Lamina är Windows-surfplatta för 999 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Det kan väl inte vara så svårt att inse fördelar med en surfplatta. Speciellt en som har den bästa webbläsaren för touch. Samtidigt som explorer x86 finns där vid speciella behov. Och desktop vid mer speciella behov. Det finns ju även ett marketplace om än i begränsad omfattning.

Köp en till sängen, en till skithuset, en till din mamma och en till bilen.

Då gör jag det. Får se om tjejen slänger ut mig efter att fått en sådan i julklapp.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Som andra påpekat kommer den antagligen få stora problem med lagringsutrymmet tyvärr. Allra helst som den kan behöva kompensera lite RAM med flitigare buffertanvändande.

Hade hon använt plattan på samma sätt som jag, så hade det varit ett problem, men hon surfar mest eller tittar på bilder. Ok att ungarna vill spelatitta på film, men de förstår inte att det går långsamt;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Den såg inte så dum ut! Synd att den saknar HDMI. Måste försöka hitta en med 32 GB lagring och HDMI, och kanske helst 2 GB ram.

Permalänk
Medlem

brukar dessa 86-plattor ha några ohyggligt jobbiga skyddsfunktioner för att boota och installera andra system tro?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Snusfri

Synd att den bara var på 7" då min mobil är på 6" så känns det lite ovärt även fast priset är helt klart intressant.
Kommer det en 10-12" platta för max 1500:- med Win 8.1 x86 så kan vi börja snacka.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rektor:

Vad ska jag med x86 till på en platta utan tangentbord och mus?
x86 program för desktopbruk är ju inte direkt lämpad för en touchenhet.

x86 program är skrivna för desktopbruk. För desktop paradigmen. Det här en platta utan tangentbord och mus. x86 program är inte lämpad för touchenheter.

Chromebook är en helt annan sak, det är inte en platta, det är en laptop, där har du tangentbord och styrplatta för mus.
Androidplatta är en helt annan sak, där har du ju appar. Appar skrivna för Android. Touchanpassade appar.

Inte alls en dum fråga.

Hade du ens provat en hade du insett problematiken i din frågeställning. Du kan koppla in mus och tangentbord. Går även bra att använda touch även i Windows med program designade för mus och tangentbord. Då det är x86 Windows har du ett gigantiskt utbud av mjukvara du kan köra på den. Du kan i princip ha samma program du har på din vanliga dator i fickformat (modell större).

Jag skulle vilja gå så långt att säga att dessa kommer förändra marknaden till MS fördel när det nu är så billigt att få riktigt Windows med x86 i tablet-format. Game changer förhoppningsvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Då gör jag det. Får se om tjejen slänger ut mig efter att fått en sådan i julklapp.

Hihi. Jag håller tummarna för dig!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Vad ska du med en pekskärm till på en telefon? Prata i telefon gör man ändå inte med fingrarna.
Du ser inte större flexibilitet i en enhet som även är en fullt fungerande dator? Det är framtiden.

Chromebook är ju om något värdelös, den kan ju inte göra någonting vettigt. Sämst programutbud någonsin.

För att man använder telefoner till annat än att prata.

jo, jag ser flexibilitet i en enhet som är även är en fullt fungerande dator, men då måste den ju ha appar också så att den
även kan fungera som sitt primära syfte, en appliance.

Chromebook är fantastiskt, den täcker 99% av behoven för 99% av användarna.
Visst den har inte ett programutbud som går att jämföra med Windows, men nästan alla gör ju ändå allt på webben numera.
Alla behöver inte ett gigantiskt apputbud, dom behöver bara något som funkar och gör det dom vill göra, och det gör Chromebook.

Visst Chromebook suger för gaming och professionellt bruk. Men för hemanvändare som mest surfar på webben och sånt, så är den en gudagåva.

Skrivet av mrqaffe:

Det går väl att ansluta tangentbord och mus till den här plattan också eller åtminstone ett "typecover" ?

Visst, men den kommer inte med något sådant, och hur många kommer att köpa till något sådant?

