Permalänk
Medlem

sååååå....... Sitter på den 1440p i sign. Har alltid föredragit IPSskärm över motsvarande TN. Lyckas oftast fastna på skit consolport-spel där man inte ens får 60 fps... Arma2/3, många singleplayer spel osv, ni vet hur det är idag....

Har läst att rog shift vs ips inte alls är stor skillnad?

Hade tänkt under jul Köpa antingen Rog Swift eller https://www.komplett.se/aoc-34-led-u3477pqu/821806
Har aldrig haft över 60hz skärm men är sugen på flytet som folk pratar om, fast än jag är van vid 60hz och i princip aldrig upplevt annat

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

sååååå....... Sitter på den 1440p i sign. Har alltid föredragit IPSskärm över motsvarande TN. Lyckas oftast fastna på skit consolport-spel där man inte ens får 60 fps... Arma2/3, många singleplayer spel osv, ni vet hur det är idag....

Har läst att rog shift vs ips inte alls är stor skillnad?

Hade tänkt under jul Köpa antingen Rog Swift eller https://www.komplett.se/aoc-34-led-u3477pqu/821806
Har aldrig haft över 60hz skärm men är sugen på flytet som folk pratar om, fast än jag är van vid 60hz och i princip aldrig upplevt annat

skillnaden mellan rog swift och ips är mindre än andra tn paneler, men ändå skillnad. spelar du mycket arma 3 så är g-sync helt underbar, som den är i andra spel också iof

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

skillnaden mellan rog swift och ips är mindre än andra tn paneler, men ändå skillnad. spelar du mycket arma 3 så är g-sync helt underbar, som den är i andra spel också iof

för tillfället spelar jag ( ger dig en liten hint om vad för spel ag spelar )

arma2/3, bc2, cod, CS, wow, insurgency. mycket fps spel

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

för tillfället spelar jag ( ger dig en liten hint om vad för spel ag spelar )

arma2/3, bc2, cod, CS, wow, insurgency. mycket fps spel

har bara spelat cs och arma 3 av dom spelen sen jag fick swiften, tycker cs funkar bättre utan g-sync iallafall då det ger lite inputlag

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Får inte ULMB att fungera i cs:go. Det är aktiverat ute i skrivbordsmiljön men så fort jag slår igång cs:go ändrar den till g-sync 120hz.
Har efter en del meck lyckats få nvidia control panel att behålla alla avslagna g-sync alternativ, men det har inte hjälpt.

Gissar att det är det här förbannade Win8.1's fel.

Visa signatur

8700k - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Hej! Har ett litet problem med skärmen.
Det är så att G-sync försvinner från nvidia kontrollpanel ibland och måste starta om datorn hela tiden för att få fram det.. väldigt irriterande finns det ingen annan lösning så att man slipper starta om hela tiden..

Permalänk
Medlem

wezc00 du verkar ha samma problem fast omvänt. Jag fick det inte att hållas avslaget.

Gå in i program/nvidia corporation/control panel client och fixa så du kör .exe filen administatörsläge.

Mitt problem kvarstår... csgo vägrar köras i ULMB-läge

Visa signatur

8700k - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sub:

wezc00 du verkar ha samma problem fast omvänt. Jag fick det inte att hållas avslaget.

Gå in i program/nvidia corporation/control panel client och fixa så du kör .exe filen administatörsläge.

Mitt problem kvarstår... csgo vägrar köras i ULMB-läge

Tack för tipset, det funkade:) "ULMB-läge"?:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Tack för tipset, det funkade:) "ULMB-läge"?:P

Det läge som sägs fungera bäst till spel som cs:go, snabba shooters och där man inte har problem med frameraten. Men jag vet inte hur det fungerar eftersom jag banne inte kan få cs:go att köra det...

Visa signatur

8700k - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sub:

Får inte ULMB att fungera i cs:go. Det är aktiverat ute i skrivbordsmiljön men så fort jag slår igång cs:go ändrar den till g-sync 120hz.
Har efter en del meck lyckats få nvidia control panel att behålla alla avslagna g-sync alternativ, men det har inte hjälpt.

