Permalänk
Medlem

Antec p183?

Gjorde en tråd där jag leta efter frontpanel till P182, men risken är nog överhängande att jag inte hittar någon. Så jag gör en paralell tråd som får handla om P183:an, köper eventuellt ett nytt chassi, är P183:an bland de bästa chassina idag eller? Det har ju en jävla massa år på nacken, men verkar vara svårt att hitta stilrena chassin, fönster och fläktar på sidorna är totalt uteslutna. det ska vara 100% plåt, gärna tjock

Permalänk
Avstängd

Min son har ett P182,(Mitt före detta) Jag gilla ju aldrig dom olika kammrarna riktigt knöligt om man skulle vilja ta ut en hårddisk t.e.x.Men det har ju många positiva saker också t.ex gummibussningarna.Du kan ju kolla in Antec P280,Mycket modernare luftigare insida.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Min son har ett P182,(Mitt före detta) Jag gilla ju aldrig dom olika kammrarna riktigt knöligt om man skulle vilja ta ut en hårddisk t.e.x.Men det har ju många positiva saker också t.ex gummibussningarna.Du kan ju kolla in Antec P280,Mycket modernare luftigare insida.

Det såg ju faktiskt jävligt bra ut, det enda potentiella problemet är väl om hårddiskburen riskerar att bli ivägen för grafikkortet då den inte ser ut att gå o ta bort?

Efter vidare googling så går det bort ändå. Det verkar vara en betydligt sämre ljuddämpning i det chassit jämfört med p182, som skramlar och skapar resonansljud. Såg det i flera av recensionerna.

Tack för tipset ändå!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag bytte nyligen ut mitt gamla P180 mot ett Fractal Design Define R4. Det verkar ungefär likvärdigt när det gäller ljudnivå och kylning, och är enormt mycket enklare att arbeta i (orsaken till att jag bytte). Nu har även det nya R5 kommit, som kan vara värt att kolla på (se t.ex. Sweclockers recension). R4 kostar 700 kr just nu, medan R5 kostar 1000 kr, så R4:an kan fortfarande vara ett bra köp.