Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av OJJE:

har en Lumia 930 - saken är att när jag får samtal så vibrerar den två gånger i början bara, (ringsignalen hörs hela tiden..), men den vill inte fortsätta vibrera utöver de två snabba gånger i inledningsskedet av det inkommande samtalet.

Något som har samma "problem" som jag och hittat en lösning för att ställa in så att den vibrerar kontinuelligt?

Detta är inget "problem", utan är så det fungerar i WP7 & 8. Tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Detta är inget "problem", utan är så det fungerar i WP7 & 8. Tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller tummarna på att det dyker upp en inställning i kommande uppdateringar då

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Avstängd

Tycker det är för mycket snack med WP8 om kommande uppdateringar som ska frälsa systemet. Har hört det innan varje ny version. Jag köpte min telefon för de egenskaper jag visste fanns. Har väll inte kommit något nytt som fått mig tappa hakan sedan mitt köp men är nöjd med det som finns.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Tycker det är för mycket snack med WP8 om kommande uppdateringar som ska frälsa systemet. Har hört det innan varje ny version. Jag köpte min telefon för de egenskaper jag visste fanns. Har väll inte kommit något nytt som fått mig tappa hakan sedan mitt köp men är nöjd med det som finns.

Men visst är det så, som man hela tiden sitter på nålar, väntar, blir aldrig nöjda och med tanken, kanske, nog är grönare gräs på andra sidan staketet. Iofs. är det väl lite samma på alla plattformar.
Ligger väl lite i människans natur, men lite mycket ibland kan det kännas som.

Har köpt 930 med WP som jag visste vad det var innan och är väldigt nöjd. Kul när det kommer nya bättre saker, men inget jag sitter och väntar på.

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt fram emot nya Lumia Camera. Är ju rätt fina grejer som dyker upp inom kort!

Men håller med om att man skall se på vad telefonen eller prylen kan göra vid tillfället man köper den!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Ser faktiskt fram emot nya Lumia Camera. Är ju rätt fina grejer som dyker upp inom kort!

Men håller med om att man skall se på vad telefonen eller prylen kan göra vid tillfället man köper den!

Så klart spännande vad dom nya kamerauppdateringarna i Denim kan göra, som ser ut att vara en hel del plus.
Borde bli inom kort som sagts iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Detta är inget "problem", utan är så det fungerar i WP7 & 8. Tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Min 720 vibrerar hela tiden när det ringer. Inte oavbrutet men i impulser under hela tiden signalen ljuder.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

Någon som vet vad som hände med here maps och here drive + i senaste uppdatateringen av appen? Jag blev utloggad och nu kan man inte använda sitt windows-id för att logga in. Inte heller på here.com finns det som alternativ.

Har nokia/microsoft slopat stödet? kommer mina collections vara borta? Testade med att skriva in min mejl och "forgot password", men då får jag "e-mail doesn't exist".

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Någon som vet vad som hände med here maps och here drive + i senaste uppdatateringen av appen? Jag blev utloggad och nu kan man inte använda sitt windows-id för att logga in. Inte heller på here.com finns det som alternativ.

Har nokia/microsoft slopat stödet? kommer mina collections vara borta? Testade med att skriva in min mejl och "forgot password", men då får jag "e-mail doesn't exist".

Jag kunde logga in med mitt Nokia Account. (edit: I here drive+ appen)

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Någon som vet vad som hände med here maps och here drive + i senaste uppdatateringen av appen? Jag blev utloggad och nu kan man inte använda sitt windows-id för att logga in. Inte heller på here.com finns det som alternativ.

Har nokia/microsoft slopat stödet? kommer mina collections vara borta? Testade med att skriva in min mejl och "forgot password", men då får jag "e-mail doesn't exist".

Det är HERE som har slopat stödet för Microsoftkonton. Det är nu HERE-konto som används för att logga in, samma som används på deras hemsida here.com.

