Permalänk
Medlem

Dom som har Wii u , be dom ta me sina egna pro kontroller
Brukar ta med min egna när jag hälsar på en polare.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Har det stöd för 8 spelare samtidigt local?

Japp

Vi körde med Gamepaden, 5 pro controller och en Wii stick remote nånting, minns inte men den var inge vidare ^^

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Japp

Vi körde med Gamepaden, 5 pro controller och en Wii stick remote nånting, minns inte men den var inge vidare ^^

Skaffa GC kontrollers, överlägsna pro controller tycker jag. Finns ju billigt på blocket!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thornblom:

Skaffa GC kontrollers, överlägsna pro controller tycker jag. Finns ju billigt på blocket!

Problemet är ju att få tag i adaptern. Nintendo har bekräftat att det ska komma fler så med lite tur går de att köpa för butikspris snart nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Problemet är ju att få tag i adaptern. Nintendo har bekräftat att det ska komma fler så med lite tur går de att köpa för butikspris snart nog.

Oj jag visste inte att det var så svårt att få tag i den nu. Tur att jag förhandsbokade då! Kollade ebay, där gick de för 7-800kr jämfört med 249kr butikspris...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Alltså jag är sjukt nöjd med Wii U, men ibland undrar jag vad som ska hända med Nintendo.

Jag har spelat Nintendo ända sedan Game & Watch och NES tiden.
Min absolut favorit konsol från Nintendo är Super Nintendo, eller Super Famicom som jag själv äger.

Jag spelar alla dessa guldklassiker på min Super Famicom och undrar, kommer Nintendo bli lika stora som de en gång var.
Just nu känner jag att Nintendo har tappat mycket av det dem en gång hade.

Jag längtar sjukt mycket efter Zelda till Wii U och Majora's Mask till 3DS och vad framtiden har att erbjuda men jag är orolig för att Nintendo i framtiden inte kommer vara det jag en gång ansåg dem vara, kungar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Alltså jag är sjukt nöjd med Wii U, men ibland undrar jag vad som ska hända med Nintendo.

Jag har spelat Nintendo ända sedan Game & Watch och NES tiden.
Min absolut favorit konsol från Nintendo är Super Nintendo, eller Super Famicom som jag själv äger.

Jag spelar alla dessa guldklassiker på min Super Famicom och undrar, kommer Nintendo bli lika stora som de en gång var.
Just nu känner jag att Nintendo har tappat mycket av det dem en gång hade.

Jag längtar sjukt mycket efter Zelda till Wii U och Majora's Mask till 3DS och vad framtiden har att erbjuda men jag är orolig för att Nintendo i framtiden inte kommer vara det jag en gång ansåg dem vara, kungar.

Jag skulle våga påstå att Nintendo har en drös problem som de behöver ta itu med.

Nintendo håller fast vid en gammaldags vision för allt som är Nintendo, vilket innebär att samtliga beslut som tas i Japan ska även gälla USA och Europa istället för att anpassa sig efter marknaderna i varje region och jag får nog säga att Nintendo har dessvärre lite av tunnelseende här eftersom de har alltid varit starka i Japan medan de stöter på stort motstånd från Microsoft och Sony utanför Japan. Resultatet blir att i Juni fick 130 lämna Nintendo of Europe och Augusti var det dags igen med 320 som fick gå. Det är inte hållbart i längden.

Nintendo har sedan ingen begrepp om det här med online heller, de förstår helt enkelt inte det grundläggande konceptet med e-marknaden där alla dina inköp, digitala som fysiska, sparas under ett konto (ditt konto) och det hela är lite som att introducera dina mor eller farföräldrar till en dator eller internet för första gången. De fascineras av det men förstår det inte.

Sedan får vi inte glömma det där med Apple, smart phones och tablets men det är en annan historia.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thornblom:

Oj jag visste inte att det var så svårt att få tag i den nu. Tur att jag förhandsbokade då! Kollade ebay, där gick de för 7-800kr jämfört med 249kr butikspris...

Profitörerna var inte långsamma direkt.

För att inte tala om Amiibos och felaktiga rykten om att visa modeller skulle försvinna.

