Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan köpa quick/flip cover billigt? Netonnet och siba har men det kostar 399kr.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av EMM386:

Någon som vet var man kan köpa quick/flip cover billigt? Netonnet och siba har men det kostar 399kr.

Kolla på Ebay t.ex. brukar kunna finnas en del billigt om du kan acceptera lite längre frakttider.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för svar, men det är egentligen inte sådana jag är ute efter. Jag vill ha denna modellen av quick cover http://www.siba.se/mobil-hemtelefon-gps/mobiltillbehor/skal-o...

Fast vet ni om det finns någon kopia som är lik denna så mycket som möjligt? Annars får det bli den för 400kr..

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk

Haft min sen ett halv år tillbaka o är super nöjd. O med nya 5.0 så vart den ännu bättre, även batteri tiden var bättre. Den får 5 av 5 lurar av mig

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk

Hade en Nexus 5 innan jag bytte till Windowsphone och telefonen är underbar samt att jag köpte detta http://www.ebay.com/itm/FLIP-COVER-F-LG-GOOGLE-NEXUS-5-BLUE-C...

Funkar perfekt

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Medlem

Skulle säga ja!

Telefonen har några egenheter, som det går att fixa. Det första är att rota den, och frysa appar du inte använder, på så sätt får du bättre batteritid. (Faktum är att efter jag fryst diverse skräp på nallen och ltrixat lite med vad som startar när nallen sätts på, har batteritiden blivit som för en "normal nalle")

Ljudproblemet, är en mjukvarubugg. Nexus 5 har en microfon i övre delen av telefonen, som ska hjälpa till att ta bort bagrundsljud, tyvärr tar denna funktion även bort ditt tal. Med andra ord, en riktigt korgad sak, som på papper är riktigt smart, men som i praktiken är helt värdelös. Även detta går att åtgärda om du har telefonen rotad.

1. Uppdatera telefonen till sista ota.

2. Roota nallen.

3. Frys appar som du inte använder. Se till att de appar som inte behjövs vid uppstart, inte startar.
(Om du fryser istället för att ta bort system appar, så är det lättare att OTA.
Har du raderat system appar, kan ett framtida OTA strula, och du får lov att tömma nallen helt, och köra en full ominstallation)

4. i buil.prop se till att ändra persist.audio.influence.voicecall till false.
(endast om du har ljudproblemet, kan innebära eko och skrapigt ljud annars för de du pratar med.
glöm inte bort att ta en kopia av build.prop.)

Kanske låter struligt, men helt klart värt det.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lemmythekiller:

Hade en Nexus 5 innan jag bytte till Windowsphone och telefonen är underbar samt att jag köpte detta http://www.ebay.com/itm/FLIP-COVER-F-LG-GOOGLE-NEXUS-5-BLUE-C...

Funkar perfekt

Tack! Dock finns den inte i svart, har letat som en dåre, du kanske hittar den i svart? Annars får jag köpa den i blå

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande värt att skaffa Nexus 5? Den släpptes ju förra året och life cyclen börjar väl komma till ändo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Median:

Är det fortfarande värt att skaffa Nexus 5? Den släpptes ju förra året och life cyclen börjar väl komma till ändo?

Den har senaste versionen av Android och den är riktigt rapp, fortfarande ett bra köp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aldrig upplevt något problem med min nexus 5...

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Lätt värd sina pengar!!! Snabbaste luren ute idag.

Ursäkta. Skriv inte om du inte har någon aning. Synd om någon skulle köpa på den kommentaren som bas och så blir den missnöjd.
http://www.phonearena.com/news/Nexus-5-performance-review-the...

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andrezz:

Undrar bara om jag ska köra slut batteriet helt och sen ladda de tre första gångerna?

Moderna batterier ska man helst aldrig ladda ur helt om det inte är nödvändigt, eftersom de slits och inte kan laddas upp lika mycket nästa gång de laddas.
Det bästa är att alltid ha laddaren ikopplad när man kan, men det blir troligtvis jobbigt om man inte har en trådlös.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponanmsi:

Moderna batterier ska man helst aldrig ladda ur helt om det inte är nödvändigt, eftersom de slits och inte kan laddas upp lika mycket nästa gång de laddas.
Det bästa är att alltid ha laddaren ikopplad när man kan, men det blir troligtvis jobbigt om man inte har en trådlös.

Japp stämmer! Men ny mobiler borde inte kunna ladda ur helt utan stänga av sig först, eller? Har själv nexus5 enda att klaga på är att den blev seg efter 5.0 men en ominsatallatin löste det!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem

Ok då vet jag Nu undrar jag om det finns något "Program" mapp där man kan se system mappar för olika appar osv.
Det fanns på mina andra telefoner där man kunde radera skickade filer på whatsapp och diverse appar, då allt som man raderar ifrån appen inte riktigt försvinner, om ni förstår?

