Permalänk
Medlem

AJ Produkter - Kontorsstol

Hej!

Funderar på att köpa en ny kontorsstol. Kikade lite på AJ Produkter och dom verkar ha ett hyfsat bra utbud men man vet ju inte om de är skit eller inte.

Är det någon som har erfarenheter med AJ Produkters kontorsutbud? Nån som har en AJ-stol på jobbet? Vad tycker ni om dem? Är det kvalité?

Har även kikat på DXracer men deras design är lite to much för mig men har hör mycket bra om dem! Berätta gärna också om ni har haft bra erfarenhet med dem!

Tack!

Länk till företagets hemsida

Permalänk
Medlem

har precis idag beställt en AK racing stol från net on net du kan få en kommentar om ca 3 dagar

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönis:

har precis idag beställt en AK racing stol från net on net du kan få en kommentar om ca 3 dagar

Nice! Det får du gärna göra

AK racing är väll inte samma företag som DX racing? Vad är skillnaden?

Permalänk
Medlem

vet i fan köpte AK för att de inte hade några DX inne

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk

även jag har en ak. jätteskön stol köpte den på kompletts rea för 1700:- man sitter verkligen som en kung i dem å gött att kunna anpassa nästa allt efter behag. de enda ja saknar är ställbar svank på ryggstödet.

och ja googlade lite innan köp på skillnaderna mellan AK och DX. Och var i princip ingen skillnad alls verkade det som de är byggda på samma sätt å skulle inte förvåna mig om de t.om. är samma kinesfabrik.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk

Är det nån som vet om privatpersoner kan beställa från Aj Produkter?
När jag försöker så kräver det företagsnamn och organisationsnummer.
Frustrerande när man har hittat en grej som man verkligen vill ha.

Permalänk
Medlem

Blackbird, en snabb googling visar att de iaf säljer till privatpersoner Personnummer brukar funka som orgnummer

Med vänlig hälsning, Lazze

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med en DX Racer Frost (http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar/dxracer/...), vilket jag tycker är relativt stilren. Mycket bra stol för min dåliga rygg! Har inte haft något problem med den vid flera timmars spelande!

Frågan är då, stör du dig på designen eller är det just färgvalen som de kör med? De har ju deras Donington som är helst svart (som jag skulle ha köpt, men fanns ej i lager då jag väl skulle beställa) (Länk för Donington: http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar/dxracer/...).

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Skrivet av Tea42BBS:

Blackbird, en snabb googling visar att de iaf säljer till privatpersoner Personnummer brukar funka som orgnummer

Med vänlig hälsning, Lazze

Aha. Själv googlade jag som en galning men hittade inte någon info. Vilka sökord använde du?
Vad ska man skriva under företagsnamn då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bal0:

Den ser lik ut en stol som vi har på kontoret, dock är den i svart tyg. Skulle dock ge min röst till min Racer istället, men svårt att säga då jag inte vet helt 100 om det är en likadan vi har här. Annars så har Kinnarps väldigt sköna stolar, vet dock inte om de säljer till privatpersoner.

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

Den där AJ stolen liknar en stolmodell som vi hade på en gammal arbetsplats, men jag minns inte ifall det var just från AJ som vi köpte dessa.

Den stolen var jättebekväm att sitta och slappa i, alltså när man oftast vill sitta lite bakåtlutad. Men jag tyckte inte alls att den var bekväm att sitta och arbeta i, då i alla fall jag vill sitta lite mer upprätt eller rent av framåtlutad ibland. Med detta vill jag varna för att köpa en stol utan att prova den ordentligt. Det är inte självklart att en stol som är bekväm att sitta i också är bekväm att arbeta i.

Angående Kinnarps så har dem olika ”showroom” runt om i landet, och det borde gå att köpa en stol från dessa butiker även som en privatperson.