Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Trollhunter

Helt okej faktiskt! Var lite skeptiskt när jag läste vad den handlade om, men tyckte den höll rakt igenom.
Spännande och snyggt gjord.

8/10 får den av mig.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Se7en (1995). Tyckte att den var riktigt bra. Svårt att gå fel när Brad Pitt och Morgan Freeman står för största delen av screen time. Tycker att Fincher gjorde ett rikigt bra jobb med att kombinera belysning, kameravinklar, och ljud/musik för att ge en obehaglig stämning. Kan verkligen rekommendera de som gillar thrillers (eller bra film) att se denna om de inte gjort det än.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jersey Boys

Historien om The Four Seasons som senare skulle komma att bli historiska. 4/5

Permalänk
Medlem

Såg senaste Hunger Games filmen på bio, bättre än vad jag trodde faktiskt. Dock ska man ju ha sett de tidigare filmerna innan. 7,5/10

Permalänk
Medlem

Fury
Över förväntan. 7/10

Permalänk
Medlem

Clear and Present Danger (Påtaglig Fara) 1994
Bra Tom Clancy filmatisering. Länge sen jag såg den sist. Har för mig jag gillade Patriot Games mer men var länge sen jag såg den också

Permalänk

The Expandables 3 7/10

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Föredetting

Tusk.

Citat:

A U.S. podcaster (Justin Long) ventures into the Canadian wilderness to interview an old man (Michael Parks) who has an extraordinary past, and the American learns the man has a dark secret involving a walrus.

Lagom fucked up. Vet inte om jag tycker den är bra, men sevärd eftersom jag uppskattar viljan att göra film av galna idéer.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Prometheus
Har dock sett filmen tidigare, ett par tre gånger. Klart sevärd.

8/10

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Interstellar - 8/10

Blir inte mer science fiction än detta, helt klart sevärd.

En snabblektion i Einsteins relativitetsteori hjälper här.

Dold text
Permalänk
Medlem

Fury - Bra brutal krigsfilm. Dock något otrolig.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Hungerspelen: Härmskrikan del 1

Klart bättre än förra filmen, som var mycket transportsträcka. Trist att det är drygt ett år till dess att sista filmen kommer. 8/10.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

The Hobbit: The Battle of the Five Armies

5/5

Permalänk
Medlem

Gone Girl. En av årets bästa film. 9/10

Permalänk
Medlem

Cloud Atlas - Kollade på denna igen, med text denna gång. Bra välgjord film med bra skådespelare och budskap. Tyvärr är den röda tråden väldigt svår att hitta i en del segment vilket förstör lite. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Inaktiv

The Equalizer - Rätt så go film. Den gick på bio senast jag såg filmen.
8/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Gone Girl. En av årets bästa film. 9/10

Håller med bästa filmen jag sätt på länge.

Skrivet av Ack:

The Equalizer - Rätt så go film. Den gick på bio senast jag såg filmen.
8/10

Såg ~30 min av filmen innan jag stängde av. Kändes förutsägbar och som en "generic" slagsmåls/action-film.

Permalänk
Medlem

Fight Club: 10/10
En brutalt bra film.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Hobbiten del 3, Femhärarslaget. 5/10. Såg den mest för att jag sett de första två delarna. Alldeles för mycket ovidkommande krafs intryckt i filmerna för att göra dem längre. Hellre än extended editions skulle man vilja se nerklippta versioner. Få se om det blir den sista Jackson-filmen man ser.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

beck rum 302

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Deer hunter - Hade glömt hur mycket av denna filmen som INTE handlade om Vietnam. En grymt välgjord film. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Föredetting

Interstellar. Bjuder nog 7/10, det var några grejer som störde mig med handlingen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

The Interview: 7/10
Fury: 7/10

Permalänk

Painless

EN bra film som lämnar lite eftertanke, som jag tycker en film ska göra.
Finns att se på på netflix, blandannat.
7/10

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Dracual Untold - Får godkänt med nöd och näppe tack vare (de storslagna) specialeffekterna och sjukt välanpassad musik som skapar en mörk stämning.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Gone girl: 8/10 klart sevärd

Big hero 6: 10/10

John Wick: 7/10 också helt klart sevärd film

Visa signatur

Lyckligt ovetande.

Permalänk
Medlem

The Equalizer - Rätt ok men overklig film med Denzel washington som tar död på halva ryska maffian. 7/10

John Wick - Ännu en film där en kille tar död på halva ryska maffian, denna gång med Neo i huvudrollen. Denna var dock rätt menlös och koreografin brast ett flertal gånger. Lite konstigt med att man tydligen kan skjuta med pistoler och automatvapen och ta död på folk till höger och vänster i New york utan att polisen dyker upp. Den enda gång de gör detta är när man skjutit med ljuddämpare? Dåligt att stjäla en hund med. 5/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Now you see me: 8/10

Permalänk
Skrivet av Bebben:

Dracual Untold - Får godkänt med nöd och näppe tack vare (de storslagna) specialeffekterna och sjukt välanpassad musik som skapar en mörk stämning.

tyckte den bara var larvig... när fladdermössen formade en stor näve som slog i backen fick jag nog å bytte film ville inte äns se klart den...

totalt effektrunkeri med story som är lite njae.

sista filmen jag såg var Big hero 6

ger den inget toppenbetyg ganska dålig i mina ögon tror disney ska hålla sig till till gammla barnberättelser från böcker för det är de ganska ok på.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

12 years a slave: 9/10