Hjälp - Bästa inställningar för att få ut det mesta utav min dator?

Permalänk
Medlem

Hjälp - Bästa inställningar för att få ut det mesta utav min dator?

Hej alla SweC-are!

Jag har ett Sapphire R9 280X och det snurrar tillsammans med min i5-4670k. Får ut ca 250-300FPS med kortet, har en polare som har samma kort som får ut runt 400-420. Hjälp mig hitta bästa inställningarna för att få ut maximal prestanda av mina komponenter!

Komponenter syns i min Signatur.

Tack på förhand!
Highwell

Permalänk
Medlem

250-300 FPS i desktop eller spel?

Blir svårt att hjälpa till utan någon konkret fråga.

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad*

Tagit bort ett s.k. bumpinlägg, vänligen börja respektera forumreglerna (§4). Denna gången har jag varit snäll och inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av Highwell:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

250-300 FPS i desktop eller spel?

Blir svårt att hjälpa till utan någon konkret fråga.

I spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

Vilket spel? Harpan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Vilket spel? Harpan?

Snacka om att TS inte förstår att för att vi ska hjälpa honom måste vi ha information

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

On another note ... Vad ska du med 420 fps till? Även om det nu är i harpan så kommer du märka noll och ingen skillnad mot 350 fps.
Säker att han inte har klockat sitt kort? Har han samma CPU? Samma minnen? Samma moderkort? Samma nätagg?
Kör ni samma inställningar i harpan?
Sänk då inställningarna ytterligare.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Snacka om att TS inte förstår att för att vi ska hjälpa honom måste vi ha information

Tycker det börjar bli mer vanligt här dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

Dör lite här.. i vilka spel?????

Men för att svara på din fråga.

Lägsta inställningar i lägsta upplösningen. Så?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

jag tror att han vill att du kommer hem till han och hjälper han där.. så slipper han att förklara sig ,.......
typ som på ett silver fat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Vilket spel? Harpan?

CS. Vafan. Lugna ner er grabbar. Ibland är man lite snabbtänkt innan man skriver!

Permalänk
Medlem

Glöm heller inte att notera upplösning på skärmen och inställningar i spelet när du väl berättar för oss vilket spel du får mellan 250 och 300 bilder per sekund i.

Det spelar förmodligen också roll vilket CS du pratar om.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

Glöm heller inte att notera upplösning på skärmen och inställningar i spelet när du väl berättar för oss vilket spel du får mellan 250 och 300 bilder per sekund i.

Det spelar förmodligen också roll vilket CS du pratar om.

CS:GO, 1920x1080. Alla inställningar maxade, precis som polarens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

CS:GO, 1920x1080. Alla inställningar maxade, precis som polarens.

Både du och din kompis har lika hårdvara, lika operativsystem, lika drivrutiner och ingen har klockat datorn?
samt att "fps_max" eller vad kommandot heter inte är begränsat till 300 i CS:GO? 300 är nämligen standard MAX ifall man inte pillat någonting där.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Både du och din kompis har lika hårdvara, lika operativsystem, lika drivrutiner och ingen har klockat datorn?

Jag har Corsair CX600 och han har något 600W nätagg från Cooler Master. Samma CPU och samma GPU, ja. Ingen har klockat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highwell:

Jag har Corsair CX600 och han har något 600W nätagg från Cooler Master. Samma CPU och samma GPU, ja. Ingen har klockat.

Lika OS och senaste drivrutiner och fps_max i konsollen i CS är ställt på högre än 300?

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Lika OS och senaste drivrutiner och fps_max i konsollen i CS är ställt på högre än 300?

fps_max 900 på båda.