The Witcher 3: Wild Hunt missar lanseringsdatum till följd av buggar

Permalänk
Melding Plague

The Witcher 3: Wild Hunt missar lanseringsdatum till följd av buggar

Utvecklarna bakom det efterlängtade actionrollspelet The Witcher 3 meddelar att spelet inte är i ett tillräckligt gott skick för att hinna klart till den 24 februari.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett företag som hellre försenar ett spel i 3månader än att göra som EA och Ubisoft allt för ofta gör

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

Bra

Bättre att de gör färdigt än att släppa något halvfärdigt skit, som vissa andra gör.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Enligt mig är det bara bra att de skjuter lite på lanseringen och sedan lanserar ett färdiggjort spel, tillskillnad från andra företag

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem

Bra att de skjuter upp det för att rensa buggar, men jag tycker man inte bör tillkännage ett releasedatum såvida man inte kan garantera en release. Ha TBA så länge som möjligt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Är väl bra... men hellre att de styr om resurser till Cyberpunk 2070!! Finns ju redan ett par andra Witchers att spela för den som vill

Permalänk
Medlem

Ärlighet varar längst. Bra att de meddelar i god tid och är öppna med vad som orsakar förseningen.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Entusiast

Synd men absolut rätt val!
Då blir det att fokusera på GTA V till PC istället

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Trevligt att det finns modig spelföretag som vågar vänta tills produkten är färdig!

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Hellre det än något som skulle kunnat ha kommit ut ur Ubisofts grotta.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Kan inte mer än hålla med ovanstående. Jag ser hellre att de skjuter upp släppet och kan släppa ett färdigt spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Det var ens aftig försening. Men lika bra

Permalänk
Avstängd

Bra? Låter inte alls bra, snarare som en panikåtgärd, den som lever får se. Knappast så att deras spel varit fria från buggar:

Permalänk
Medlem

Hade det varit Ubisoft så hade dom bara skrikit YOLO och släppt det med 300+ buggar om inte mer.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Bra? Låter inte alls bra, snarare som en panikåtgärd, den som lever får se. Knappast så att deras spel varit fria från buggar:

https://www.youtube.com/watch?v=ZWbkS-GecH8

Låter helt klart bättre än ett till unity-fiasko.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk

Alltså. Jag har velat sluta spela dator ett tag nu. Men jag har sagt "Witcher 3 blir det sista spelet jag kör, sen säljer jag datorn." Först skulle det bli denna månad. Sen februari och nu i Maj?

R.I.P Surdegplanerna. Och innan ni frågar, nej jag har inte viljestyrkan att göra det istället och låta min 20 000kronors dator stå och samla damm. Antingen eller. Witcher eller Surdeg.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Så nära Arkham Knight dessutom, hehe, nu lär det bli lite svårt att leva under den lilla biten mellan 19 Maj till 2'a Juni nästa år.

#PENGARBLÖDER

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Äntligen ett bolag som inte är rädda att skjuta upp och leverera något spelbart än släppa skit och leka "laga lapptäcke".

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt poängen med att företag ska hyllas när de försenar spel. Vi kan ju knappast avgöra hur buggit spelet är i nuläget, och därmed kan vi inte extrapolera att spelet kommer bli bra när det väl släpps. Den kan mycket väl vara buggigare än Unity, det får vi först se när det väl släpps. Jag ser detta mer som ett marknadsföringsknep, det skapar positiva vibbar samt ger mer tid till preorders. Ser därmed inte poängen med att ge creds till företag som misslyckas med att hålla sig till schemat. Helt okej att man försenar om det behövs, men något positivt är det inte, snarare tyder det på att spelet är i ett sämre skick än vad de räknat med. Gång på gång har man sett spel försenats för att senare släppas fulla med buggar.

OBS. Har dock fullt företroende för CD PROJEKT, men det är en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Alltså. Jag har velat sluta spela dator ett tag nu. Men jag har sagt "Witcher 3 blir det sista spelet jag kör, sen säljer jag datorn." Först skulle det bli denna månad. Sen februari och nu i Maj?

R.I.P Surdegplanerna. Och innan ni frågar, nej jag har inte viljestyrkan att göra det istället och låta min 20 000kronors dator stå och samla damm. Antingen eller. Witcher eller Surdeg.

En 20.000;- surdeg låter inte fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holmfrid:

Låter helt klart bättre än ett till unity-fiasko.

