Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Du går in på batterispar och trycker på den appen du vill stänga av och så ser du "Tillåt app att köra i bakgrunden".

Skickades från m.sweclockers.com

Men säg typ internet Explorer. Det står att de används och tar 10.06 % hur stänger jag av det så att de inte används ?
Och Messenger har 8%. Finns ingen knapp där de står tillåt att användas i bakgrunden ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Men säg typ internet Explorer. Det står att de används och tar 10.06 % hur stänger jag av det så att de inte används ?
Och Messenger har 8%. Finns ingen knapp där de står tillåt att användas i bakgrunden ..

Dom appar som inte körs i bakgrunden finns klart inte med. Dom % du får upp där är som du använt.
Kanske inte riktigt sant, för dom tar lite i bakgrunden också, men det måste vara under tiden man använder dom. Har iaf. inte upplevt att t.ex. IE tar nåt speciellt när jag inte använder det.

Kollade nu i nån gamla Lumia för att vara säker och nej dom apparna tar inget i bakgrunden när dom inte används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Skulle någon kunna tipsa mig om vad jag ska göra åt ett bekymmer som har uppstått på min 930 ? När jag ringer eller svarar i luren så svartnar skärmen och förblir svart tills jag trycker på av\på knappen på sidan av luren, väldigt besvärligt när tex man ringer och vill avbryta för upptaget tex eller använda knappval. Vad kan ha hänt och vad bör jag försöka göra?

Kan nu tillägga att jag testat hardreset och problemet är kvar, måste vara sensorn som gett upp på något vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Kan nu tillägga att jag testat hardreset och problemet är kvar, måste vara sensorn som gett upp på något vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ha kommit in smuts.
Har du displayskydd?
Om inte är sista åtgärd att lämna in den på service.
Lumia 920 hade stora problem med närhetssensorn!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Kan ha kommit in smuts.
Har du displayskydd?
Om inte är sista åtgärd att lämna in den på service.
Lumia 920 hade stora problem med närhetssensorn!

Menar du att displayskydd kan göra att närhetssensorn inte fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Kan ha kommit in smuts.
Har du displayskydd?
Om inte är sista åtgärd att lämna in den på service.
Lumia 920 hade stora problem med närhetssensorn!

Nej jag har inte display skydd bara Nokias vikskydd. Jag ska när du säger det testa att skrapa rent på högtalaren. Ett irriterande problem, bara så svårt vara utan luren. Hoppas det hjälper. Tack för uppslaget!

Skickades från m.sweclockers.com

Tog kontakt med supporten, blir till att lämna in den en sväng. Funkar inte att inte komma åt knapparna. Var nog inte smuts inte vad jag kunde se iallafall.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Nej jag har inte display skydd bara Nokias vikskydd. Jag ska när du säger det testa att skrapa rent på högtalaren. Ett irriterande problem, bara så svårt vara utan luren. Hoppas det hjälper. Tack för uppslaget!

Skickades från m.sweclockers.com

Tog kontakt med supporten, blir till att lämna in den en sväng. Funkar inte att inte komma åt knapparna. Var nog inte smuts inte vad jag kunde se iallafall.

På min 920 brukade den fungera rätt bra efter stora uppdateringar.
Tror det har något med att den inte svarar korrekt mot mjukvaran att göra.
Nokia gjorde flera försök att korrigera känsligheten på den men misslyckades.

I vilket fall, hoppas servicen löser detta.
Ingreppet kommer kräva att verkstaden tar bort displayen på din telefon, var uppmärksam på att den sitter som den ska när du får tillbaka den!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Hjälp!

Har ej tappat ner min 930 eller varit oförsiktig på något sätt men märker nu att min baklucka glappar nere vid laddkontakten. Känner rent hur den svajar in när man trycker på micken längst ner. Inte farligt mycke men nog mycke för att tillomed sambon tyckte de var galet. Även uppe vid den andra micken glappar det lite men inte mycket. Nån som har samma problem ? Värt att lämna in den ?

Man ser även att luckan sticker upp lite om man kollar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Hjälp!

