Windows 8.1 Enterprise Trail uppgraderingsproblem

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 Enterprise Trail uppgraderingsproblem

Hej!
Jag skaffade en ny dator för ett tag sedan och hade inget windows just då, iallafall så skaffade jag en windows 8.1 trail (Enterprise Build 9600) och nu har jag fått min windows 8.1 pro. Men nu till problemet, jag kan inte välja att uppgradera eller något så jag måste ominstallera hela datorn. Finns det något sätt som jag kan spara alla inställningar och programdata? Jag vet att man inte kan överföra programmen i sig men kan man föra över all data från tex. Steam så man slipper ladda ner alla spel igen sen? Jag kör även 2 diskar en ssd som jag har windows på och en hdd som jag har spel och dyligt på. Skulle även gärna vilja spara alla mina systeminställningar och sånt för att göra det smidigare för mig senare. Men om jag ominstallerar windows på min ssd så kommer jag inte kunna använda programmen som är kvar på min hdd eller hur?Vet oxå att det finns windows filöverförning men den låter mig inte bara spara en kopia den vill att jag ska ha en annan dator samtidigt så dem kan jobba ihop. Tacksam för alla förslag.
Tack i förhand MVH Filip.

Permalänk
Medlem

Sitter du och har mobilt bredband och därav begränsat med data per månad?

Vad är det för inställningar du vill spara i Windows?

Känns spontant som att det går snabbare att bara göra det än att forska omkring om hur det går att lösa.

Om du bara installerar om (det nya) Windows på SSDn så har du alla program/data kvar på den andra hårddisken. Är det "mina dokument" / bilder / sånt från gamla användare i Windows du vill spara så lägg över det på den disken så länge.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Du måste installera om. Du kan ju bara kopiera över steam mappen till den disken du inte skall formatera när du installerar om datorn.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Okej tack. Men jag har trott att programmen är låsta till operativsystemet så att dem inte går och använda om jag har ett nytt operativsystem?

Permalänk
Medlem

Nej jag har obegränsat nätverk. och inställningarna jag vill spara är alla systeminställningar

Permalänk
Medlem

ingår program i windows för att överföra konton och inställningar från en installation till en annan.
Easy transfer ligger under tillbehör.
Se http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/products/features...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem