Permalänk
Medlem

Inspelning av TV Tuners?

Hej.
Idagsläget har vi en Platt TV med USB inspelnings funktion(PVR). Men den spelar ju bara in från samma kanal som vissas.
Jag vill ha möjligheten att kunna spela in på USB eller med extern Box, men vill också komma undan biligt.
Behöves något med 2st tuners om jag förståt det rätt.

Vi har kanaler via marknätet atm.

P.S Också tittat på blocket efter exempelvis "Digital TV-mottagare för Viasat" Kommer det att fungera för att kunna spela in mark kanalerna?(1,2,4,6 osv)

MVH Erik

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Hej.
Idagsläget har vi en Platt TV med USB inspelnings funktion(PVR). Men den spelar ju bara in från samma kanal som vissas.
Jag vill ha möjligheten att kunna spela in på USB eller med extern Box, men vill också komma undan biligt.
Behöves något med 2st tuners om jag förståt det rätt.

Vi har kanaler via marknätet atm.

P.S Också tittat på blocket efter exempelvis "Digital TV-mottagare för Viasat" Kommer det att fungera för att kunna spela in mark kanalerna?(1,2,4,6 osv)

MVH Erik

Vilken typ av tvleverantör har du, boxer, satellit, comhem?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Vilken typ av tvleverantör har du, boxer, satellit, comhem?

Vi har haft Boxer tidigare.

Vi resonerar så att vi kan skaffa boxerkort igen och ta en inspelningsbar apparat för 1500:-(deras sida) istället för att köpa separat för 3.3k.(netonnet)

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Vi har haft Boxer tidigare.

Vi resonerar så att vi kan skaffa boxerkort igen och ta en inspelningsbar apparat för 1500:-(deras sida) istället för att köpa separat för 3.3k.(netonnet)

Då har du ju redan besvarat din egen fråga?^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Då har du ju redan besvarat din egen fråga?^^

Jo, förvisso har jag det. Men, alternativ lösning för biligare slutsumma: finns det inget liknande för usbinsplening med funktion att spela in annan kanal än den man ser på?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Jo, förvisso har jag det. Men, alternativ lösning för biligare slutsumma: finns det inget liknande för usbinsplening med funktion att spela in annan kanal än den man ser på?

Det beror helt på, tvkort t e x kanske kan vara något, lite exempel nedan, sure du måste ha en dator kopplad förstås men det kanske du har en du ändå har till teven

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/tv-kort

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(