The Pirate Bay måltavla i polistillslag

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

jag skrev det medvetet med stora bokstäver då jag trodde folk idag visste att man inte skriver Blu-ray (Bluray) som Blue-ray (Blueray) som sagt stavningen sen att man skiter i att skriva - tecknet är skitsamma.

Det fick mig att tänka på en sak. Varför skriver personer olika så som BRRip,BDRip o.s.v? BD låter ju bara konstigt, BluDisc.. men det är väl en smaksak.
Så himla blåa tycker jag inte skivorna är

! Mina blurayskivor hemma är gråa :S..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

+1 för stor skärm och bra ljud men mer än så är det inte. Jag tycker med om LoTR och The Hobbit men även då så skulle jag inte hellre välja att se dom på bion än hemma för då går jag miste om så mycket som kanske uppåt en 30min på filmen..
Ska du även se The Battle of The Five Armies som kommer (imorgon?) på bio? Även där går du miste om mycket i filmen, hela 25min som inte är med i den versionen som kommer på bio!

Sen det här med 3D det är ju bara BS! Jag var och såg en film i 3D och det va absolut ingen skillnad om jag hade glasögonen på eller av + suddig som f*n va bilden.. Det kanske var en nerladdad variant dom projekterade till duken? Det närmsta jag har kommit 3D upplevelse är på Liseberg.. Biografer ute i lander har en bit kvar att gå för att bli som IMAX. Jag längtar iaf till 4D kommer ut :).

Inte imorgon, men kanske inom veckorna.

Håller med om att 3D är bullshit, speciellt om du har glasögon för korrigera synen. Men som tur är visas den utan 3D här i stan också. Om extended versiom kom ut samtidigt som det hade release på bio så skulle jag kanske se det hemma, annars är det alltid en bra anledning att se filmen 2 ggr. (Annars fick jag förfrågan att se på hobbit i london med ett par polare på en IMAX teather. Synd att man inte är rik som ett troll bara xD

Permalänk
Avstängd

TPB är som kenny i southpark

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Det fick mig att tänka på en sak. Varför skriver personer olika så som BRRip,BDRip o.s.v? BD låter ju bara konstigt, BluDisc.. men det är väl en smaksak.
Så himla blåa tycker jag inte skivorna är http://i.imgur.com/JHfYsNi.png
! Mina blurayskivor hemma är gråa :S..

BD = Blu-ray Disc, men BR betyder väl enbart Blu-ray alltså skippar de "Disc" dock är det felaktigt.

http://www.blu-ray.com/faq/#bluray_name

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Är väl sånt här som får folk att rasa och slakta/hacka olika verksamheters sidor m.m. och sen fildela 10 gånger mer i en månad för att jävlas lite extra!

Spel, musik och film är idag sån massproducerad skit att det är klart folk piratkopierar bara mer och mer. Vem vill köpa ett spel för 6-700 kr som det inte ens finns en demo att testa först, och speciellt om det är typ en kopia på föregångaren...

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Mycket vill ha mer

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Saken med detta är att det kommer inte leda till åtal, och även om jag nu har fel så kommer det inte bli någon dom.
Problemet, iallafall för http://www.rattighetsalliansen.se/, är att servrarna som driver The Piratebay har inget olagligt i sig.

I grund och botten har servrarna endast en webbserver och magnetlänkar på sig. Då det är lika lagligt för mig att berätta att min kompis Anders har en TV som du vill ha så är det lika lagligt för en server att säga till din dator att det den letar efter finns på en annan dator.

Om det som nu delas upphovsrättsskyddat material så är det under nuvarande lagstiftning där den lagbrytande handlingen begås.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Inaktiv

Vem bryr sig, det kommer upp igen om 1-7 dagar. Låt dem leka små coola män med stora makter *spottar*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Föredra att betala 130 kr för att se på stor skärm med bra ljud, än att sitta hemma i soffan och se på den gratis. Men nu ska det kommas ihåg också att det är de jag vill se, som i princip sträcker sig till Hunger Games, Sagan om Ringe, Hobbit, F&F, Harry Potter och säkert några andra jag inte kommer ihåg atm

Nja av de biografer jag besökt i Sverige har då både ljudet och bilden varit ganska sunkig och dessutom blir man allt oftare påtvingad 3D skit för 130 spänn och så sitter man där och blir förbannad på folk som inte har vett att hålla käft. Den ÄNDA anledning för att gå på bio är för att se film 3-4 månader innan den kommer ut på bd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av demon_speed:

+1 för stor skärm och bra ljud men mer än så är det inte. Jag tycker med om LoTR och The Hobbit men även då så skulle jag inte hellre välja att se dom på bion än hemma för då går jag miste om så mycket som kanske uppåt en 30min på filmen..
Ska du även se The Battle of The Five Armies som kommer (imorgon?) på bio? Även där går du miste om mycket i filmen, hela 25min som inte är med i den versionen som kommer på bio!

