The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

- Tänkte mig fokusera på woodworking, blacksmithing och enchanting som crafts. Låter det lämpligt?
- Har man som pve-are någon nytta med at köra lite av pvp innehållet? Vad i så fall?
- Kör just nu bara heavy armor... men ser att många kompletterar med ett par medium och öppnar det "trädet". Vad är den stora fördelen med det?
- Är med i en guild som heter Tamrebay. Tips på andra guilds? Kanske med många svenskar?

- Det kan vara ganska frustrerande att satsa på flera yrken samtidigt eftersom det fyller upp banken med mats väldigt fort. När du sedan är maxlevel i ett yrke så går det däremot väldigt snabbt att levla ett annat. Mitt tips är att gå all in på blacksmithing och samtidigt köra enchanting (som tar längst tid att maxa) för att fortsätta med woodworking när du är max i blacksmithing.
- Nja, egentligen bara för att hämta de skyshards som finns runtomkring i Cyrodiil.
- Fördelen med det är att du kan låsa upp passiva skills som kräver 5 parts i heavy armor och en som kräver tre i antingen medium eller light.

Håller med om att det är kul som casual-spel. Questerna är överlag bra och stridssystemet är ganska underhållande. Dock har jag svårt att fastna ordentligt i spelet, det känns inte som en värld man kliver in i utan mer som några zoner man springer runt i och gör saker som bockas av på en karta. Groupingen har blivit bättre men personligen skulle jag önska mig mer duo-content eftersom jag oftast spelar tillsammans med min tjej.

Visa signatur

[LENOVO LEGION Y740] [i7-9750] [GeForce RTX 2070]

Permalänk
Skrivet av Shangoo:

- Det kan vara ganska frustrerande att satsa på flera yrken samtidigt eftersom det fyller upp banken med mats väldigt fort. När du sedan är maxlevel i ett yrke så går det däremot väldigt snabbt att levla ett annat. Mitt tips är att gå all in på blacksmithing och samtidigt köra enchanting (som tar längst tid att maxa) för att fortsätta med woodworking när du är max i blacksmithing.
- Nja, egentligen bara för att hämta de skyshards som finns runtomkring i Cyrodiil.
- Fördelen med det är att du kan låsa upp passiva skills som kräver 5 parts i heavy armor och en som kräver tre i antingen medium eller light.

Håller med om att det är kul som casual-spel. Questerna är överlag bra och stridssystemet är ganska underhållande. Dock har jag svårt att fastna ordentligt i spelet, det känns inte som en värld man kliver in i utan mer som några zoner man springer runt i och gör saker som bockas av på en karta. Groupingen har blivit bättre men personligen skulle jag önska mig mer duo-content eftersom jag oftast spelar tillsammans med min tjej.

Märker att banken fylls vansinnigt fort. Har nu vid L12 uppgraderat både bank och backpack en gång... nästa gång blir det dyrare. Kommit på att det är smart at crafta mat och potions lite då och då lite överallt för att frigöra backpackutrymme.. och få buffs.
Kör med lite medium armor nu som komplement för stamina skills. Har en "varningamarkering" på min armor stat att jag lagt för mycket där.
Joinat 2st guilds. Ett rent tradingguild och ett för att snacka skit i.
Tror jag ganska snart ska göra en bank-alt... smidigt att kunna maila till när bckpacken är full.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

Ännu tråkigare att dom ljög om spelmotorn när dom sa att dom absolut inte skulle använda Hero Engineen ändå använde den.

Nja.. inte riktigt.

Se svaret från Zenimax nedan angående deras spelmotor.

You licensed HeroEngine a long time ago. What role did the Hero Engine play in the development of ESO?

We started ZeniMax Online from scratch, with no employees and no technology. We had to build everything ourselves. It takes a long time to write game engines, especially MMO engines, which are inherently more complicated than typical single-player ones. So, we decided to license the HeroEngine to give us a headstart. It was a useful tool for us to use to prototype areas and game design concepts, and it provided us the ability to get art into the game that was visible, so we could work on the game’s art style. Our plan is for ESO to be a world class MMO, with the most advanced social features found in any MMO to date – so while we were prototyping the game on HeroEngine, we were simultaneously developing our own client, server, and messaging layer that were specifically designed with ESO in mind. Think of HeroEngine as a whiteboard for us – a great tool to get some ideas in the game and start looking at them while the production engine was in development.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trudgelmer:

Nja.. inte riktigt.