Har ej tappat ner min 930 eller varit oförsiktig på något sätt men märker nu att min baklucka glappar nere vid laddkontakten. Känner rent hur den svajar in när man trycker på micken längst ner. Inte farligt mycke men nog mycke för att tillomed sambon tyckte de var galet. Även uppe vid den andra micken glappar det lite men inte mycket. Nån som har samma problem ? Värt att lämna in den ?

Man ser även att luckan sticker upp lite om man kollar

Har man inte rätt att bara få en ny telefon, när det finns uppenbara defekter som tydligen fanns när du fick den.

På våra två som jag fick samtidigt som du finns inte minsta defekter, kan jag säga nu när jag hunnit granska dom under lupp kan man säga. Inte heller på displayerna som någon här har haft, tvärtom en underbar skärm.
Sammanlagt är allt bättre på alla punkter än jag förväntat mig efter farhågorna med olika defekter som en del tagit upp.
Mer än nöjd med min, hittills kan jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Har man inte rätt att bara få en ny telefon, när det finns uppenbara defekter som tydligen fanns när du fick den.

På våra två som jag fick samtidigt som du finns inte minsta defekter, kan jag säga nu när jag hunnit granska dom under lupp kan man säga. Inte heller på displayerna som någon här har haft, tvärtom en underbar skärm.
Sammanlagt är allt bättre på alla punkter än jag förväntat mig efter farhågorna med olika defekter som en del tagit upp.
Mer än nöjd med min, hittills kan jag säga.

Okej ska prova gå in med den få se vad dom säger..
Ja de är ju en bra lur i övrigt!

Permalänk
Medlem

Vad är de för fel nu då?

Jag tar en bild och den ser ganska bra och skarp ut men när jag ska kolla på den sen ser den suddig ut?
Har kollat på samma bild på både ipaden och sambons LG och där är den inte suddig men på nokian ser den suddig ut. Gäller alla bilder jag tar. Vad beror de på?

Edit: Ser nu att det är när dem hamnar på Facebook som dem ser suddiga ut.. Fast bara på Nokian. Kanske är Facebook som är dåligt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Vad är de för fel nu då?

Jag tar en bild och den ser ganska bra och skarp ut men när jag ska kolla på den sen ser den suddig ut?
Har kollat på samma bild på både ipaden och sambons LG och där är den inte suddig men på nokian ser den suddig ut. Gäller alla bilder jag tar. Vad beror de på?

Edit: Ser nu att det är när dem hamnar på Facebook som dem ser suddiga ut.. Fast bara på Nokian. Kanske är Facebook som är dåligt ?

Kan det vara för du tittar på en 5MP bild, då den sparas i 5MP och 16. Likadant på OneDrive om du inte har inställt på högsta kvalite.
Gjorde själv det misstaget först iaf.

Sen kan det också verka som man gjort en del uppgradering i dom senaste DP uppdateringarna, men vet inte säkert eftersom jag lade in allt från start.
Kommer ju nu en kraftig uppgradering av kameran i Denim bl.a. snabbare, 4K video, aut. HDR. dynamisk flash, klarare bilder vid dåligt ljus.

Tycker nu efter att jag testat kameran ganska ingående att den tar bra bilder och video, faktiskt bättre än jag förväntat mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Kan det vara för du tittar på en 5MP bild, då den sparas i 5MP och 16. Likadant på OneDrive om du inte har inställt på högsta kvalite.
Gjorde själv det misstaget först iaf.

Sen kan det också verka som man gjort en del uppgradering i dom senaste DP uppdateringarna, men vet inte säkert eftersom jag lade in allt från start.
Kommer ju nu en kraftig uppgradering av kameran i Denim bl.a. snabbare, 4K video, aut. HDR. dynamisk flash, klarare bilder vid dåligt ljus.

Tycker nu efter att jag testat kameran ganska ingående att den tar bra bilder och video, faktiskt bättre än jag förväntat mig.

Facebook laddar upp bilderna nedskalat, är det då en högupplöst bild kan den bli ganska sabbad, vad jag förstår, men är inte så hemma på detta.

