Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Hej CDON.
Jag undrar lite varför man får betala fraktkostnad när man är CDON+-kund? Jag trodde hela vitsen med CDON+ var att slippa just fraktkostnaden oavsett hur mkt/lite man beställer för?

"Fri frakt vid köp över 100 kr
Som CDON+ kund erhåller du fri frakt vid köp över 100 kr på alla dina köp under medlemskapet."

Så det är inte oavsett hur lite man beställer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toivo83:

Äh inte fick man spelet idag trots att det postades 2 dagar sen.
Undra varför posten är så långsam på leverera cdons grejer eller så är inte deras grejer prioriterade.

Man fick ett gott skratt vid brevlådan då man trodde cdon skulle överraska en att få dagen efter

Menar du "postad" enligt orderhistoriksidan eller enligt vad posten skickat sms till dig? Enbart det senare går att lita på. Jag har haft ordrar senaste 10 dagarna som angetts som "skickad" enligt CDON men posten har fått varubrevet först 4-5 arbetsdagar senare. Mycket dåligt och kundtjänsten var extremt nonchalant när jag frågade varför, faktiskt bland det sämsta bemötandet jag upplevt hittills, tyvärr. Jag är gärna positiv gentemot CDON när det är välförtjänt men senaste veckorna har varit besvärliga.
Detta bortsett från det vanliga felemballerandet som ständigt kräver reklamationer. Synd att Josefin inte är hos dem längre.

Edit: 100kr är en högst rimlig gräns för fri frakt med CDON+.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Menar du "postad" enligt orderhistoriksidan eller enligt vad posten skickat sms till dig? Enbart det senare går att lita på. Jag har haft ordrar senaste 10 dagarna som angetts som "skickad" enligt CDON men posten har fått varubrevet först 4-5 arbetsdagar senare. Mycket dåligt och kundtjänsten var extremt nonchalant när jag frågade varför, faktiskt bland det sämsta bemötandet jag upplevt hittills, tyvärr. Jag är gärna positiv gentemot CDON när det är välförtjänt men senaste veckorna har varit besvärliga.
Detta bortsett från det vanliga felemballerandet som ständigt kräver reklamationer. Synd att Josefin inte är hos dem längre.

Postad enligt cdon inget från posten själva.

Desvärre har ju cdon haft sämsta leveranstider i hur många år som helst, så detta borde väl inte vara någon nyhet gissar jag på :S

Också smått positiv till cdon om man inte har bråttom med att få grejer eller skickar in på RMA, tog 8v första å sista gånger jag använder rma

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Johan.ka:

Hej

orderr #: 45953120

Beställde saker under black friday, som inte har skickats än.
Tar man kontakt med kundtjänst så skyller de bara på att de haft mycke ordrar under den dagen och att de kan 1-2 dagar extra.
Men de har nu dröjt en och en halv vecka å ingenting händer...
Sen så läser man den har tråden och ser att ni skickat ut beställningar som kommit in mycket senare än så...

Har ni ingen form av kösystem som ni följer så inte folk behöver vänta i evigheter på sina beställningar?
Eller är de fritt fram för personalen att välja vilka ordrar de ska packa och skicka? Är de mycke varor så tar man nån annan som inte är så jobbig?

Börjar bli irriterad...

Hej Det visar sig att din beställning har fastnat i säkerhetsfiltert, du borde fått ett mail om detta. Du behöver svara på det mailet så att vi kan släppa ordern. Vi har detta skyddet för våra kunder inte ska bli utsatta för vi beklagar. Vi beklagar det besvär det har medfört dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!
Beställde 4 st filmer tidigt i måndags morgon 1/12 först 9/12 kommer filmerna och då visar det sig att en film är fel.
Varför finns det inte ett telefonnummer att ringa? utan mail och chat ingen personlighet överhuvudtaget,
Tog ca 25 minuter i chatten (inkl. väntetid) innan ärendet löste sig nästan, och då blir det teknisk fel i chatten och skiten stängs ner, verkar dock som returorden gått igenom.
Fattar inte heller varför jag ska skicka tillbaka filmen Noah som var felleverarad, borde CDon bjuda på.
sen leverans + fel vara. Den kan väl inte kosta många kr att köpa in den är ju inte ens bra.