Out-of-the-box så är den ju useless, för den har inga appar, och x86 program går inte att använda utan mus och tangentbord.

Skrivet av NoNamesWayne:

Du kan ju koppla in mus och tangentbord om du nu vill?
Det är en billig flexibel platta med alla dom fördelar Windows innebär.

Och hur många kommer att köpa till tangentbord och mus och koppla in det?

Det är en billig platta utan några som helst fördelar som en platta innebär.
Utan tangentbord och mus så är utan några som helst fördelar av Windows också.

Så i default utförande utan extra tillägg som man köper till är den helt oanvändbar.
Ska man behöva tangentbord och mus för att den ska kunna användas så borde det följa med.
Varför är det ens en platta då. Det borde vara en laptop.

Skrivet av guos89:

Om inte annat så är intels x86 bay trail processorer rent ut sagt skitsnabba jämfört med motsvarande arm processorer i prisklassen. Vi snackar 1000:- och du får en processor som ger 1000 poäng i passmark. Det är samma prestanda som i intels billigaste nuc dator, och den fixar egentligen allt du kan tänka dig.

Ja, Intels x86 Bay Trail är awesome och totalt överlägen ARM processorer när det kommer till prestanda.
Plattan är ändå helt värdelös utan appar. Man kan ju inte använda den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KulanZ:

Står ju i artikeln att Captech har ett finger med i spelet. 30% DOA är extremt högt var får du det ifrån?

Det har du ju helt jävla rätt i. Det missade jag kan jag ärligt erkänna.

Och 30% var en ren gissning

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Hade du ens provat en hade du insett problematiken i din frågeställning. Du kan koppla in mus och tangentbord. Går även bra att använda touch även i Windows med program designade för mus och tangentbord. Då det är x86 Windows har du ett gigantiskt utbud av mjukvara du kan köra på den. Du kan i princip ha samma program du har på din vanliga dator i fickformat (modell större).

Jag skulle vilja gå så långt att säga att dessa kommer förändra marknaden till MS fördel när det nu är så billigt att få riktigt Windows med x86 i tablet-format. Game changer förhoppningsvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur många kommer att koppla in tangentbord och mus?
Om tangentbord och mus är en förutsättning för att använda enheten och den inte kommer med det, så är den ju feldesignad.
Det är som en bil som kommer utan ratt.
Skojar du med mig, du menar att jag ska använda touch på en 7" skärm med Windows x86 program designade för mus och tangentbord?
Good luck säger jag. Gullig tanke, men det fungerar inte praktiken. Det blir bara jobbigt och massa feltryck.
Applikationerna är helt missanpassade för den paradigmen.

Det spelar ingen roll hur gigantiskt utbudet av Windows x86 program är, när det blir helt bakvänt använda dom när man tvingas använda dom i en paradigm dom inte är tänka för. Den behöver appar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

För att man använder telefoner till annat än att prata.

jo, jag ser flexibilitet i en enhet som är även är en fullt fungerande dator, men då måste den ju ha appar också så att den
även kan fungera som sitt primära syfte, en appliance.

Chromebook är fantastiskt, den täcker 99% av behoven för 99% av användarna.
Visst den har inte ett programutbud som går att jämföra med Windows, men nästan alla gör ju ändå allt på webben numera.
Alla behöver inte ett gigantiskt apputbud, dom behöver bara något som funkar och gör det dom vill göra, och det gör Chromebook.

Visst Chromebook suger för gaming och professionellt bruk. Men för hemanvändare som mest surfar på webben och sånt, så är den en gudagåva.