Här gjorde jag nåt galet. Citera nog mitt eget istf. redigera.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det att använda Nordeas internetbank? Såg att de saknar app tyvärr och har ej möjlighet att byta bank.

Visa signatur

P4 2,4 800fsb, @3,06, AsusP4800 deluxe, 1024MB,Powecolor 9700PRO all in wonder,Seagate 120GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Kan nu tillägga att jag testat hardreset och problemet är kvar, måste vara sensorn som gett upp på något vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har exakt samma problem, inte tänkt på det innan du skrev om det. Inte undra på att jag tycker att jag missar många samtal...

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkeman:

Hur fungerar det att använda Nordeas internetbank? Såg att de saknar app tyvärr och har ej möjlighet att byta bank.

Vanliga webben funkar bra med mobilt bankid. Gör du åtskilliga ärenden varje dag så är säkert en app att föredra. Jag har både nordea och skandiabanken och det klart det är skönt med appen för Skandia.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Då har min Lumia 930 blivit sekundär telefon. App kvaliten i WP har gjort att jag ledsnat. Allt snack om att det saknas appar till WP tycker jag är fel. Har egentligen bara saknat Swedbank och Transportstyrelsen, allt annat finns det alternativ för.

Däremot är som sagt merparten av apparna betydligt sämre till WP än konkurerande system. Något som jag tycker är oacceptabelt.
Jag har därför gått tillbaka till android och då HTC.

Lumian får ligga och vänta på W10.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Då har min Lumia 930 blivit sekundär telefon. App kvaliten i WP har gjort att jag ledsnat. Allt snack om att det saknas appar till WP tycker jag är fel. Har egentligen bara saknat Swedbank och Transportstyrelsen, allt annat finns det alternativ för.

Däremot är som sagt merparten av apparna betydligt sämre till WP än konkurerande system. Något som jag tycker är oacceptabelt.
Jag har därför gått tillbaka till android och då HTC.

Lumian får ligga och vänta på W10.

Man har ju personligen alltid en anledning att byta el. prova en annan plattform, när man nu vill det, vilket varierar från person till person vad man prioriterar mest. Förresten finns en bra Swedbank-app att få tag i nu.

Själv gillar jag verkligen 930 och WP före Android just nu, men har kanske andra prioriteringar. WP OS har blivit betydligt bättre och trevligare att använda än Android just nu för min smak.

Ja, dom flesta appar som de flesta användare behöver normalt finns nu och och har även fått bättre kvalitet. Håller alltså inte med om att merparten av apparna har sämre kvalitet än i dom konkurrerande, mer än en del, finns dom jag tycker är bättre också.
Detta är också lite personligt vad man använder för appar mest, men visst ligger WP efter i app-mängd och även i app-kvalitet på en del fortfarande.

Sammantaget är det WP som vinner just nu för mig, men säger inte utan det kan än dra sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Förresten finns en bra Swedbank-app att få tag i nu.

Vilken app? Hittar inget i store.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Vilken app? Hittar inget i store.

Nej, finns inte där officiellt än iaf. Du kan få tag i den på vi som gillar Windows Phone på Facebook, sök där om du är intresserad.
Sägs vara väldigt bra, men har den inte själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Nej, finns inte där officiellt än iaf. Du kan få tag i den på vi som gillar Windows Phone på Facebook, sök där om du är intresserad.
Sägs vara väldigt bra, men har den inte själv.

Då skulle jag nog säga att det finns ingen app, för jag har ingen aning om vilken Facebooksida du pratar om och var ens den går att få tag på.
Du kan väl inte säga då att det finns en bra Swedbank app om du inte ens själv testat den?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Då skulle jag nog säga att det finns ingen app, för jag har ingen aning om vilken Facebooksida du pratar om och var ens den går att få tag på.
Du kan väl inte säga då att det finns en bra Swedbank app om du inte ens själv testat den?

