LG G3 16 GB eller Lumia 830 - Erfarenheter och omdömen?

Permalänk

LG G3 16 GB eller Lumia 830 - Erfarenheter och omdömen?

Hej!

Någon som har någon av dessa lurar och kan posta en snabb recension av dem?
Tänkte åka förbi Elgiganten imorgon och plocka hem en, nämligen.

Tacksam för svar!
/KDAson

Rubrik något förtydligad.
Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Den du länkade till var med 32 Gb minne och 3 Gb ram, 16 Gb har 2 Gb i ram

Om inte prisskillnaden är avgörande ta 32 Gb
För min jobb LG G3 ligger på ca 2,3 Gb ramanvändning i snitt

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: jättebra lur, men lite lagg på webbsidor ibland pga 1440p skärmen antar jag, men vilken skärm alltså

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Har ägt min i nästan en vecka nu. Är nöjd med mobilen. Dock gillar jag inte skärmen eller kameran. Kameran är rätt kass, och skärmen har "platta", mörka och tråkiga färger. Går inte att jämföra mot en Samsungs skärm. Annars har mobilen många trevliga funktioner, bra batteritid, fint gränssnitt mm..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av KDAson:

Hej!

Någon som har denna lur och kan posta en snabb recension av den?
Tänkte åka förbi Elgiganten imorgon och plocka hem en, nämligen.

Tacksam för svar!
/KDAson

Köp hellre en 32GB, då den har 3GB RAM istället för 2GB som 16GB versionen har. På min G3 är ram användandet ofta en bra bit över 2GB när jag använder den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Har ägt min i nästan en vecka nu. Är nöjd med mobilen. Dock gillar jag inte skärmen eller kameran. Kameran är rätt kass, och skärmen har "platta", mörka och tråkiga färger. Går inte att jämföra mot en Samsungs skärm. Annars har mobilen många trevliga funktioner, bra batteritid, fint gränssnitt mm..

Kameran tycker jag är sjukt bra, bättre än frugans iphone 6 (tycker hon med)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Har inte råd med 32 GBs versionen tyvärr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KDAson:

Har inte råd med 32 GBs versionen tyvärr...

Köp den på netonnet så får du den för samma peng

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av KDAson:

Har inte råd med 32 GBs versionen tyvärr...

Då skulle jag nog köpt en Z2 istället, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2520842. Kostar lika mycket som en G3 16GB men har flera fördelar, som till exempel att den är vattentät och har 3GB ramminne. Batteritiden ska också vara riktigt, riktigt bra har jag hört. G3:s batteritid är sådär/okej enligt mig. Räcker väl en dag men inte mycket mer.

Permalänk
Medlem

Älskar min :]

Permalänk
Medlem

Har G2:an fortfarande, som typ bara är ett år "gammal" och som ser minst lika modern ut. Den e riktigt bra så skulle tänka mig att G3:n är lika bra och mer därtill..

Permalänk

Började kolla lite på Windows Phone. Närmare bestämt Lumia 830n. Den är relativt billig, och verkar vara en gedigen telefon.
Någon som äger en sådan?

Permalänk
Medlem

Äger en lumia 830 orange, en kanon telefon på många sätt men samtidigt sviker den på många punkter. Hårdvaran är bra, en solid telefon. Kameran är helt ok, vill nog påstå att den är lika kass som alla andra mobilkameror. Du kan få ok bilder i bra ljus men kassa bilder i mörker. Ljudet är kanon, både i samtal och även med hörlurar. Slärmen är bara 720p men det märker du inte om du inte vet vad för upplösning den har.
Största nackdelen är mjukvaran tyvärr. Apparna är undermånliga och en hel del saknas, undersök noga vilka appar du använder och kolla upp om alternativen finns. Jag personligen har stött på hängningar och omstarter av telefonen helt utan anledning vilket drar ner betyget ännu mer. Detta är min första och sista wp telefon, nästa gång blir det ios som det var tänkt från början. Lumian blev ett spontant köp. Till sist är priset en nackdel, den är inte värd 3500kr, den var på kampanj för 2500kr och det är mer realistiskt pris för den.