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Jag kunde logga in med mitt Nokia Account. (edit: I here drive+ appen)

Skrivet av betan:

Det är HERE som har slopat stödet för Microsoftkonton. Det är nu HERE-konto som används för att logga in, samma som används på deras hemsida here.com.

Tack för sjukt snabba svar ska testa nokia accountet när jag hittar detaljerna...

Edit: testade detta, men collections är borta... Det verkar som allt som hänt när jag varit inloggad med mitt windows-id är borta.

Edit2: När jag loggar in på telefonen finns det kvar några få favoriter under "recent", dock inte sparade.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Avstängd

Hej!
Jag har en Nokia Lumia 610 med Windows Phone, den har varit oerhört hållbar har tappat den ett tio tal gånger i betonggolv och i asfalten har aldrig fått sprucken skärm eller slutat fungera!! Är det någon som har tips på en av de nyare Nokia Lumia modellerna som är lika hållbar??
Tacksam för svar!

Permalänk
Skrivet av It okunig:

Hej!
Jag har en Nokia Lumia 610 med Windows Phone, den har varit oerhört hållbar har tappat den ett tio tal gånger i betonggolv och i asfalten har aldrig fått sprucken skärm eller slutat fungera!! Är det någon som har tips på en av de nyare Nokia Lumia modellerna som är lika hållbar??
Tacksam för svar!

Kör på en Nokia Lumia 530 för 499:- hos ICA hemma. Tror det blir utmärkt.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anonymous FTW:

Kör på en Nokia Lumia 530 för 499:- hos ICA hemma. Tror det blir utmärkt.

Tack för tipset!
Men jag tänkte mer på dom dyrare modellerna, tex 1520, 930 och dom modellerna. Och hur kvalitén är i dom, hur mycket dom tål osv. Och tänkte jag kanske köpa den till sommaren eventuellt! Och så när jag ändå är här så tänkte jag fråga om Lumia 2520, var kan man köpa den och vad kostar den? Windows versionen i den var väl någon RT version? Någon som vet om dom kommer ut med någon ny med vanliga Windows? Och framför allt, är den bra, kan den jämföras med t.ex. Surface (Stavning?). Det var länge sedan man hörde något om den, har den ens kommit till Sverige? Eller det kanske är bättre att satsa på en surface?
Tacksam för svar!
Edit: Hittade en annan tråd i forumet som handlar om 2520:n, så om ni inte vill behöver ni inte svara på frågorna om 2520:n!!!!

Permalänk
Medlem

Nokia 2520 har utgått. Den finns dock i lager hos flera återförsäljare.

Plattor (främst med x86) kommer såklart i sitt egna varumärke under Surface-serien. Eftersom de bara behåller Lumia-telefoner i sortimentet och under Microsofts egna varumärke. RT-produkter kommer förmodligen att försvinna. Det som kommer erbjudas kommer vara x86-baserat. Något mellanting mellan vanliga Windows och telefoner kommer förmodligen inte erbjudas för ARM-prylar, utan de lär köra telefonvarianten eller x86 med vanliga Windows. 2520 kör Windows RT, och kan således inte köra skrivbordsprogram (förutom de inbyggda som Office och typ explorer) eller "Windows Phone"-program. Den kör istället samma typ av Store-program som skrivbords-Windows fast byggt för ARM (dvs alla Store-program kommer inte finnas tillgängligt). Microsoft har Surface och har ingen anledning att konkurrera med sina egna varumärken. Nästan alla i mobildivisionen har fått sparken så det är inte som att de har resurser att pyssla med sånt heller. Surfaceserien kommer främst vara en serie för arbetsstationer i det konvertibla formatet, alltså tänk Surface Pro med tillbehör. Det blir andra som får göra surfplatteliknande grejer och göra förluster.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Nokia 2520 har utgått. Den finns dock i lager hos flera återförsäljare.

