Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

Har kört D2 nu någon vecka lite cash med en Hammerdin och en polare som kör Bowazon. Måste verkligen säga att spelet har riktigt mycket spelvärde fortfarande, och med Glide Wrappern så flyter det på fullt dugligt

Är på NM Act 5 lvl. 53

Ville bara skriva att jag följt tråden i princip sen den startades men inte orkat skriva, utan mer läst den som en blogg. Bara så du inte känner att du skriver för dig själv TS

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Flexis:

Kommer du sikta på att få ner någon speciell av ancients först, eller kommer planen vara samma som med din paladin?

Tjena!

nej. jag ska tracka vendors tills nån har en teleport wand. leap attack escapen på nightmare funkade inte som jag ville och nu kommer potionsen behöva ligga ännu längre i och med att det är hell och de tål så förbannat mycket. på grund av detta så måste jag köra teleport-taktiken som paladinen gjorde men därefter blir det first come first serve : )

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Har kört D2 nu någon vecka lite cash med en Hammerdin och en polare som kör Bowazon. Måste verkligen säga att spelet har riktigt mycket spelvärde fortfarande, och med Glide Wrappern så flyter det på fullt dugligt

Är på NM Act 5 lvl. 53

Ville bara skriva att jag följt tråden i princip sen den startades men inte orkat skriva, utan mer läst den som en blogg. Bara så du inte känner att du skriver för dig själv TS

haha tack! jag behövde det liksom alibabas häromdagen och alla andra som skrivit. jag ser ju viewsen men en rad här och där e såklart ball

cool i alla fall! kör ni tillsammans teamplacy eller varsin runda? stött på några svårigheter? kör ni nåtsånär guffa rules? hur är det annars upplagt? hittat nårra coola vapen?

visst har det!? det är ett fantastiskt spel!

ps . kul att du läst så länge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

haha tack! jag behövde det liksom alibabas häromdagen och alla andra som skrivit. jag ser ju viewsen men en rad här och där e såklart ball

cool i alla fall! kör ni tillsammans teamplacy eller varsin runda? stött på några svårigheter? kör ni nåtsånär guffa rules? hur är det annars upplagt? hittat nårra coola vapen?

visst har det!? det är ett fantastiskt spel!

ps . kul att du läst så länge!

Vi kör Teamplay, och Nightmare bjuder alltid på överraskningar. Inser alltid att min res. är för låg och att jag gått för hårt på hammaren. Fick göra reset stats och bygga om gubben halvvägs in i A1 på NM. Hittade Duriels Shell Cuirass nyligen, och har precis byggt min Spirit-sköld. Sitter på 1600dmg, 75% block, ganska hög Res och runt +100 till Faster Cast Rate. Det fungerar förvånansvärt bra. Kommer nog ta Bhaal ikväll och börja på Hell. Måste börja satsa på min Merch. Har en Cold Aura A2 NM Merch som ska få lite bättre gear när jag är klar med mitt.

Har svårt att spela D2 själv, så det hänger alltid på att jag får med någon kompis. Men det är fortfarande sjukt beroendeframkallande. Satt uppe till 4-5 inatt och tog mig från A1 NM till A5 NM. Gjorde lvl. 38-52 i en sittning på typ 6-7h inatt

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

wow : ) tunga items! vad kul att ni kör ihop! bra att han ställer upp för en polare : ) glöm inte att sova bara! haha. stött på några svårigheter?

Permalänk

Jag undrar varför du inte använder ATMA/GoMule el liknande som säkerhet mot krascher? I enspelarläge med markstash ändras ju inte gameplay så länge man inte flyttar prylar mellan karaktärer, utan man får bara en säkerhet mot krascher och bättre överblick?

Permalänk
Skrivet av Drängfan:

Jag undrar varför du inte använder ATMA/GoMule el liknande som säkerhet mot krascher? I enspelarläge med markstash ändras ju inte gameplay så länge man inte flyttar prylar mellan karaktärer, utan man får bara en säkerhet mot krascher och bättre överblick?

tjena! jag känner inte till nån av dem : )

vad gör dessa? jag är rent generellt allergisk mot moddar med mera och fruktar spontant att det skulle twista spelet på ett sätt som ger mig en fördel.