Skrivet av KDAson:

Började kolla lite på Windows Phone. Närmare bestämt Lumia 830n. Den är relativt billig, och verkar vara en gedigen telefon.
Någon som äger en sådan?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Anledningen till att jag kollat på G3an är för att storleken är perfekt på den. Gillar 5,5" telefoner.

Permalänk
Avstängd

G3:n med lollipop inget lagg här inte

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Skrivet av hytin:

G3:n med lollipop inget lagg här inte

Så G3an har fått Lollipop nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KDAson:

Har inte råd med 32 GBs versionen tyvärr...

Jag kör på 16gb versionen och har inge problem med ram användningen snittar på ca 1.4gb så jag skulle rekomendera den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop : Lenovo ideapad gaming 3i CPU:I5 10300h GPU:GTX1650ti RAM:16GB SSD:512GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KDAson:

Så G3an har fått Lollipop nu?

Kommer vilken dag som helst . jag har rootat och installerat 855v20e den femte updaten av lollipop till den internationella firmwaren funkar kanon 😄

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Då skulle jag nog köpt en Z2 istället, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2520842. Kostar lika mycket som en G3 16GB men har flera fördelar, som till exempel att den är vattentät och har 3GB ramminne. Batteritiden ska också vara riktigt, riktigt bra har jag hört. G3:s batteritid är sådär/okej enligt mig. Räcker väl en dag men inte mycket mer.

Hade absolut inte valt en Z2 före LG G3. Det är endast batteritiden som är bättre inget annat.
Tidigare LG G3 ägare, nuvarande Z3 ägare.

Skrivet av KDAson:

Anledningen till att jag kollat på G3an är för att storleken är perfekt på den. Gillar 5,5" telefoner.

Hade tidigare LG G3 och kan inget annat än och rekommendera den. En utav de bättre telefonerna jag ägt.
Batteritiden tyckte jag blev över förväntan efter någon mjukvaru uppdateringen samt ART aktiverat. Inget microstuttering eller "lagg" märkte jag av, flöt på lika bra som alla andra flaggskeppstelefoner.
Ang. Windows Phone så är OS:et väldigt rappt men man tröttnar snabbt på det klena app utbudet och platta os:et.

Permalänk
Skrivet av thexps:

Hade absolut inte valt en Z2 före LG G3. Det är endast batteritiden som är bättre inget annat.
Tidigare LG G3 ägare, nuvarande Z3 ägare.

Hade tidigare LG G3 och kan inget annat än och rekommendera den. En utav de bättre telefonerna jag ägt.
Batteritiden tyckte jag blev över förväntan efter någon mjukvaru uppdateringen samt ART aktiverat. Inget microstuttering eller "lagg" märkte jag av, flöt på lika bra som alla andra flaggskeppstelefoner.
Ang. Windows Phone så är OS:et väldigt rappt men man tröttnar snabbt på det klena app utbudet och platta os:et.

Känns som att jag borde testa Windows Phone. Har kollat in det ett tag nu och det får mig att vilja lämna Android bakom mig.
Någon inbiten WP-användare som kan lägga in ett par ord här?

Permalänk
Medlem

Tänk på att G3 har jävligt hög upplösning, köper du kontant hade jag valt en G2 pga batteritiden som är överlägsen på en G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Tänk på att G3 har jävligt hög upplösning, köper du kontant hade jag valt en G2 pga batteritiden som är överlägsen på en G2

Ja batteritiden är absolut överlägsen på G2.
Men ser man till helheten så är G3an en mycket bättre telefon.
Och batteritiden på G3an är inte så dålig som man kan tro.
Denna uppfattningen fick jag iaf när jag hade min G3a, min sambo har G2 så jag hade ju möjligheten att jämföra det mesta.

Nu har jag dock en Z3 och den har allt jag önskar, men den är ju aningen högre prismässigt än TS hade tänkt sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av KDAson:

Känns som att jag borde testa Windows Phone. Har kollat in det ett tag nu och det får mig att vilja lämna Android bakom mig.
Någon inbiten WP-användare som kan lägga in ett par ord här?

Jag har haft min Lumia 920 i snart ett år nu och jag tycker den blir bättre och bättre. Visst kan batteriet va bättre men så känns det nog på alla smartphones. Tycker dock att appar som instagram och skype drar löjligt mycket batteri om man sitter med att en längre stund.

Det jag saknar är opera-browser, flash-plugin och möjligheten att se på .mkv-filer.

Kameran är ju kritikerrosad(iallafall 920&1020) vet inte om det har blivit sämmre på sistone.
Tittar du på länken i min signatur här nedan så ser du bilder jag tagit med allt inställt på auto. Men finns ett gäng inställningar alá "systemkamera" för den som kan sånt..

Man använder bakåt-knappen väldigt mycket i WP, råkar man trycka engång förmycket kan det va mycket irriterande att inte ha en framåtknapp. Samt har du lite mindre händer kan man lätt komma åt "sök"knappen med den "köttiga delen av tummen/handflatan" om man håller den upprätt.(vet inte om Android dras med liknande problem)
Visst händer det att nån app kraschar ibland men aldrig att hela telefonen fryser eller buggar ut. Skulle va att toutchen flippar ibland men det löser man med att sätta av och på skärmen med två snabba tryck.

Jag kommer att fortsätta köra WP. Det blir bara bättre och bättre och med win10 som kommer nästa år så hoppas jag att telefonen och datorn kommer att synkas ännu bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KDAson:

Känns som att jag borde testa Windows Phone. Har kollat in det ett tag nu och det får mig att vilja lämna Android bakom mig.
Någon inbiten WP-användare som kan lägga in ett par ord här?

Är du sugen på att testa så gör de!
Du kan ju hitta billiga på blocket och sälja om du inte är nöjd.

Haft tre WP telefoner, varav senaste var en lumia 920. Det är ett trevligt gränssnitt men något "platt". Flyter på väldigt bra.
Man är lite inlåst, inte så mycket konfigurations möjligheter. Och apputbudet är dåligt, var iaf då.

Men använder du telefonen mest till ringa, sms och enklare saker så funkar dom väldigt bra!

Själv tycker jag synkroniseringen med Android och alla "tillägg" som Google dokument, keep, kalender, foto, Chrome osv är oslagbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Själv tycker jag synkroniseringen med Android och alla "tillägg" som Google dokument, keep, kalender, foto, Chrome osv är oslagbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast synkroniseringen är ju bättre på windows phone och "platt" design är ju vad Android går över till nu med.

Ts, köp en windows phone. Tror inte du kommer ångra dig. Haft min 920 i över två år och är riktigt nöjd. Kommer bara bli bättre med windows 10 nästa år.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Fast synkroniseringen är ju bättre på windows phone och "platt" design är ju vad Android går över till nu med.

Ts, köp en windows phone. Tror inte du kommer ångra dig. Haft min 920 i över två år och är riktigt nöjd. Kommer bara bli bättre med windows 10 nästa år.

Håller jag inte med om. Har som sagt använt båda systemen och Android är mycket mer komplex med massor av fler funktioner.

Ja nu menade jag inte platt så i utseendet riktigt, utan mer att os:et i sig känns platt och simpelt.
Älskar det nya utseendet i Android.

Ja TS, testa kan du alltid göra. Det är ett mycket bra system för de som är ute simpelt system. Och lumia telefonerna håller hög klass.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Har som sagt använt båda systemen och Android är mycket mer komplex med massor av fler funktioner.

Ja nu menade jag inte platt så i utseendet riktigt, utan mer att os:et i sig känns platt och simpelt.
Älskar det nya utseendet i Android.

Ja TS, testa kan du alltid göra. Det är ett mycket bra system för de som är ute simpelt system. Och lumia telefonerna håller hög klass.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu var det ju inte det jag pratade om. Utan hur bra synkroniseringen är och den är bättre på Windows Phone efter egen erfarenhet.
Förstår inte hur ett OS kan kännas platt om man inte pratar om utseende dock.

Raketforskning på sin telefon är väl inte direkt nödvändigt för dom flesta.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023