Plattor (främst med x86) kommer såklart i sitt egna varumärke under Surface-serien. Eftersom de bara behåller Lumia-telefoner i sortimentet och under Microsofts egna varumärke. RT-produkter kommer förmodligen att försvinna. Det som kommer erbjudas kommer vara x86-baserat. Något mellanting mellan vanliga Windows och telefoner kommer förmodligen inte erbjudas för ARM-prylar, utan de lär köra telefonvarianten eller x86 med vanliga Windows. 2520 kör Windows RT, och kan således inte köra skrivbordsprogram (förutom de inbyggda som Office och typ explorer) eller "Windows Phone"-program. Den kör istället samma typ av Store-program som skrivbords-Windows fast byggt för ARM (dvs alla Store-program kommer inte finnas tillgängligt). Microsoft har Surface och har ingen anledning att konkurrera med sina egna varumärken. Nästan alla i mobildivisionen har fått sparken så det är inte som att de har resurser att pyssla med sånt heller. Surfaceserien kommer främst vara en serie för arbetsstationer i det konvertibla formatet, alltså tänk Surface Pro med tillbehör. Det blir andra som får göra surfplatteliknande grejer och göra förluster.

Windows 10 för RT är ju av bekräftat av Microsofts Joe Belfiore så ser inte riktigt dina farhågor.

Källa

Dessutom verkar WP och Windows RT flyta ihop till en version:

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hur raderar man en emailadress som man skrivit manuellt en gång i ett mail?
De kommer upp automatiskt när man börjar skriva i Till: kolumnen, men jag kan inte hitta hur man tar bort dem.

Är det verkligen ingen som vet hur man tar bort en adress? Finns ju ingen adressbok där de samlas vad jag kan se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Windows 10 för RT är ju av bekräftat av Microsofts Joe Belfiore så ser inte riktigt dina farhågor.

Källa

Dessutom verkar WP och Windows RT flyta ihop till en version:

http://mynokiablog.com/wp-content/uploads/2014/11/Screen-Shot...

Tja, det finns t.ex. ingen inbyggnadsvariant (embedded) av Windows 8.1 RT. Finns knappast fokus på sådana produkter. Det finns ingen Surface 3. Det verkar mer ersättas av WP och fullvärdiga x86-datorer/hybrider med vanliga Windows och inte något mellanting. Hur som helst blir det inga sådana produkter under Lumiavarumärket där de redan avvecklat plattorna. De har ju ett eget varumärke för plattor, och det är tydligare.

Länken säger ingenting om framtiden för RT-enheter eller någon egen produktlinje. Så det får framtiden utvisa. I dagsläget får du köra Windows Phone för inbyggnad (WE8.1H) eller Windows Embedded Compact (CE) för ARM-enheter, när vi pratar industri, inbyggnad. I framtiden antar jag att de flesta som inte kör x86 kommer köra på någon variant av telefonvarianten, och kommer få utveckla som om det är en telefon. En mellanprodukt utan syfte, utan möjlighet att köra Windowsprogram vore i vilket fall inte vettigt. Även om en sådan produkt kommer lär fokus inte läggas där utan de lär vilja styra de flesta kunderna till telefonvarianten. I dagsläget kan ju inte RT köra program byggda för telefoner och måste ersättas av ett helt nytt operativsystem för att det ska vara möjligt. Och telefonvarianten (WP) och vanliga Windows delar redan stor mängd kod, delar Windows Runtime som körverk, så det är inget som sker i och med W10. När Microsoft visat upp hur de tänker om hybrider och förändringarna de tänker göra så för det tankarna mer till Surface Pro och hur de ska föra samman miljön med skrivbordet och Windowsprogram än till surfplatteliknande prylar. Deras strategi på enklare prylar är gratis Windows med Bing och x86, så har svårt att se något som inte är Windows och inte är WP. Branding och marknadsföring är en sak, många av förändringarna dessa talar om har redan skett och då kan man inte förvänta sig hur stora saker som helst.

