Permalänk

Nu har jag haft igång prylarna några dagar men trodde aldrig att jag skulle få en flashback av detta slag fösta laddningen juice var http://eciggs.se/produkter/e-juice/ejuice-international/ry4/ och det var efter lite pillande med inställningar en helt ok smak hade ju inget att gämföra med så. Men så i går så provade jag andra juicen jag handlade http://eciggs.se/produkter/e-juice/ejuice-international/emper... och dom första blossen smakade konstigt starkt och mindre bra så lät allt stå en 20-30 min och så provade jag igen å satan då kom dom gamla pojkrums minnena fram nu smakde de nämligen exakt som en snus från tidigt 90tal nämligen Gold River ganska söt men med rätt tydlig tobaks smak och i dag kan jag knappt lägga ifrån mig v5´n
Så nu är det bara att hoppas att dom nya juicerna jag beställt kommer att ge mig samma goa upplevelse ....

Permalänk
Medlem

Sitter och gottar mig med detta just nu, så smaskens.

Permalänk
Medlem

Cloupor T6+TOBH Atty RDA(26650 variant)+Kanthal A1 28G 1.6Ω Dual Macro Coils(15 varv runt en torq T10 2.74mm)+ 99.5% VG(E422)

Då var det dags att testa T6an med en build på min TOBH.

En väldigt sval vape. Inte varm alls. Men den ger ganska mycket ånga eftersom jag har en större yta på coilarna.

Den går igång på en gång. Ingen fördröjning...

Har mätt med en voltmätare och den visar 8V på 80W och inte 9.3V som det står på skärmen. T6an visar inte så korrekt för mig över 50W. Om den är 50W eller mindre så är den ganska bra.

Äger ingen oscilloskop så kan inte göra en exakt mätning.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem

Fick precis brev från Posten. De har stoppat mina 100ml från Yaeliq (Israel) och vill ha min "orderbekräftelse med varubreskrivning och varuvärde inkl frakt."

Aldrig fått detta förut. Bara att vidarebefodra det då eller?

EDIT: Vidarebefordrade min orderbekreftelse från Yaeliq samt översatte åt dom, får se hur det går. Sökte i tråden och det har tydligen löst sig för flera av er innan =]

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Fick precis brev från Posten. De har stoppat mina 100ml från Yaeliq (Israel) och vill ha min "orderbekräftelse med varubreskrivning och varuvärde inkl frakt."

Aldrig fått detta förut. Bara att vidarebefodra det då eller?

EDIT: Vidarebefordrade min orderbekreftelse från Yaeliq samt översatte åt dom, får se hur det går. Sökte i tråden och det har tydligen löst sig för flera av er innan =]

Ta en kopia på ordern du gjorde. (Mailet där det står innehållet) med frakt + ordernummer inkluderat.
Jag bara kopierade hela ordern jag gjorde och skickade det till dem, några dagar senare fick jag att jag skulle hämta ut varorna. Fick betala runt 50kr per flaska e juice.
Som jag ser det nu så har många i Sverige på senaste tiden (Typ senaste månaden eller 2) ha fått betala tull från Yaeliq, eller Israel.

Permalänk

Nu då det börjar närma sig jul, är det någon som testat någon god julig smak?

Permalänk
Skrivet av ollepelles:

Nu då det börjar närma sig jul, är det någon som testat någon god julig smak?

Såg på någon hemsida att de sålde både glögg o julmust. Har ingen aning hur de smakar dock. På tal om smaker, såg jag att vaporstore sålde bacon smak. Låter väldigt spännande, men absolut inget jag vill vejpa. Finns många konstiga smaker också, typ hamburgare, pizza etc.

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

Såg på någon hemsida att de sålde både glögg o julmust. Har ingen aning hur de smakar dock. På tal om smaker, såg jag att vaporstore sålde bacon smak. Låter väldigt spännande, men absolut inget jag vill vejpa. Finns många konstiga smaker också, typ hamburgare, pizza etc.

Kommer du ihåg vart du såg glöggen och julmusten?

Permalänk
Medlem

Och så har man gjort samma jävla tabbe igen...

Skruvat åt tanken fört hårt på min Nuatilus mini igen...