Du svarar ju på det själv. Eftersom explorer är överlägsen med touch och här kommer i ett format som är smidigare än chromebooken så är alltså denna plattan ett bättre val i många situationer. Inte alla. Men det är ju skönt att det finns fler saker att välja på!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

överlägsen för Chromeanvändare är ju rätt tveksamt iof.

en Windows-surfplatta med möjlighet att installera vad man vill är en surfplatta som kommer halvhaverera inom ett eller två år, vilket alltså kommer att ge de flesta uppfattningen att Microsoft inte kan göra surfplattor, heller.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rektor:

Hur många kommer att koppla in tangentbord och mus?
Om tangentbord och mus är en förutsättning för att använda enheten och den inte kommer med det, så är den ju feldesignad.
Det är som en bil som kommer utan ratt.
Skojar du med mig, du menar att jag ska använda touch på en 7" skärm med Windows x86 program designade för mus och tangentbord?
Good luck säger jag. Gullig tanke, men det fungerar inte praktiken. Det blir bara jobbigt och massa feltryck.
Applikationerna är helt missanpassade för den paradigmen.

Det spelar ingen roll hur gigantiskt utbudet av Windows x86 program är, när det blir helt bakvänt använda dom när man tvingas använda dom i en paradigm dom inte är tänka för. Den behöver appar.

Men prova en så vet du vad du pratar om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

en Windows-surfplatta med möjlighet att installera vad man vill är en surfplatta som kommer halvhaverera inom ett eller två år, vilket alltså kommer att ge de flesta uppfattningen att Microsoft inte kan göra surfplattor, heller.

Förstår vad du menar. Man lär sig rätt fort hur kapabel eller inte kapabel plattan är när det kommer till desktop. Sitter själv på en lite äldre atomplatta (vivotab smart) och den är ju helt klart begränsad vad gäller många desktopscenarion.

Håller man sig till webbläsaren, appar samt begränsade desktopscenarion kommer man långt. Jag själv använder ju t.ex. webbläsaren i 85%. Appar 5%. Men det varierar ju från person till person.

En platta likt denna skall ju inte egentligen ersätta en laptop (även om den kan göra det i vissa scenarion) utan mer vara ett komplement.

Köper man den i tron att den kan ersätta allt bara för att man KAN ansluta tangentbord, moss, skärmar etc, då har man inte gjort ett rätt/informativt köp.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Ser för mig nått liknande i hemmabion. Plex, Teamviewer och denna kan bli en bra kombo till ett förhållandevis billigt pris iom att den kör fullskalig windows.

https://www.youtube.com/watch?v=SoPNzx8bcVQ

Minecraft, Half Life 2 körs på den

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Datavetare
Skrivet av AndreaX:

brukar dessa 86-plattor ha några ohyggligt jobbiga skyddsfunktioner för att boota och installera andra system tro?

Kan inte svara hur det står till med just denna modell, har i alla fall lyckats boota Ubuntu på en Dell Venue 11 Pro som använder sig av Z3770. Var lite pyssel då Ubuntu inte stödjer UEFI i 32-bits läge out-of-the-box. Efter lite Googlande och trixande fick jag igång 64-bitars Ubuntu på plattan, vilket visade att Z3xxx stödjer 64-bitars trots att alla(?) enheter baserade på BayTrail kör 32-bitars Windows.

Nu beror det på vad man ska ha Linux till, kan bara säga att det är betydligt enklare att köra Linux virtualiserat under Windows och kör man Linux utan GUI (t.ex. server-versionen av Ubuntu) så räcker det gått och väl att ge sin VM 256MB RAM för Linux. Men i det läget måste man köra 32-bitars Linux om Windows är 32-bitars.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Nån som sett tangentbord och mus som passar ?

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Förstår vad du menar. Man lär sig rätt fort hur kapabel eller inte kapabel plattan är när det kommer till desktop. Sitter själv på en lite äldre atomplatta (vivotab smart) och den är ju helt klart begränsad vad gäller många desktopscenarion.

Håller man sig till webbläsaren, appar samt begränsade desktopscenarion kommer man långt. Jag själv använder ju t.ex. webbläsaren i 85%. Appar 5%. Men det varierar ju från person till person.

En platta likt denna skall ju inte egentligen ersätta en laptop (även om den kan göra det i vissa scenarion) utan mer vara ett komplement.