Visa signatur

CPU: i7 920 4 Ghz | Mobo: GA-X58A-UD5 | RAM : 6 GB DDR3 | GPU: Powercolor 7970 | SSD: Samsung 840 Pro Series 120GB | PSU: Corsair 750 w | Case: Antec P182 | Monitor: Asus VG278HE 144 hz | Keyboard:Corsair Vengeance K70 | Mouse : QPAD 5K | HDD: < 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av nord1:

Hej!
Beställde 4 st filmer tidigt i måndags morgon 1/12 först 9/12 kommer filmerna och då visar det sig att en film är fel.
Varför finns det inte ett telefonnummer att ringa? utan mail och chat ingen personlighet överhuvudtaget,
Tog ca 25 minuter i chatten (inkl. väntetid) innan ärendet löste sig nästan, och då blir det teknisk fel i chatten och skiten stängs ner, verkar dock som returorden gått igenom.
Fattar inte heller varför jag ska skicka tillbaka filmen Noah som var felleverarad, borde CDon bjuda på.
sen leverans + fel vara. Den kan väl inte kosta många kr att köpa in den är ju inte ens bra.

hmm varför skulle cdon bju dig på prylar/filmer? =P
Blir rätt dyrt med den slags svinn som blir då det lär bli en och en annan order fel.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ok var en av alla dessa med LG tv apparaterna under black friday.

Fick hem min vinkyl och väggfäste i fredags (från 30. dom kunde kört ut den redan på onsdag, men var på jobb)

Sen på måndag fick jag ett nytt telefonsamtal, om att en vinkyl skulle levereras. Sa att den redan var leverarade och tackade för mig.
Under tisdagen fick jag ett samtal om att dom ska leverera min TV. Så har nu fått hem TV,n och priset blev till blackfriday priset 4990.

Dock nu när jag ska betala vinkylen så har jag på något magiskt fått den beställningen ändrad. Så det står 2 ST vinkylare där.

Detta är min orderbekräftsle jag fått via epost

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ordernr: 45940903 Kundnr: ***** Datum: 2014-11-28

Leveransadress: E-post: ********
***********
***********
***********

Din order

Art nr Titel Leverantör Antal Á-pris Summa
5023033209 Grape GM221 32-60" Tilt 32inch 40inch 46inch CDON 1 599:- 599:-
5027468321 60 Plasma-TV LG 60PB560V CDON 1 4990:- 4990:-
7029817838 TecLime TWC-7 Wine Cooler/wood Tretti 1 1990:- 1990:-
Fri frakt 0:-
TOTAL
(inkl moms) 7579:-

Betalsätt Summa Information
Delbetalning 7579:- Delbetalningsfakturor skickas med post

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Enligt hemsida på CDON ser min order nu ut såhär

*************************
Order - 45940903

Skickade varor
Vara Artikelnummer Status Antal Pris Summa
Grape GM221 32-60 Tilt 32inch 40inch 46inch 5023033209 Postad 1 599 kr 599 kr
Varorna levereras av: CDON.COM Spåra paket

TecLime TWC-7 Wine Cooler/wood 7029817838 Postad 2 1990 kr 3980 kr
Varorna levereras av: Tretti
Det finns ingen spårning för paketet ännu.
Vänligen notera att paketspårning endast är tillgänglig för paket som levereras av CDON.

TecLime TWC-7 Wine Cooler/wood 7029817838 Postad 2 1990 kr 3980 kr
Varorna levereras av: Tretti
Det finns ingen spårning för paketet ännu.
Vänligen notera att paketspårning endast är tillgänglig för paket som levereras av CDON.

Avbeställda varor
Vara Artikelnummer Status Antal Pris Summa
LG 60PB560V 5027468321 Annullerad 1 4990 kr 4990 kr
Varorna levereras av: CDON.COM

Betalningar
Nyttjade erbjudanden
Fri frakt
Fraktfritt
Totalt värde av nyttjade erbjudanden -29 kr
Betalningsmetod Belopp
Delbetalning 7579 kr
*******************************************

Så någon har lagt in en xtra vinkylare på mitt gamla ordernummer och mina fakturer hos klarna gör mig inte klokare.

