inet returpolicy vid öppnad vara

Permalänk
Medlem

inet returpolicy vid öppnad vara

Har planer att beställa in denna: http://www.inet.se/produkt/6606649/logitech-g930-wireless-gam... då min siberia v2 nyligen gått sönder.

Undrar bara vad inets returpolicy är visst man inte blir nöjd med en vara? Har stött på problem med headset(tritton & astro) som konstant ger en brusning(buzz ljud). Undrar bara om vad man kan göra visst man stöter på ett liknande problem med g930 och har inhandlat den från inet.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk

Ska du beställa den från internet? Isåfall så har du ju distansköplagen så att du kan skicka in en öppnad vara innan 14 dagar om du inte är nöjd med den.

Edit: 14 dagar.

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeskate13:

Ska du beställa den från internet? Isåfall så har du ju distansköplagen så att du kan skicka in en öppnad vara innan en månad om du inte är nöjd med den.

14 dagars ångerrätt.

Permalänk

vad kan man göra om en butik skiter i den lagen? hyra ett motorcykelgäng?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av riktigninja:

vad kan man göra om en butik skiter i den lagen? hyra ett motorcykelgäng?

Nej, det hade i sin tur brutit mot lagen (samt §8 i våra regler).
Man kontaktar sin lokala konsumentombudsman, ARN eller liknande.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av DAoG:

14 dagars ångerrätt.

Ja juste, är lite trött idag

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Har stött på problem med headset(tritton & astro) som konstant ger en brusning(buzz ljud). Undrar bara om vad man kan göra visst man stöter på ett liknande problem med g930 och har inhandlat den från inet.

Om du har problem med flera headset så kan det ju kanske vara så att det är din dator som genererar störningarna och då är chansen stor att allt kommer att "tjattra" om du inte åtgärdar felet, det beror ofta på jordfel av nån sort tex att man kopplar datorn till ett ojordat uttag.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du har problem med flera headset så kan det ju kanske vara så att det är din dator som genererar störningarna och då är chansen stor att allt kommer att "tjattra" om du inte åtgärdar felet, det beror ofta på jordfel av nån sort tex att man kopplar datorn till ett ojordat uttag.

Trodde först det var något med den stilen, men visade sig att fler än bara jag som hade problem, specielt den typen av störning. Men Siberia v2 funkade ju väldigt bra. Dock använder den utav en extern ljudkort inbyggt i usb dosan och inte en sådan ljudbox som genererade störningar både från ps3/4an samt pcn. Prövade även utan ljudboxen genom att direkt koppla headsetet in till datorn och det funkade väldigt bra.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Dock så är ju Logitech G930 ett USB headset så vad du än har för ljudkort så kommer det inte att användas utan den kommer använda Logitech's DA omvandlare. Så då _bör_ du slippa bruset.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Inet
Skrivet av TheBodyLotion:

Har planer att beställa in denna: http://www.inet.se/produkt/6606649/logitech-g930-wireless-gam... då min siberia v2 nyligen gått sönder.

Undrar bara vad inets returpolicy är visst man inte blir nöjd med en vara? Har stött på problem med headset(tritton & astro) som konstant ger en brusning(buzz ljud). Undrar bara om vad man kan göra visst man stöter på ett liknande problem med g930 och har inhandlat den från inet.

Om du köper den via postorder (online) så har du alltid 14 dagars ångerrätt förutsatt att varan är i så kallat "väsentligt oförändrat skick". På ren svenska så betyder det att du har rätt att packa upp och testa produkten men den ska vara i nyskick när den kommer tillbaka.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Om du köper den via postorder (online) så har du alltid 14 dagars ångerrätt förutsatt att varan är i så kallat "väsentligt oförändrat skick". På ren svenska så betyder det att du har rätt att packa upp och testa produkten men den ska vara i nyskick när den kommer tillbaka.

Skönt att höra, gjorde nämligen en order igår kväll.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Avstängd

Brukar inte vara problem med inet. Har själv skickat tillbaka ibland.

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av USB-headsets är att många mer eller mindre lider av jordningsfel, jag bytte headset hos inet 2 gånger innan jag bestämde mig för att köpa ett ordentligt 2.0 headset med 3.5mm istället för 7.1 med USB-kontakt

https://www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=QwOOVJrJKImA8Qe_joCwCw&gw...

man får rätt många träffar på det också

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Om du köper den via postorder (online) så har du alltid 14 dagars ångerrätt förutsatt att varan är i så kallat "väsentligt oförändrat skick". På ren svenska så betyder det att du har rätt att packa upp och testa produkten men den ska vara i nyskick när den kommer tillbaka.

Får man tillbaka hela beloppet? Jag har kikat lite på en monitor som jag egentligen hade tänkt köpa hos Komplett men till skillnad från er har de den inte i lager för tillfället. Jag googlade 'inet+öppet köp' eftersom jag inte hittade så mycket information på hemsidan och länkades till en artikel på fairshopping (länk) där ni skriver att man bara får tillbaka 80% av beloppet om förpackningen har öppnats. Stämmer det? Artikeln är från 2010 så det kanske har ändrats sen dess.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Får man tillbaka hela beloppet? Jag har kikat lite på en monitor som jag egentligen hade tänkt köpa hos Komplett men till skillnad från er har de den inte i lager för tillfället. Jag googlade 'inet+öppet köp' eftersom jag inte hittade så mycket information på hemsidan och länkades till en artikel på fairshopping (länk) där ni skriver att man bara får tillbaka 80% av beloppet om förpackningen har öppnats. Stämmer det? Artikeln är från 2010 så det kanske har ändrats sen dess.

Hela beloppet, så länge man inte har skickat tillbaka varan i icke-nyskick, t.ex repor på skärmen, utan kablar etc. Komplett har nog bästa returservicen jag varit med om då de står för returfrakten, och jag har aldrig blivit debiterad pengar även fast repor uppkommit (Pianolackplast).

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Hedersmedlem

Ågren: faktum är att det förra året ändrades lagen lite så att du nu får använda produkten lite mer MEN företaget har då rätt att dra av om den inte längre är i "nyskick". Vet inte om det ännu blivit någon praxis vad som ska vara rimligt då. Om du försiktigt testat skärmen och sen packar tillbaka den så ska det normalt inte bli något avdrag dock. Kom dock ihåg att de har rätt att låta dig betala returfrakten. inet kan nog svara mer om de brukar göra det eller om de skickar fraktlapp.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com