Sen det här med 3D det är ju bara BS! Jag var och såg en film i 3D och det va absolut ingen skillnad om jag hade glasögonen på eller av + suddig som f*n va bilden.. Det kanske var en nerladdad variant dom projekterade till duken? Det närmsta jag har kommit 3D upplevelse är på Liseberg.. Biografer ute i lander har en bit kvar att gå för att bli som IMAX. Jag längtar iaf till 4D kommer ut :).

Du betalar extra för att se en eller två scener i 3D. Resten av tiden så sitter du med ett par plastiga och skavande "glas"ögon på dig som antagligen är så repiga att du kunde sett filmen genom ett plastglas. 4D är inget annat än 3D med extra specialeffekter. En marknadsploj som ska lura de "mindre vetande" till bion i hopp om att de ska få sin "mind blown" om vi säger så. Den bästa 3D upplevelse jag har fått var på en Bio på Piteåhavsbad (En "Dome cinema" som typ Cosmonova i Stockholm) och där var det faktiskt en ren upplevelse. På "traditionella" biografer är det bara slöseri med pengar och tid att titta på "3D". Visste du att den första 4D filmen släpptes 1984? Sedan dess har det kommit ut en film i 4D vartannat år i snitt sedan dess.

http://en.wikipedia.org/wiki/4D_film

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd smått rensad.*

Citat:

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

§ 8
Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Inte imorgon, men kanske inom veckorna.

Håller med om att 3D är bullshit, speciellt om du har glasögon för korrigera synen. Men som tur är visas den utan 3D här i stan också. Om extended versiom kom ut samtidigt som det hade release på bio så skulle jag kanske se det hemma, annars är det alltid en bra anledning att se filmen 2 ggr. (Annars fick jag förfrågan att se på hobbit i london med ett par polare på en IMAX teather. Synd att man inte är rik som ett troll bara xD

Jaså? På IMDb står det 10e december för Sverige. Jo men LoTR och The Hobbit filmerna ser man ju oändligt med gånger om så :).
Om jag kunde så skulle jag vilja ladda ner en IMAX biograf och ställa nånstans :D! Hur stor skulle filstorleken vara tro ;)? Aj f*n jag har ingen skrivare :S hehe...

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Avstängd
Skrivet av demon_speed:

Jaså? På IMDb står det 10e december för Sverige. Jo men LoTR och The Hobbit filmerna ser man ju oändligt med gånger om så :).
Om jag kunde så skulle jag vilja ladda ner en IMAX biograf och ställa nånstans :D! Hur stor skulle filstorleken vara tro ;)? Aj f*n jag har ingen skrivare :S hehe...

Faktiskt så är "smygpremiären" natten mot den 13:e alltså har IMDb fel. Den officiella premiären är den 13:e december.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Faktiskt så är "smygpremiären" natten mot den 13:e alltså har IMDb fel. Den officiella premiären är den 13:e december.

Aha där ser man :). Ja men det passar ju bra lite lulligt sådär nu inför jul med lite smygis ;)!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jehuty:

Hade in TPB flyttat sina servrar till flera olika molntjänster som gjorde det omöjligt för polisen att slå ner sidan?

Det är en sak vart backend servrarna (webbservrarna som kör själva sidan) står, och vart lastbalanseraren/lastbalanserarna står, de kan då stå på helt olika platser.

Skrivet av XHI:

Rätta mig om jag har fel, men låg inte TPB under piratpartiets regi? Alltså skyddat av lag?

Nja, Piratpartiet levererade bandbredd till The Pirate Bay under några år, men slutade med det för knappt 2 år sedan efter hot om att ledningen/styrelsen skulle stämmas för medhjälp till upphovsrättsbrott, och då fick de kalla fötter och beslutade att Piratpartiet skulle sluta leverera bandbredd till The Pirate Bay.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik11:

Nu fungerar det nog inte riktigt så att polisen prioriterar ett sånt här tillslag i stället för att jaga en mördare.
På samma sätt står de förmodligen inte och tar fast folk för fortkörning om det finns viktigare, mer akuta, saker att göra, som många verkar tro..

Nej, fast jo. Polisen har ju begränsade resurser och lägger ner resurser på båda två. Så jo, visst kan man tekniskt sett säga att de står och tar folk för fortkörning fastän de finns viktigare saker att göra. Det är inte som att sådana här tillslag och fortkörning får vänta tills att alla mord är uppklarade, för varje given tidpunkt finns det ett stort antal ouppklarade mord och våldtäkter, ändå lägger de ner mycket tid och pengar på fortkörning och på sådana här tillslag. Man kan också självklart argumentera för att polisen inte borde lägga ner en enda krona på sådana här tillslag förrän antal ouppklarade aktuella mord är 0, men det kommer aldrig ske.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Har inte du något bättre för dig än att bara kläcka ur dig något oigenomtänkt?

Vilken censur?

Du kan inte ha missat att herrarna på andra sidan havet kräver att Sverige gör som Danmark och England. Nämligen censurerar internet och stryper tillgången till vissa sidor.Jag är övertygad att internet i Sverige kommer drabbas av censur förr eller senare och då mot sidor som tillhandahåller piratkopierat innehåll.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Faktiskt så är "smygpremiären" natten mot den 13:e alltså har IMDb fel. Den officiella premiären är den 13:e december.

