Svenska Mionix kickstartar gamingmus med stress- och aktivitetsmätning

Permalänk
Avstängd

Kickstarter är för små uppkomlingar som inte har några pengar att ha ett sätt att samla in pengar på.

Mionix är redan ett stort företag som går med vinst. Dom kan finansiera utvecklingen av sina egna produkter. Dom vill bara ha gratis pengar.

Permalänk
Medlem

fattar inte deras kickstarter nivåer, ju mer du donerar ju dyrare blir musen för dig och du får den dessutom senare än dem som donerar mindre. Är jag trött eller är det så dem vill ha?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

fattar inte deras kickstarter nivåer, ju mer du donerar ju dyrare blir musen för dig och du får den dessutom senare än dem som donerar mindre. Är jag trött eller är det så dem vill ha?

Om du hoppar på tåget sen ja, det är därför de billigare har ett begränsat antal gissar jag. De begränsade, billigare mössen, täcker nästan deras 100k-mål.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Inaktiv

Ju mer psykopat, ju bättre gamer.

Permalänk
Medlem

Rolig pryl, för 600kr klart värt. Kanske inte världens bästa mus i övrigt. Men ska bli kul att prova.

Permalänk
Medlem

kan det vara värt att beställa en för $79?
jag funderar mest på programvaran. om det inte blir någon succé, kommer de då ens ta sig besväret att skapa en vettig mjukvara till oss som beställt tidigare på kickstarter?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Skulle vara riktigt intressant att se proffs spela med den här och jämnföra med en vanlig dödlig.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte veta min puls! Jag har själv märkt att när jag blir väldigt medveten om min puls så mår jag bara illa!

Obehagligt att hålla koll på pulsen när man spelar.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Bara jag som blir frustrerad och irriterad av att se kickstarters från befintliga företag för produktutveckling inom en branch de redan är verksamma och duktiga inom? Hade väl varit en sak om de hade utvecklat tangentbord tidigare och nu ville börja göra en ny typ av gamingmöss med features som ingen annan har, men en befintlig och etablerad aktör på en marknad de redan är rejält etablerade på? Girigt.

Jag känner likadant. Dessutom fungerar det som en utmärkt reklamkampanj.

Permalänk
Medlem

Det kan ju utan tvekan vara bra för lagledaren att veta hur stressade ens lagspelare är, men jag har svårt att se några andra positiva fördelar med det? jag menar, jag VET att jag har en puls i 180 när jag är ensam i en 1v3 situation på csgo, jag behöver ingen mus som bekräftar detta. Har jag missat poängen?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

129 USD (vid retail) för en grej som kommer vara rolig i en timme. Nej tack för min del.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Skrivet av Master Chief:

1. Helt fel ute på vad? Hur tycker du de ska presentera musen? Jag skulle också presenterat det på detta sätt, förövrigt kommer detta nog bli intressant för Xboxkontroller osv, om detta tar fart.

2. Den vikten är försumbar.

Intressant projekt, hoppas det går bra för dem!

Försumbar? Jag har sett flera personer som har monterat isär sina Avior's och dragit ut sidoknapparna på ena sidan bara för att vinna ett par gram.

Sedan får du gärna berätta för mig hur detta på något sätt skulle hjälpa tävlingsinriktade spelare.

Permalänk
Medlem

Ännu ett företag som failar med placering av tum-knapp...
Varför släppa det påtagliga tum-greppet för att flytta tummen uppåt o trycka på en knapp?
I FPS spel är man död om man tappar de ms som det kan handla om...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Känns som en onödig sak som man kommer använda ett tiotal gånger. I slutändan så får man en mus som väger 20 gram mer.

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Hur blir det då om man kör fingertip som jag gör? Då kommer man ju inte nudda sensorerna överhuvudtaget.

Kul ide annars, hade varit kul att se sin puls när man är ensam kvar i CS och känner pressen komma.

Precis min tanke. Jag kör clawgrip så inget för mig tyvärr.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Bara jag som blir frustrerad och irriterad av att se kickstarters från befintliga företag för produktutveckling inom en branch de redan är verksamma och duktiga inom? Hade väl varit en sak om de hade utvecklat tangentbord tidigare och nu ville börja göra en ny typ av gamingmöss med features som ingen annan har, men en befintlig och etablerad aktör på en marknad de redan är rejält etablerade på? Girigt.

Mionix är ett litet företag med 3-4 anställda och 8-9 miljoner i omsättning, de har knappast råd att lägga ner en miljon på utveckling för något som skulle kunna floppa. Jag gissar de använder kickstarter för finasiering, marknadsundersökning och reklam. Förmodligen har de nog inte ens kompetensen "in house" att utveckla något sådant är utan måste hyra in personal och utan finansering och budgeterad försäljning skulle företaget gå omkull inom ett år om detta floppar.