Permalänk

jag gjorde prudence av en wyrmhide förresten. mal skulle jag inte få nån större annan användning av kändes som och jag hittade en extra tir. jävligt nice rustning men det kostar på blocken såklart så det blir till att skifta beroende på vad motståndet är

haha det var lagom läskigt att leap attacka sig igenom hela glacial trail med nyspawnade monster : )

Permalänk

shit vilka grymma runord man kan göra på ladder

Permalänk

just det..för er som inte kollar streamen. jag craftade en amulett som blev rätt ok men det krävdes level 88 för den : )

stor challe att jag ökar 5-6 levlar före detta är över

ooh just det! sen är det hell cows!

Permalänk
Medlem

akta så du inte tar ut segern i förskott, baal på hell är målet. Du kan bli först att klara spelet med 2 gubbar i detta spelsätt!

önskar faktiskt att blizzard kan implementera detta game-mode i diablo 3. vore ballt om de hade 1 typ av hardcore-run där du bara spelar igenom spelet 1 gång, från början till slut. Där inga minions respawnar när de dött, där man inte kan farma, där allt är fresh (alltså inget shared stash, färdiguppgraderade crafters osv).
Där svårighetsgraden är uppbyggd efter en egen mekanik, alltså inte beroende på vilken level du är, utan istället fixerad efter andra regler.

Jag försökte ju lira efter guffa rules i d3 på hardcore, där jag satte svårighetsgraden till näst svåraste.. tror det är "master" den heter. Det vart jättekul i början, men sen eftersom spelet levlar med dig, så kräver spelet att du har fått en viss nivå av items, eftersom din level inte gör ett skit för dig, bara items spelar roll. Kanske är det inte helt olikt d2, men jag kände av nån anledning i alla fall att det inte går att spela efter samma regler i d3, spelet är för annorlunda helt enkelt.
Det vore i alla fall ballt om blizzard ville skapa ett spelläge som liknade detta spelsätt i diablo2. För det är verkligen ett roligt men otroligt utmanande spelsätt!

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

tjena! jag känner inte till nån av dem : )

vad gör dessa? jag är rent generellt allergisk mot moddar med mera och fruktar spontant att det skulle twista spelet på ett sätt som ger mig en fördel.

Va fan, känner du inte till ATMA???? http://atma.incgamers.com/ Har haft det programmet länge

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

haha! man! det hade varit grymt!

Guffa´blood feud expansion hahaha

sant. jag ska inte ta ut det i förskott. den titeln tar jag gärna! jag har tvättid idag och måste klämma in lite träning men utöver det ska det fan liras deluxe ikväll!

frågan är även om jag nånsin kommer köpa 3an. känns inte så nu. fan det finns ju flera gubbar kvar att klara det med : )

roligt att läsa om ditt spelande i d3!

ps. jag vet fan inte ens storyn i 3an

angående guffa rules så har jag kontaktat flera av designer teamet men tyvärr inte fått svar. det enda svar jag fått var per email för länge sen av supporten om jag mins rätt och de kunde inte svara på om det var möjligt att klara spelet med guffa rules. vi kan alltid hoppas dock! en dag kanske nån läser nåt som spridit sig från våra diskussioner och så vips så finns Guffa expansion

haha

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Va fan, känner du inte till ATMA???? http://atma.incgamers.com/ Har haft det programmet länge

haha nej : ) det låter inte som nåt för mig dock. får omedelbart systemcrash-feeling : )

Permalänk

Angående ATMA så har jag använt det själv länge, det är egentligen inte en mod utan bara ett tredjepartsprogram som klarar av att läsa och skriva d2:s item-beskrivningar. Väldigt praktiskt, särskilt om man jobber på någon slags graal el liknande.

En mod som jag funderat på att installera men inte gjort ännu är RWM, som tillåter ladder-only runewords. Finns som sagt många roliga, och jag förstår inte riktigt poängen med att inte tillåta dem i enspelarläge.