Permalänk
Medlem

Inga bra deals på wii u tillbehör eller spel nu i alla julkalendrar? Letar men hittar inget är på jakt efter donkey kong och mario 3d world till ett bättre pris

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

vilka kollar du?
I en del kan du regga din epost, så får du ett mail med dagens ifall du missar och gå in på sidan.

du har iaf dessa:

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/webhallens_julk...
http://www.discshop.se/julkalender
http://www.mediamarkt.se/mcs/shop/dagens-julklipp.html

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CusmaR:

Inga bra deals på wii u tillbehör eller spel nu i alla julkalendrar? Letar men hittar inget är på jakt efter donkey kong och mario 3d world till ett bättre pris

10 dagar in och det har mest varit ointressanta erbjudanden. Black Friday och i viss mån Cyber Monday var bättre dagar att fynda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

vilka kollar du?
I en del kan du regga din epost, så får du ett mail med dagens ifall du missar och gå in på sidan.

du har iaf dessa:

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/webhallens_julk...
http://www.discshop.se/julkalender
http://www.mediamarkt.se/mcs/shop/dagens-julklipp.html

Skrivet av anders190:

10 dagar in och det har mest varit ointressanta erbjudanden. Black Friday och i viss mån Cyber Monday var bättre dagar att fynda.

Ah jag kollar de flesta julkalendrar men det är bara rea på xbox och playstation tycker jag, (skylanders är inte intressant!) på black friday och cyber monday så var jag på jakt efter en enhet men det var knappt nån rea på nintendo då heller, så jag köpte mig en wii u till ordinarie pris med mario kart, smash bros och mario/luigi u. Har ju massor att spela så det tryter inte direkt men det är ju den tiden på året när man kan fynda så jag undrar mest om jag missat något när det knappt finns några roliga deals!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Inga bra deals på wii u tillbehör eller spel nu i alla julkalendrar? Letar men hittar inget är på jakt efter donkey kong och mario 3d world till ett bättre pris

Samma här, fast jag letar efter ett komplett Wii U.
Kollar varje dag då jag missade Elgigantens (?) erbjudande under BF för Wii U med Super Mario för 1995:-
=(

Permalänk

Wii fit trainer,,, marth och Villager amiibo är discontinued. ur produktion och går knappt att köpa någonstans. tror electroworld har några enstaka ex kvar av wii fit trainer.

se till att få dom innan dom är slut för alltid. eller köp dom och sälj vidare till trippla priset

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Samma här, fast jag letar efter ett komplett Wii U.
Kollar varje dag då jag missade Elgigantens (?) erbjudande under BF för Wii U med Super Mario för 1995:-
=(

Va? Jag var på jakt under BF också på en konsoll, du måste mena den vita med skylanders? Den var ute för 1995kr både på BF och någon annan dag efter det!

Men någon med mario såg jag aldrig?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Va? Jag var på jakt under BF också på en konsoll, du måste mena den vita med skylanders? Den var ute för 1995kr både på BF och någon annan dag efter det!

Men någon med mario såg jag aldrig?

Kan vara jag som är ute och cykla då jag var på resande fot vid tillfället och såg erbjudandet som hastigast i mobilen men vill distinkt minnas att det var Premium enheten (32 Gb) med ett Mario spel för 1995:- som sedan inte fanns kvar när jag väl var tillbaka hemma och kunde leta mera aktivt.

Men jag har haft fel förr och/eller minnet kan svika...

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Kan vara jag som är ute och cykla då jag var på resande fot vid tillfället och såg erbjudandet som hastigast i mobilen men vill distinkt minnas att det var Premium enheten (32 Gb) med ett Mario spel för 1995:- som sedan inte fanns kvar när jag väl var tillbaka hemma och kunde leta mera aktivt.

Men jag har haft fel förr och/eller minnet kan svika...

