Microsoft utgivare för Rise of the Tomb Raider

Permalänk
Melding Plague

Microsoft utgivare för Rise of the Tomb Raider

Att Rise of the Tomb Raider blir exklusivt Xbox-plattformarna är känt sedan länge, men nu framgår att Microsoft även kommer agera utgivare för det framtida actionäventyret.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

skumt att de inte släpper det till Windows samtidigt... förra spelet var ju bra.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Spelar folk ens Tomb Raider längre?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Förra Tomb raider spelet var riktigt bra. Hade varit riktigt nice å se det till PC.

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Spelar folk ens Tomb Raider längre?

Ja, och jag kan inte förstå varför då den senaste installationen konverterade serien till en QTE-fylld covershooter, utan tombs att raida.

Permalänk
Medlem

Och där dog allt framtida intresse för Tomb Raider ..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Spelar folk ens Tomb Raider längre?

Rebooten av Tomb Raider var faktiskt ett ganska bra spel även om det hade sina problem, finns helt klart folk som spelar dem.

Permalänk

lugnt, det här fixar Microsoft bra. Dom kommer en gång för alla vissa att vi pc gamers betyder mkt för dom med en oredentlig pc version! ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm )

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Avstängd

Det kanske borde finnas något konsumentskydd mot exklusiva titlar?

Det känns inte helt schysst.
Varken mot konsumenter, konkurrenter eller utvecklare.

Permalänk
Avstängd

om det hade varit möjligt så hade jag åkt tillbaka i tiden och förstört xblox projektet så att microsoft kunde ha ägnat sin tid åt vettigare saker som att göra joysticks, bra spel och framför allt ett bra PC OS.

konsoler förstör mer än vad de gör nytta.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

Väldigt konstigt beslut av Square Enix tycker jag i och med att dom, efter det förra TR släpptes, klagade över att spelet sålde så dåligt. Man skulle ju tro att dom skulle vilja få ut det till så stor mängd spelare som möjligt efter det. Men antar att MS kastat några säckar med cash åt dom så att MS ska få lite av ett eget, tids-exklusivt, Uncharted.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det kanske borde finnas något konsumentskydd mot exklusiva titlar?

Det känns inte helt schysst.
Varken mot konsumenter, konkurrenter eller utvecklare.

Du kan ju inte neka ett företag hur de vill sälja sin produkt. Ska Apple tvingas göra OSX kompatibelt på alla PC då också eller?
Företaget som har valt att göra spelet har sålt rättigheterna till det, under en viss tid till ett annat företag. Det blir ju som nysläpp när detta avtal går ut, och de kan släppa det till andra plattformar om de vill.

Sen håller jag med att det inte är schysst, men utvecklarna får betalt i lön, konkurrenterna får ju sälja sin produkt även om detta spel inte kommer till den (de hämnar inte tex PS4 förmågor på något sätt), och du som konsument kan välja att köpa en konsol som stöder det om du vill, eller skippa spelet tills de släpps fria, och du har fri rätt att välja.
Så lagen kan inte hjälpa något...

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

om det hade varit möjligt så hade jag åkt tillbaka i tiden och förstört xblox projektet så att microsoft kunde ha ägnat sin tid åt vettigare saker som att göra joysticks, bra spel och framför allt ett bra PC OS.

konsoler förstör mer än vad de gör nytta.

Mja, men att konsoler har blivit "standard" för spel är bra drygt. Förr i tiden körde man konsol därför att PC inte fixade lika fin grafik och rapphet, men nu, när PC springer cirklar runt konsoler på varenda plan, utom möjligen "det är typ lite smidigare o så hihi" så fattar jag inte varför folk kör med konsoler. PC är ju bättre på precis allt, och en PC som presterar som konsolerna gör (720p 30fps) kostar knappt mer än konsolerna, så vad är poängen?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Väldigt konstigt beslut av Square Enix tycker jag i och med att dom, efter det förra TR släpptes, klagade över att spelet sålde så dåligt. Man skulle ju tro att dom skulle vilja få ut det till så stor mängd spelare som möjligt efter det. Men antar att MS kastat några säckar med cash åt dom så att MS ska få lite av ett eget, tids-exklusivt, Uncharted.

Dom gick troligtvis med förlust på förra spelet och hade inte utvecklat en uppföljare om ingen kom med en påse pengar för att göra det, just i det här fallet var det Microsoft.
Går ju att dra liknande paralleller med Bayonetta 2, det hade aldrig utvecklats om inte Nintendo betalat för det.

Permalänk
Medlem

Tyckte förra spelet va grymt bra. Synd att det kommer dröja...Om det nu kommer alls för PC...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Det kanske borde finnas något konsumentskydd mot exklusiva titlar?

Det känns inte helt schysst.
Varken mot konsumenter, konkurrenter eller utvecklare.

NEJ! Fri företagsverksamhet är bättre, låt företagen sälja till vem dom vill, sätta vilka priser dom vill. Vill jag sälja mina egenodlade vindruvor för 100kr/kg till enbart Bosses Bodega så är ska det va min rätt som producent att göra det. Min åsikt förstås.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

NEJ! Fri företagsverksamhet är bättre, låt företagen sälja till vem dom vill, sätta vilka priser dom vill. Vill jag sälja mina egenodlade vindruvor för 100kr/kg till enbart Bosses Bodega så är ska det va min rätt som producent att göra det. Min åsikt förstås.

Bättre för vem? Företaget eller kunderna?

Det självklara är att det är bättre för företaget (ifråga om en principiell bestämmanderätt), men om de "tvingades" sälja till fler marknader så skulle de också göra mer vinst, och fler skulle kunna köpa spelet, alltså bättre för ALLA i slutändan, men det är klart. Det är ju lite "hippt" med neoliberalism nu, men det lägger väl sig så småningom.

Det som är bäst för störst antal människor brukar vinna i längden, och jag tycker även att man som stort, stenrikt företag har ett samhällsansvar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Bättre för vem? Företaget eller kunderna?

Det självklara är att det är bättre för företaget (ifråga om en principiell bestämmanderätt), men om de "tvingades" sälja till fler marknader så skulle de också göra mer vinst, och fler skulle kunna köpa spelet, alltså bättre för ALLA i slutändan, men det är klart. Det är ju lite "hippt" med neoliberalism nu, men det lägger väl sig så småningom.

Det som är bäst för störst antal människor brukar vinna i längden, och jag tycker även att man som stort, stenrikt företag har ett samhällsansvar.

Nordkorea eller Cuba är riktigt rika och välmående länder. Så jag håller med dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Mja, men att konsoler har blivit "standard" för spel är bra drygt. Förr i tiden körde man konsol därför att PC inte fixade lika fin grafik och rapphet, men nu, när PC springer cirklar runt konsoler på varenda plan, utom möjligen "det är typ lite smidigare o så hihi" så fattar jag inte varför folk kör med konsoler. PC är ju bättre på precis allt, och en PC som presterar som konsolerna gör (720p 30fps) kostar knappt mer än konsolerna, så vad är poängen?

Vad kostar en dator med prestanda i spel som Xbox One, inte samma hårdvara utan samma prestanda i spel (Spelen jag har är Forza 5, Halo, 1080p 60Hz). Den ska även ha hdmi in (smidigheten), gärna möjlighet att styra box och tv med kanalbyten volym på/av osv. Handkontroll och kamera vill jag ha för jag vill sitta framför min 55" OLED tv när jag spelar, inte vid min 24" skärm.

Fördelen med PCn vore ev. att jag kunde plocka bort min HTPC och bara få en burk under tvn.

Anledningen till att jag valde ett Xbox var smidigheten och för att jag trodde att det skulle bli mycket dyrare/större/ljudligare med en PC. Bara OS:et kostar ju ~1000 spänn. Xbox one med kinect kostade 3800kr.

Jag säger inte att konsoller är bättre än PC på spel men jag menar att konsoller är tillräckligt bra, billigare, SMIDIGARE, mindre, tystare(?).

Ärlig fråga, kan du uppskatta vad detta skulle kosta med PC lösning? Skärm, mus, tgb behövs inte. Min begränsade kunskap om speldatorer sa mig att det skulle kosta närmare 10000kr än 5000kr.

Visa signatur

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Nordkorea eller Cuba är riktigt rika och välmående länder. Så jag håller med dig.

Halmgubbe godmiddag.

Företag har idag redan en rad förpliktelser vid utveckling och försäljning av produkter. Att lägga till krav på tillgänglighet på större marknader skulle inte vara konstigare för de flesta än att följa miljöföreskrifter.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av page:

Vad kostar en dator med prestanda i spel som Xbox One, inte samma hårdvara utan samma prestanda i spel (Spelen jag har är Forza 5, Halo, 1080p 60Hz). Den ska även ha hdmi in (smidigheten), gärna möjlighet att styra box och tv med kanalbyten volym på/av osv. Handkontroll och kamera vill jag ha för jag vill sitta framför min 55" OLED tv när jag spelar, inte vid min 24" skärm.

Fördelen med PCn vore ev. att jag kunde plocka bort min HTPC och bara få en burk under tvn.