Och sist, angående om spelet klarats med Guffa Rules, så leta lite på incgamers forums. Det finns folk där som klarat hell på hardcore, single pass, inga items...

Permalänk

shit vilken sjuk kombo jag just mötte när jag gick ner i ancients way grottan

ska kolla lite om modsen men som sagt..det är inte för mig skulle jag tro

vad jag hittat så är det bara en necromancer som klarat det guffa rules. summoner. de som kört liknande mina regler brukar ofta falla på någon viss grej. i alla fall enligt min erferenhet, med undantag av summonern då.

de som kör naked gör exempelvis inte alla områden(enligt min erfarenhet)

länka gärna om du hittar nåt för jag är väldigt nyfiken : )

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Bil...der.....:(

Fan va sjukt att du snart klarat din andra gubbe på hardcore. Om du planerar att köra en tredje så hade de varit kul och se om du kan klara det med en assassin. Assassin är alltid så jävla squishy, dör direkt på minsta lilla motstånd. Eller så speccar jag fel bara, vettifan.

Permalänk

klarade det! : ) ska ösa upp bilder mañana

woooooo! : ))))))))))))))))))

baal is down!

Permalänk

kan hjälpa dig med tips imorgon. vi lägger upp en asassin strategi

Permalänk

Grattis!

Att fix a Hell med full clear,single pass, untwinked är en sjujäkla prestation oavsett om andra har gjort det innan. Själv är jag inte i närheten.

Här har vi dock ett exempel:
http://diablo.incgamers.com/forums/threads/guardian-hoar-envi...

Angående assasin borde väl en trapsin som använder sig mest av ds vara lämpad?

Permalänk
Avstängd

Nja, har inte tid att spelar. Hade mer velat se dig spela en assassin och kollsa hur du speccar. Assassin har alltid varit den heroen som man aldrig kommer långt med. På hell blir man i princip 2-hittad. Alla andra heroes har alltid någon form av "överlevnadsbuild" medans assassin antingen bara telporterar runt sig eller kör sina traps. Man kan inte kötta.

Permalänk

Tack man!! : ))))

det känns väldigt bra! stort tack för all info och hjälp genom trådarna. jag tvivlar starkt på att jag hade klarat det utan den.

aah! utmärkt! men som sagt..det faller alltid på nåt

han har använt p8 på normal och nightmare så att han får mer xp och bättre finds när det fins utrymme och sedan sänkar han svårighetsgraden på hell för att få en så bra balans som möjligt. detta är långt ifrån ok enligt mig. det var bara första raden typ : )

jag ser det som att jag fortfarande inte hittat fler exempel än necromancern jag nämnde och ja..det är ju necromancer! : ) vi har nog alla sagt vad som behöver sägas om den karaktären : ) "ta en fishymancer och håva in pengarna"-klassiskt citat när jag kom till sweclockers : )

inte för att ta allt från den killen. det är något jag tvivlar på att jag själv skulle klara idag för jag har så pass dålig koll på honom men givet samma mängd tid på samtliga chars så skulle jag säga att summoner har stöst chans för gemene man

alibaba! återkommer!

Permalänk

dock..deras regler är desto svårare i vissa avseenden. kanske skulle man på det hela taget kunna säga att det vore jämförbart men min spontana reaktion är att det inte är så i detta fallet. escape quit nämns inte, stash mods etc nämns inte(potions tänker jag på) och framförallt nämns inte att gå tillbaka och göra svårare områden när man känner att man är stark nog. det är en gigantisk bit enligt mig. edit: jag minns inte om jag skrev ner det men att göra på detta sättet känns helt fel. jag menar så länge man är på acten eller i närheten så fine men det finns orimligt backtrackande och desto mer rimligt

alibaba jag är sugen på asassin men nu är det ju amazon med daast som står på tur. hade du varit sugen att hoppa på det tåget så hade vi kunat göra samma sak med asassin därefter

Permalänk

ska såklart ge en utförlig beskrivning av vad som hände i slutet men det är mycket idag så det blir litt senare

Permalänk
Medlem

argh blir ledsen över min assassin death på hell akt 1 det var verkligen en vägg!