Hehe, spelar iofs ingen roll nu

Jag bokade mitt wii u på mitt siba varuhus, då fick man 100kr rabatt på nästa vara man köpte så jag tog smash bros, det blev 2790kr + 399kr för smash bros och wii u med mario/luigi u bundeln

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det ska verkligen bli intressant att se hur det ser ut med lite mer objekt i spelvärlden också. Just nu var det ändå ganska tomt. Frågan är ju också om man verkligen klarar att lansera under 2015, om man ska få med Q&A så är det ju ganska ont om tid, även om det de valt att visa upp förmodligen inte behöver vara hur spelet ser ut just nu i nuvarande utvecklingsfas.

Menar du Gamecube-kontrollen?

ja som sagt, alla spel behöver ju inte vara som Assasons Creed, men lite mer än tidigare spel kunde de gott lägga in. tycker det var ett galet missat tiilfälle i WW just eftersom det hade passat så bra (på mer än ett sätt) att ha fullt med "skattkistor" nergrävda eller sänkta där.

neeeeee:

Skrivet av anon5930:

Problemet är ju att få tag i adaptern. Nintendo har bekräftat att det ska komma fler så med lite tur går de att köpa för butikspris snart nog.

enbart adaptern verkade rätt lätthittad ett bra tag efter att paketet försvann. (vilket gick fort) kanske skickades en del adaptrar som var kvar till USA, som en del spekulerade.

Skrivet av CruiZin:

http://i.imgur.com/Wmgu6XK.jpg

Vi fick bara ihop 7 dosor men jäklar va kul vi hade, tillräckligt mycket kaos kan jag lova! 104" projektor var suveränt att lira många på.

Som sagt, sjukt nöjd. Roligare spel än Super Smash, nya Mario och Luigi spelen och Mario Kart får man leta efter Och mer därtill såklart!

känns som bilden inte togs i riktigt rätt ögonblick bara.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AndreaX:

ja som sagt, alla spel behöver ju inte vara som Assasons Creed, men lite mer än tidigare spel kunde de gott lägga in. tycker det var ett galet missat tiilfälle i WW just eftersom det hade passat så bra (på mer än ett sätt) att ha fullt med "skattkistor" nergrävda eller sänkta där.

neeeeee:

http://wiiclube.uol.com.br/blog/wp-content/uploads/2013/08/Wi...

enbart adaptern verkade rätt lätthittad ett bra tag efter att paketet försvann. (vilket gick fort) kanske skickades en del adaptrar som var kvar till USA, som en del spekulerade.

Hela havet är ju fullt av skattkistor men jag tror jag förstår hur du menar. Black Flag är ett underbart spel, nästan lite mer Sid Meiers Pirates än Assassins Creed. Nästan. Den där Wii U'n är riktigt läcker med. Synd jag hade en redan när den dök upp. :/

Om Zelda U får torn man måste aktivera för att låsa upp kartan så vet vi att Ubisoft varit i farten. Nästan alla deras moderna titlar har någon form av torn som ska aktiveras. Till och med The Crew, även om man nu inte behöver göra mer än att köra ända fram med sitt fordon.

Hm, jag tycker mig minnas att det var dåligt med adaptrar även här. Eller så kollade jag inte på de som tog lite väl mycket betalt för dessa.

Permalänk
Medlem

Så vad är erat GOTY?

Släppt i år: Bayonetta 2 (svårt val mellan det och Tropical Freeze)
Spelat i år: The Wonderful 101

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hela havet är ju fullt av skattkistor men jag tror jag förstår hur du menar. Black Flag är ett underbart spel, nästan lite mer Sid Meiers Pirates än Assassins Creed. Nästan. Den där Wii U'n är riktigt läcker med. Synd jag hade en redan när den dök upp. :/

Om Zelda U får torn man måste aktivera för att låsa upp kartan så vet vi att Ubisoft varit i farten. Nästan alla deras moderna titlar har någon form av torn som ska aktiveras. Till och med The Crew, även om man nu inte behöver göra mer än att köra ända fram med sitt fordon.

Hm, jag tycker mig minnas att det var dåligt med adaptrar även här. Eller så kollade jag inte på de som tog lite väl mycket betalt för dessa.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii_u/205321-nin...
https://www.komplett.se/gamecube-controller-adapter/818800

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blewris:

Så vad är erat GOTY?

