Far Cry 4 Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Är man på en väg, då får man autopilot, klart störande. Testa att gasa och släpp ratten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ain0k:

Nej det är inte det, jag skrev ju det i mitt inlägg. Det är inte det där när man sätter en waypoint, trycker shift och bilen kör dit själv.

Detta är hela tiden

För mig räcker det att sätta mig i en bil och trycka shift. Går till och med att göra med fordonen som finns i outposts. Trycker jag shift igen släpper auto-läget och fordonet går att styra igen. Men för dig så släpper inte auto-läget alls utan bilen kör bara vidare? Underligt problem faktiskt. :S

Håller jag in sikta-knappen (höger musknapp) så går min bil över till auto drive även om jag kört helt manuellt innan. Skulle det kunna vara någon knepig inställning med kontrollerna? Kanske kan vara värt att köra en "reset to defaults" i menyn för kontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

För mig räcker det att sätta mig i en bil och trycka shift. Går till och med att göra med fordonen som finns i outposts. Trycker jag shift igen släpper auto-läget och fordonet går att styra igen. Men för dig så släpper inte auto-läget alls utan bilen kör bara vidare? Underligt problem faktiskt. :S

Håller jag in sikta-knappen (höger musknapp) så går min bil över till auto drive även om jag kört helt manuellt innan. Skulle det kunna vara någon knepig inställning med kontrollerna? Kanske kan vara värt att köra en "reset to defaults" i menyn för kontroller.

Hittade vart man stängde av det

>Options

>Gamepad

>Sätt Autodrive på "Manual"

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ain0k:

Hittade vart man stängde av det

>Options

>Gamepad

>Sätt Autodrive på "Manual"

Tur att det var så enkelt ändå, men just att hitta vad som gör det.

Hoppas det fungerar lite bättre nu då.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet flyter mycket mycket bättre efter senaste patchen. Men ingen crossfire ännu? Någon som har koll?
Och jag kan inte komma åt mina DLC. Jag har fått uppdraget "the syringe" men inget annat. Jag köpte till och med Season pass för att jag ville ha mer av allt. Någon som vet något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallewallix:

Försökt hitta om någon mer har detta problemet. ber om ursäkt i fall jag missat det isf.
Är det någon annan som har bekymmer med att spelat kraschar ut i Windows typ var 20 minut?
har installerat om, uppdaterat spelet osv.. men bekymret kvarstår.

Jag har samma problem:(

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970

Permalänk
Medlem

Nån som vet om de finns nån fix för flickering?

https://www.youtube.com/watch?v=we7cSv9kY-c&feature=youtu.be

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970

Permalänk
Medlem

Finns det nån fix för alla problem när man kör SLi? Funkar utmärkt med ett kort men med två så blir det massa konstiga grejer plus att det flyter betydligt sämre.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Avstängd

Nvidia settings är borta efter patch 1.5

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Japp de har tagit bort den nVidia betalar inte längre för attt ha det.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av groomer:

Nån som vet om de finns nån fix för flickering?

https://www.youtube.com/watch?v=we7cSv9kY-c&feature=youtu.be

Jag upplever även detta stundtals fast för mig är det
mer rena färger.

Har inte de med drivrutiner/optimering och göra, känns även som på den gamla goda tiden när minnet tog slut och detta uppstod.
jag kan vara helt ute och cykla men de är bara spekulationer.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Nått sjukt ang minneshantering är att jag når 3.8Gb nyttjat minne på mitt 970... det är sjukt mycket..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Nvidia settings är borta efter patch 1.5

Tror de tog bort nvidia settings för att det var så lätt att missuppfatta vad det handlade om, nvidia settings innebar väl högsta ultra inställningar + funktionerna som bara nvidiakort kan klara, folk trodde deras 660 kort skulle klara det då vilket är förståeligt då termen "nvidiasettings" är otroligt oklar.

Citat:

Japp de har tagit bort den nVidia betalar inte längre för attt ha det.

Låter konstigt då samma inställningar kan sättas manuellt, nej tror snarare det beror på att det var ett otroligt dåligt koncept till att börja med. Men vad vet jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av p_stman:

Nått sjukt ang minneshantering är att jag når 3.8Gb nyttjat minne på mitt 970... det är sjukt mycket..

Skickades från m.sweclockers.com

Skärm?

Permalänk
Medlem

Skulle testa Unity riktigt snyggt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Asus 27" 144hz.. tror inte den har att göra med minnes förbrukningen, ev om man hade haft högupplöst men min är en vanlig HD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Hur låser man upp harpun geväret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxelDahlstedt:

Hur låser man upp harpun geväret?

Man ska spela igenom "Hurk's Redemption"
Men fråga mig inte hur du hittar dem i spelet(de ingick i preorder & season pass), har letat själv otroligt mycket efter dem man kan inte få något svar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Man ska spela igenom "Hurk's Redemption"
Men fråga mig inte hur du hittar dem i spelet(de ingick i preorder & season pass), har letat själv otroligt mycket efter dem man kan inte få något svar...

Okej har bara ett kvar så!

Permalänk
Medlem

då fick man 100%

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

EDIT: Doh!

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kakan86:

då fick man 100%

Grattis!

Vet inte vart jäg är men har precis befriat en by från kanoner. Bryr mig inte om kampanjen då det känns som ett tilläg till FC3 och åker mest och Roamar i den härliga grafiska miljön.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxelDahlstedt:

Okej har bara ett kvar så!

Men då får du gärna berätta vad du gjorde för att hitta Hurk's Redemption ;).
Jag har själv spelat igenom spelet utan att hitta den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

Asus 27" 144hz.. tror inte den har att göra med minnes förbrukningen, ev om man hade haft högupplöst men min är en vanlig HD.

Edit: Fel av mig, såg nu att du skrev vanlig HD. Men oavsett så kan det dra iväg med hög AA.

Kör man 2560x1440 med typ 8xMSAA, drar det väldigt mycket minne. Sen tror jag också att minnet du mäter kan delvis vara cachat minne eftersom det är open world. Onödigt tömma VRAM eftersom det tar tid att flytta över grafikdata.

Max Payne 3 - max inställningar 2560x1440, 2x MSAA

Max Payne 3 - max inställningar 2560x1440, 8xMSAA

Nu vet jag inte hur korrekt MP3 mäter åtgången, men enda moderna spelet jag känner till som visar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Men då får du gärna berätta vad du gjorde för att hitta Hurk's Redemption ;).
Jag har själv spelat igenom spelet utan att hitta den...

Efter att ha tagit över första outposten så kom det en cutscene med Hurk och uppdrags markören kom upp på kartan.

Permalänk
Medlem

Såg detta när jag gick runt i djungeln, någon som har sett nått liknande?

(Länk till högre upplösning)

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SWEWirex:

Såg detta när jag gick runt i djungeln, någon som har sett nått liknande?

http://i.imgur.com/sFMTQC2.png

(Länk till högre upplösning)

Jag fick så med version 1.3. Var så mycket problem med allt annat så jag brydde mig inte. Tror inte jag sett det sedan jag installerat Omega-drivarna och testkört VSR (3200x1800 i upplösning).

Permalänk
Inaktiv

Har lite problem med Far Cry 4. Varje sig jag väljer medium eller high så har jag högt 40 fps och dippar ner till 30 i städerna.

Jag har testat med GPUMaxBufferedFrames="0''- och DisableLoadingMip0-fixen men inget verkar fungera.

Min setup är som står i beskrivningen. Intel i5 760 och 280x. Jag kan säkert fixa temperaturer om ni behöver det

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxelDahlstedt:

Efter att ha tagit över första outposten så kom det en cutscene med Hurk och uppdrags markören kom upp på kartan.

Tack! Jag vet vilken cutscene du menar. Men ingenting för mig... Får väl spela om spelet...
Jag blir faktiskt jäkligt sur när man betalat pengar för ett spel + DLC och de inte funkar. Man blir lite less.
Men tack igen. Det är den enda info jag lyckats få tag på kring det här.

Permalänk
Skrivet av groomer:

Jag har samma problem:(

Då var man på plats igen. Hittade du någon lösning?
Jag gjorde det inte i alla fall

Visa signatur

Fractal Design Nod 304 - Fractal Design Integra 650W - Intel i7 4770 3.4Ghz - Kingston 16GB 1600Mhz CL10 Fury Black - MSI 760 TF 4GB Gaming - MSI Z87I Gaming – Samsung EVO 840 250GB – Toshiba 2TB 64MB 7200rpm - Windows 10 64-bit - Corsair Gaming K70 RGB - Qpad QH 90 HS - QPAD 8K Pro Gaming Laser RGB LED