Se svaret från Zenimax nedan angående deras spelmotor.

You licensed HeroEngine a long time ago. What role did the Hero Engine play in the development of ESO?

We started ZeniMax Online from scratch, with no employees and no technology. We had to build everything ourselves. It takes a long time to write game engines, especially MMO engines, which are inherently more complicated than typical single-player ones. So, we decided to license the HeroEngine to give us a headstart. It was a useful tool for us to use to prototype areas and game design concepts, and it provided us the ability to get art into the game that was visible, so we could work on the game’s art style. Our plan is for ESO to be a world class MMO, with the most advanced social features found in any MMO to date – so while we were prototyping the game on HeroEngine, we were simultaneously developing our own client, server, and messaging layer that were specifically designed with ESO in mind. Think of HeroEngine as a whiteboard for us – a great tool to get some ideas in the game and start looking at them while the production engine was in development.

De ljuger, det är Hero Engine som använts, ihop med Havok. De har ingen egen motor utan modifierade HE lite. Bethesda fick panik och var tvungna att dementera att man använde HE när man såg hur massiv kritik SWTOR fick för det. Det framgår även genom att man skrivit Powered by Hero Engine på spelet. Den hade inte varit "Powered by Hero Engine" om man enbart tog fram lite concept med den. Och inte ett ända ord om någon egen motor, som alla tillverkare hade skrutit med, eftersom man kan licensera ut den till andra utvecklare så hade man självklart skrutit om det.

Bethesda är stendöda i mina ögon, dom lurade mig att köpa deras gimpade spel med fler buggar än alla sankorn i Sahara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Bethesda är stendöda i mina ögon, dom lurade mig att köpa deras gimpade spel med fler buggar än alla sankorn i Sahara.

Skickades från m.sweclockers.com

Bethesda har inget med Elder Scrolls online att göra... Spelet är gjort av Zenimax Online.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SID 6.7:

Bethesda har inget med Elder Scrolls online att göra... Spelet är gjort av Zenimax Online.

Troll.

Du kanske inte spelat spelet, men du borde ta dig en titt på vad sidfoten säger ändå, bara för din egen skull.
http://www.elderscrollsonline.com/en-gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Troll.

Du kanske inte spelat spelet, men du borde ta dig en titt på vad sidfoten säger ändå, bara för din egen skull.
http://www.elderscrollsonline.com/en-gb

Men vad tusan? Spelet ÄR utvecklat av Zenimax online, ett dotterbolag till Zenimax Media som även äger Bethesda.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Elder_Scrolls_Online

Bethesda har alltså inte skapat Elder Scrolls online och har inget med drift eller utveckling att göra.
Däremot har dom publicerat spelet, men dina ovanstående klagomål gällde ju inte spelets distribution så därför tänkte jag i största välmening styra din ilska över spelets tillkortakommanden mot rätt adressat.

Jag betackar mig för påhopp från undermåligt informerade individer.

PS: Jag har spelat spelet i närmare ett halvår, vad det nu hade med saken att göra...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Skrivet av SID 6.7:

Men vad tusan?

Du borde inte vara förvånad efter att ha läst svaret ovan på mitt inlägg.

Inte lönt att lägga energi på en diskussion med en person som även bestrider utgivarnas officiella uttalanden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trudgelmer:

Du borde inte vara förvånad efter att ha läst svaret ovan på mitt inlägg.

Inte lönt att lägga energi på en diskussion med en person som även bestrider utgivarnas officiella uttalanden.

Du pratar om ett inlägg som gäller något helt annat, men vill du tro på dom så gör det du jag skiter i vilket, lycka till...

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst alla 59sidor, Men jag får känslan av att många är mycket missnöjda med spelet. Tråkigt isf
Själv är jag nöjd med spelet och tycker det ger mig mycket nöjje.
Till er som är missnöjda. Det tar ju lång tid att levla i spelet. Så om ni nu har valt att inte spela mer så har jag bekanta som skulle önska att köpa ett konto där de kan få lite hjälp på traven. PMa mig om ni har ett konto som ni inte lägnre använder
Jag hoppas att detta inte bryter mot några forums regler.

