The Pirate Bay måltavla i polistillslag

Permalänk
Melding Plague

The Pirate Bay måltavla i polistillslag

Fildelningssajten The Pirate Bay ligger nere sedan polisen genomfört ett tillslag mot en serverhall i Stockholmsområdet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nån med insiderinformation?

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem

Detta lär ju bli intressant. Lycka till att stoppa TPB

Permalänk
Avstängd

Polisen slog till emot en av server parkerna som har hand om TPB

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Piratebay kommer upp om några dygn igen. Dom har försökt stängt ner den tidigare och har inte lyckats

Permalänk
Medlem

Där ser man... Jaga på jaga på...

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk

Har polisen verkligen inget bättre för sig?!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av StarkenJR:

Har polisen verkligen inget bättre för sig?!

Det var väl inte direkt på deras initiativ tillslaget gjordes..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

De slutar bara med att alla servrar ligger i utlandet istället. Och då blir de en jakt efter censur istället.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte ett dugg om the pirate bay websidan. Men att polis resursen läggs ner på detta igen får man ju undra vart prioriteringarna ligger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det var väl inte direkt på deras initiativ tillslaget gjordes..?

Går man med information om var ens stulna cykel finns så gör dom inga tillslag heller. Varför prioriteras företag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Nån med insiderinformation?

Polischefen fick löneförhöjning från lobbyisterna

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Medlem

För mig TPB skrutit att den ska vara så svår att ta ner, då TPB ligger utsprid i molnet, men tar man rätt server i beslag så går den nog ner.

Nåja skulle bli förvånad om den inte uppe igen om en dag eller två.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

EDIT: Åh, gick inte att använd time-funktionen när man bäddade in klippet
Kort och gott, det jag ville ha sagt var: Booo! Booo, Wendy, boo!

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jösses Amalia! Lärde de sig ingenting förra gången?

Tänk att folk orkar gnälla på invandring när skattepengar slösas bort på sådant här trams.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av StarkenJR:

Har polisen verkligen inget bättre för sig?!

När det gäller att visa sig stor för Hollywood så känns det som att det är det prio 1, p.g.a att de senaste åren när man jagar fildelarsajter till höger och vänster för att rika upphovsmän pekar fingrar och grinar "de tar mina pengar, mamma!", fulspel överallt, osv. Nej usch, pengar är en parasit för många.

I övrigt så lär all databas vara krypterad, så beslaget lär inte ha gett resultat denna gången heller.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarkenJR:

Har polisen verkligen inget bättre för sig?!

Jag citerar polisen som tvingade in min lätt berusade vän i sin bil för att skjutsa han hem, då han blev tillfrågar om han "inte hade något bättre för sig, än att leka fascist. Det kanske finns några vettiga brott som begås, kanske ett rån eller mord?"

Näe.
/ Polisman från Umeå

Permalänk
Medlem

TPB funkar 10/10 gånger och i princip allt finns där. Fixa en service som funkar precis lika bra så kan vi snacka

Permalänk
Medlem

Suck vilket slöseri med skattepengar...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

.ee fungerar, .cr m.m så det går nog ingen större nöd. Troligen tar det en stund innan lampan tänds hos .se igen.

Både .ee och .cr är nere nu

Visa signatur

Dator: Acer Aspire TimelineX 5820-TG | Tillbehör: Steelseries 6G V2, Steelseries Sensei, Steelseries QCK, Steelseries Raw Prism

Permalänk
Skrivet av Xhisor:

Både .ee och .cr är nere nu

.ee fungerar prima för mig

Permalänk

[sätter på stoppuret och räknar minuterna tills pirate bay kommer upp igen. Tick-tack. Tick-tack....]

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av l4nky:

Går man med information om var ens stulna cykel finns så gör dom inga tillslag heller. Varför prioriteras företag?

Vad får dig att tro att jag har svaret?

Pengar, antar jag. Det är i en lite annan skala, om man säger så, om man jämför din cykel och filmbolagens mångmiljonsprojekt.

EDIT: Hade åklagaren (å företagets vägnar) bett polisen hämta cykeln hade de nog inte hjälpt honom heller, ska du se.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

TPB funkar 10/10 gånger och i princip allt finns där. Fixa en service som funkar precis lika bra så kan vi snacka

Alternativ finns det helt klart. Kanske inte med lika stort utbud men flera olika och framförallt med bättre kvalitet på det mesta.

Det mest lustiga är ju att folk faktiskt använder den och inte tunnlar samt krypterar trafiken hela vägen. Inte för att folk lär åka dit men rent principiellt så är ju PB lika "öppet" som att langa utanför polishuset direkt

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Here we go again...

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Idioti... Men skönt att man bytte till privata trackers för ett bra tag sedan nu

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Suck vilket slöseri med skattepengar...

Det är ju inte så att mordutredningar uteblir på grund av detta

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Fascisterna slår till igen. Hit and miss i vanlig ordning.

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Avstängd

Polisen borde ju göra något vettigt istället. Vad är viktigast, att ta fast en mördare eller stoppa torrents? Helt sjukt.

Det är ju ändå inte så att TPB går att stoppa. Kommer ju alltid finnas någon som tar över, eller så finns det andra torrentsidor.

För övrigt, tur att man hann hitta lite magneter så att datorn inte går på idle medans TPB är nere :p.

Permalänk
Medlem

Hade in TPB flyttat sina servrar till flera olika molntjänster som gjorde det omöjligt för polisen att slå ner sidan?