Gissar att det är det här förbannade Win8.1's fel.

jag har samma problem efter att jag installerat om win 8.1, funkade fint innan, typiskt

jag måste ändra till 120hz igen efter att jag startat cs:go för att det ska fungera vilket är lite småjobbigt då jag har en skärm som sitter mot knappsidan också

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sub:

Det läge som sägs fungera bäst till spel som cs:go, snabba shooters och där man inte har problem med frameraten. Men jag vet inte hur det fungerar eftersom jag banne inte kan få cs:go att köra det...

Så att köra CS GO med g-sync är helt värdelöst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Så att köra CS GO med g-sync är helt värdelöst?

inte helt värdelöst, det flyter på otroligt fint utan tearing etc, men som sagt blir det lite inputlag med g-sync

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

inte helt värdelöst, det flyter på otroligt fint utan tearing etc, men som sagt blir det lite inputlag med g-sync

Okey, det är ju tråkigt att höra, man tycker ju att så inte borde vara fallet när allt skall vara så synkat och fint. Varför blir det inputlag eg? Märker man av tearing på en 144 hz skärm i cs go om man sätter fps cap lite över 144 typ? Mitt grafikkort går aldrig under 144 fps i cs vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

jag har samma problem efter att jag installerat om win 8.1, funkade fint innan, typiskt

jag måste ändra till 120hz igen efter att jag startat cs:go för att det ska fungera vilket är lite småjobbigt då jag har en skärm som sitter mot knappsidan också

Är det ett känt fel för alla som sitter på win 8.1 eller kan det vara skärmrelaterat?

Permalänk
Medlem

vet inte om det är ett känt fel för win8 eller skärmen tyvärr, angående tearing utan g-sync så funkar det nog som alla andra skärmar.

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Nejdå kör hårt jag snittar 90-130 fps i bf4 med orginalklock på mitt gtx 980 med ultra settings:-)

Lite mycket salt nu eller?

Org klockat singel 980 och 90-130 fps på ultra??

Singel player 1080p då eller?

Jag kör sli 980 lätt klockat till 1360mhz och 4930k @ 4,6ghz
Och de fps du beskriver ligger jag i.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mogwaii:

Lite mycket salt nu eller?

Org klockat singel 980 och 90-130 fps på ultra??

Singel player 1080p då eller?

Jag kör sli 980 lätt klockat till 1360mhz och 4930k @ 4,6ghz
Och de fps du beskriver ligger jag i.

Maxklockat med asus gpu tweak utan moddat bios.

Online på nån 32 players för ett tag sen med 2 polare.

Och samma swiftskärm som dig så 2560x1440.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Maxklockat med asus gpu tweak utan moddat bios.

Online på nån 32 players för ett tag sen med 2 polare.

Och samma swiftskärm som dig så 2560x1440.

Lite off topic men hade tänkt köpa nytt grafikkort ihop med ny skärm.
Märker ni av random fps drop och hack när ni spelar vissa spel med gtx970/980?
Många verkar ha problem med vissa spel med de nya korten. Blir lite avskräckt att uppgradera när man läser sånthär:

https://forums.geforce.com/default/topic/777475/geforce-900-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Lite off topic men hade tänkt köpa nytt grafikkort ihop med ny skärm.
Märker ni av random fps drop och hack när ni spelar vissa spel med gtx970/980?
Många verkar ha problem med vissa spel med de nya korten. Blir lite avskräckt att uppgradera när man läser sånthär:

https://forums.geforce.com/default/topic/777475/geforce-900-s...

Jag märker inget. Är supernöjd

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

Nu har det gått en knappt en vecka sen jag lämnade tillbaka min swift pga blury text och flimmer (som verkar dyka upp allt från dag 1 till några månaders användning).. har anv min gammla lg ips226 och jag kan bara säga att jag saknar swiften som fan! Gsync i 1440p och 144hz är verkligen en dröm när man lirar men även i desktop. Det är dock skillnad på färgerna mellan TN och IPS, men samtidigt tyckte jag att det blev otroligt bra när man väl kalibrerade upp asusen lite.

