LG bildar dedikerad OLED-division

Permalänk
Melding Plague

LG bildar dedikerad OLED-division

Elektronikjätten LG storsatsar på OLED och bildar nu en dedikerad division för tekniken. Samtidigt fyrdubblas produktionskapaciteten, med syfte att pressa priserna på OLED-TV.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Heja LG!

buuuu samsung!

Undrar hur det kommer se ut om 3-4 år. Om LG tar över tronen för TV apparater pga detta draget
Just nu har samsung den

Permalänk
Medlem

4K känns ju helt värdelöst på TV än så länge, och välvda TV apparater är ju bara ett marknadstrick.

Nej, bra LG! Skynda på med OLED nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag kan vänta. Det känns inte så sannolikt att mycket händer med det svenska TV-utbudet vad gäller 4K det närmsta året så det är ingen brådska.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

För mig personligen är den upplevda skillnaden från LCD - OLED så mycket större än LCD - 4k - böjda.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Inaktiv

OLED > 4K

Permalänk

Gick från min VT60 å köpte mig en LG 55EC930V (OLED) har aldrig haft en bättre tv. svärta.... Gravity var underbar! svart svart överallt! å lite stjärnor! ahh! .... finns lite egenskaper som jag viserligen saknar från pannan men till Starwars å bd filmer är det underbart

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Inaktiv

Håller på LG i fajten just nu. Hoppas att de gör datorskärmar och mobilskärmar också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har tre LG produkter (TV, platta och telefon) och de duger väl men är inga superprodukter direkt. Det största felet som märks igenom alla produkterna är laggig och buggig mjukvara. Hoppas detta är något som OLED divisionen en gång för alla löser.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

GoldStar har kommit en bra bit sedan de krängde budget bilbandspelare och annan smörja.

Permalänk
Medlem

OLED > 4K.

Finns knappt material för 4K idag, och innan det blir aktuellt med ett stortäckande utbud så har det hunnit komma en väldans massa mer TV apparater med 4K som är bättre än dagens.

Nä, OLED med dess fantastiska svärta är helt fenomenal om man jämför med en vanlig LCD.

Rekommenderar alla att åka till närmsta butik och titta på en OLED live! Helt otroligt bra!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk

Hoppas att de goda själarna som jobbade med plasma fått nytt jobb inom OLED. LCD, handskas med det.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

hur är det med böjda skärmar, är dom bättre än vanliga? min egna lilla uppfattning är att om man sitter i mitten så kanske man får lite mer inlevelse eller något? är man flera känns det som den böjda skärmen skulle fungera sämre eller om den är för liten?
är det värt att lägga mer pengar på en böjd tv?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Skulle ändå inte köpa en tv från LG då dom innehåller spyware.

Permalänk
Medlem

väntar in 3 alt 4 generationens OLED, förhoppningsvis med ett pris runt 15-20k för en 55-65 tum

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Skulle ändå inte köpa en tv från LG då dom innehåller spyware.

Källa osv pls

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Google är ingen källa det är ett verktyg. Vi behöver inget forum alls om alla skulle svara google på allt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nima2001:

Google är ingen källa det är ett verktyg. Vi behöver inget forum alls om alla skulle svara google på allt

Nu vet inte jag vad som du anser som en riktigt källa. Skulle jag göra det kan jag nog tycka att den översta är ganska OK. De andra innehåller däremot lite mer lättläst material, vilket också kan vara trevligt.

http://doctorbeet.blogspot.se/2013/11/lg-smart-tvs-logging-us...

http://blogs.which.co.uk/technology/tvs/smart-tv-spying-weve-...
http://www.tomshardware.com/news/lg-smart-tv-hdtv-doctorbeet-...
http://appleinsider.com/articles/13/11/20/lgs-smart-tv-watche...
http://www.theregister.co.uk/2013/11/22/lg_tv_spying_statemen...

Permalänk
Skrivet av Spawnbadboy:

Heja LG!

buuuu samsung!

Undrar hur det kommer se ut om 3-4 år. Om LG tar över tronen för TV apparater pga detta draget
Just nu har samsung den

Samsung har väl aldrig haft den? Panasonic, Sony, LG och Pioneer har varit bäst de senaste 7 åren i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Tack. Ska kika igenom toms hardware. Räcker som källa för mig annars kikar ja vidare

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Google osv

Eeehh, nej? Källkritik @ google 0/10 not okay -ign

Länkarna två steg under dig, det är källor det.

*foliehatt på* Vidare så loggar samsung etc sådant också. Är man smart så köper man dum-tv. *foliehatt av*

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Plasma -> OLED. Får se om man kan hålla ut såpass länge!

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Har tre LG produkter (TV, platta och telefon) och de duger väl men är inga superprodukter direkt. Det största felet som märks igenom alla produkterna är laggig och buggig mjukvara. Hoppas detta är något som OLED divisionen en gång för alla löser.

Varför har du så många prylar av LG om du inte ens tycker dem är bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

väntar in 3 alt 4 generationens OLED, förhoppningsvis med ett pris runt 15-20k för en 55-65 tum

Finns ju redan 55" oled för 20 k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Källa osv pls

Skrivet av Nima2001:

Google är ingen källa det är ett verktyg. Vi behöver inget forum alls om alla skulle svara google på allt

Skrivet av Itchy Trojan:

Eeehh, nej? Källkritik @ google 0/10 not okay -ign

Länkarna två steg under dig, det är källor det.

*foliehatt på* Vidare så loggar samsung etc sådant också. Är man smart så köper man dum-tv. *foliehatt av*

Nej men i detta fallet om hen vill ha källa så blir det inte svårare än att söka upp på det via Google. Jag tycker att hen som ville ha källa frågade efter det på ett omoget/underligt sätt, så då gjorde jag samma.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nima2001:

Källa osv pls

http://doctorbeet.blogspot.se/2013/11/lg-smart-tvs-logging-us...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Elektronikjätten LG storsatsar på OLED och bildar nu en dedikerad division för tekniken.

På svenska så skulle man snarare kalla det för avdelning eller enhet. Kunde inte låta bli då det är en artikel på förstasidan. På svenska.

Permalänk
Medlem

Senast idag tänkte jag på hur mycket batteri det skulle spara på min laptop om den hade amoled!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Eeehh, nej? Källkritik @ google 0/10 not okay -ign

Länkarna två steg under dig, det är källor det.

*foliehatt på* Vidare så loggar samsung etc sådant också. Är man smart så köper man dum-tv. *foliehatt av*

Annars är det ju bara att låta bli att koppla in nätverkssladden Så jag löser mitt foliehatt problem

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Lindhe:

Senast idag tänkte jag på hur mycket batteri det skulle spara på min laptop om den hade amoled!

Förutom på vita bakgrunder som på swec Dock går det att lösa med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar