hörlurar för en med glasögon

Permalänk
Medlem

hörlurar för en med glasögon

tjena har glasögon och ska nu skaffa nytt headset eftersom mitt steelseries siberia v2 har problem med micen
siberia v2 passar mig perfekt med sina ögon kuddar
men vill byta upp mig till antingen

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=654571

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2142378

vill ha bra ljud men bryr mig inte så mycket om dom är trådlösa men kan vara ett + i kanten

Permalänk
Medlem

Har för mig att astro a40 sitter rätt så bekvämt och löst Runt öronen...

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Rekordmedlem

Menar du hörlur eller headset ?
De flesta omslutande modeller funkar bra med glasögon, kolla på AKG, Beyer och Sennheiser om du ska ha nått som låter bra men du ska nog ändå prova hur de sitter på just ditt huvud eftersom alla är lite olika och behöver du ett headset så går det att använda en modmic på dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har glasögon i aluminium och rekommenderar skarpt Audio Technica ATH-M50(x) samt en bordsmick. Kan ha mina ett helt LAN utan att få några bekymmer.
Ljudet spöar allt du kan få i ett headset för rimliga pengar. Med hästlängder.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

jag har AGK K240 Studio och kan lätt rekomendera dem.

har även jag glasögon och aldrig haft mjukare å skönare headset samt att ljudet är kanonbra och bågarna i metall å ingen plastskit som går sönder så fort man tappar dem.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18234

kräver ju dock att du skaffar en lös mic till om de behövs och rekommenderar separat påkostad mic är så möe bättre än inbyggda sketen i de flesta apparaturer när de kommer till att sålla bort oljud och finjustering.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe3633:

tjena har glasögon och ska nu skaffa nytt headset eftersom mitt steelseries siberia v2 har problem med micen
siberia v2 passar mig perfekt med sina ögon kuddar
men vill byta upp mig till antingen

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=654571

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2142378

vill ha bra ljud men bryr mig inte så mycket om dom är trådlösa men kan vara ett + i kanten

Jag har glasögon och köpte precis ett par over ear lurar (Sennheiser hd201 så det är inga väsrstinglurar precis) som jag ska ha på jobbet.

De sitter bra men själva öronkuddarna är gjorda i ett plast/skinimitation som gnisslat mot bågen om jag justerar dem. Det blir ett sådant ljud att jag upplever det som gränsfall till "skadligt" för öronen. Detta beror naturligtvis på vad man har för bågar, mina är svart bakelit (plast) och hur känslig man är för höga ljud (jag är känslig).

Min poäng är, testa dem innan du köper om du ska lägga mycket pengar, även om de får bra recensioner av andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Jag har glasögon och köpte precis ett par over ear lurar (Sennheiser hd201 så det är inga väsrstinglurar precis) som jag ska ha på jobbet.

De sitter bra men själva öronkuddarna är gjorda i ett plast/skinimitation som gnisslat mot bågen om jag justerar dem. Det blir ett sådant ljud att jag upplever det som gränsfall till "skadligt" för öronen. Detta beror naturligtvis på vad man har för bågar, mina är svart bakelit (plast) och hur känslig man är för höga ljud (jag är känslig).

Min poäng är, testa dem innan du köper om du ska lägga mycket pengar, även om de får bra recensioner av andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Gick på denna niten själv när jag köpte mina nuvarande hörlurar, sjukt irriterande ljud måste jag säga med öronkuddar i pläder (fake läder/plast eller något). Tur nog så kunde jag köpa andra öronkuddar, mjuka velour kuddar fixade det ljudet och känns betydligt skönare på skallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe3633:

tjena har glasögon och ska nu skaffa nytt headset eftersom mitt steelseries siberia v2 har problem med micen
siberia v2 passar mig perfekt med sina ögon kuddar
men vill byta upp mig till antingen

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=654571

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2142378

vill ha bra ljud men bryr mig inte så mycket om dom är trådlösa men kan vara ett + i kanten

menar så klart ett headset

Permalänk

Själv kör jag på detta, ingen input kring glasögonvänligheten men kan inte tänka mig att den skulle vara dålig. Mycket bekväma.
Sennheiser HD 380 Pro+Anltions ModMic. Använder även dessa som reselurar då de är lätta och vikbara. Micken sitter med magnetclips så den är enkel att flytta.
Lurarna kräver inte heller någon förstärkare för att låta bra.