Så ja, Skiftnyckeln fick lösa problemet till slut!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Håller som bäst på att mixtra med ett par olika e-juicer.
Jag vet smaken är som baken men röken!

Skiljer det sig något på rökutvecklingen mellan dom olika märken av e-juicer som finns på marknaden?
Kör för övrigt med Aerotank med dualcoil på 1,2 ohm

Permalänk
Skrivet av ollepelles:

Kommer du ihåg vart du såg glöggen och julmusten?

Tyvärr inte. Det var några månader sedan jag såg den. Det låter troligt att de kommer stocka upp med mer under juletid. Släng ett mail till Vaporstore o fråga, tror jag såg glögg där.

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Håller som bäst på att mixtra med ett par olika e-juicer.
Jag vet smaken är som baken men röken!

Skiljer det sig något på rökutvecklingen mellan dom olika märken av e-juicer som finns på marknaden?
Kör för övrigt med Aerotank med dualcoil på 1,2 ohm

I det stora så är det PG och VG som är den stora faktorn i ångan. PG håller smak bra, och ger bra throat hit. VG ger molnen och mer mjukt. Svårt att förklara.. Men om du köper en 70-80vg/30-20pg ish så kommer du märka stor skillnad i både ångutveckling och smak. Smaken kommer inte vara lika mycket ''in your face'' som om du skulle vejpa 70pg/30vg. Köper du från exempelvis Mtbakervapor kan du lägga till flavorshots till en 70vg/30pg mix. Jag rekomenderar 2-4 flavor shots till de flesta juicerna där om man kör hög VG.
VG är även trögrinnande och PG är mer lättrunnet.

Permalänk
Medlem

Nu hänger jag inte med i termerna riktigt, PG & VG. va 17 är det? Det jag läst är låg ohm = mer rök fast när jag provat 0.8 ohm så tycker jag att jag smaken blir bränd vid djupa drag.

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Nu hänger jag inte med i termerna riktigt, PG & VG. va 17 är det? Det jag läst är låg ohm = mer rök fast när jag provat 0.8 ohm så tycker jag att jag smaken blir bränd vid djupa drag.

Låg ohm ger mer mer värme = mer ånga. (INTE RÖK! )
Smaken blir bränd för att du använder clearomizer som inte är gjord för sub ohm.
Hittade en bra sida med info som du kanske vill läsa:
https://www.vapour-room.com/faqs/showfaq.asp?id=1

PG och VG och smakämnen och nikotin är ämnena som finns i din e juice.

Permalänk
Medlem

ah det där var en bra sida med förklaringar! tackar!
Beställde nyss en vamo v6 från fasttech och några flaskor ejuice.
Hoppas nu att vamon funkar ihop med min Kanger Aero tank.
Vad ska man köra på för ohm på coilsen för att det ska lira bra ihop med dom inställningar som finns på vamon?

Permalänk
Medlem

Tjena.
Har lagt ner dom analoga för ett tag sen. Kör med ett ego batteri med en iclear 16. Gillar den storleken väldigt mycket. Vill inte ha något större.
Men tycker att iclear inte ger det ultimata resultatet.
Finns det något bättre i samma storlek som inte skall flooda å hålla på ?
Fick testa en protank 3ml men den var ju bara allmänt jobbig.
Det bästa med iclear 16 för mig är "dragmotståndet".

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

ah det där var en bra sida med förklaringar! tackar!
Beställde nyss en vamo v6 från fasttech och några flaskor ejuice.
Hoppas nu att vamon funkar ihop med min Kanger Aero tank.
Vad ska man köra på för ohm på coilsen för att det ska lira bra ihop med dom inställningar som finns på vamon?

Det ska funka. Vet inte vad Vamo v6's lägsta ohm ligger på, så du får kolla upp det.

Permalänk
Skrivet av lite_:

Tjena.
Har lagt ner dom analoga för ett tag sen. Kör med ett ego batteri med en iclear 16. Gillar den storleken väldigt mycket. Vill inte ha något större.
Men tycker att iclear inte ger det ultimata resultatet.
Finns det något bättre i samma storlek som inte skall flooda å hålla på ?
Fick testa en protank 3ml men den var ju bara allmänt jobbig.
Det bästa med iclear 16 för mig är "dragmotståndet".