Datum för köpet Köpställe Betalsätt Status Belopp
08 december 2014 cdon.com Betala i januari Ingår i månadsfaktura 1990 kr Visa mer info
02 december 2014 cdon.com Betala i januari Ingår i månadsfaktura 1990 kr Visa mer info
01 december 2014 cdon.com Betala i januari Ingår i månadsfaktura 599 kr Visa mer info

************
LG tv'n som jag fick till 4990 blackfriday priset skulle betalas till Qliro

Eftersom allt som var beställt efter den 1 dec skulle till deras nya samarbetspartner

*********

Så verkar som dom inte bara avbeställer saker utan kunders vetande. Dom lägger till beställningar också.

Har 2 långa konversationer med deras kundtjänst. Varav 1 utav dom kunde åtminstone matte.

Observera priset på CDons hemsida stämmer väl överens med 1 vinkylare 1 Tv och ett väggfäste och är samma pris som på min orderbekräftelse.

Så har jag beställt 4 st vinkylare enligt den nya ordern ?

Sen har dom mage att säga att Det var JAG som avbeställde tv i den första ordern, och att det var jag som lagt in 2 st vinkylar ordrar. Har bägge chatconversationerna sparade på mail ifall någon är intresserad.

Enda orderbekräftselsemail jag har fått, är 1 på tvn för 4990 som ska betalas till qliro.
Och den första som jag la ut här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Det visar sig att din beställning har fastnat i säkerhetsfiltert, du borde fått ett mail om detta. Du behöver svara på det mailet så att vi kan släppa ordern. Vi har detta skyddet för våra kunder inte ska bli utsatta för vi beklagar. Vi beklagar det besvär det har medfört dig.

Jo jag vet och jag vet och jag tog kontakt med er för en och en halv vecka sen och sa att jag hade flyttat och bytt adress, och allting skulle vara ok enligt er och ordern skulle skickas vidare
Sen har jag kontaktat er 2 gånger till angående den har ordern och då har ni skylt på att ni haft mycke beställningar under black friday....

Så hur ska jag göra menar du?...

Permalänk
Hedersmedlem

Sparade varukorgar nu på morgonen:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har ni fortfarande rabatt för swec medlemmar?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Har ni fortfarande rabatt för swec medlemmar?

Nej.

Den försvann för längesedan...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Märkligt egentligen att de inte har en rabatt inför julen. Handla för 5000 kr få 5 % rabatt
Handla över 10000 kr och få 10% rabatt.
Det borde gagna butikerna grymt inför julhandeln.
Speciellt nu när många handlar för stora summor inför julen.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Jag själv är på gång att köpa en ny dator för runt 15000 kr. Men jag avvaktar för att få så bra saker som möjligt för samma peng.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hakan78:

Märkligt egentligen att de inte har en rabatt inför julen. Handla för 5000 kr få 5 % rabatt
Handla över 10000 kr och få 10% rabatt.
Det borde gagna butikerna grymt inför julhandeln.
Speciellt nu när många handlar för stora summor inför julen.

Sådana generella rabatter vill jag påstå inte är möjligt med tanke på att många varugrupper (speciellt inom datorsidan) har mycket små marginaler. Vill du få sådana rabatter får du nog välja en annan firma att handla av än CDON som konkurrerar med priset som främsta vapen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Vilka produkter la du i varukorgen?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Vilka produkter la du i varukorgen?

Jag försökte komma åt gamla korgar. För övrigt måste ni fixa till så att servrarna dels blir snabbare men även så att man kan bulkradera gamla sparade korgar. Nu har jag nog 40-50 liggande eftersom det tar alldeles för lång tid att radera en och en.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av hakan78:

Märkligt egentligen att de inte har en rabatt inför julen. Handla för 5000 kr få 5 % rabatt
Handla över 10000 kr och få 10% rabatt.
Det borde gagna butikerna grymt inför julhandeln.
Speciellt nu när många handlar för stora summor inför julen.

En sådan kampanj har vi i princip. Gå med i CDON+ så för du följande:
-Du får 1% återbäring på elektronik och produkter som levereras av CDON.COMs samarbetspartners.
-Du får 3% återbäring på alla andra produkter.

http://cdon.se/cdon-plus/

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Jag försökte komma åt gamla korgar. För övrigt måste ni fixa till så att servrarna dels blir snabbare men även så att man kan bulkradera gamla sparade korgar. Nu har jag nog 40-50 liggande eftersom det tar alldeles för lång tid att radera en och en.

Jag för det vidare till vår IT-avdelning. Tack för input!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Jag för det vidare till vår IT-avdelning. Tack för input!

