Playstation plus regions fri ?

Permalänk
Medlem

Playstation plus regions fri ?

Hej sweclockers

Jag köpte mig ett ps4 igår och tänkte köpa ps+ medlemsskap men tänkte höra med er om det är regions fritt, för vet om att det är mycket billigare på nätet fast då är det utländska sidor
Så frågan är om jag måste köpa det inom Sverige eller om jag kan köpa från Tyskland eller liknande

PS: ni kan gärna tipsa om sidor där det är billigt och säkert

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej, PSN koder är inte regions fria, de funkar i landet du köpt dom i, vissa koder är globalt EU, vissa är det inte, vissa är t.ex. enbart UK och inte resten av Europa o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Inga tips?

Permalänk
Medlem

Jag har köpt min kod härifrån www.psncodes.se

Kostar 430kr, betalade med paypal som tar ut en liten avgift.

Gick på 443kr total.

Det är LITE billigare än genom Ps Store iaf

Visa signatur

| i5 10600k @5,2Ghz | Asus ROG Strix Z490-G Gaming| Asus RTX 3070 ROG Strix OC | G.Skill 32GB RGB | M.2 OCZ RD400 512GB | Corsair AX 1200i | ASUS ROG Strix LC 240 RGB | Fractal Design C Mini TG | Corsair K70 MX-Red | Asus Swift PG278Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas HB:

Jag har köpt min kod härifrån www.psncodes.se

Kostar 430kr, betalade med paypal som tar ut en liten avgift.

Gick på 443kr total.

Det är LITE billigare än genom Ps Store iaf

Tack Jonas!
Det är 37:-/månad (i 12 månader).

Önskar jag kunde pröjsa samma, eller liknande fast för en månad. Spelar inte multiplayer så ofta. Fast iofs.. jag vill ju ha Playstation Plus spelen..
.. så tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Köpte mitt PS+ 12 månader på Gekås för 399kr så jag är super nöjd (men det är snar ett år sen så vet inte vad det kostar nu)

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ca1P3:

Hej sweclockers

Jag köpte mig ett ps4 igår och tänkte köpa ps+ medlemsskap men tänkte höra med er om det är regions fritt, för vet om att det är mycket billigare på nätet fast då är det utländska sidor
Så frågan är om jag måste köpa det inom Sverige eller om jag kan köpa från Tyskland eller liknande

PS: ni kan gärna tipsa om sidor där det är billigt och säkert

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Swe.Stars:

Tack Jonas!
Det är 37:-/månad (i 12 månader).
Önskar jag kunde pröjsa samma, eller liknande fast för en månad. Spelar inte multiplayer så ofta. Fast iofs.. jag vill ju ha Playstation Plus spelen..
.. så tack för tipset!

459 kr på Webhallen för tillfället, http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/186002-play...
strax över 38 kr/månad.
29 kr frakt tillkommer om du inte har en Webhallen butik i närheten

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

459 kr på Webhallen för tillfället, http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/186002-play...
strax över 38 kr/månad.
29 kr frakt tillkommer om du inte har en Webhallen butik i närheten

INTE värt det.
Du har ju 12 månader på psncodes.se för 433:- med koden direkt på din mail.
Snabbare, billigare och slipper fraktavgift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swe.Stars:

INTE värt det.
Du har ju 12 månader på psncodes.se för 433:- med koden direkt på din mail.
Snabbare, billigare och slipper fraktavgift

Klart det är värt 459 kr för att få det säkert
Litar inte på diverse småbutiker o deras koder....

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Klart det är värt 459 kr för att få det säkert
Litar inte på diverse småbutiker o deras koder....

Tja bor du inte i närheten av webhallen så med frakt så är det redan dyrare än att köpa det för 480 kr på PSN.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Tja bor du inte i närheten av webhallen så med frakt så är det redan dyrare än att köpa det för 480 kr på PSN.

Men då behöver man ange sitt kortnummer till Sony, eller köpa PSN värdekoder.
Och i och med att Sony har hackats minst 2 gånger på några få år (Sony Entertainment Network /PSN för några år sedan, och nu Sony Pictures) så litar jag inte på Sonys säkerhet alls längre.....
O därav så använder jag inte kortet på PSN.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Men då behöver man ange sitt kortnummer till Sony, eller köpa PSN värdekoder.
Och i och med att Sony har hackats minst 2 gånger på några få år (Sony Entertainment Network /PSN för några år sedan, och nu Sony Pictures) så litar jag inte på Sonys säkerhet alls längre.....
O därav så använder jag inte kortet på PSN.

Det finns många lösningar på det problemet.

T.ex.

Paypal
E-kort
PSN kort

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Det finns många lösningar på det problemet.

T.ex.

Paypal
E-kort
PSN kort

Det var ju precis det jag sade att använda PSN 12 månaders kort, eller 200/400kr värdekort som köpes i butik, som fyller på "kassan" och sedan dra månadskostnaden ifrån.
Och e-kort erbjuder inte alla banker, så det går rätt snabbt bort.
Så det säkraste är PSN värde korten

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det var ju precis det jag sade att använda PSN 12 månaders kort, eller 200/400kr värdekort som köpes i butik, som fyller på "kassan" och sedan dra månadskostnaden ifrån.
Och e-kort erbjuder inte alla banker, så det går rätt snabbt bort.
Så det säkraste är PSN värde korten

Du får oavsett tillbaka pengarna från din bank om du - av någon osannolik händelse - skulle få din kontoinformation bestulen från Sony.
Men visst, kör med foliehatt. Det klär dig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swe.Stars:

Du får oavsett tillbaka pengarna från din bank om du - av någon osannolik händelse - skulle få din kontoinformation bestulen från Sony.
Men visst, kör med foliehatt. Det klär dig

Beror på bank, och händelse ja.

Men oavsett så är du utan kortet i några dagar, kan inte handla i butiker osv....
Så det är ju inte bara att de ger tillbaka pengarna, utan om ett korts nummer stjäls så ger det ju mycket extra jobb och strul.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||