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk

Gör dig själv en tjänst och skippa headsets. Vanliga lurar + lös mikrofon är helt klart det bästa.

Vet inte din budget så det blir svårt att ge tips.

Har själv Creative Aurvana Live och de fungerar jättebra med glasögon, väldigt nöjd med ljudet för den peng jag la ut (500). Som mikrofon kanske du kan kolla på Blue Snowball eller Samson Meteor Mic. Mod Mic kanske också kan vara ett alternativ beroende på vad du har för preferenser.

Permalänk
Medlem

jag är ute efter ett headset till datorn ingen hör lur med modmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe3633:

jag är ute efter ett headset till datorn ingen hör lur med modmic

Grejen är dock att en bra hörlur med ModMic är ett bra headset till datorn. Men vill du inte hålla på och köpa fristående mick (vilket du rekommenderas att göra, då du då har möjligheten att få det bästa av två världar), så rekommenderar många QPAD QH-90, går också som Kingston HyperX Cloud Gaming Headset (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2625329), om jag inte missminner mig. Bra ljud och bra mikrofon. Hur de är med glasögon vet jag dock inte, har glasögon själv men har inte haft möjligheten att testa just dessa. Annars kan du ju fortsätta på Siberia, håller med om att de är fantastiskt sköna och lätta, även om varken ljudet eller mikrofonen är särskilt bra.

url-fix
Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Se till att testa rektangulära lurar!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC 360's mjuka öronkuddar är det skönaste jag har haft på mig med glasögon. Använt dem i 1,5 år. Har testat G35, det var inte bara ljudet som var dåligt utan även kuddarna i fakeläder som inte är ultimat för glasögon.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Använder mina sennheiser pc350 varje kväll med glasögon i 3-4 timmar utan att ens känna något, vet inte om pc350 säljs längre så du får nog kolla på pc360 eller dem nya sennheiser gaminglurarna.
Dem är också supersköna utan glasögon.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Skulle säga att det beror mycket på glasögonbågarna man har också, och hur de ligger an mot huvudet framför och bakom örat.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av scienta:

Se till att testa rektangulära lurar!

Jag testade just rektangulära lurar med rektangulära glasögon, det gick bra, klämde inte alls på öronen men det blev lite kallt om öronen och jag hittade inte tomteluvan men den vanliga mössan får duga

AKG K 1000, lite svåra att få tag på och kanske utanför budgeten, men roliga är de

Dold text
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilosofN:

Grejen är dock att en bra hörlur med ModMic är ett bra headset till datorn. Men vill du inte hålla på och köpa fristående mick (vilket du rekommenderas att göra, då du då har möjligheten att få det bästa av två världar), så rekommenderar många QPAD QH-90, går också som Kingston HyperX Cloud Gaming Headset (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2625329), om jag inte missminner mig. Bra ljud och bra mikrofon. Hur de är med glasögon vet jag dock inte, har glasögon själv men har inte haft möjligheten att testa just dessa.

Jag har ett par vita QH-90. Fungerar "ok" med glasögon. Bekvämare än mina Koss Pro DJ100 med originalkuddar, men inte lika bra som Kossarna med M-50 kuddar.
Och det spelar inte så stor roll vad man väljer för lurar. Glasögonbågarna gör att det läcker ut ljud, vilket försämrar ljudet för en själv, men även gör att det låter mer ut mot omgivningen. Värst är kanske att det inte heller isolerar mot ljud från utsidan lika bra...

Oavsett, QH-90 är en helt OK lösning.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag har ett par vita QH-90. Fungerar "ok" med glasögon. Bekvämare än mina Koss Pro DJ100 med originalkuddar, men inte lika bra som Kossarna med M-50 kuddar.
Och det spelar inte så stor roll vad man väljer för lurar. Glasögonbågarna gör att det läcker ut ljud, vilket försämrar ljudet för en själv, men även gör att det låter mer ut mot omgivningen. Värst är kanske att det inte heller isolerar mot ljud från utsidan lika bra...

Oavsett, QH-90 är en helt OK lösning.

B!

Prova att köra med kuddarna från Brainwavz HM-5, även om de är rätt bra orginal så är det ett ordentligt lyft komfortmässigt!

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Prova att köra med kuddarna från Brainwavz HM-5, även om de är rätt bra orginal så är det ett ordentligt lyft komfortmässigt!

