Microsoft: "Det är dags att prata om gaming på Windows"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tilax:

Det är bara kolla i denna tråd. Över dig finns Paronfesken som säger att spel är allt som håller han kvar vid Windows (26 likes).

Sweclockerslikes.. Vilken bra källa.
2015 är Linux år ... Eller hur är det nu?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

I senaste läckta Windows 10 har de hittat en Xbox App.
http://www.theverge.com/2014/12/14/7389563/windows-10-xbox-ap...

https://cdn1.vox-cdn.com/thumbor/XnHLoU5CxcdvjW454uDxps7ADEE=...

Tror inte Microsoft har fattat något om detta är del av satsningen. Xbox som varumärke för satsningen på "PC-spel" rimmar illa i mina öron. Men det kan förstås bara vara en portal för Xbox-spelare och inte ha något med det att göra.

Det fanns iofs redan en Xbox app i Windows 8.1 med. Men denna är uppdaterad.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tilax:

Det är bara kolla i denna tråd. Över dig finns Paronfesken som säger att spel är allt som håller han kvar vid Windows (26 likes).

Folk som sitter på Sweclockers ofta säger dock inte särskilt mycket om hur vanligt folk vill ha det, användarvänlighet för såna som inte är så tekniskt kunniga är fortfarande ett område där linux inte riktigt ligger på samma nivå som OSX och windows.

Permalänk
Medlem

Hur skall tolka detta?
MS satsar på PC, tror jag inte ett dyft på.
MS känner sig hotade i sin monopol situation på PC och reagerar, mer troligt.

DX12 släpps bara till nästa generation Windows, vilket gör att speltillverkarna kommer att vänta ett par år innan de verkligen använder funktionerna.
Under tiden kommer Mantle att ta få ett starkare grepp, framförallt om Intel hoppar på tåget.

Xbox1 säljer inte enligt förväntningarna, så vi kan förvänta oss en massa "lull-lull" mellan Xbox1 och Win10.
Har dock svårt att se något som inte man kan göra i enbart PCn. Förutom streama Xbox1 spel till PCn då....

Det har varit tyst runt SteamOS ett tag nu.
Jag anar att Valve kommer att presentera något i anslutning till detta.

Under tiden sitter jag nöjd kvar på både min XP- och Win7-partition

Permalänk
Medlem

Spel är allt som håller kvar mig med... ge mig ett gamer-OS. Då jävlar

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Folk som sitter på Sweclockers ofta säger dock inte särskilt mycket om hur vanligt folk vill ha det, användarvänlighet för såna som inte är så tekniskt kunniga är fortfarande ett område där linux inte riktigt ligger på samma nivå som OSX och windows.

Du menar samma vanliga användare som kör Android/iOS telefoner och skyr Windows telefoner? Tror att de flesta av dessa användare struntar fullständigt i Windows, de vill bara ha sina spel, program och annat att fungera. Vad som sen ligger bakom spelar mindre roll.

Ge dem ett Linux där de kan surfa och spela på samma villkor, och de hoppar gärna av M$ tåget när de måste betala 1000SEK varje gång 3 nya funktioner ska lanseras.
Det enda som håller Windows vid liv är folks vanor och spel. Vanor har börjat ändras, det ser man ju med alla mobila enheter vi kör.
Problemet är att det finns för många Linux, med för många olika världar. Inget blir standard, inget blir klart och inget lockar massan. När de väl gör.. så tar de 80% av marknaden (Android).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Jag har aldrig och kommer i framtiden heller aldrig registrera mitt kontokort i någon spelbutik.
Behöver jag göra det så kommer jag reklamera produkten direkt.

Är otroligt trött på alla grejer som ska installeras men framförallt uppdateras hela tiden! De senaste spelen jag haft uppdateras minst en gång i månaden. Mobilen ska vi inte ens tala om. Det värsta är när de bara uppdateras automatiskt i bakgrunden. Man undrar ju nästan om det ens är sin egen dator/mobil man har när diverse företag av olika storlekar verkar kunna installera, ändra och uppdatera helt fritt hur och när de vill..