Köper man den i tron att den kan ersätta allt bara för att man KAN ansluta tangentbord, moss, skärmar etc, då har man inte gjort ett rätt/informativt köp.

tänkte främst på mindre användbar, eller medvetet vald mjukvara. men visst, de där aspekterna blir också mer framträdande när systemet delar grund med saker som kan förväntas vara mycket kraftfullare.

det problemet finns dock iaf i viss grad på iOS och Android mm. och även drygheten i webben i stort eskalerar fortfarande, även om den utvecklingen antagligen saktats ner, och kommer fortsätta göra det, betydligt under åren.

Skrivet av Yoshman:

Kan inte svara hur det står till med just denna modell, har i alla fall lyckats boota Ubuntu på en Dell Venue 11 Pro som använder sig av Z3770. Var lite pyssel då Ubuntu inte stödjer UEFI i 32-bits läge out-of-the-box. Efter lite Googlande och trixande fick jag igång 64-bitars Ubuntu på plattan, vilket visade att Z3xxx stödjer 64-bitars trots att alla(?) enheter baserade på BayTrail kör 32-bitars Windows.

Nu beror det på vad man ska ha Linux till, kan bara säga att det är betydligt enklare att köra Linux virtualiserat under Windows och kör man Linux utan GUI (t.ex. server-versionen av Ubuntu) så räcker det gått och väl att ge sin VM 256MB RAM för Linux. Men i det läget måste man köra 32-bitars Linux om Windows är 32-bitars.

tack. en separat omderigerare kunde alltid knökas in först isf antar jag.

om de kör 32 antar jag kan ha att göra med att de vill ha enklare kompatibilitet för äldre varor eller nått. vet inte hur det är på Windows numera men på div Linux har den biten varit ganska irrelevant ett bra tag.

fast troligare så handlar det väll om interna företagsteknikaliteter, att man inte vill ha licenser för en "dyrare" produkt ut eller nått sånt knasigt. inte försämra värdet för dyrare produkter.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Så, när nu en komplett platta med x86-processor finns att köpa för under en tusenlapp, när kommer vi kunna hitta stationära datorer med samma specifikation och samma (eller lägre) prisklass? 800 kronor för en komplett dator verkar ju fullt rimligt när vi ser priserna på plattorna.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Yoshman:

Kan inte svara hur det står till med just denna modell, har i alla fall lyckats boota Ubuntu på en Dell Venue 11 Pro som använder sig av Z3770. Var lite pyssel då Ubuntu inte stödjer UEFI i 32-bits läge out-of-the-box. Efter lite Googlande och trixande fick jag igång 64-bitars Ubuntu på plattan, vilket visade att Z3xxx stödjer 64-bitars trots att alla(?) enheter baserade på BayTrail kör 32-bitars Windows.

Nu beror det på vad man ska ha Linux till, kan bara säga att det är betydligt enklare att köra Linux virtualiserat under Windows och kör man Linux utan GUI (t.ex. server-versionen av Ubuntu) så räcker det gått och väl att ge sin VM 256MB RAM för Linux. Men i det läget måste man köra 32-bitars Linux om Windows är 32-bitars.

De flesta baytrail är ju 64-bitars. Dock någon form av avvägning med 32-bitars, kanske endast 32-bitars som är subventionerat/gratis från microsoft för produkter som dessa?

Min Lenovo Miix 2 10" hade varit perfekt med 4GB Ram och 64-bitars operativ. Bara egentligen ramen som är lite tråkig i dagsläget.

eMMC är lite slött vid start men fungerar efter 15-20s in i boot. Annars har min Win x86 platta all kraft jag personligen behöver, sedan man kan ju fundera på allt där omkring men tror denna plattan kan ha fungerat om det inte var så att 16GB eMMC är på tok förlite lagring. Kanske köper en till Mor min och leker lite med innan, tror nog det finns massa 7" Blåtands skal+tangentbords kombon på Ebay:en som fungerar fint med denna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hakro807:

Så, när nu en komplett platta med x86-processor finns att köpa för under en tusenlapp, när kommer vi kunna hitta stationära datorer med samma specifikation och samma (eller lägre) prisklass? 800 kronor för en komplett dator verkar ju fullt rimligt när vi ser priserna på plattorna.