Tack själv!

Tyvärr fortsätter katastrofemballeringarna. Fick idag paket där ena sidan var i princip borta pga att tomrummet inte fyllts med luftkuddar så att varorna slängts mot sidan och slagit hål. Ömtåliga saker också. Antagligen reklameringsdags som vanligt. Är ni intresserade av en dialog som jag hade med Josefin, där jag skickar bilder på hur det ser ut och ni iaf försöker få packpersonalen att göra rätt någon gång ibland?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Jag fick idag ett paket där 2 kartonger trätts över varandra och endast hölls ihop med tunna band, har ni inga större kartonger på lagren eller.
Vad har hänt ni var ju på gång med paketeringen där och nu är det värdelöst igen...

Permalänk

Finns det något sätt man kan få tag på Cdon+ erbjudandet som ni hade den första december? Missade det dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Finns det något sätt man kan få tag på Cdon+ erbjudandet som ni hade den första december? Missade det dessvärre.

Du kan hitta dem under din CDON+ -sida, där saldot visas. Mitt konto > cdon+.
Edit: eller du menar CDON+ för 99 kr? Det är nog svårt att få tag på ett endagserbjudande nästan två veckor senare. Tidsmaskin?

Permalänk
Skrivet av keyser:

Du kan hitta dem under din CDON+ -sida, där saldot visas. Mitt konto > cdon+.
Edit: eller du menar CDON+ för 99 kr? Det är nog svårt att få tag på ett endagserbjudande nästan två veckor senare. Tidsmaskin?

Ja, precis, CDON+ för 99 kronor. Kanske de kan göra någon specialare kod för folk som julhandlar rätt sent?
Vänder nog min julshopping någon annanstans om inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av farnebr1nk:

Ja, precis, CDON+ för 99 kronor. Kanske de kan göra någon specialare kod för folk som julhandlar rätt sent?
Vänder nog min julshopping någon annanstans om inte.

Vilket trams och snålhet! Jag köpte CDON+ för första gången för några dagar sedan fullt medveten om det tidigare erbjudandet. Hur snål får man bli egentligen? Det låter dessutom som någon form av utpressning. Sådana kunder vill nog ingen ha.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vågar man köpa hårddiskar hos cdon nuförtiden, eller skickas dem fortfarande i jiffy som brev?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vilket trams och snålhet! Jag köpte CDON+ för första gången för några dagar sedan fullt medveten om det tidigare erbjudandet. Hur snål får man bli egentligen? Det låter dessutom som någon form av utpressning. Sådana kunder vill nog ingen ha.

haha, samma som när cdon vill ha tillbaka produkten dom skickade, så ville köparen att cdon skulle bju på det

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nu återigen är min order ändrad. Dom är nästan som ursprungsordern nu. Alltid något.
Det som dock är viktigare är att mina fakturor nu stämmer med den order och varor jag köpte. (fortfarande inte dom som står i deras system)
När dom är betalade så blir det nog aldrig mer CDON för min egen del.
Tyckte om CDON tidigare, första sony Tv jag köpte därifrån var klockren, bra frakt, bra pris och allt funkade.

Men efter denna blackfriday historia.. aldrig mer.
Att inte ta kontakt med kund när dom gör en Annullering.
Att sedan skylla på lagerstatus, när man fortfarande kunde beställa tvn och den fanns i lager.
Att ändra andra delar av ordern, och sen ha mage att påstå att kunden ändrat.
Kundtjänst sa även att det var jag som annullerat ordern av TVn.

CDons kundtjänst är under all kritik.
Trettio skyllde på systemfel och var därför dom hade skickat dubbletter av fakturor och varor.

Sista kontakten med Kundtjänst fick jag höra.
(angående att jag fick LG tv till black friday priset)
Erik: Jag är glad för din skull att du fick igenom det. Det är ingen annan kund som lyckats med det vad jag har hört!

Angående att min order inte stämde med varor och slutsumma
Erik: Då det har blivit fel med din order och priserna inte är uppdaterade än så får jag be dig att kontakta Klarna angående det.

Angående min orderbekräftelse och vad som stog i deras system
ik: Ja, det går inte ihop då orderbekräftelsen inte stämmer överens med vad som står inne i systemet.