Släppt i år: Bayonetta 2 (svårt val mellan det och Tropical Freeze)
Spelat i år: The Wonderful 101

På Wii U? Mario Kart 8 för min del.

Oh, blir nog att lägga en beställning på lunchen! Stort tack!

Senast jag såg dessa var det typ 399kr och slut i lager som gällde. Mycket bättre nu.

EDIT: Beställt från komplett. 229kr inkl frakt var riktigt bra ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

På Wii U? Mario Kart 8 för min del.

Tänkte allmänt, de bästa jag kört råkade bara va på Wii U

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om årets mellandags rea? Känns som dom måste sänka priset på wii u snart.. Har ju kostat 2790 med mario luigi bundlen i drygt 2 år.. Är sjukt sugen på ett wii u men tycker det är lite dyrt i jämförelse med de helt nya konsolerna ps4 och xbox one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuX3R:

Vad tror ni om årets mellandags rea? Känns som dom måste sänka priset på wii u snart.. Har ju kostat 2790 med mario luigi bundlen i drygt 2 år.. Är sjukt sugen på ett wii u men tycker det är lite dyrt i jämförelse med de helt nya konsolerna ps4 och xbox one.

Min mario bundle köpte jag 2013-12-16 från Cdon för 2605 kr.

Skall bli kul och se ifall priset kan få ner till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuX3R:

Vad tror ni om årets mellandags rea? Känns som dom måste sänka priset på wii u snart.. Har ju kostat 2790 med mario luigi bundlen i drygt 2 år.. Är sjukt sugen på ett wii u men tycker det är lite dyrt i jämförelse med de helt nya konsolerna ps4 och xbox one.

Dyrt? Det är ju billigare än Xbox och Playstation.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

^dyrt med tanke på att det inte har gått ner i pris något. 3200 för Xbox one känns rätt billigt för en rätt ny konsol här i sverige jämfört med 2800 för strax över 2 år gammal konsol.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nirono:

^dyrt med tanke på att det inte har gått ner i pris något. 3200 för Xbox one känns rätt billigt för en rätt ny konsol här i sverige jämfört med 2800 för strax över 2 år gammal konsol.

Både PS4 och Xbox One är över ett år gamla samtidigt, och har färre (exklusiva) titlar. Xbox One är troligen under 3000kr snart, jag gissar på mellandagsrean där.

Wii U har börjat sälja bättre, populäriteten ökar samt ett överlag bra spelår gör nog att priset förmodligen kommer ligga kvar. Dock borde man nog kunna hitta någon lite billigare modell i mellandagsrean, även om risken alltid finns att handeln "glömmer bort" den även denna gång (se Black Friday och prisförändringarna på PS4/XO och snudd på obefintlig prisförändring på Wii U).

Såvida du inte måste ha en ny konsoll just nu, invänta iallafall mellandagarna samt vilka eventuella kampanjer som dyker upp i januari innan köp. Se även över spelutbud och vad som är på väg om du tror att du bara kommer kunna köpa en enda konsol. Nintendos konsoller köper man idag främst för att spela Nintendos egna titlar och inte third party/multiplattformstitlar. För dessa passar PS4, Xbox One och PC betydligt bättre.

Permalänk
Medlem

Någon som spelat Pikmin 3 ? Hade helt missat detta lite töntiga spel, började spela Pikmin 2 på Wii nu, och är nog bland det roligaste jag spelat på länge på den konsolen. Väldigt töntig design, men när man väl släppt det så blir det riktigt kul,.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Någon som spelat Pikmin 3 ? Hade helt missat detta lite töntiga spel, började spela Pikmin 2 på Wii nu, och är nog bland det roligaste jag spelat på länge på den konsolen. Väldigt töntig design, men när man väl släppt det så blir det riktigt kul,.

Vet inte alls vad som är töntigt med spelet, det är ett bra och charmigt Strategi spel till konsol, som faktiskt funkar hyfsat att spela på en konsol dessutom. Jag kan starkt rekommendera alla spel i serien, då alla 3 spel är bra.

Som jag nog redan nämnt så är fortfarande Pikmin 3 mitt favorit spel till just Wii U, tätt följt av Wonderfull 101.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.