Visa signatur

Nyare: |Antec P182| |Asrock Z68| |I7 2700K @ 4,8Ghz 1,375V 24/7 | |16GB DDR3 Corsair Vengeance| | 3X(R9 290X LCS) | 5x SSD 120GB Corsair Force 3 || Vattenkylsys info kommer. De är Halv Tum så får ni en finger visning.| |Samsung s27a850|
Äldre: |Antec P182| |Maximus Extreme| |Q6600 @ 3,6Ghz 1,45V 24/7 FSB16001,4V| |4GB DDR3 9-9-9-24 2000MHZ Patriot Viper| |2st 3870x2 FullcoverWaterblocks| Vattenkylsys info kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wooook:

Jag har inte läst alla 59sidor, Men jag får känslan av att många är mycket missnöjda med spelet. Tråkigt isf
Själv är jag nöjd med spelet och tycker det ger mig mycket nöjje.
Till er som är missnöjda. Det tar ju lång tid att levla i spelet. Så om ni nu har valt att inte spela mer så har jag bekanta som skulle önska att köpa ett konto där de kan få lite hjälp på traven. PMa mig om ni har ett konto som ni inte lägnre använder
Jag hoppas att detta inte bryter mot några forums regler.

Lol det är ju typ 8 månader sen det släpptes. Jag tror inte tiden det tog att levla fortfarande påverkar folk...

Jag tycker fortfarande inte ESO var ett dåligt spel när det släpptes. Storyn fanns där, loren var bra och questerna bra (när inte instanser bugga ihop). Men om det inte har ändrats nånting så är endgame lika med noll. Cyrodiil var tråkigt som fan jämfört med GW2 WvW (omöjligt att köra i små grupper pga av hur träskallarna på Zenimax designat det). PvE världen var helt statisk, om än visuellt trevlig. Utan de små sakerna som får dig att komma tillbaka fanns det ingenting bakom den flashiga fasaden. Det var helt enkelt inte värt månadskostnaden, inte värt investeringen. Hade det varit som GW2 utan månadskostnad hade jag kanske hållit ut mer än de 3 månaderna jag körde.

Har det ändrats?

Jag tvivlar på det.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av murklor:

Lol det är ju typ 8 månader sen det släpptes. Jag tror inte tiden det tog att levla fortfarande påverkar folk...

Jag tycker fortfarande inte ESO var ett dåligt spel när det släpptes. Storyn fanns där, loren var bra och questerna bra (när inte instanser bugga ihop). Men om det inte har ändrats nånting så är endgame lika med noll. Cyrodiil var tråkigt som fan jämfört med GW2 WvW (omöjligt att köra i små grupper pga av hur träskallarna på Zenimax designat det). PvE världen var helt statisk, om än visuellt trevlig. Utan de små sakerna som får dig att komma tillbaka fanns det ingenting bakom den flashiga fasaden. Det var helt enkelt inte värt månadskostnaden, inte värt investeringen. Hade det varit som GW2 utan månadskostnad hade jag kanske hållit ut mer än de 3 månaderna jag körde.

Har det ändrats?

Jag tvivlar på det.

Som jag förstått det så har mycket ändrats i och med patch 4 och 5, samt att patch 6 (stora patcher) ska fixa en massa mer saker så som crafting, lvling (end game lvling utöver max level) mm.

Har inte spelet efter betan, så har lite svårt att tolka patch notes (som jag läser för att försöka hålla mig "in the loop" i väntan på att det går F2P), men du kan ju läsa dem och se om det botar problemen men spelet i ditt tycke

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Oj!

The Elder Scrolls Online ger upp systemet med månadsbetalning, berättar Bethesda i ett purfärskt pressutskick. Därmed följer spelet den rådande mmo-trenden där allt fler titlar skippar månadsavgiften och istället försöker plocka in pengar på mer eller mindre frivillig ingame-handel. Samtidigt blir det inte helt gratis, sjävla spelet kostar pengar att köpa, men utöver den kostnaden kan du alltså spela gratis om du så vill.

Samtidigt avslöjas releasedatumet för de svårt försenade konsolversionerna av spelet. Den 9 juni i sommar är det äntligen dags för PS4- och Xbox One-spelare att ge sig ut i den uppkopplade världen. Dock slipper konsolspelarna inte kostnaden för sina respektive onlinetjänster, men själva spelet har ingen månadsavgift.

Den nya versionen av spelet får namnet The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited, blir gratis att spela (men måste köpas för engångpris) för samtliga plattformar. Befintliga pc- och Mac-spelare uppgraderas automatiskt den 17 mars, medan konsolspelarna alltså får vänta tills i juni.