Nu till mitt dilemma.. pga jag saknar swiften funderar jag starkt på att chansa och försöka få ett ex utan problem. Dock blev jag otroligt besviken när den började strula. Var inne på webhallen och kollade lite kring statistik på returer etc och vad de kunde se var det inte mkt värre än andra skärmar. Men detta får man väl tro på hur man vill. Har sneglat lite på att benQ släpper sin XL2420G med gsync nästa vecka, men den är bara 1080p och 1440p tilltalar mig mycket mer. Sen har Acer en modell pg om i princip är en swift, 1440p, 144hz, gsync.. tror modellen heter XB270HU som kommer snart..

Ska man vänta, eller om det blir en ny swift.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.1 GHz / 8Gb DDR3 1600Mhz / Samsung 850Pro 256Gb / Plextor 128m3pro SSD / Asus P8Z77-V Pro /

Permalänk
Medlem

Kikar försiktigt på denna skärmen, och blir sååå sugen alltså.. Men köper jag den måste jag uppgradera grafikkortet. Vad krävs för att lira 1440/120hz Battlefield 4? Alltså jag vill inte köra på ultra, men kanske medium, ett par inställningar på high? Jag tar upp Bf4 som exempel för att det är det mest krävande jag spelar.

Vore gött att slippa sli..

Edit: Ursäkta om frågan redan ställts, har läst ett 10-tal sisidor bakåt utan att hitta något.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Kikar försiktigt på denna skärmen, och blir sååå sugen alltså.. Men köper jag den måste jag uppgradera grafikkortet. Vad krävs för att lira 1440/120hz Battlefield 4? Alltså jag vill inte köra på ultra, men kanske medium, ett par inställningar på high? Jag tar upp Bf4 som exempel för att det är det mest krävande jag spelar.

Vore gött att slippa sli..

Edit: Ursäkta om frågan redan ställts, har läst ett 10-tal sisidor bakåt utan att hitta något.
Skickades från m.sweclockers.com

Kör på ett gtx980.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Kör på ett gtx980.

Det känns ju som det uppenbart bästa, så klart. Men hur långt räcker det egentligen? Om jag omformulerar mig, KLARAR jag mig på ett 980 om jag vill spela i 120Hz/1440p på medium?

Permalänk

Slog till på en Swift jag också efter massa velande, och efter jag haft hemma 2 andra billigare skärmar på 24".

Kört en del tester o letat fel på den nu iaf.

Lyckats hitta en liten delvis paj pixel, men man får verkligen anstränga sig för att ens hitta den. Så på det området var det godkänt.

http://www.techmind.org/lcd/dotinv.html
Om jag kör denna testen så får blir fönstret grönt om man har ett litet fönster, o svart/vitt när man drar det över halva skärmen. Men detta verkar vara något som nästintill alla med swift upplever. O läste någonstans att det är en del av något skydd inbyggt i lcd för att förhindra inbränningar, sant eller inte... ingen aning.

Men jag har inte pixel inversion som denna killen längst ner på sidan verkar ha:
http://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?f=5&t=1177&start=...

Min text är grön utan ränder eller dylikt, även kört hearthstone några gånger efter att folk påpekat pixel iversion även där... men inga konstigheter.

Så ni med Swift... är pixel dot inversion testen grön för er också?

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Så ni med Swift... är pixel dot inversion testen grön för er också?

Jag kan skriva under på den.

Men när är det där något som märks i praktiken?

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Jag kan skriva under på den.

Men när är det där något som märks i praktiken?

Mycket bra fråga. Jag hajr inte sett någonting konstigt iaf i varken Far Cry 4, WoW, CS, CSGO, Hearthstone. Enda stället jag får fram något skumt så är det just denna testen. Inget annat. O dom timmarna jag testat skärmen idag så gillar jag den skarpt.

Har en Dell 2711 sedan tidigare, så tyckt att dom flesta 144hz skärmarna jag testat varit skit och jag gillar inte 24"/27" med 1920 upplösningen. Hemskt i windows, speciellt vid 27". Är man van vid 1440 så är man Jämfört med min IPS så är ju denna ljusare, o jaa... sämre färger. Men inte en hemsk skillnad.