Min order

Order - 45940903
Skickade varor
Vara Artikelnummer Status Antal Pris Summa
Grape GM221 32-60 Tilt 32inch 40inch 46inch 5023033209 Postad 1 599 kr 599 kr
Varorna levereras av: CDON.COM Spåra paket

TecLime TWC-7 Wine Cooler/wood 7029817838 Postad 1 1990 kr 1990 kr
Varorna levereras av: Tretti
Det finns ingen spårning för paketet ännu.
Vänligen notera att paketspårning endast är tillgänglig för paket som levereras av CDON.

TecLime TWC-7 Wine Cooler/wood 7029817838 Postad 1 1990 kr 1990 kr
Varorna levereras av: Tretti
Det finns ingen spårning för paketet ännu.
Vänligen notera att paketspårning endast är tillgänglig för paket som levereras av CDON.
Avbeställda varor

Vara Artikelnummer Status Antal Pris Summa
LG 60PB560V 5027468321 Annullerad 1 4990 kr 4990 kr
Varorna levereras av: CDON.COM

Betalningar
Nyttjade erbjudanden

Fri frakt
Fraktfritt
Totalt värde av nyttjade erbjudanden -29 kr
Betalningsmetod Belopp

Delbetalning 7579 kr

Finns kopior i tråden hur ordern har ändrats eftersom tiden gått

Permalänk
Medlem

Hej! Köpte en iPhone 6 silver på cdon fick den förra fredagen har varken hunnit tappa den eller utsatt den för någon skada. Men märkte idag att vänstra hörnet på skärmen kan tryckas ner och man hör ett klick. Har mailat cdon om det här men tänker skriva det ändå. Är ju inte cdon fel men hoppas att allt kan lösas. Det enda problemet jag har är att min gamla telefon inte ta emot nano sim. Och jag måste har en telefon tillgänglig.

Permalänk

Beställde ett mITX moderkort. När de skulle skicka den så stod det att ett USB-minne (?!) hade skickats. Kundtjänst visste inte vad som skickats (du får vänta och se när det kommer till dig). Kollar själv upp kollinr och där ser man att det väger 1kg men är skickat som brev?

Kom fram i ett VADDERAT kuvert (dock i sin produktkartong givetvis). Påpekar olämpligheten i att skicka så och kundtjänst och de håller med och säger de gjort fel och antecknar att den skickats så. MEN på Prisjakt menar "Daniella" att det är upp till lagret att bedöma storlek och vikt och pris när de väljer emballage.

1250kr. Ett moderkort. Så. Eh...... Dubbla budskap och varning att köpa komponenter därifrån om "Daniellas" svar står.
SSD i vanligt kuvert? Det är bara att köra, vikt/storlek/pris. Allt utom guld förtjänar inte kartong uppenbarligen. Datorkomponenter? Bah! Kör på bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlpop:

Hej! Köpte en iPhone 6 silver på cdon fick den förra fredagen har varken hunnit tappa den eller utsatt den för någon skada. Men märkte idag att vänstra hörnet på skärmen kan tryckas ner och man hör ett klick. Har mailat cdon om det här men tänker skriva det ändå. Är ju inte cdon fel men hoppas att allt kan lösas. Det enda problemet jag har är att min gamla telefon inte ta emot nano sim. Och jag måste har en telefon tillgänglig.

Skaffa en simkorts adapter om du måste ha det kortet i annan telefon som ej tar nano sim, det är inget som butik/operatör har någon skyldighet att stå för.

Och när det gäller apple produkter och garanti/reklamation/etc så om du tittar extremt noga på hela telefonen finns det då en liten nästintill synlig repa nånstans (kan vara så långt ifrån vänstra hörnet som det bara går)?
Är svaret ja så kommer apple att hävda yttre påverkan och det är då DU som har ansvaret för den skadan (dvs du får betala för lagning/felsökning).
Och JA det bryter mot svensk lag men Apple skiter i det det enda du då kan göra är att gå på butiken och hota med arn/tingsrätt och hoppas att dom då ser att dom kommer förlora där och då står för lagning/etc själva (dvs apple pungar ej ut med några stålar utan det är butiken som får ta smällen).

Butikerna kan ju givetvis kräva apple på dessa pengar och troligen vinna om dom skulle hamna i rätten MEN gör dom det så drar apple in rätten att sälja apple produkter (som är hög vinstmarginal på i förhållande till andra liknande produkter).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!