Hittar inget sådant på nexusen.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Måste säga att batteritiden på min N5 har vart en riktig besvikelse. Och då har jag vart in i dev-menyer och petat på saker för att förbättra batteritiden. Den håller ungefär en och halv dag på en laddning, vilket med mitt minimala användande, är dåligt. Jag spelar aldrig på telefonen, surfar max 20-30 minuter per dag, och spelar cirka 40 minuter musik.

Tack och lov råkade jag tappa den här om veckan så jag fick en ursäkt att köpa en LG G3.

Jag kan inte minnas om batteritiden alltid var så dålig som på senaste tiden. Jag har för mig att den var bättre innan Android 5.0. Men tillbakablickar är oftast förskönade.

Har inte hittat någon sådan mapp som du pratar om på den. Icke rootad.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Ursäkta. Skriv inte om du inte har någon aning. Synd om någon skulle köpa på den kommentaren som bas och så blir den missnöjd.
http://www.phonearena.com/news/Nexus-5-performance-review-the...

Hahaa har nog mer aning än du tror.
Det är den snabbaste luren idag, menyer osv har ett grymt flyt. Det är dock inte den snabbaste i benchmarksprogram vem använder sådana i vanlig daglig användning? Det är ju skitsamma om den är snabb i benchmark osv. Den ska vara snabb i vanlig användning.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Köpte min för 2790kr och har haft den i typ 2 veckor. Jag har inte haft problem du nämner.

Den är självklart inte prisvärd om man stöter på problemen du nämner men utan dom problemen är den väldigt prisvärd. Enligt mig är denna minst lika bra som Samsuns och HTCs "flagship" telefoner som kom ut när Nexus 5 kom ut men mycket billigare. Tror att det är svårt att hitta någon med samma specs runt 2790kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Hahaa har nog mer aning än du tror.
Det är den snabbaste luren idag, menyer osv har ett grymt flyt. Det är dock inte den snabbaste i benchmarksprogram vem använder sådana i vanlig daglig användning? Det är ju skitsamma om den är snabb i benchmark osv. Den ska vara snabb i vanlig användning.

Ja du, de flesta anser att de är vad som klassificeras som snabbare eller långsammare telefon. Tyvärr har jag inte haft båda telefonerna bredvid varandra så kan inte säga huruvida ditt skeva synsätt stämmer eller inte. Men nästa gång ska du kanske förklara vad det är du syftar på när du skriver saker taget ur luften sådär.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Waloth:

Ja du, de flesta anser att de är vad som klassificeras som snabbare eller långsammare telefon. Tyvärr har jag inte haft båda telefonerna bredvid varandra så kan inte säga huruvida ditt skeva synsätt stämmer eller inte. Men nästa gång ska du kanske förklara vad det är du syftar på när du skriver saker taget ur luften sådär.

Vem fan bryr sig om benchmarks? Jo kukmätartävlingsnissar. Den faktiska användarupplevelsen är det som de allra flesta av oss brys oss om vid ett köp och inte vad ett par siffror säger på en benchmark för en telefon som kanske ändå är hackig som fan i gränssnitt pga ej optimerad mjukvara. Vad hjälper ett bra benchmarkresultat då? Men visst för några få är väl det viktigare än användarupplevelsen. Men då har man lite skev fokus.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Tog och beställde en Nexus 5 ändå. Får hoppas jag blir nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Median:

Tog och beställde en Nexus 5 ändå. Får hoppas jag blir nöjd.

Det blir du säkert! Är inte någon dålig telefon det! Lycka till!

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Störtskön lur. Men nu efter någon veckas användning tycker jag att batteritiden har blivit avsevärt sämre. Ligger mellan 1h - 2h screentime och batteriet är då nere på 20%. Laddar batteriet innan jag går och lägger mig och rör den inte föräns frukost på jobbet då jag kollar lite nyheter, facebook i en kvart. Därefter gör jag samma sak under lunch, kanske messar någon och sen kollar lite instagram och småpill i några minuter när jag kommit hem och då är den nere på 50 - 30 %, så jag vet inte hur telefonen räknar det till 1 - 2h användning?

Jag upplever alltså att jag inte använder telefonen mycket överhuvudtaget men ändå slukas batteriet. Har kollat inställningar på appar, slagit av all synkronisering, kollat hur mycket batteri skärm,appar och div drar och ligger mellan 2 - 7%.

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Störtskön lur. Men nu efter någon veckas användning tycker jag att batteritiden har blivit avsevärt sämre. Ligger mellan 1h - 2h screentime och batteriet är då nere på 20%. Laddar batteriet innan jag går och lägger mig och rör den inte föräns frukost på jobbet då jag kollar lite nyheter, facebook i en kvart. Därefter gör jag samma sak under lunch, kanske messar någon och sen kollar lite instagram och småpill i några minuter när jag kommit hem och då är den nere på 50 - 30 %, så jag vet inte hur telefonen räknar det till 1 - 2h användning?