Trött på att tjata men känns som jag måste försvara unity då jag spelat igenom hela spelet utan en endaste liten bugg eller grafikfel eller vad ni vill kalla det. Allt har flytit på perfekt. Allt på max mellan 45-60fps med ett 970. Inga försvunna texturer eller fallande genom kartan o.s.v. Tyvärr verkar många ha sådana problem, och bland de som inte spelat det alls så är det nog över 100% som upplever det otroligt buggigt och ospelbart. Jag kan väl inte vara den enda som klarat mig från buggar eller? Låter otroligt. Ok, nog nu, back to topic: The witcher 3.

Permalänk
Medlem

Tja det är andra gången de skjuter upp spelet, för min del är detta en ganska så stor varningssignal på att något inte är helt rätt.

Skrivet av yuuraki:

Äntligen ett företag som hellre försenar ett spel i 3månader än att göra som EA och Ubisoft allt för ofta gör

Ubisoft har försenat en hel del spel på grund av buggar, men även när de släpps är de oftast helt horribel upplevelse, ett bra exempel är T.ex. Watch Dogs. Så att försena något säger jag är inte något bevis på att buggar löses, utan snarare oro för att de har några rejäla problem.

Edit:

http://www.eurogamer.net/articles/2014-05-14-cd-projekt-red-p...

bra och ironisk artikel att läsa idag.... speciellt med tanken på denna nyhet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja det är andra gången de skjuter upp spelet, för min del är detta en ganska så stor varningssignal på att något inte är helt rätt.

Ubisoft har försenat en hel del spel på grund av buggar, men även när de släpps är de oftast helt horribel upplevelse, ett bra exempel är T.ex. Watch Dogs. Så att försena något säger jag är inte något bevis på att buggar löses, utan snarare oro för att de har några rejäla problem.

Det finns ju en del varningssignaler för Witcher 3. Som att de har skjutit upp spelet två gånger nu, vilket är ett väldigt dåligt tecken. Sen finns det även rykten om att det vi får se i trailers och på mässor är en förvrängd bild av spelet som visar ett mycket större scope än det som existerar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Bra!

Kan det hända att företag börjar inse att folk tröttnar på företag som släpper defekta produkter som är utstressade?

Nu för tiden, och har egentligen varit så länge, bättre vänta några månader med at köpa än att köpa direkt och ta fetingrisken att bli besviken.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Detta är ju bra.

Kanske slipper fiaskot som är dai.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

Bra!

Kan det hända att företag börjar inse att folk tröttnar på företag som släpper defekta produkter som är utstressade?

Nu för tiden, och har egentligen varit så länge, bättre vänta några månader med at köpa än att köpa direkt och ta fetingrisken att bli besviken.

Ok, då får väl vi se om witcher 3 hör till kategorien "spel som inte lider av problem" o.s.v. när det väl släpps. Hoppas ju det men min känsla säger något annat.

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Det finns ju en del varningssignaler för Witcher 3. Som att de har skjutit upp spelet två gånger nu, vilket är ett väldigt dåligt tecken. Sen finns det även rykten om att det vi får se i trailers och på mässor är en förvrängd bild av spelet som visar ett mycket större scope än det som existerar.

Att dom skjuter upp det visar bara att dom bryr sig om deras produkt. Inte som EA bara släpper det så fort det är spelbart. Även Blizzard är mästare på att skjuta upp saker med all rätt för att få så bra produkt som möjligt vid lansering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WaveZtream:

Att dom skjuter upp det visar bara att dom bryr sig om deras produkt. Inte som EA bara släpper det så fort det är spelbart.

Jo, för att komma med så tvärsäkra påståenden så måste du ju sitta på information som ingen av oss andra känner till. Tack för att du delar med dig!

Permalänk
Medlem

Driveclub är ett ypperligt exempel på halvfärdigt spel, även att spelet blev försenat nära ett år.

Folk lagar på Ubisoft, men verkligheten är att Ubisoft sköter sig ganska bra överlag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ok, då får väl vi se om witcher 3 hör till kategorien "spel som inte lider av problem" o.s.v. när det väl släpps. Hoppas ju det men min känsla säger något annat.

Varenda lir nu för tiden har ju minst några störande buggar när de släpps, men det kanske betyder att det går att lira till skillnad från tex assasins creed. Men återstår givetvis att se... Jag kommer inte förboka något, sådant håller jag inte på med längre. Visar det sig värt det efter release, ja då kan man fundera på det.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!