Hur inaktiverar jag windows knappen i windows 8.1?

Permalänk
Medlem

Hur inaktiverar jag windows knappen i windows 8.1?

Jag lirar cs:go och använder alla knappar runt windows knappen som ju sitter mellan "alt" och "fn", vilket allt som oftast leder till att jag mitt i en eldstrid hamnar ute i windows och såklart återkommer in i spelet som en död fisk.

Jag har googlat och googlat men kan inte hitta annat än guider till windows 8 och äldre versioner. Snälla, kan någon beskriva hur jag ska göra för att bli av med denna jädrans knapp?

Mvh

Permalänk
Medlem

Du har inte prova nån guide som är till Windows 8?
Då 8 och 8.1 är snarlika.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Med autohotkey

LWin::return RWin::return

Kompilerad: http://www.filedropper.com/inaktiverawinkey

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Ta väck knappen bara, gjorde jag alltid förr

Permalänk
Medlem

Ditt tangentbord kan ha en knapp för detta också, de flesta gaming tangentbord brukar ha det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 50337:

Jag lirar cs:go och använder alla knappar runt windows knappen som ju sitter mellan "alt" och "fn", vilket allt som oftast leder till att jag mitt i en eldstrid hamnar ute i windows och såklart återkommer in i spelet som en död fisk.

Jag har googlat och googlat men kan inte hitta annat än guider till windows 8 och äldre versioner. Snälla, kan någon beskriva hur jag ska göra för att bli av med denna jädrans knapp?

Mvh

Ta en smörkniv och bänd upp knappen och ta bort den. Gamla goda CS-trixet, lätt att återställa.

Du kan även prova ett program som heter KeyTweak.

Är det ett Microsoft t-bord med tillhörande drivrutin kan du ändra key-bindings i kontrolpanelen.

Du kan även prova Microsoft 'Fix it for me'-fil. Den är förvisso för XP tror jag, men vem vet, det kanske funkar.
http://go.microsoft.com/?linkid=9738719