Velor, eller läder? Och jag antar att du menar till QH-90 ? (Tack för tipset)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Har glasögon i aluminium och rekommenderar skarpt Audio Technica ATH-M50(x) samt en bordsmick. Kan ha mina ett helt LAN utan att få några bekymmer.
Ljudet spöar allt du kan få i ett headset för rimliga pengar. Med hästlängder.

Jag har själv ett par Audio Technica ATH-M50x och även om jag verkligen gillar ljudet så gillar jag inte hur tight dom sitter på mitt huvud när jag har på mig mina glasögon.
Det är kanske olika där, men jag tycker det kan vara värt att varna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Velor, eller läder? Och jag antar att du menar till QH-90 ? (Tack för tipset)
B!

Yup! Till QH-90 (jag kör på 85 men det är samma). De är "läder" men är riktigt mjuka

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Medlem

Tål att fungera på. Jag är rätt förtjust i veloren på QH-90, svettas mindre.
Tack än en gång.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag testade just rektangulära lurar med rektangulära glasögon, det gick bra, klämde inte alls på öronen men det blev lite kallt om öronen och jag hittade inte tomteluvan men den vanliga mössan får duga

AKG K 1000, lite svåra att få tag på och kanske utanför budgeten, men roliga är de

http://ladda-upp.se/files/2014/b128573.jpg

Dold text

Haha, perfekt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Alla hörlurar fungerar bra med glasögon när du lär dig ett trick... Du ska aldrig aldrig aldrig ha skalmarna innanför hörlurskuddarna

De som fungerar bäst är naturligtvis de med så må kåpor som möjligt. Ju större kåpor ju större vinkel på glasögonen men jag har inte haft några större problem med smått abnormt stora HD 800/LCD-2 och DX 1000 lurar!

Om du absolut måste ha skalmarna obekvämt innanför för att du vill ragga på någon brud/kille som är het på snubbar med hörlurar...

Satsa på mjuka velour kuddar. De ger med sig lite mer än läderkuddar i allmänhet. Lurarna ska också trycka så lite som möjligt och då måste de va riktigt lätta för att sitta kvar. German Maestro 435S är nog de hörlurar som försvunnit mest på skallen av de jag testat.

slutna hörlurar trycker ju ofta på en hel del för att de måste skapa en förslutning för att blocka mer ljud och de här med riktigt små öronkåpor som är optimala för att ha skalmarna ovanför blir i stället sjukt jobbiga när du ska försöka ha skalmarna innanför.

Men som sagt jag har 100 % kompabilitet. Nu har jag ett ganska enkelt synfel om man har progressiva glasögon och måste verkligen ha ögonen i en fix liten ruta på själva glasögonen så blir det kanske stora problem med att tilta glasögonen. Du kan ju testa utan hörlurar för att se hur det fungerar för dig. Min syn påverkas inte nämnvärt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Menar du hörlur eller headset ?
De flesta omslutande modeller funkar bra med glasögon, kolla på AKG, Beyer och Sennheiser om du ska ha nått som låter bra men du ska nog ändå prova hur de sitter på just ditt huvud eftersom alla är lite olika och behöver du ett headset så går det att använda en modmic på dem.

menar ett headset

hörlurar och modmic ser jag inte som ett alternativ

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC-360 har jag, funkar utmärkt med glasögon.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MammDiin:

Skulle säga att det beror mycket på glasögonbågarna man har också, och hur de ligger an mot huvudet framför och bakom örat.

Precis vad jag tänkte säga! Mina nya glasögon hade lite längre och bredare bågar vilket gjorde att när jag hade headset på mig så tryckte kuddarna på bågarna både framför och bakom öronen vilket gjorde att jag fick ont i huvudet efter 30 minuter. Bågarna hade dessutom en ganska liten kontaktyta mot huvudet till att börja med. En sväng till närmaste optiker och några minimala justeringar av bågarna löste problemet helt.

Som referens så har jag ett Sennheiser PC-360.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Skrivet av swe3633:

menar ett headset

hörlurar och modmic ser jag inte som ett alternativ

Får jag fråga varför? Vill du ha dåligt ljud medvetet?

Som exempel har jag haft Sennheiser PC360 G4ME i två omgångar.. båda har gått sönder trots varsam hantering. Innan dess har jag haft X antal headsets av olika märken som även de har gått sönder. Ska vi sen nämna ljudkvalitén så är headsets generellt ett jäkla skämt. PC360 G4ME inkluderat i det sistnämnda.