Aspire Nautilus Mini. Med ett större batteri så får du längre batteritid etc.
iClear 16 är skit, släng den! Jag tycker att ariflow suger på iClear 16, aldeless för tight.. Med Nautiluis mini kan du dock ha väldigt tight airflow och ändra det om du vill. Du får mycket bättre smak och inget läckage.

Permalänk
Medlem

Köpt en KangerTech Mini Protank 3, men den vägrar fungera. Har prövat den på 3 olika batteri, men ingenting händer. Det enda som händer är att batteriernas knapp blinkar till några gånger, och inte mer än så. Alla batterier är fulladdade så gott som. Någon som vet vad det är som är fel?

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Köpt en KangerTech Mini Protank 3, men den vägrar fungera. Har prövat den på 3 olika batteri, men ingenting händer. Det enda som händer är att batteriernas knapp blinkar till några gånger, och inte mer än så. Alla batterier är fulladdade så gott som. Någon som vet vad det är som är fel?

Vilken VV/VW har du? Jag tror att problemet ligger i att när du skruvar ner tanken i 510 gängan att den inte får kontakt med "pin" på modden. Går det att justera avståndet på din pin? I sådana fall, skruva upp den tills den får kontakt med tanken eller om det går att justera "center-pin" på tanken.

Har ingen erfarenhet med Protank 3 Mini.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Köpt en KangerTech Mini Protank 3, men den vägrar fungera. Har prövat den på 3 olika batteri, men ingenting händer. Det enda som händer är att batteriernas knapp blinkar till några gånger, och inte mer än så. Alla batterier är fulladdade så gott som. Någon som vet vad det är som är fel?

Får samma symptom som dig med att batteriets knapp blinkar om jag kör med mindre än 0.8 ohm på coilsen. jag tror att batteriet inte klarar mindre än ca:1 ohm.
Och som han ovan säger, se till att coilen är ordentligt iskruvad så den får kontakt.

Fast blinkar batteriknappen som du säger så gissar jag på felaktigt motstånd i coilen.

Appropå batterier. Jag skulle köpa extra batterier till Vamon jag beställde igår och när jag läser recensionerna på dom olika batterierna så står det att en del inte klarar av mods för dom kan inte ändra spänningen. Någon som har tipps på BRA batterier som funkar i vamo v6?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Köpt en KangerTech Mini Protank 3, men den vägrar fungera. Har prövat den på 3 olika batteri, men ingenting händer. Det enda som händer är att batteriernas knapp blinkar till några gånger, och inte mer än så. Alla batterier är fulladdade så gott som. Någon som vet vad det är som är fel?

Du kan justera pinnen som tar kontakt med batteriet på Protank 3, sitter en liten sak i botten av tanken som ser ut som om du skulle kunna använda en skruvmejsel på den, du kan ta den med naglarna och dra ut den lite, borde göra så du får kontakt.

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Får samma symptom som dig med att batteriets knapp blinkar om jag kör med mindre än 0.8 ohm på coilsen. jag tror att batteriet inte klarar mindre än ca:1 ohm.
Och som han ovan säger, se till att coilen är ordentligt iskruvad så den får kontakt.

Fast blinkar batteriknappen som du säger så gissar jag på felaktigt motstånd i coilen.

Appropå batterier. Jag skulle köpa extra batterier till Vamon jag beställde igår och när jag läser recensionerna på dom olika batterierna så står det att en del inte klarar av mods för dom kan inte ändra spänningen. Någon som har tipps på BRA batterier som funkar i vamo v6?

VTC5 är de bästa batterierna jag haft. AW 18650 10A funkar med. Skulle batteriet vara något för litet så kan du alltid köpa dig en liten magnet du sätter på batteriet.
https://www.fasttech.com/p/1140101
och
https://www.fasttech.com/p/1530002
De kostar ingenting typ. Men det ska funka utan. Jag har de i vissa mechs där jag behöver. 95% av fallen behöver jag inte de endå.
Tänk på att inte använda dina AW batterier i en mech etc.