Kickstarter är en alldeles utmärkt platform för marknadsundersökning, om du frågor någon om de är intresserade av en ny produkt så kan du få en positiv feedback men när produktet lanseras är personen helt plötsligt inte alls intresserad. Med Kickstarter får du kunder som köper/kommer köpa produkten då de är mer angelägna eftersom de har ett satsat kapital i den.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Smarta möss med andra ord

http://www.iflscience.com/brain/mice-part-human-brains-are-smarter-their-peers

Visa signatur

enthooEvolvTGlass; MSI-Z97Gaming9-ACK, 4790K, 32GbRAM, samsung840Evo, Intel520-240gb, Kraken-X61, evga980ti ACS2.0+, seasonic660Wplatinum. Sennheiser PC360, SiberiaV2. WACOMbambooA5. SaitekCyborgEVO. XboX1BTcontroller. NAD3020d + B&W 686 S2
+Lenovo thinkpad s540
World of Tanks, Elite:Dangerous (solo), Star Citizen, anything Co-op

Permalänk
Hedersmedlem

Jag blev nyfiken. Är Carl Silbersky släkt med djävulens (och andra mindre trevliga varelser...) advokat, Leif Silbersky?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inaktiv

onödig gimmick, inget för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av houze:

Mionix är ett litet företag med 3-4 anställda och 8-9 miljoner i omsättning, de har knappast råd att lägga ner en miljon på utveckling för något som skulle kunna floppa. Jag gissar de använder kickstarter för finasiering, marknadsundersökning och reklam. Förmodligen har de nog inte ens kompetensen "in house" att utveckla något sådant är utan måste hyra in personal och utan finansering och budgeterad försäljning skulle företaget gå omkull inom ett år om detta floppar.

Kickstarter är en alldeles utmärkt platform för marknadsundersökning, om du frågor någon om de är intresserade av en ny produkt så kan du få en positiv feedback men när produktet lanseras är personen helt plötsligt inte alls intresserad. Med Kickstarter får du kunder som köper/kommer köpa produkten då de är mer angelägna eftersom de har ett satsat kapital i den.

Håller med dig, http://www.allabolag.se/5567348437/Mionix_AB

8 anställda 2013 och en omsättning på 8,4 miljoner kronor. Det är ett extremt lite omsättning. Jag trodde att Mionix var mycket större än såhär.

Jömför med en lokal bilfirma i lilla götene till exempel: http://www.allabolag.se/5560723735/Akessons_Bil_i_Gotene_AB

--------

Nästa mus får definitivt bli en Mionix, dags att stödja svenska företag!

Permalänk
Medlem

Äh, de får hellre klämma ut sin trådlösa mus än att tramsa med det här.

För övrigt älskar jag Mionix möss.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hokulv:

Stress- och aktivitetsmätning av datoranvändning i hemmiljö - löptränarfasoner.
Post scriptum. Skicka den informationen till NSA och hälsa dom där borta att jag är lugn, snarare kolugn.

| God Jul |

Någon kommer få en hel kartong med aluminiumfolie i julklapp

Skrivet av TacticalRetreat:

Försumbar? Jag har sett flera personer som har monterat isär sina Avior's och dragit ut sidoknapparna på ena sidan bara för att vinna ett par gram.

Sedan får du gärna berätta för mig hur detta på något sätt skulle hjälpa tävlingsinriktade spelare.

Då ska de också diskvalificeras, om du ska tävla officiellt, och inte bör få modifiera på det sättet.
Största problemet är ju att det än är inte så strikt styrt som andra sporter, men att modifiera en mus (om nu alla ska ha samma typ), är i mina ögon som doping och fusk.

Stress och panik är en sak som du i en tävling inte bör påverkas av, och den som är lugn och oberörd ofta kan prestera bättre. Så om du både som tittare och som tävlande kan se när du börjar bli för stressad, och som tävlande kan du då fokusera dig bättre och lugna ner dig, så bör du göra bättre resultat.
Är teoretiskt, men ändå.

Skrivet av Joakim Ågren:

Jag vill inte veta min puls! Jag har själv märkt att när jag blir väldigt medveten om min puls så mår jag bara illa!

Obehagligt att hålla koll på pulsen när man spelar.

http://cdn.themetapicture.com/media/funny-Star-Trek-Vulcan-pu...

Själv blir jag mer distraherad om jag ser min, tex på träning eller liknande. Så jag tror tyvärr inte att detta påverkar mig positivt, men det hade varit intressant och se hur man påverkas i pressade situationer.

Permalänk
Medlem

Kul - men kan inte se någon som helst personlig vinst med denna mus. Hade mycket hellre sett dem utveckla nya click switchar på sina möss då jag tycker det är det enda dom saknar - riktigt bra distinkta klick. Upplever att Mionix känns lite svampig efter ett tag jämfört med te.x Razer och Logitech. Avior tyckte jag kändes mer rapp än min Naos - så det kan ju vara skillnad mellan mus och mus - men efter att ha ägt 5 Mionix möss tycker jag att detta har varit det största bekymret förutom att mjukvaran varit lite upp och ner - framförallt med lasermössen.