Tamriel Unlimited innehåller grundspelet och alla släppta uppdateringar, och inte oväntat kommer du kunna strössla pengar på utvecklarna genom att handla prylar genom spelet om du så vill. Det släpps också en prenumerationstjänst kallad ESO Plus, som för en månadsavgift ger tillgång till en mängd material i spelet. Mer om det i den här FAQ:en.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150121/elder-scrolls-onli...

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem

Jag tänkte börja spela som Dragonknight. Någon som har en guide eller så. Vet inte alls hur jag ska spela den.

Permalänk
Skrivet av Stripe:

Jag tänkte börja spela som Dragonknight. Någon som har en guide eller så. Vet inte alls hur jag ska spela den.

Kör DK och har nått L27 så jag är ingen expert precis. Tror att man kan göra lite som man vill i ESO om man nu inte måste vara "opti". Jag har googlat lite guider och sett några videos. Ställt lite frågor till folk i min guild med.

Gör man mindre misstag i att placera sina poäng så är det inte hela världen... och man kan alltid nollställa och respeca om man vill.

Pröva dig fram.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Verkar som att det blir F2P framåt mars. Kanske värt att dra igång då, iom varierande möjligheter till speltid så har det känts väldigt ovärt med månadskostnad.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

17 Mars
Nu kan man spela utan månads avgift!

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugster:

17 Mars
Nu kan man spela utan månads avgift!

Jo, spelat sen 22:30 stort sett. Öppnade upp lite tidigt, alltid trevligt!

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Jasså helt missat inte provat sen betan. Hur är spelet nu? mycket förändrat?

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Jasså helt missat inte provat sen betan. Hur är spelet nu? mycket förändrat?

Jo det är rätt mycket förädrat sedan betan. Vet knappt var jag ska börja. Kan väl lika bra börja från Patch 1 och gå framåt. En kort sammanfattning av varje patch följer:

Patch 1:
Ny zon, Craglorn, med massor av nya quests och dungeons och den introducerar "Trials", dvs 12-manna raid-liknande dungeons. Zonens dungeons och quests är anpassade för att spelas i grupp av 4.

Patch 2:
Ny veteran-version av en "gammal" dungeon, Crypt of Hearts. Veteran versioner av dungeons fortsätter storyn som påbörjades i den normala versionen, med nya quest, bossar och loot.
FOV-slider
Mer interaktion med objekt i världen (svärd och rustningar på rack, etc)

Patch 3:
Färg-system för att färga om rustningarna. Knutet till Achievement-systemet där achievements man klarar av ofta låser upp en ny färg.
Guild-tabards och övriga förbättringar för guilds (saknas dock fortfarande en hel del funktionalitet som man vill ha).
Guild-traders, en slags begränsad auctionhouse. Guilds kan bjuda på att få tillgång till en merchant, som ger access till guildaffären för andra spelare som inte är med i gillet, så man kan sälja prylar via guildstore till mer folk.
Gjort om ett gäng "delves" (små dungeons som man springer igenom när man levlar i olika områden) så att de är större och mer unika.

Patch 4:
Expandering av zonen Craglorn, med massa nya dungeons, quests och en ny Trial.
Dragonstar Arena, en 4-manna PvE arena i 10 nivåer där man slåss mot vågor av fiender med en slutboss på varje nivå. Finns både i "Normal" version och "Veteran"-version. I Veteranversionen har slutbossen de bästa vapnen man kan få i spelet.
Mer förbättringar av Delves.

Patch 5:
Ny Veteran-version av gammal dungeon, City of Ash, återigen med nya quest, ny loot och nya bossar.
Nytt system för ansiktsanimationer för NPCer.
Dungeon Scaling, dungeons level, svårighetsgrad och loot skalar till gruppledarens level. Det finns nu en anledning att göra dungeons som egentligen är lägre level än vad man själv är.
Daily Quests att göra en dungeon på normal svårighetsgrad och en på Veteran-svårighetsgrad. Gör man dem på "Hard mode" får man bättre belöningar.
Expanderad "Undaunted"-skillline.
Crafting quests.
Ny crafting motif, Dwemer.
Chat-bubblor (beta)
Mer förbättrade Delves.