RT-produkter har ju redan utgått på flera olika håll, inklusive under Lumiaserien. Förmodligen ersätts det snarare av Windows Phones framtida variant när det gäller konsumentprylar på ARM. Eller så nöjer de sig med förbättrad phablet-anpassad WP som fungerar som telefon om de inte erbjuder något som bara är tänkt att fungera över WiFi. I vilket fall ser det inte så ljust ut när det gäller verkliga produkter av den karaktären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Är det verkligen ingen som vet hur man tar bort en adress? Finns ju ingen adressbok där de samlas vad jag kan se.

Jag kunde trycka på adressen och sedan trycka på "delete".

Permalänk
Avstängd

En liten fråga? Gillar Windows E-post bättre än numera plottriga G-mail så har emigrerat. Men fördelen med Goggle/Android är att man lätt genom webbläsaren kan fixa till sin adressbok: https://www.google.com/contacts/u/0/#contacts

Någon som hittat detta till även till Windows variant av adressboken.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Jag kunde trycka på adressen och sedan trycka på "delete".

Nej, det verkar inte fungera för min del. Den försvinner inte från själva telefonen.
Alltså, skriv in en adress som inte finns i adressboken, tryck på skicka och försök sedan ta bort den från systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Nej, det verkar inte fungera för min del. Den försvinner inte från själva telefonen.
Alltså, skriv in en adress som inte finns i adressboken, tryck på skicka och försök sedan ta bort den från systemet.

Ah, jag missförstod din fråga först.
Det där får inte jag heller bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

En liten fråga? Gillar Windows E-post bättre än numera plottriga G-mail så har emigrerat. Men fördelen med Goggle/Android är att man lätt genom webbläsaren kan fixa till sin adressbok: https://www.google.com/contacts/u/0/#contacts

Någon som hittat detta till även till Windows variant av adressboken.

När du loggat in på ditt MS-konto, klickar du på ikonen längst upp till vänster (den med prickarna på, bredvid outlook) och väljer "people"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Windows 10 för RT är ju av bekräftat av Microsofts Joe Belfiore så ser inte riktigt dina farhågor.

Källa

Dessutom verkar WP och Windows RT flyta ihop till en version:

http://mynokiablog.com/wp-content/uploads/2014/11/Screen-Shot...

Det spekuleras om att mobiler och surfplattor med mindre skärmar (mindre än 10"?) kör Win10 med WP-liknande interface.
Det kan tänkas att även ARM-baserade plattor (Surface, Nokia 2520) kan uppgraderas till denna variant.
Jag tror inte att Microsoft kommer att överge ARM med tanke på Nadellas uttalande om Win10: "it can run on everything".
Förhoppningsvis klarnar det i slutet av januari.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Det hör är en högst personlig åsikt, ha det i åtanke.
Jag fullkomligt älskade Windows Phone när jag första gången testade det, då jag också köpte min Lumia 1020. Telefonen i sig och dess funktioner har jag inget att klaga på, det är fortfarande själva OS:et som är den största begränsningen.
Det känns som att det i princip inte händer nånting med uppdateringarna, tror senast jag uppgradera var för 2-3 månader sen, sen dess nada...inga små mjukvarufixar, inga större systemuppgraderingar etc. Jag söker manuellt ska tilläggas, testar väl nån gång i veckan.
Vad är nästa steg för Windows Phone, det borde ju rent logiskt vara 8.2? Finns det nån hint om när det kan tänkas komma? Är det några större förändringar på gång?