Flytet i FPS är dock helt sjukt bra, kört både med Gsync och ULMB. Riktigt fint

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Mycket bra fråga. Jag hajr inte sett någonting konstigt iaf i varken Far Cry 4, WoW, CS, CSGO, Hearthstone. Enda stället jag får fram något skumt så är det just denna testen. Inget annat. O dom timmarna jag testat skärmen idag så gillar jag den skarpt.

Har en Dell 2711 sedan tidigare, så tyckt att dom flesta 144hz skärmarna jag testat varit skit och jag gillar inte 24"/27" med 1920 upplösningen. Hemskt i windows, speciellt vid 27". Är man van vid 1440 så är man Jämfört med min IPS så är ju denna ljusare, o jaa... sämre färger. Men inte en hemsk skillnad.

Flytet i FPS är dock helt sjukt bra, kört både med Gsync och ULMB. Riktigt fint

Får man fråga vilka andra skärmar du testat men sedan ratat? Har själv varit inne på denna swiften eller en billigare 24". Hade tänkt köpa Benq 2430T sålänge och köpa mig en 27" 1440p skärm senare när g-sync och allt annat är mer moget och priserna har gått ner lite, men nu blev jag tveksam.

Kan man köra ULMB och G-sync samtidigt nu helt plöstligt?`

Mvh

Permalänk

nej går inte köra samtidigt, ledsen o göra dig besviken. Menade att jag testat båda delarna

Benq 2411Z och Eizo FG2421 har jag testat, även kollat på några modeller i butik o sådär. Men det har väl alla

Jag tänkte också väntat först, men sen slog nyfikenheten över och jag beställde hem en.
Man har ju trots allt öppet köp o ångerätt om man skulle bli besviken, eller skärmen är defekt på nått sätt.

Skärmen är en riktig dröm i FPS, så mycket kan jag säga. För mig blev det väldigt stor skillnad i tex CS1.6 och CSGO med denna skärm. Har som jag tidigare skrev en Dell 2711 IPS sen tidigare, med exakt samma upplösning native. Den har dock en hel del input lag, blur och 60hz. Så för mig blev det som dag o natt att byta till 120hz med ULMB... iu far cry 4 har jag kört Gsync också, riktigt nice

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Mycket bra fråga. Jag hajr inte sett någonting konstigt iaf i varken Far Cry 4, WoW, CS, CSGO, Hearthstone. Enda stället jag får fram något skumt så är det just denna testen. Inget annat. O dom timmarna jag testat skärmen idag så gillar jag den skarpt.
Har en Dell 2711 sedan tidigare, så tyckt att dom flesta 144hz skärmarna jag testat varit skit och jag gillar inte 24"/27" med 1920 upplösningen. Hemskt i windows, speciellt vid 27". Är man van vid 1440 så är man Jämfört med min IPS så är ju denna ljusare, o jaa... sämre färger. Men inte en hemsk skillnad.
Flytet i FPS är dock helt sjukt bra, kört både med Gsync och ULMB. Riktigt fint

Håller med om allt.
Jag har inte kört samma spel och hade en Asus PLS 27" 1440 innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

nej går inte köra samtidigt, ledsen o göra dig besviken. Menade att jag testat båda delarna

Benq 2411Z och Eizo FG2421 har jag testat, även kollat på några modeller i butik o sådär. Men det har väl alla

Jag tänkte också väntat först, men sen slog nyfikenheten över och jag beställde hem en.
Man har ju trots allt öppet köp o ångerätt om man skulle bli besviken, eller skärmen är defekt på nått sätt.

Skärmen är en riktig dröm i FPS, så mycket kan jag säga. För mig blev det väldigt stor skillnad i tex CS1.6 och CSGO med denna skärm. Har som jag tidigare skrev en Dell 2711 IPS sen tidigare, med exakt samma upplösning native. Den har dock en hel del input lag, blur och 60hz. Så för mig blev det som dag o natt att byta till 120hz med ULMB... iu far cry 4 har jag kört Gsync också, riktigt nice

Okey. Då är jag med, blev lite förvirrad där ett tag Låter som min drömskärm med andra ord! Synd att den är så satans dyr bara!

Okey. Då är jag med, blev lite förvirrad där ett tag Låter som min drömskärm med andra ord! Synd att den är så satans dyr bara! Hur funkar den ihop med ditt 970?