Patch 6:
Stor overhaul av spelet.
Justice System, man kan ny pickpocketa NPCer, stjäla saker och döda civila i städerna. Akta så inte vakterna ser dig. Ny skill-line med tjuvaktiga skills.
Champion System, du börjar tjäna championpoäng efter level 50, att investera i 9 olika "constellations" för massor av olika passiva bonusar.
Game Rebalance, balanserat om och ändrat på i princip alla skills och alla värden i spelet, samt tagit bort "softcaps". Man kan inte längre vara en Tank och springa runt i klänning.
Animation Updates, fortsatt polering av animationer för att ge bättre känsla när man slår på saker.
Provisioning Revamp, ändrat om provisioning
Collection System, dina pets, kostymer och hästar är nu tillgängliga via ett UI och tar inte upp någon plats i inventoryn.
New Tutorial, ska vara ännu bättre introduktion till spelet och hur det fungerar.
+ många andra saker.

Patch 2.0 - 17:e Mars
Blir Buy to Play.
"Crown store" där man kan köpa pets, mounts, kostymer samt "Convenience items" som Health/Magika/Stamina pots, Soulgems, Repairkits.

Kommande (obestämt datum, någon gång efter konsoll-releasen i Juni):
Nya zoner.
Nästa del av Justice-systemet, PvP-aktig del, där spelare ska kunna jaga andra spelare som har en Bounty på sig från att ha tjuvat saker eller dödat civila.
Imperial City, en PvP / PvE zon/stad i PvP-zonen Cyrodil.
Spellcrafting, crafta egna spells.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet i Lördags eftersom jag bara kört betan och märkte ingen superstor skillnad grafiskt sett mellan betan och patch 6.0 men å andra sidan nämnde "sebban80" inget om det heller. Någon som vet om de planerar att förbättra texturerna i spelet? Det ser rätt urvattnade och inte speciellt högupplösta ut.

Annars har spelet sin charm och det skall bli skoj att köra vidare nu ett tag och se vart storyn bär en

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Köpte spelet i Lördags eftersom jag bara kört betan och märkte ingen superstor skillnad grafiskt sett mellan betan och patch 6.0 men å andra sidan nämnde "sebban80" inget om det heller. Någon som vet om de planerar att förbättra texturerna i spelet? Det ser rätt urvattnade och inte speciellt högupplösta ut.

Annars har spelet sin charm och det skall bli skoj att köra vidare nu ett tag och se vart storyn bär en

De har förbättrat ljus-systemet sedan releasen och även uppdaterat texturerna på vissa rustningstyper, Orc och Redguard. MMO har oftast inte de allra högsta texturupplösningarna, eftersom det kan orsaka stora problem när man har folksamlingar på skärmen.

Det finns värden i några .ini-filer man kan ändra på för att få det att se bättre ut, men jag har inte koll på exakt hur man gör själv eftersom jag inte satt mig in i det. Testa googla det

Kolla även in ENB / SweetFX, om du har en monsterdator att driva grafik. Inte heller något jag kollat på, bara hört talas om.

Permalänk

Vars köper ni spelet? Verkar vara svårt att hitta downloads för under 260kr.

Permalänk
Medlem

Är det fullversionen som säljs på cdon för 189kr? Icke downloadable dock.
http://cdon.se/spel/the_elder_scrolls_online-19355317

Nerladdningsversionen kostar 579kr eller nåt sånt....

Permalänk

Jag har kommit fram till att de bästa alternativen är att köpa i butik om man har en nära 180ish kr. Alt vänta tills typ gamecarddirect får in sin download för 189kr.

Permalänk
Medlem

Siba har det i butik för 189kr

Precis börjat spela igen (spelade några månader från beta). Någon som vet nån svensk guild? Kör AD, Sorcerer VR2 för tillfället.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Skrivet av WaZZe:

Siba har det i butik för 189kr

Precis börjat spela igen (spelade några månader från beta). Någon som vet nån svensk guild? Kör AD, Sorcerer VR2 för tillfället.

Friskyttarna är jag med i.

http://friskyttarna.eu/

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Köpte det just på ICA Maxi för 149kr (de har ett exemplar kvar på hyllan på Bergvik, skynda fynda)

Tyvärr kan jag inte länka mitt ESO-konto med mitt Steam-konto, men med lite tur kommer det senare.

Permalänk
Medlem

Jag som är wow frälst undrar lite hur spelet funkar om man bortser från single play.
Finns battleground liknande?
Finns möjlighet att köra dungeons o quests i random grupp via någon dungeon/quest finder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Vars köper ni spelet? Verkar vara svårt att hitta downloads för under 260kr.

Själv köpte jag spelet för 6 veckor sedan på Siba och det kostade mig 150 spänn. Den nya The Elder Scrolls Online Tamriel kostar en del så se om du kan få tag på en gammal version. Man blir uppdaterad automatisk!

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]