För som det är just nu känns det som att knappt någon av dom stora aktörerna och företagen vill röra detta os. Forex (min bank) skulle släppa en mobilanpassad version av sin hemsida och eventuellt göra en app, detta sades i våras och inget har hänt. Det finns knappt några vettiga webbläsare, visst det finns om man vill gå tredjeparts och installera en läsare som man aldrig hört talas om.
Så vitt jag förstår så finns det inget inbyggt stöd för Java i Internet Explorer...? Då jag använder mig av Quinyx (webb-schema som används av många olika företag) och om jag använder mig av Android kan jag antingen använda den egna appen eller köra sidan i chrome/firefox etc. I Windows Phone är det däremot tvärstopp...därför att det finns ingen app lanserad och jag kan heller inte logga in via webbläsaren som inte erbjuder Javastöd.
Ja jag är inte dum och skyller på att Microsoft för att ingen utvecklas appar, det är ju upp till kunderna och företagen runt om själva.

Som det känns nu så känns det som att sitta med en av dom allra första telefonerna (vilken det nu var) som erbjöd surf i mobilen. dvs innan iPhone, Galaxy osv. Tänk dom tidiga Samsungarna, NEC exempelvis.
Är det nåt stort på gång här eller händer det överhuvudtaget nånting?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Hallåjsan!
Jag har en fråga, kommer det att koma någon mer uppdatering till Windows Phone 7? Det är ju hur länge som helst sedan Windows Phone 7.8 kom ut, sen dess har jag inte fått någon ny uppdatering? Någon som vet om det kommer nya? Eller har dom fimpat Windows Phone 7 helt?
It okunig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av It okunig:

Hallåjsan!
Jag har en fråga, kommer det att koma någon mer uppdatering till Windows Phone 7? Det är ju hur länge som helst sedan Windows Phone 7.8 kom ut, sen dess har jag inte fått någon ny uppdatering? Någon som vet om det kommer nya? Eller har dom fimpat Windows Phone 7 helt?
It okunig!

Fimpat sedan länge.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Det hör är en högst personlig åsikt, ha det i åtanke.
Jag fullkomligt älskade Windows Phone när jag första gången testade det, då jag också köpte min Lumia 1020. Telefonen i sig och dess funktioner har jag inget att klaga på, det är fortfarande själva OS:et som är den största begränsningen.
Det känns som att det i princip inte händer nånting med uppdateringarna, tror senast jag uppgradera var för 2-3 månader sen, sen dess nada...inga små mjukvarufixar, inga större systemuppgraderingar etc. Jag söker manuellt ska tilläggas, testar väl nån gång i veckan.
Vad är nästa steg för Windows Phone, det borde ju rent logiskt vara 8.2? Finns det nån hint om när det kan tänkas komma? Är det några större förändringar på gång?

Är det nåt stort på gång här eller händer det överhuvudtaget nånting?

Till mig kommer det uppdateringar mest hela tiden, men så är jag med i DP-programmet också.
Det du närmast har att se fram emot är Denim som kommer till slutanvändarna i början av nästa år.
Den uppdateringen innehåller alla de OS-uppdateringar som vi som är med i DP fått plus den nya firmwar:en som heter Denim.
Nästa väsentliga OS-uppatering kommer att heta WP10 (inte WP8.2). Den är tänkt att komma senare under 2015.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Till mig kommer det uppdateringar mest hela tiden, men så är jag med i DP-programmet också.
Det du närmast har att se fram emot är Denim som kommer till slutanvändarna i början av nästa år.
Den uppdateringen innehåller alla de OS-uppdateringar som vi som är med i DP fått plus den nya firmwar:en som heter Denim.
Nästa väsentliga OS-uppatering kommer att heta WP10 (inte WP8.2). Den är tänkt att komma senare under 2015.

Jo, men det är jag också. Men jag känner liksom att det händer på tok för lite, dvs inga stora förändringar, inga direkta nyheter.
Ah ok, får se om jag håller mig kvar på WP tills dess, just nu har jag tröttnat och sitter med min HTC ONE M7.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Fimpat sedan länge.

Okej, och man kan möjligen inte uppgradera telefonen till Windows Phone 8 eller senare versioner på något sätt? Eller ska man köpa ny telefon med senare Windows Phone version?
It okunig!