Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Det är ju lilla jul. Blir också en liten krogrunda efter detta. (Inte min bild)

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Blev lite olika julöl idag. Börjar med en eriksberg! Ser väldigt mörk ut men den smakar helt okej faktiskt (:

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem

Öl som testades idag:

Helsingborgs Hembryggargille Ingen Blonde Fake Russian Fjortis Edition
Bucanero Fuerte
Falcon Julbrygd 5.2%
Zeppelin
Nils Oscar Winter Edition 2014
Glazen Toren Canaster Winterscotch
Freigeist Abraxas
Anchor Our Special Ale
Boulevard Smokestack Series - Two Jokers Double-Wit
Rodenbach Vintage 2012 Oak Aged Ale (Barrel No. 170)
Fuller's Vintage Ale 2014
Fuller’s Imperial Russian Stout
La Bière du Boucanier Christmas
Haandbryggeriet Wild Thing
Brooklyn Cuvee Noire
Birra del Borgo 25 Dodici
Boulevard Love Child No. 4
Cantillon FouFoune
Amager The Days of Barley and Roses (Niepoort)
Mikkeller / BrewDog / Nøgne Ø Black Tokyo Horizon
Oppigårds Everyday IPA
Pizza Port Cuvee de Tomme
Schloss Eggenberg Samichlaus Classic (2013)
Thomas Hardy's Ale, 2003
Nøgne Ø God Jul (2008)
Goose Island Bourbon County 2012
Helsingborgs Hembryggargille I Put On My Robe And Wizard Hat

Tror de var alla..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Jubileumsmästare
Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Hemmagjord poncha på citron, trädtomat och apelsin och naturligtvis Branca 40% och honung. Branca är lokal vit rom (aquardente de cana) gjort av lokalt odlade sokerrör-

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Öl som testades idag:

Helsingborgs Hembryggargille Ingen Blonde Fake Russian Fjortis Edition
Bucanero Fuerte
Falcon Julbrygd 5.2%
Zeppelin
Nils Oscar Winter Edition 2014
Glazen Toren Canaster Winterscotch
Freigeist Abraxas
Anchor Our Special Ale
Boulevard Smokestack Series - Two Jokers Double-Wit
Rodenbach Vintage 2012 Oak Aged Ale (Barrel No. 170)
Fuller's Vintage Ale 2014
Fuller’s Imperial Russian Stout
La Bière du Boucanier Christmas
Haandbryggeriet Wild Thing
Brooklyn Cuvee Noire
Birra del Borgo 25 Dodici
Boulevard Love Child No. 4
Cantillon FouFoune
Amager The Days of Barley and Roses (Niepoort)
Mikkeller / BrewDog / Nøgne Ø Black Tokyo Horizon
Oppigårds Everyday IPA
Pizza Port Cuvee de Tomme
Schloss Eggenberg Samichlaus Classic (2013)
Thomas Hardy's Ale, 2003
Nøgne Ø God Jul (2008)
Goose Island Bourbon County 2012
Helsingborgs Hembryggargille I Put On My Robe And Wizard Hat

Tror de var alla..

Och dem sista har du glömt bort hur dem smakade :P?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pompa_kumla:

Och dem sista har du glömt bort hur dem smakade :P?

Nä. Ja har ganska bra koll. Dricker ju inte hela flaskor.
Och efter alla de där ölen.. så psycklade jag hem. Satt och datade, duschade, åt frukost och sen tog jag tåget till Stockholm. Det var en bra ölprovning.

Edit:
Idag drack vi väldigt många.

På frågan "Vilken alkoholhalitig dryck dricker du nu?" är mitt svar "ingen. vatten vinner." Men.. vi har ju druckit några bra..

New Belgium Lips of Faith Le Terroir 2014
Stone Matt's Burning Rosids
Firestone Walker Parabola

för att nämna några riktigt bra..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Nä. Ja har ganska bra koll. Dricker ju inte hela flaskor.
Och efter alla de där ölen.. så psycklade jag hem. Satt och datade, duschade, åt frukost och sen tog jag tåget till Stockholm. Det var en bra ölprovning.