Jag upplever alltså att jag inte använder telefonen mycket överhuvudtaget men ändå slukas batteriet. Har kollat inställningar på appar, slagit av all synkronisering, kollat hur mycket batteri skärm,appar och div drar och ligger mellan 2 - 7%.

Har du installerat Lollipop? Om du har är vissa, mig inkluderad, problem med battery drain. Finns inget svar än på vad som skapar problemet verkar det som, men en systemåterställning ska ha löst det för många. En annan lösning är att vänta på 5.0.1, som nu har kommit till alla andra enheter än just N5, som sägs ska lösa problemet.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Låter som något har gått galet. Du kanske behöver göra en återställning efter att ha uppdaterat till Lollipop. Ibland kan det bli knas när man gör en systemuppdatering och inte återställer om du nu inte gjort det. Själv upplever jag aningen bättre batteritid på Lollipop och får nästan alltid ut i alla fall 4 timmar skärmtid över ett helt dygn ibland mer. Brukar behöva ladda min varannan dag på ett ungefär.

Annars kan du ha någon app som ligger och drar batteri som kanske inte är fullt kompatibel med Lollipop. Hur ser det ut i dina batteristats vad ligger överst utöver skärmen?

Min har varit på i ca. 16 timmar nu och ligger på 73% batteri med en skärmtid på 1 timme 23 minuter.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanrax:

Har du installerat Lollipop? Om du har är vissa, mig inkluderad, problem med battery drain. Finns inget svar än på vad som skapar problemet verkar det som, men en systemåterställning ska ha löst det för många. En annan lösning är att vänta på 5.0.1, som nu har kommit till alla andra enheter än just N5, som sägs ska lösa problemet.

Installerade 5.0 Lollipop så fort jag fick telefonen och en systemåterställning skall väl inte behövas när telefonen precis kommit ur förpackningen och Lollipop installeras direkt?

Får väl vänta på 5.0.1 och se om det blir bättre Batteritiden är väl inte problem på så sätt, jag klarar mig. Men ändå liksom..

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av EMM386:

Installerade 5.0 Lollipop så fort jag fick telefonen och en systemåterställning skall väl inte behövas när telefonen precis kommit ur förpackningen och Lollipop installeras direkt?

Det kan bli knas ändå. Det är en såpass stor uppdatering så grejer kan gå fel.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Störtskön lur. Men nu efter någon veckas användning tycker jag att batteritiden har blivit avsevärt sämre. Ligger mellan 1h - 2h screentime och batteriet är då nere på 20%. Laddar batteriet innan jag går och lägger mig och rör den inte föräns frukost på jobbet då jag kollar lite nyheter, facebook i en kvart. Därefter gör jag samma sak under lunch, kanske messar någon och sen kollar lite instagram och småpill i några minuter när jag kommit hem och då är den nere på 50 - 30 %, så jag vet inte hur telefonen räknar det till 1 - 2h användning?

Jag upplever alltså att jag inte använder telefonen mycket överhuvudtaget men ändå slukas batteriet. Har kollat inställningar på appar, slagit av all synkronisering, kollat hur mycket batteri skärm,appar och div drar och ligger mellan 2 - 7%.

Antingen så stämmer det som Hanrax säger, eller så har du installerat någon app som håller telefonen vaken hela tiden. Jag har haft min Nexus 5 sedan i somras och även fast jag är på ett ställe som har extremt dålig täckning så får jag ut runt 3 timmar skärmtid. Har du dålig täckning så drar det betydligt mer ström än om du hade bra täckning. Jag skulle tro att du har installerat något program som inte låter telefonen sova när du stänger av programmet/skärmen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ok jag ska kika på detta! Annars blir det en systemåterställning. Men om jag systemåterställer telefonen, kommer jag inte behöva installera Lollipop igen?

Mina appar är Sparbanken, facebook, facebook messenger, aftonbladet, antivirus, mcdonalds, wordfeud, whatsapp och instagram.
Stängt av all synkronisering. Det ända som skulle vara på hela tiden är facebook messenger i så fall.

Batteristatusen visar bara skärm just nu som ligger på 1%
Har precis tagit telefonen ifrån laddaren.

Måste även ha ljusstyrkan på nästan lägst styrka.

Får en känsla utav att det är just FB messenger som är boven..

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av EMM386:

Ok jag ska kika på detta! Annars blir det en systemåterställning. Men om jag systemåterställer telefonen, kommer jag inte behöva installera Lollipop igen?

Nej när man väl har uppdaterat så är det den versionen som det återställs till, alltid.

Facebook är för övrigt en app som är känd för att kunna dra mycket batteri för en del. Jag skulle testa avinstallera den och köra med mobilsidan istället då den funkar helt OK. Facebook Messenger har jag själv och den har inte tjuvat något batteri för mig.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch