kan det värkligen stämma?? [att förstärkarbyggsats levererar 200W]

Permalänk

kan det värkligen stämma?? [att förstärkarbyggsats levererar 200W]

Hej! jag fick en löd kolv i advents present och skulle också få välja en byggsats jag ville ha och undrar ifall någon av er vet ifall denna värkligen kan leverera 200W?? http://www.electrokit.com/forstarkare-200w.42115
tacksam för snabba svar!

Permalänk
Medlem

Nja det står också detta Uteffekt (RMS): 100W - 4ohm, 70W - 8ohm
RMS är den effekten man bör rätta sig efter, står dock inte om det är vid en viss frekvens eller över hela registret
Men ofta på billiga saker så är det mätt vid 1KHz, så en mer riktig effekt 20-20KHz vid 8ohm kanske är 50Watt.

Sen finns det angivet Distortion: 0.02% vid 1kHz / 10W hur denna är vid andra frekvenser och effekter får man inte veta, antagligen är den en hel del mer.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Nja det står också detta Uteffekt (RMS): 100W - 4ohm, 70W - 8ohm
RMS är den effekten man bör rätta sig efter, står dock inte om det är vid en viss frekvens eller över hela registret
Men ofta på billiga saker så är det mätt vid 1KHz, så en mer riktig effekt 20-20KHz vid 8ohm kanske är 50Watt.

Sen finns det angivet Distortion: 0.02% vid 1kHz / 10W hur denna är vid andra frekvenser och effekter får man inte veta, antagligen är den en hel del mer.

okej så det är asså inte värt att köpa den då det är ca 50 watt ?

Permalänk
Testpilot

Trådtitlar ska tydligt beskriva vad dina trådar handlar om, "kan det värkligen stämma??" talar inte alls om vad din frågeställning är så jag har redigerat den åt dig. Tänk på att skapa tydligare trådtitlar i framtiden.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Skrivet av hunden:

Trådtitlar ska tydligt beskriva vad dina trådar handlar om, "kan det värkligen stämma??" talar inte alls om vad din frågeställning är så jag har redigerat den åt dig. Tänk på att skapa tydligare trådtitlar i framtiden.

okej ska tänka på det nästa gång! tack