Håller helt med, känner samma sak när jag ska spela lite Xbox One. Jag vill inte ha det här always-on läget som drar mer ström än en glödlampa 24/7, utan jag kör energisparläget. Så när jag kommer hem en dag efter jobbet, sparkar av mig kostymbyxorna, kastar mig i soffan redo för att ta över världen i bara kalsonger och strumpor så sätter jag på mitt Xbox och då ska en uppdatering på 300+ MB laddas ner. Det finns valet att skippa uppdateringen men då får jag inte starta min konsoll, som jag betalat för.

Det är som om jag skulle köpa en bil, cash, och jag kör hem den. Nästa morgon vill jag åka till jobbet men då stannar försäljaren mig innan jag ens satt mig i bilen och informerar mig om att han ska mecka med min motor, säger jag nej så bogserar han bilen. Jag får ej heller veta vad han ska göra med motorn.

Detta är ju självklart lite dramatiserat men jag tycker att om någon betalar för en vara så ska de åtminstone få veta vad som är i säcken, så att säga.

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flostyle:

Ja det låter verkligen hemskt med utvecklare som bryr sig om och uppdaterar sin mjukvara. Vore ju mycket bättre om alla buggar och sånt får vara kvar i nåt år innan det åtgärdas. Och tänk att dom gör det både automatiskt och i bakgrunden också så att du slipper hålla på med massa manuella uppdateringar och bekräftelser. Usch och fy säger jag bara.

Nej men seriöst, vad är problemet? De flesta kunder ogillar när utvecklaren inte bryr sig om sin mjukvara så det kanske inte är så konstigt att de ser till att försöka uppdatera appar och spel ofta så man inte tappar användare.

Förut förespråkade du öppenhet och att allt och alla ska vara välkommet. Nu låter det snarare som att ett väldigt instängt och ännu mera hårt kontrollerat ekosystem än dagens (med mer krav och kontroll) är vad du efterfrågar... Hur ska du ha det egentligen?

Problemet är att folk har vant sig vid att köpa halvklara produkter. Du skulle ju aldrig köpa ett hus för fullpris som saknar tak och dörrar?
"Nä men det fixar vi om någon månad eller så, väderprognosen ser inte så värst farlig ut. Börjar det regna så kan ni ju använda paraply eller sova på hotell."

Bara för att det är mjukvara så betyder det inte att utvecklare ska komma undan med att släppa värdelösa produkter. Att betala 600 kronor för ett spel som kraschar, inte ser ut som det ska, inte ens kan spelas pga serverhaveri etc är inte godtagbart. Jag talar självklart inte om småbuggar, det är omöjligt att skriva kod i den skalan som inte har skönhetsfel, men det är inte vad jag talar om.

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

Kroppsöppningar? Vad fan använder du datorn till??

Precis vad fan jag vill! Varje gång en Microsoft-representant öppnar munnen hör jag bara hur det nu finns ett nytt, häftigt Microsoft-sätt att använda datorn. Ett sätt som är det enda rätta och låser in dig, för att Microsoft ska tjäna så mycket pengar som möjligt.

Microsoft fokuserar inte på dig och ditt datoranvändande för att de brinner för gaming. De vet bara att gaming är stort och inne nu och de vill åt dina gaming-pengar och din röv.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Skrivet av WDac:

yepp, men man har även dubbla diskar i hotswap, en disk med Win8.1 och en med Fedora 20.

ICY Dock internt kab 2x2.5" SATA/SAS Vänster HotSwap (Corsair Force 3 SSD 128GB) med Win8.1, Höger HotSwap (Kingston SSD V300 120GB) Fedroa 20
http://images.captech.se/images/big/4903167_5.jpg

Jag använder en Slot-in Optisk DVD Brännare dock men den interna kabinetten är den samma då du väljer å köper den Optiska enheten vid sidan av till den interna kabinetten, å det är smutt att den läser både SATA och SAS. Kabinetterna brukar vara antigen eller annars.

Coolt får kika på den lösningen

Visa signatur

Livet är en fesk!