[Minecraft] Statsbygge från scratch i 100% Vanilla survivalmode (Ruthless.se)

Permalänk
Medlem

[Minecraft] Statsbygge från scratch i 100% Vanilla survivalmode (Ruthless.se)

Tjoo! Nu hoppas jag inte admins blir arga på mig som postar denna tråd, Den är ju ändå "utanför" våra andra servrar

Först: Är du bara ute efter en server att spela på, är detta fel ställe, Detta är ett event som kräver samarbete och engagemang!

Vi är ett gäng som saknar den gamla hederliga känslan att spela och bygga i Minecraft som det är, Utan plugins eller mods!
Därför har vi startat upp ett projekt, Vi ska bygga en stor jäkla stad, Helt i Survivalmode, med mobs aktiverat! Ingen creativemode och inget fly, Ska du göra ett höghus? då får du nog börja med att göra byggställningar Det enda vi ändrat på är att eld inte sprids

Vi har börjat med att bygga en liten startplats, några farmar är byggda för att få material, samt att vi gräver och hugger för fullt.
Planen är att vi först ska samla in ett stort förråd av saker, som vi sen kan använda i vårt bygge!

Detta projekt tar tid och kräver deltagande, Så vi kollar runt om fler vill delta i detta?
Kan du inte bygga snyggt kanske du kan delta i att samla material eller dylikt Men du ragequittar väl inte om en Creeper smäller sönder dig?

Mer info finns här.
*bort*

Vi är ändå ganska noga med vilka vi tar in, Har du tidigare bans på dig för sabotage och griefing kan du skippa att fråga om whitelist.

Vi vill veta:
Namn:
Ålder:
Hur länge du spelat MC:
Har du varit med i liknande projekt förut?
Ingamenick:

IP: *bort*

Posta gärna en bild på ett av dina byggen med

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk

Kan nog lira lite på fritiden ibland och hjälpa till med resurser till störst del, brukar själv hålla en server med kompisar och där gäller alltid endast Survival Creative, mest för jag tycker det är rätt mycket mer imponerande att bygga utan Creat.

Namn: William
Ålder: 19
L. Spel. MC: Håller inte koll år/datum mässigt, och är för lat för att kolla upp men spelat sen nån sista alpha sen köpte jag det i Beta 1.2 (Vill minnas det var någon go rea eller nåt som var rätt värt det.)
Projekt: Mjaa, som sagt vi har alltid kört på denna typen av spel med vänner som max inne 6 pers samtidigt kanske. Vi brukar bygga städer/samhällen men inte som "Projekt" i denna kalibern antagligen.
Nick: Noobicious

Hjälper hellre med resurser etc än byggandet, har väl lyckats (enligt egen åsikt) någon gång med något så när snyggt men inget jag är överdrivet förtjust i att pyssla med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Kan nog lira lite på fritiden ibland och hjälpa till med resurser till störst del, brukar själv hålla en server med kompisar och där gäller alltid endast Survival Creative, mest för jag tycker det är rätt mycket mer imponerande att bygga utan Creat.

Namn: William
Ålder: 19
L. Spel. MC: Håller inte koll år/datum mässigt, och är för lat för att kolla upp men spelat sen nån sista alpha sen köpte jag det i Beta 1.2 (Vill minnas det var någon go rea eller nåt som var rätt värt det.)
Projekt: Mjaa, som sagt vi har alltid kört på denna typen av spel med vänner som max inne 6 pers samtidigt kanske. Vi brukar bygga städer/samhällen men inte som "Projekt" i denna kalibern antagligen.
Nick: Noobicious

Hjälper hellre med resurser etc än byggandet, har väl lyckats (enligt egen åsikt) någon gång med något så när snyggt men inget jag är överdrivet förtjust i att pyssla med.

Välkommen in

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

Invite?

Ålder: 13 år
Har kört i ca 2 och ett halft år ganska regelbundet.
Tyckte idéen med serven verkade grym, så är intresserad av detta eventet. Vill gärna samla rescourses. Jag bygger väll ok, men är ingen mästare. Har du varit med vid liknande event tidigare? Ja, jag har kört några sådana här liknande, dock inte så fullt stora.
In game nick: Tristorg62

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Namn: Axel
Ålder: 19
Hur länge du spelat MC: Inte stenkoll på datum men jag började spela under Alpha-stadiet.
Har du varit med i liknande projekt förut? Jag har själv haft en server uppe där jag och några polare satsat på ett liknande projekt med en sorts stad, dock tog glöden slut och denna är nere sedan ett halvår tillbaka ungefär. Häromdagen startade jag upp Minecraft igen efter att ha lagt det på is några månader och söker nu en server med just detta syfte. Bygga kan jag men är väl inte den mest estetiska, resurser hjälper jag mer än gärna till med!
Nick: Mhimili

Visa signatur

Chassi: Cooler Master 690 II Advanced Black and White | Moderkort: Asus P8Z77-V | CPU: i5-3570k @ 3,4GHz | Kylning: Antec kühler 620 2x 120mm PnP | GPU: Gigabyte HD7970 GHz OC | Nätagg: Corsair GS 600W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP Blue @ 1600MHz | Lagring: 120GB Intel 330 SSD, 3x 250GB Western Digital Caviar Black @ RAID5, 320GB Western Digital Caviar Black, 500GB Western Digital Caviar Blue | Skärm: Benq G2420HD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ipzen:

Tjoo! Nu hoppas jag inte admins blir arga på mig som postar denna tråd, Den är ju ändå "utanför" våra andra servrar

som det står klart och tydligt i Regler för forumdelen:

Citat:

Varje organisation får ha en tråd som handlar om verksamheten i stort, till exempel vilka spel man spelar, vilka spel man rekryterar till och vad syftet är. Utöver detta får organisationen ha en tråd per spel där man driver allmänna servrar tillgängliga för alla medlemmar.

Är du inte säker nog på om du kan skapa en ny tråd eller inte, är rätt praxis att fråga oss. Inte att skapa en ny tråd och skriva "hoppas admins inte blir arga".

*Tråd låst*

Visa signatur

Meow