Du har rätt i att det inte finns någon publicerad på marketplace. Gå som sagt till gruppen Vi som gillar windows phone, på facebook, så hittar du längre ner ett inlägg som förklarar hur det ligger till.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Du har rätt i att det inte finns någon publicerad på marketplace. Gå som sagt till gruppen Vi som gillar windows phone, på facebook, så hittar du längre ner ett inlägg som förklarar hur det ligger till.

Nu förstod jag vad det var för grupp, sökte på Windows phone och ja, resultaten blev en hel del.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Du har rätt i att det inte finns någon publicerad på marketplace. Gå som sagt till gruppen Vi som gillar windows phone, på facebook, så hittar du längre ner ett inlägg som förklarar hur det ligger till.

För de som undrar vad denna Swedbank App är för något kan man ju lägga ut en länk?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205437054791610&set...

Några kommentarer från länken:

Andre Claesson:
För de som är intresserade behöver jag er Microsoft-e-mail som är kopplad till Store för att bjuda in till beta.
PMa så slipper ni publicera er adress.
10 nov

Andre Claesson:
Tanken är att till att börja med lägga upp den som closed beta för de som är intresserade. Jag kommer inte släppa en sån här app utan att den är vältestad.
10 nov

Andre Claesson:
Jag har fått godkänt av Swedbank och Sparbankerna att släppa appen. Dock kommer jag behöva göra om designen lite, för att den inte ska upplevas som deras produkt, utan som ett eget varumärke, under eget namn.
22 nov

Andre Claesson:
Ny version. Nu med Snabbsaldo a.k.a. skaka fram ditt saldo.
2 dec

Permalänk
Medlem

Tack Wickman för din utförliga förklaring, jag borde ha förklarat bättre när jag tipsade om Swedbank-appen, men visst finns den.
Blev upptagen så jag kunde inte följa upp.

Permalänk
Medlem

Har en Lumia 930 där den trådlösa laddningen vägrar fungera. har provat power off - volym ner omstart utan resultat. Varken laddplattan (DT-900) eller telefonen reagerar. Laddplattan fungerar med andra telefoner. Några tips någon?

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Skrivet av Big_R:

Har en Lumia 930 där den trådlösa laddningen vägrar fungera. har provat power off - volym ner omstart utan resultat. Varken laddplattan (DT-900) eller telefonen reagerar. Laddplattan fungerar med andra telefoner. Några tips någon?

Du har NFC aktiverat va?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Du har NFC aktiverat va?

Nfc har inget med trådlös laddning att göra.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Du har NFC aktiverat va?

Skrivet av NoNamesWayne:

Nfc har inget med trådlös laddning att göra.

Ja NFC på.

För övrigt har jag ändrat på många inställningar för att hitta ev konstigheter.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk

Har tidigare skrivit ang detta problem i denna tråd men, varenda gång jag startar (power-on) min 930 så funkar inte internet (har wifi avstängt), går då in i sim inställningar och ändrar till 3G, då funkar internet, ställer tillbaka till 4G, och då funkar internet, allt OK stills nästa gång jag stänger av telefonen och startar den igen. Spelar ingen roll om jag gör det hemma, på jobbet, arlanda osv... Spelar ingen roll om jag väntar eller flyttar telefonen tex startar den hemma o åker till jobbet och testar internet när jag kommer fram. Min Lumia 930 vill alltså aldrig gå ut på internet med 4G efter power-on. Har oftast bra täckning och kör med Comviq. Mycket irriterande då jag gärna stänger av den på natten. Kan det vara problem med Sim kortet? Nån annan som har detta problem? Hade tidigare en 920 och den hade (har) inte detta problem.

/O

Visa signatur

New: Lian-li A03, Corsair 430w, GA-H55M-USB3, Intel i5 650, XMS3 2x2GB, 3x Noctua, Samsung SH-203B, Win7, Kingston SSD 120GB+Samsung 750GB, Freezer 7,LG , Logitech Pro 2800, Logitech X-210, Benq EW2430
Old: Antec Sonata III, Win7, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E8600, XMS2 Xtreme 4x1G, ATI HD5750, WD 500GB, LG 20,1" Wide and/or Pansonic PV60, Logitech EasyCall