Anledningen till att jag valde ett Xbox var smidigheten och för att jag trodde att det skulle bli mycket dyrare/större/ljudligare med en PC. Bara OS:et kostar ju ~1000 spänn. Xbox one med kinect kostade 3800kr.

Jag säger inte att konsoller är bättre än PC på spel men jag menar att konsoller är tillräckligt bra, billigare, SMIDIGARE, mindre, tystare(?).

Ärlig fråga, kan du uppskatta vad detta skulle kosta med PC lösning? Skärm, mus, tgb behövs inte. Min begränsade kunskap om speldatorer sa mig att det skulle kosta närmare 10000kr än 5000kr.

Om skärmen skall räknas in måste du också räkna in priset för en TV i konsolpriset.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Microsoft gräver sin egen grav alltså....

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

konsoler förstör mer än vad de gör nytta.

Skulle tvärtom påstå att de på det stora hela gör mest nytta och att de är nödvändiga för pc-gaming.

Konsoler möjliggör den massmarket-appeal som behövs för att det ska vara ekonomiskt försvarsbart att ta fram tunga titlar som verkligen nyttjar den teknik som växer fram i och med pc-utvecklingen. Drar man det till sin spets skulle man kunna säga att utan konsoler så skulle ditt fina grafikkort ha avsevärt mycket mindre eye-candy att tugga på och vilken nytta har du av ditt grafikkort då?

Vidare, att en konkurrensmarknad som konsoler faktiskt är drar med sig exklusiviteter har i sig inget med konsoler att göra - det är så det funkar (och måste funka) i en kommersiell värld. Det är sällan man ser Ford-ägare gnälla på att BMW håller deras senaste drivline-konstruktion för sig själva - om man ska dra till med en obligatorisk billiknelse - men PC-ägare bara ska ha allt MS/Sony/Nintendo knyter till sig. Mkt märkligt.

Skrivet av Ozzed:

Mja, men att konsoler har blivit "standard" för spel är bra drygt. Förr i tiden körde man konsol därför att PC inte fixade lika fin grafik och rapphet, men nu, när PC springer cirklar runt konsoler på varenda plan, utom möjligen "det är typ lite smidigare o så hihi" så fattar jag inte varför folk kör med konsoler. PC är ju bättre på precis allt, och en PC som presterar som konsolerna gör (720p 30fps) kostar knappt mer än konsolerna, så vad är poängen?

Om du skulle pröva på att se på saker i ett större perspektiv än dit eget så skulle du inte bagatellisera "det är typ lite smidigare o så hihi" och samtidigt heller inte överskatta betydelsen av transistorantal och flops (vilket är vad pc i första hand erbjuder).

Väldigt många är bara ute efter "nått att game:a på i soffan" och i det perspektivet finns det andra aspekter än flops och fps som prioriteras.

Vidare, spelutbudet. Varför skulle någon lägga pengar på att få BF4 att snurra i 1440p60 när det är nästa Uncharted/Zelda/[insert console exklusive game here] som lockar? Vad är bättre med PC alternativet där?

På tal om "fin grafik". Ett subjektivt begrepp som innefattar betydligt mer än pixelantal och senaste AA metoden och personligen tycker jag, som grafik-junkie, att det finns mer "visuellt intressant" på G till konsoler än vad som är på G till PC så inte ens i det perspektivet stämmer det nödvändigtvis inte att "PC är bättre på precis allt".

Och "konsoler presterar 720p30"? Kom igen nu, lite baskunskap kan man allt samla på sig innan man uttrycker sin åsikt.

edit: Med det sagt så ska absolut ingen skugga falla över "typisk pc-gaming". Tvärtom så är det väldigt lätt att inse vad som lockar där. Men det borde väl inte vara så svårt att se iaf liiiite bortom sina egna behov och prioriteringar?

edit 2: Konsoler och PC är dessutom så pass närsläktade varandra att den här korkade "gäng-bildningen" som finns idag är helt onödig. Den riktiga fienden heter mobil-gaming med enbart touch kontroller... (sagt på hälften skämt - hälften allvar)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om skärmen skall räknas in måste du också räkna in priset för en TV i konsolpriset.

Nu skulle ju skärmen inte räknas in (vet i tusan hur man ska konfa en pc, för vettigt brukande från soffan användandes enbart kontroll, med enbart en kontroll dock så jag har svårt att se att nån köper en pc och aldrig någonsin bruka tgb/mus...).

Och så kan man ju faktiskt tänka sig att man nyttjar en TV till andra saker än att spela på så att räkna in TV:n är i vilket fall som helst potentiellt missvisande.

