Plötsligt fungerar inte ps4an på tvn!?

Permalänk

Plötsligt fungerar inte ps4an på tvn!?

Hej!

Strömmen gick när ps4an var inkopplad och igång. Nu efter det vill den inte fungera på min tv. Har aldrig tidigare haft några problem.
Det som gör det hela ännu jobbigare, är att det varken är fel på ps4an eller tvn (vad jag tror iaf)
eftersom att ps4an fungerar på min datorskärm via hdmi, och mina andra konsoler fungerar på tvn via hdmi, men just ps4an vill inte fungera på tvn. har testat i de två olika hdmi-portarna på tvn, även testat att byta ut hdmi-sladd och strömsladd...
Bilden flimrar till, man får lixom ingen kontakt med konsolen. Någon som varit med om detta? är grymt osugen att köpa ny tv bara för detta. Tvn har några år på nacken, men har aldrig strulat förut.. just det, går inte att uppgradera firmware på tvn heller, då den är för gammal

//
Johan

Visa signatur

- Johan [Brunkaren]

Permalänk
Medlem

Kan du komma åt safe mode? och i så fall tästa att återställa upplösningen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

kommer in där, men händer ingenting... allting är som tidigare..

Visa signatur

- Johan [Brunkaren]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brunkaren:

kommer in där, men händer ingenting... allting är som tidigare..

Ok tästa Rebuild Database och se. Mycket märkligt problem alltså :/ Kan du lägga up en bild eller ännu bättre en film här på problemet om det går

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Om du nu kom in i Felsäkert läge, välj Change Resolution och starta om.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Jag har testat allt det där ni nämnt har även pratat med playstation-supporten, och de vet inte heller vad felet är. De vill att jag ska skicka in konsolen till dem, men nu såhär när det börjar närma sig jul och röda dagar, betyder det att jag nog blir utan den i säkert 4-5 veckor. Och det skulle suga som fan är redan nu efter bara några dagar helt galen

Visa signatur

- Johan [Brunkaren]

Permalänk
Medlem

nej men funkar din ps4 på data skärmen så prova minska upplösningen och testa igen på TVn

Permalänk
Medlem

När min brosa skaffade en ny uppdatering på sitt, ps3 dock, så slutade det funka på den tv:en har du laddat ner nån ny uppdatering eller liknande?