Edit:
Idag drack vi väldigt många.

På frågan "Vilken alkoholhalitig dryck dricker du nu?" är mitt svar "ingen. vatten vinner." Men.. vi har ju druckit några bra..

New Belgium Lips of Faith Le Terroir 2014
Stone Matt's Burning Rosids
Firestone Walker Parabola

för att nämna några riktigt bra..

Du måste fortfarande vara påverkad ^^

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nmc:

Du måste fortfarande vara påverkad ^^

Jo, ja. Det var ju inte omöjligt.

Nu: Hornbeer Russian Imperial Stout. najs.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Engenho Novos Poncha tangerina.
När jag någongång dricker öl så är det Coral.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Hedersmedlem

Det blev en sådan här igår:

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Hupp, första inlägget för i år!

Avnjuter ett glas av min och brorsans hemmabryggda stout, som bryggdes i mitten av november. Helt vild är den, OG 1.110, FG 1.041. Skummet är, vilket inte syns på bilden som är tagen i allt annat än optimala ljusförhållanden, nästan brunt.

Kan med risk för att låta skrytsam lätt säga att detta är en av de bättre stouts jag druckit. Den är ganska hårt humlad (beräknad IBU 92), men det balanseras perfekt av en sällsynt kraftig maltsmak med inslag av kaffe, choklad, och en hint tjära/rök. En riktig smakbomb om jag får säga det själv, och lätt vår mest lyckade bryggning hittills. Förvisso hjälper det att man bryggt det själv, men i mitt tycke är det nog bara ett par sorter från Southern Tier som slår den på fingrarna

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kaput:

Hupp, första inlägget för i år!

Avnjuter ett glas av min och brorsans hemmabryggda stout, som bryggdes i mitten av november. Helt vild är den, OG 1.110, FG 1.041. Skummet är, vilket inte syns på bilden som är tagen i allt annat än optimala ljusförhållanden, nästan brunt.

http://i.imgur.com/2ZT2x1g.png

Kan med risk för att låta skrytsam lätt säga att detta är en av de bättre stouts jag druckit. Den är ganska hårt humlad (beräknad IBU 92), men det balanseras perfekt av en sällsynt kraftig maltsmak med inslag av kaffe, choklad, och en hint tjära/rök. En riktig smakbomb om jag får säga det själv, och lätt vår mest lyckade bryggning hittills. Förvisso hjälper det att man bryggt det själv, men i mitt tycke är det nog bara ett par sorter från Southern Tier som slår den på fingrarna

Mmm fint ska de va.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Mmm fint ska de va.

Yes, klart det ska

Förresten, blev det någonsin några godsaker från Souther Tier för din del där på andra sidan Atlanten?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kaput:

Yes, klart det ska

Förresten, blev det någonsin några godsaker från Souther Tier för din del där på andra sidan Atlanten?

Uhm. Nej, missade det. Fick bara tag i Almanac, Fiftyfifty, Russian River, New Belgium, Cascade Brewing, The Bruery, Bottle Logic, Ballast Point, Green Flash, AleSmith, Stone och lite annat fint. Men åker till östkusten (farligt nära Southern Tiers bryggeri, vi funderar att köra förbi) nästa lördag. Så vi får se. Vi åker ju genom Vermont också. Hill Farmstead och Lawsons Finest Liquids anyone?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Blev en Paulaner Hefe Weissbier till middagen idag. Mumma!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Uhm. Nej, missade det. Fick bara tag i Almanac, Fiftyfifty, Russian River, New Belgium, Cascade Brewing, The Bruery, Bottle Logic, Ballast Point, Green Flash, AleSmith, Stone och lite annat fint. Men åker till östkusten (farligt nära Southern Tiers bryggeri, vi funderar att köra förbi) nästa lördag. Så vi får se. Vi åker ju genom Vermont också. Hill Farmstead och Lawsons Finest Liquids anyone?