Permalänk
Medlem

Bara det kommer till PC så blir jag nöjd.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Spelar folk ens Tomb Raider längre?

Inte dom nya, bara klassikerna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Definitivt ett spel jag vill ha, den innan var ett av 2013 års bästa spel för mig. Jag hoppas på PC-släpp under 2016 men jag försöker utgå från att titeln nog lär stanna på One ett bra tag men förhoppningsvis inte för alltid.

Situationer som dessa gör det lite svårt att välja mellan en One och PS4 som kompliment till PC och Wii U. Jag är inne på att det vore trevligt med en till att spela de spel jag missar på mina andra plattformar men båda både blir dyrt och onödigt. När jag nu tillslut lyckats bestämma mig så har förhoppningsvis priserna sjunkit under 3000kr samt spel som intresserar mig börjat dyka upp.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Definitivt ett spel jag vill ha, den innan var ett av 2013 års bästa spel för mig

Helt enig med dig, klart ett av de bästa släppen 2013.
Tror inte jag haft en sådan känsla för en karaktär sedan Max Payne 1

Visa signatur

Fractal Design Nod 304 - Fractal Design Integra 650W - Intel i7 4770 3.4Ghz - Kingston 16GB 1600Mhz CL10 Fury Black - MSI 760 TF 4GB Gaming - MSI Z87I Gaming – Samsung EVO 840 250GB – Toshiba 2TB 64MB 7200rpm - Windows 10 64-bit - Corsair Gaming K70 RGB - Qpad QH 90 HS - QPAD 8K Pro Gaming Laser RGB LED

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ozzed:

Bättre för vem? Företaget eller kunderna?

Det självklara är att det är bättre för företaget (ifråga om en principiell bestämmanderätt), men om de "tvingades" sälja till fler marknader så skulle de också göra mer vinst, och fler skulle kunna köpa spelet, alltså bättre för ALLA i slutändan, men det är klart. Det är ju lite "hippt" med neoliberalism nu, men det lägger väl sig så småningom.

Det som är bäst för störst antal människor brukar vinna i längden, och jag tycker även att man som stort, stenrikt företag har ett samhällsansvar.

Tala om för Apple hur mycket mer pengar de kan tjäna om de släpper OSX och iOS fritt, eller i alla fall börja göra produkter för massmarknaden i stället för att bara hålla sig i de dyrare kategorierna... Däremot blir det spännande att se hur Microsoft nu påverkas när man börjat släppa på "inlåsningen" av MS Office till Windows!

Nu lär Rise of the Tomb Raider vara exklusivt för XBox då Microsoft erbjudit sig att ta en stor del av risken för att utveckla denna titel (d.v.s. Square Enix fick en påse pengar up-front), visst kan det vara så att man tjänar mer på att undvika en sådan uppgörelse men då måste man också ha råd att ta smällen om det inte går bra.

Sedan får man vara lite realist till hur viktig PC är för totalförsäljningen av ett spel
Tomb Raider (2013): 5% av alla sålda exemplar så här långt är på PC
FIFA 15: 1% på PC
Watch Dogs: 3% på PC
Far Cry 4: 7% på PC

Så till och med ett FPS som FC4 ger mer än 10 sålda kopior på konsol per försäljning för PC. Fler väljer att köra den titeln på Xbox360 och PS3 än på PC.

Marknadsmässigt kan inte en speltillverkare helt enkelt inte låta bli att först och främst rikta sina AAA-titlar mot konsoler, att spelen kommer på PC är ska man nästan se som en snäll gest.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Tala om för Apple hur mycket mer pengar de kan tjäna om de släpper OSX och iOS fritt, eller i alla fall börja göra produkter för massmarknaden i stället för att bara hålla sig i de dyrare kategorierna...

Jag tror absolut att de skulle kunna tjäna mer pengar än vad de gör idag. Dessutom är det inte ett likhetstecken mellan att släppa något fritt och att släppa på fler plattformar.

Citat:

Marknadsmässigt kan inte en speltillverkare helt enkelt inte låta bli att först och främst rikta sina AAA-titlar mot konsoler, att spelen kommer på PC är ska man nästan se som en snäll gest.

En snäll gest.. Har du någonsin jämfört grafiken på PC och dagens konsoler? Vän av ögongodis kräver en PC-release. Dessutom är det kortsiktigt att tänka "follow the money" som företag. Det försökte ju Microsoft med Windows 8 vilket resulterade i deras största fiasko på 6 år. Så att tänka längre än dollargrinet räcker kan vara smart.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.