, testade lite practice mode och tyckte det kändes som ett bra spel att lira när man bara vill ta det lugnt och spela casual.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Jag har..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Har spelat en del och tycker det är väldigt roligt att spela och jag inte kan vänta på att spela med 4 polare och kommunicera.
Tummen upp från mig.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat en del och tycker spelat har enorm potential! Längesedan man hade så här roligt i ett datorspel!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Avstängd

Blizzard satsar på casual/dåliga spelare/småbarn.

LOL finns så de har ingen chans att komma in med ett så billigt spel och ta över.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Det är verkligen helt värdelöst.
Spelar en hel del Dota2, och HOTS är verkligen...inte bra.

Ingen gear, dina skills är lika intressanta på första som på max level.

Nä, som andra säger, kan vara skoj om man ska sitta o dega och inte koncentrera sig, men inget jag kommer lägga många timmar på.

Kan vara bra som ett "intro till moba" spel.

Permalänk
Medlem

Är man riktigt sugen så kan man köpa in sig i betan (+ få lite items) här:
https://eu.battle.net/shop/en/product/heroes-of-the-storm-fou...

Värt det? Beror väl på... Tror man att man gillar spelet så är ju typ ~330 inga jättepengar.

Permalänk
Medlem

Yes!

för övrigt, kommer spelet att kosta i framtiden?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Yes!

för övrigt, kommer spelet att kosta i framtiden?

De använder sig av en F2P modell, i still med LoL.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crom:

Har lirat en 40-50 games nu, tvivlar på att det har någon framtid.... För grötigt, enformigt och taskig spelkänsla. Att skippa items begränsar valet av hur man vill bygga sin hero enormt även om man får lite talents på vissa lvls... Farm spelar heller ingen större roll så det är lönlöst att försöka "denya" motståndaren. Ganks fungerar si sådär men det är betydligt mer spännande med en jungler.
De flesta heroes känns dessutom rätt tråkiga imo....

Du kan använda dig av deny även i HoTS, du begränsar deras exp och därmed sinkar för hela deras lag. Alla i laget levlar tillsammans och numera slipper man dessutom få "sista slaget" på minions och hjältar. Helt plötsligt har man skapat en större spelarnas för support då dessa får samma möjlighet att komma upp i level som alla andra.

Items = Talents. Sjukt smidigt system för att slippa spendera en fruktansvärd massa tid, inaktiv i sin bas och inte göra den minsta nytta.

Mer action, mer skoj!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Oj, fick en alphanyckel för länge sedan

Edit: Så var ju tråden från "länge sen" också

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Fick det i batch nr 1 utav spelare tror jag, eller iaf utav public closed beta (eller alpha vet ej, bryr mig ej). Var helt ointresserad och har därför inte ens installerat det trots att jag har haft det tillgängligt i vad jag gissar är sedan någon gång i tidig höst/sen sommar. Tycker helt enkelt MOBA's är lite för enformiga för min smak men kan fullt förstå folk som gillar det, har spenderat rätt mycket tid i andra MOBA's trots allt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Fick det i batch nr 1 utav spelare tror jag, eller iaf utav public closed beta (eller alpha vet ej, bryr mig ej). Var helt ointresserad och har därför inte ens installerat det trots att jag har haft det tillgängligt i vad jag gissar är sedan någon gång i tidig höst/sen sommar. Tycker helt enkelt MOBA's är lite för enformiga för min smak men kan fullt förstå folk som gillar det, har spenderat rätt mycket tid i andra MOBA's trots allt.

Om du vet att du inte gillar den typen av spel, varför signar du upp och tar en nyckel som Blizzard skulle skickat till någon annan som ansökt om betan.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Jag har det. Fick det för några veckor sen. Har spelat ett fåtal timmar och personligen tycker jag att det är alldeles för rakt fram i föhållande till andra moba(dota framförallt). Men det kanske ger sig när man börjar förstå alla mechanics. Men har inte fastnat..

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"