Bara?!

Gör det för helvete! Något annat vore typ som att... ja, vara nära Southern Tier-bryggeriet utan att åka dit och dricka öl. Det är nog i slutändan det värsta misstag man kan göra, blir svårt att hitta en liknelse av samma magnitud

Får man fråga vad du gör i staterna förresten? Jobb? Släktingar? Allmän roadtrip?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kaput:

Bara?!

Gör det för helvete! Något annat vore typ som att... ja, vara nära Southern Tier-bryggeriet utan att åka dit och dricka öl. Det är nog i slutändan det värsta misstag man kan göra, blir svårt att hitta en liknelse av samma magnitud

Får man fråga vad du gör i staterna förresten? Jobb? Släktingar? Allmän roadtrip?

Allmän roadtrip. En polare läser en kurs där i två veckor så idén var att åka och hälsa på honom och se Book of Mormon på broadway.. men nu verkar vi ha missat bra biljetter så.. vi kanske dricker öl istället. Att sen vi är tre-fyra ölintresserade hjälper ju också.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

On topic:

Mikkeller Bar på Victoriagade har idag The Super Spontansour Event. Så om man gillar suröl, fruktöl etc rekommenderas ett besök. Ni kommer hitta mig där från öppning och framåt.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Lite offtopic, men ändå ontopic!

Jag har ju liksom många andra snöat in på hantverksöl, och brukar checka in detta i Untappd. Ett "facebook" för öl helt enkelt. Fixa konto, rätt kul faktiskt, blir som en databas över alla öl. Man betygssätter, följer andra, skålar, undersöker öl (speciellt innan man drar till bolaget...)

Ni kan adda mig på nicket richswe

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rich:

Lite offtopic, men ändå ontopic!

Jag har ju liksom många andra snöat in på hantverksöl, och brukar checka in detta i Untappd. Ett "facebook" för öl helt enkelt. Fixa konto, rätt kul faktiskt, blir som en databas över alla öl. Man betygssätter, följer andra, skålar, undersöker öl (speciellt innan man drar till bolaget...)

Ni kan adda mig på nicket richswe

Untappd är livsfarligt för mig. Achievements för att öla? Nej jag klarar mig med valv.se, som ratebeer men mindre skala.

edit: har ett fyllekonto hos Untappd. Addade dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CCWarlock:

Untappd är livsfarligt för mig. Achievements för att öla? Nej jag klarar mig med valv.se, som ratebeer men mindre skala.

edit: har ett fyllekonto hos Untappd. Addade dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, klockrent. Samlar ju badges. Åkte till en speciell bar i New York enbart för att få en badge man bara kan få om man checkar in en öl på det stället.

(The Pony Bar heter stället...)

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hedersmedlem

Jag glömde tråden.

Arizona Wilderness Gibraltar's Gose
Mikkeller SpontanJapan
Mikkeller Spontansweetcherry
Mikkeller SpontanTripleBlueberry
Mikkeller Spontanelderflower
Mikkeller Spontandoublepommegranate
Mikkeller Spontanframboos

står framför mig. Några är uppdruckna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Cantillon Rose de Gambrinus
Mikkeller SpontanSourcherry

Mina vänner dricker Firestone Walker Agrestic (sjuuukt bra) och Blå Spögelse (också bra)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Cantillon Rose de Gambrinus.
Mikkeller Vesterbro Wit.
Hill Farmstead Biere de Norma.

Vinst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Mikkeller Imperial Ipa Polaris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

8 Wired Bumaye.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Klackabacken Orginalet.

Och sen blir det en Melleruds Utmärkta pilsner.
En ljus lager som jag verkligen kan rekommendera!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Highland Park.......

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ryzen 5600X, 32Gb ram, 3070Ti