Permalänk
Medlem

Fick en avi nu för att hämta ut mitt paket från Yaeliq som hade fastnat i tullen. Står "Avgiftsfri" på den så kanske kom jag igenom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

VTC5 är de bästa batterierna jag haft. AW 18650 10A funkar med. Skulle batteriet vara något för litet så kan du alltid köpa dig en liten magnet du sätter på batteriet.
https://www.fasttech.com/p/1140101
och
https://www.fasttech.com/p/1530002
De kostar ingenting typ. Men det ska funka utan. Jag har de i vissa mechs där jag behöver. 95% av fallen behöver jag inte de endå.
Tänk på att inte använda dina AW batterier i en mech etc.

Tackar ska beställa såna med en gång!
Fick förresten hem en vamo v5 idag och något är nog knas med den för att när jag ställt in den som jag vill ha den (4v & 5 W)
och sitter och vipar och njuter, så får den helt plötsligt för sig att elda på nå in i helvette så det nästan bränns i munnen och smakar bränt som satan, utan att jag gjort några ändringar i inställningarna
Returnera till kina är nog satans dyrt så den hamnar nog i en låda i garderoben i väntan på v6an jag beställde från tyskland.

Permalänk
Proffsmoddare

Då har man skaffat sig en orginalmod !! En Nielsen Semi nr 04 !!! lyckan är total en Semi mekanisk mosfet box med 2st 18650 i. Byggkvalitet och hantverk bortom all sans. Har inte fått hem den än leverans väntas på tisdag

Då jag inte har fått den än så bjuder jag på Nielsens egna foto. Håll i hatten detta är ren Vape porr

Fler bilder kommer naturligtvis så fort den landar

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Tackar ska beställa såna med en gång!
Fick förresten hem en vamo v5 idag och något är nog knas med den för att när jag ställt in den som jag vill ha den (4v & 5 W)
och sitter och vipar och njuter, så får den helt plötsligt för sig att elda på nå in i helvette så det nästan bränns i munnen och smakar bränt som satan, utan att jag gjort några ändringar i inställningarna
Returnera till kina är nog satans dyrt så den hamnar nog i en låda i garderoben i väntan på v6an jag beställde från tyskland.

Så får jag med på "international RY4" den som eciggs säljer men inte fått den på nån annan av internationals juicer som jag provat men jag kör inställningen 4v 8-8,5w med v5 och Aspire - Nautilus

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Tackar ska beställa såna med en gång!
Fick förresten hem en vamo v5 idag och något är nog knas med den för att när jag ställt in den som jag vill ha den (4v & 5 W)
och sitter och vipar och njuter, så får den helt plötsligt för sig att elda på nå in i helvette så det nästan bränns i munnen och smakar bränt som satan, utan att jag gjort några ändringar i inställningarna
Returnera till kina är nog satans dyrt så den hamnar nog i en låda i garderoben i väntan på v6an jag beställde från tyskland.

Det har inget med Vamon o göra att du får bränt hit. Det är dina coils som gör det. Har du t.ex. 10w på en Vamo v5 är det samma som 10w på en Sigelei 100w.

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15062777']Då har man skaffat sig en orginalmod !! En Nielsen Semi nr 04 !!! lyckan är total en Semi mekanisk mosfet box med 2st 18650 i. Byggkvalitet och hantverk bortom all sans. Har inte fått hem den än leverans väntas på tisdag

Då jag inte har fått den än så bjuder jag på Nielsens egna foto. Håll i hatten detta är ren Vape porr

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/lGUaDi.jpg

Fler bilder kommer naturligtvis så fort den landar

Fan vad clean! Det ser ut att vara magneter som gör att den sitter ihop. I like

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;15062777']Då har man skaffat sig en orginalmod !! En Nielsen Semi nr 04 !!! lyckan är total en Semi mekanisk mosfet box med 2st 18650 i. Byggkvalitet och hantverk bortom all sans. Har inte fått hem den än leverans väntas på tisdag

Då jag inte har fått den än så bjuder jag på Nielsens egna foto. Håll i hatten detta är ren Vape porr

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/lGUaDi.jpg

Fler bilder kommer naturligtvis så fort den landar

Jag väntar spänt på dina resultat som vanligt...

Väldigt snygg var den. Om man får fråga, är den seriekopplad eller parallellkopplad?

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...