De Senaste 7000 serien fungerar ypperligt dock IMHO.

Permalänk
Medlem

Kanske något för arbetsgivare som vill övervaka sina anställdas stress och aktivitetsnivåer vid kontorsarbete?

Permalänk
Skrivet av TacticalRetreat:

Försumbar? Jag har sett flera personer som har monterat isär sina Avior's och dragit ut sidoknapparna på ena sidan bara för att vinna ett par gram.

Sedan får du gärna berätta för mig hur detta på något sätt skulle hjälpa tävlingsinriktade spelare.

Inser du hur dumt det där låter? Tror du ens själv på att majoriteten av köparna kommer att känna ett behov av att dra ut sidoknapparna?

Varför ska jag förklara något för dig som jag aldrig påstått? Det handlar väl inte om att ''hjälpa'', det handlar om att t.ex ''piffa'' up streaming lite, lägga till intressanta aspekter. Jag personligen tycker det skulle vara kul att se streamers använda detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av houze:

Mionix är ett litet företag med 3-4 anställda och 8-9 miljoner i omsättning, de har knappast råd att lägga ner en miljon på utveckling för något som skulle kunna floppa. Jag gissar de använder kickstarter för finasiering, marknadsundersökning och reklam. Förmodligen har de nog inte ens kompetensen "in house" att utveckla något sådant är utan måste hyra in personal och utan finansering och budgeterad försäljning skulle företaget gå omkull inom ett år om detta floppar.

Kickstarter är en alldeles utmärkt platform för marknadsundersökning, om du frågor någon om de är intresserade av en ny produkt så kan du få en positiv feedback men när produktet lanseras är personen helt plötsligt inte alls intresserad. Med Kickstarter får du kunder som köper/kommer köpa produkten då de är mer angelägna eftersom de har ett satsat kapital i den.

Va? Jag som trodde Mionix var ett stort företag.. O_o

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Folk säger hela tiden man inte ska förboka spel...

Bara jag som ser likheterna?
Snart kommer väl allt bli kickstarter. Orka investera pengar i utveckling när folk med glatt humör köper grisen i säcken.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Håller med dig, http://www.allabolag.se/5567348437/Mionix_AB

8 anställda 2013 och en omsättning på 8,4 miljoner kronor. Det är ett extremt lite omsättning. Jag trodde att Mionix var mycket större än såhär.

Jömför med en lokal bilfirma i lilla götene till exempel: http://www.allabolag.se/5560723735/Akessons_Bil_i_Gotene_AB

--------

Nästa mus får definitivt bli en Mionix, dags att stödja svenska företag!

Dessutom så går det inte så bra för detta företag, ingen vinst, och en riktigt kass soliditet.

Den lokala bilfirman handlar med helt andra saker, just bilar, vilket medför att omsättningen stiger kraftigt vid en bilförsäljningen, till skillnad från en mus för 500:-

Permalänk
Skrivet av Master Chief:

Inser du hur dumt det där låter? Tror du ens själv på att majoriteten av köparna kommer att känna ett behov av att dra ut sidoknapparna?

Hur kom du på något sådant? Majoriteten av köparna har säkerligen ingen aning om hur vikt spelar in eller ens vad det är för sensor som används.
Jag använde exemplet med sidoknapparna för att påvisa hur mycket vissa entusiaster bryr sig om vikten; särskilt då många anser Naos och Avior vara på gränsen till för tunga.

Skrivet av Master Chief:

Varför ska jag förklara något för dig som jag aldrig påstått? Det handlar väl inte om att ''hjälpa'', det handlar om att t.ex ''piffa'' up streaming lite, lägga till intressanta aspekter. Jag personligen tycker det skulle vara kul att se streamers använda detta.

Jag skrev "Visst kan man tycka att det skulle vara en kul grej, men att försöka presentera det som någon sorts "Esports funktion"... då är man helt fel ute"
Du svarade att du tyckte de presenterade det på helt rätt sätt, och då frågade jag dig varför. Jag kan inte se hur det skulle hjälpa ett dugg att klottra mätare på skärmen som visar din hjärtrytm. Att antyda att pro-lag skulle sammanställa och hjälpas av sådan information information är bara löjligt.

Som sagt kan det vara "en kul grej" för streamare och liknande, men som tävligsredskap? Inte en chans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Master Chief:

Dessutom så går det inte så bra för detta företag, ingen vinst, och en riktigt kass soliditet.

Den lokala bilfirman handlar med helt andra saker, just bilar, vilket medför att omsättningen stiger kraftigt vid en bilförsäljningen, till skillnad från en mus för 500:-

Tror inte man räknar med att göra vinst första 5-10 åren där allt handlar om expansion och marknadsföring för att börja äta upp marknadsandel efter marknadsandel.

Självklart, men bilhandlaren agerar endast som en lokal aktör medans Mionix är en global aktör som säljer över hela världen.