Det låter snarare lite för dyrt, men plattor har nog större volymer men en liten billig winmaskin för 5-600 hade nog sålt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Beställde precis 8 tummaren Hämtar ut den imorgon efter jobbet.
För dom pengarna får man ju knappt en androidplatta med hyffsat flyt.
Någon mer som köpt den?

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Ronnie60:

Beställde precis 8 tummaren Hämtar ut den imorgon efter jobbet.
För dom pengarna får man ju knappt en androidplatta med hyffsat flyt.
Någon mer som köpt den?

Återkom med hur den flyter på och hur mycket som finns kvar av intern lagring.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Chromebook är fantastiskt, den täcker 99% av behoven för 99% av användarna.
.

Först säger du att chromebook är fantastiskt för att sedan säga att windows är värdelöst på en platta..
Haranvänt andriod ios och windows på plattor men föredrar smidigheten och hur flexibel en windowsplatta är så därför blir den första valet.
Har du ens en windowsplatta? Har du ens någon erfarenhet av windows på plattor? Prova en så får du se själv.

Chromebook klarar sig på webbläsaren säger du och det gör windowsplattan med. + att den har dom flesta appar att tillgå ändå vilket inte kan sägas om chromebooks.

Chromebooks är betydligt mer värdelöst. Begränsat som få. Om chromebooks täcker 99% av användarnas behov så täcker en windowsplatta 199%.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Själv blev jag lite sugen på en Acer Iconia W4-820 med 2GB minne och 32GB lagringsutrymme men den blir lite dyrare då från 1590:- http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2694618 .

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

vilket visade att Z3xxx stödjer 64-bitars trots att alla(?) enheter baserade på BayTrail kör 32-bitars Windows.

Vill minnas att detta beror på att "Connected Standby"-drivrutinerna endast fanns i en version kompatibel med 32-bitars Windows, vilket innebar att vid introduktionen så valde alla tillverkare 32-bitarsversionen.

Det verkar dock som att Windows 8.1 har introducerat drivrutiner med stöd för 64-bitars Windows: http://www.anandtech.com/show/8038/windows-81-x64-connected-s....

EDIT: En trevlig detalj med denna platta (om det nu stämmer) är att den har en Micro-HDMI-kontakt vilket är riktigt bra med tanke på priset.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Nån som provat installera Debian på den?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

16 gb internminne och 1 gb ram? Köra något traditionellt datorprogram på den är bara att glömma. Det funkar, men hur bra? IMO hade en sån här platta släppts för det priset, den specifikationen med modern UI utan desktop osv i bagaget så hade Microsoft dominerat plattmarknaden de år den hade sin boom. Det är för sent nu.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

1Gig?
LOL!

Räkna kallt att det blir en massa swappande innan du ens har startat några program.
Mao är hastigheten på primärminnet samma som den på sekundärminnet.

Eller förenklat, den har RAM med SSD-hastighet.

Jag har själv en med sketna 2Gig, och den är seg som sirap så fort man öppnar mer än en webbsida eller två.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KTL:

16 gb internminne och 1 gb ram? Köra något traditionellt datorprogram på den är bara att glömma. Det funkar, men hur bra? IMO hade en sån här platta släppts för det priset, den specifikationen med modern UI utan desktop osv i bagaget så hade Microsoft dominerat plattmarknaden de år den hade sin boom. Det är för sent nu.

Anledningen till att vi fick se RT i det billigare segmentet hade nog att göra med att det inte fanns något vettigt i prisklassen att stoppa in. Surface Pro är ganska annorlunda (och tyvärr betydligt dyrare). Atom Z3xxx är en relativt ny.

Vill man ha något rejälare är det Pro-modellerna eller kommande 4GB RAM modellerna i det billigare segmentet som gäller skulle jag tro.

Skickades från m.sweclockers.com