Väldigt skeptisk till detta, har nämligen ett par kompisar som åkte iväg för bara en stund sedan för att gå på premiären.

Nåja, fruktansvärt off topic. Piratbay är tillbaka snart igen.

Permalänk

PIRATE BAY WILL PREVAIL!

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Väldigt skeptisk till detta, har nämligen ett par kompisar som åkte iväg för bara en stund sedan för att gå på premiären.

Nåja, fruktansvärt off topic. Piratbay är tillbaka snart igen.

Håller med iom att jag såg bioposter här på busshållplatsern tidigare idag..och den sa 10:e.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlarveR:

Fascisterna slår till igen. Hit and miss i vanlig ordning.

Vet inte ifall du är totalt politiskt okunnig eller ifall kommentaren speglar en politiska inställning.
Men det är faktiskt stötande att tvingas läsa en sådan raljant kommentar här på SC...vet du överhuvudtaget vad fascism är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

.ee fungerar, .cr m.m så det går nog ingen större nöd. Troligen tar det en stund innan lampan tänds hos .se igen.

Skulle undvika .ee om jag var du, ska vara en fake tbp sida med malware enligt folk på torrentfreak.

Edit: Omdöme på WoT https://www.mywot.com/en/scorecard/thepiratebay.ee

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Har startat ping -t så får jag se exakt när den är uppe igen

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

Fick äran att prata med den här Henrik Pontén och antipiratbyrån på jobbet häromveckan (jobbar för ett större utländskt filmbolag)

Och vad kan jag säga om denna nobla händelse?

Fyfan vilket jävla klappträ igen, han kan bokstavligen ta sina "rättigheter" och metoder och köra upp någonstans. Inget samarbete inlett och inte heller kommer det ske. Dom tror bokstavligen att dom äger världen och att alla i branschen _SKA_ tycka som dom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrik11:

Nu fungerar det nog inte riktigt så att polisen prioriterar ett sånt här tillslag i stället för att jaga en mördare.
På samma sätt står de förmodligen inte och tar fast folk för fortkörning om det finns viktigare, mer akuta, saker att göra, som många verkar tro..

Nej, polisen i sig prioriterar det inte, men politikerna (som är köpta av USA) gör det, så att Sverige inte ska få handelssanktioner från USA för att Sverige inte lyder.
Så politikerna har fått påtryckningar från USA, de sade då att åklagarna skulle ha en speciell enhet som endast sysslar med upphovsrättsbrott (och kostar skattebetalarna åtskilliga miljoner /år bara för att privata företag ska få sin vilja igenom) som då sysslar med dessa utredningar, och sedan låter polisen göra tillslagen (efter beslut om husrannsakan).

Så man kan säga att politikerna prioriterar detta på direkt order av USA, för att undvika handelssanktioner (som knappast skulle bli av i alla fall)......

Sverige - Landet i världen där politiker, tillslag på uppdrag av privata bolag köps till bästa pris!

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Gilgamesh:

Väldigt ord petiga här nu tycker jag! ;P

Tror de flesta vet vad jag menar, att det inte behöver vara äkta blu-rips med lossless audio för att vara en tillräcklig upplevelse en fredagskväll

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Citat:

Tiamo gets *very* drunk and then something crashes: 4 days
Anakata gets a really bad cold and noone is around: 7 days
The US and Swedish gov. forces the police to steal our servers: 3 days

.torrent servern lär förbli nere men hemsidan samt magnetlänkar kommer med största sannolikhet uppstå inom kort.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Pinsamt att se hur många som förespråkar att ta andras material utan att betala för det. Kan förstå varför folk gör det ibland. Men det är omöjligt att rättfärdiga det som något som skulle vara lagligt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Pinsamt att se hur många som förespråkar att ta andras material utan att betala för det. Kan förstå varför folk gör det ibland. Men det är omöjligt att rättfärdiga det som något som skulle vara lagligt.

Men... Fri information.. Demokrati... Något blaj... Folk vill inte betala, resonemanget kommer i form av efterhandskonstruktioner.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mineralvatten:

Men... Fri information.. Demokrati... Något blaj... Folk vill inte betala, resonemanget kommer i form av efterhandskonstruktioner.

Jag är lat och vill ha det enkelt. Med Netflix, Spotify, SVT Play så är det enkelt. Utbudet suger tyvärr så det är måånga filmer jag inte sett ännu. Skulle gladeligen betala bra för en bättre streamingtjänst och större möjligheter att köpa digitalt material och det är ju det många klagar på, dåligt utbud och skyhöga priser.

Jag ville se Django Unchained i somras och var beredd att betala 200 för att se den på direkten men den gick inte att hyra eller köpa digitalt. Eller ja, utomlands gick det ju men inte om jag satt i Sverige och jag hade inte tillgång till tunnel eller proxy. Då gav jag upp, men det är i det läget som många laddar ner.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!