Visa signatur

i5 2500k, msi p67a-gd55, Noctua NH-U12P SE2, 8gb g-skill, 60gb ssd v2, 1tb samsung, gigabyte gtx 570 oc, corsair tx 650, FD r3 med 2insug fram och 2ut på bak/upp. Win 7 64.

Permalänk

grabbar! ni måste lära er att lyssna på diana ross!

stop and look and listen to your heart, hear what its saying : )

när man går in i en vägg måste man stanna och reflektera, utvärdera och sen nita baal

det är ofta detta som gör att det är desto svårare på vägen(än vad det behöver vara på låt säga normal och nightmare) för att vi måste försöka föreställa oss hur vi ska kunna klara det som hell bjuder på

använda tråden och stanna upp tills vi är redo. flexis du hade inte behövt dö. du var bara så jävla het på gröten! : )

Permalänk

Right så act 5 slutampen var en riktig rivstart

När jag kom ner till ancients way grottan så väntade yetis, spearwomen och damned. Det fanns även bossmaterial och flera av dem använde manaburn. Jag försökte hitta ett bra ställe att ta striden på men det kändes hopplöst. Mercen föll och när jag försökte ta mig upp till frozen tundra igen via trappan så omringades jag. Det frös till i mig och jag kände reaktionsförmågan sakta ner. Det hela kändes overkligt. Skulle detta bli slutet?. Min väl utvalda equipment köpte mig några sekunder. Slagen regnade ner över mig, jag försökte skaka mig fri från dem men de höll mig i säkert(osäkert) förvar. Jag drack nårra potions och funderade på om det skulle räcka. Leap attack! Jag kunde hoppa mig fri! Mana burnen slog ner min kraft och inget hopp kom

Var detta slutet?

En mana potion och mana burn igen. en potion till och ett väl time-at hopp på knapptryckningen! Ack..rakt upp i luften och ner till det låsta läget igen. slagen fortsatte att hagla ner. Vrålen och skriken från bestarna var outhärdliga. De var som drivna av galenskap och mord i sinnet!

Detta kan vara slutet. Det började kännas hopplöst. Jag provade med ytterligare en potion och försökte hoppa till en annan plats. fri! Jag rusade undan de mordiska varelserna och fick upp en portal som jag flydde ut ur

Denna helvetets välkomstkommitté fårmig att minnas act 4 på nightmare vid ett tidigare försök. Direkt vid början av ett nytt område, där man uinte kan fly cvidare utan risk för att springa rakt in i nästa hemska hord. Jag hämtade mercen och vi gjorde oss redo. Denna gången fick jag fram life tapen snabbt, sedan tog vi striden, med trappan i ryggen, bredbenta, vadandes i blod och med stridslusten hängande över oss som en tröstande hand på våra axlar. Legoknekten kämpade hårdare än tio man och hans monsteryxa sjöng till höger och vänster, delandes ut död vid varje sving. Blixatar flög från bladet och kylan från hans magiska kraft brände bestarna i ett bländande frostsken. Mina färdigheter i stora slag kom väl till pass här. Jag rörde mig som en panther bland elefanter och saktade ner och låste monstren på plats med varje hugg, ropade mina skri och kallade på de gamla krafterna

Nu hade stridens riktning vänt. Hemska totempålar kallade jag upp genom de dödas kroppar, monstren flydde i ren panik medan vi jagade ner de få som fortfarande andades

Därefter väntade en lång kall vandring genom berget. Flygande häxdemoner, skrikande små demoner med eldklot som rusade ur deras trollstavar, grymtande hunliknande björndemoner som kastade bollar av is och blixtar på oss. Baal skickade allt han hade mot oss men det var lönlöst. Segerns vind blåste för mig och Gulzar och inget skulle stoppa oss nu

fortsättning följer

Permalänk

dags för cow level hell för de som är intresserade : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guffa_Harley:

Gaaah! Länka inte till din dashboard http://www.twitch.tv/guffaharley

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |