Hearthstone för Android-surfplattor lanseras

Permalänk

Finns det något sett att få spelet att fungera på en mobil utan att roota telefonen, för det är väl det som krävs för att installera Xposed Installer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag spelar båda två och jag tycker om dem för olika saker.
Är Magic ett djupare, mer komplicerat spel med mer interaktioner, kombinationer och en trevligare social aspekt? Absolut!
Men är det lika polerat, enkelt att plocka upp och dutta med i tio minuter eller bara dra ihop en casual draft på? Icke.
Hearthstone ersätter inte Magic och gör inga anspråk på att ens försöka. Det är bra; Hearthstone skulle nämligen inte lyckas. Men det är ett mysigt komplement.

Hur är Hearthstone kostnadsmässigt? Behöver man köpa "boosterpacks" där också för att få nya kort och bygga en bra lek?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Hur är Hearthstone kostnadsmässigt? Behöver man köpa "boosterpacks" där också för att få nya kort och bygga en bra lek?

Det beror på hur man värderar "behöver". Det finns ett basic-set där du har alla korten ifrån. Det går att göra en lek på det, och du kan spela utan att någonsin behöva betala en krona; du får guld av quest och tio var tredje vinst. Ett booster (5 kort, varav minst en är minst rare, du kan teoretiskt få rare/epic/legendary på alla fem platser och det har hänt mig) kostar 100 guld.
Om du kör arena (ett sorts draftsystem) så kostar det 150 guld. Du är garanterad en booster och du får alltid andra gåvor (dust/pulver för att skapa ett specifikt kort; detta får man även efter att ha "disenchantat" överflödiga kort), guld eller ett kort. Det varierar med antalet vinster du fick innan du "åker ut" (3 förluster, 12 vinster, vilket som än kommer först).
För att gå +/-0 så behöver du två vinster -- då får du 40~60guld och 1 booster, vilket är typ som att köpa en booster. För att gå "infinite" (dvs låta arena bekosta ditt arena) så behöver du gå 5-7 vinster.
Du får alltid ett nytt quest varje dag.

Att spendera pengar kommer med andra ord att snabba på att skaffa korten, men du kommer inte att få någonting av det som du inte hade fått av att spela det gratis.

Bortsett från den senaste expansionen har jag full samling både på amerikanska och europeiska servrarna utan att ha betalat. Jobbar fortfarande på den senaste - inte riktigt haft tid.

Permalänk

Och jag fick hem en platta igår. Det är ett tecken! Bara sett folk spela aldrig testat själv men verkar kul.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag spelar en del Magic, och jag kan inte riktigt se det roliga i att spela kortspel på datorn.
Hela grejen är ju att ha en liten teknikbefriad hobby.

Enligt mig hade det varit kul o köra kortspel IRL, dock så känner jag typ 1 person där jag bor som spelar Magic. Inte lika roligt att köra kortspel när man är väldigt få, därför kör jag kortspel online då man alltid har tillgång till folk att spela med.

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk
Medlem

Kraschar ständigt på min Nexus 7 2013. Kan inte ens starta ett spel. Verkar vara många som har samma problem.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tilax:

Äntligen! Vilken tid det tog. Att IOS fortfarande prioriteras över Android som har kraftig majoritet på marknaden är för mig underligt.

Ja, oj vad konstigt. 90% av alla androidenheter består av femtioelvatusen billiga skräpmodeller som knappast skulle klara av att driva ett spel som Hearthstone.

Det vore korkat att prioriterad android över iOS om man som utvecklare vill tjäna pengar på sina spel och appar.

Permalänk
Skrivet av WaZZe:

Kraschar ständigt på min Nexus 7 2013. Kan inte ens starta ett spel. Verkar vara många som har samma problem.

Kanske vänta tills den släppts officiellt i EU och installera den då?

Antar då att du inte bor i Australien, Kanada eller Nya Zeeland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Det beror på hur man värderar "behöver". Det finns ett basic-set där du har alla korten ifrån. Det går att göra en lek på det, och du kan spela utan att någonsin behöva betala en krona; du får guld av quest och tio var tredje vinst. Ett booster (5 kort, varav minst en är minst rare, du kan teoretiskt få rare/epic/legendary på alla fem platser och det har hänt mig) kostar 100 guld.
Om du kör arena (ett sorts draftsystem) så kostar det 150 guld. Du är garanterad en booster och du får alltid andra gåvor (dust/pulver för att skapa ett specifikt kort; detta får man även efter att ha "disenchantat" överflödiga kort), guld eller ett kort. Det varierar med antalet vinster du fick innan du "åker ut" (3 förluster, 12 vinster, vilket som än kommer först).
För att gå +/-0 så behöver du två vinster -- då får du 40~60guld och 1 booster, vilket är typ som att köpa en booster. För att gå "infinite" (dvs låta arena bekosta ditt arena) så behöver du gå 5-7 vinster.
Du får alltid ett nytt quest varje dag.

Att spendera pengar kommer med andra ord att snabba på att skaffa korten, men du kommer inte att få någonting av det som du inte hade fått av att spela det gratis.

Bortsett från den senaste expansionen har jag full samling både på amerikanska och europeiska servrarna utan att ha betalat. Jobbar fortfarande på den senaste - inte riktigt haft tid.

Det låter onekligen intressant. Man kanske skulle ta sig en titt trots allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tilax:

Äntligen! Vilken tid det tog. Att IOS fortfarande prioriteras över Android som har kraftig majoritet på marknaden är för mig underligt.

Är nog svårare att få till ordentligt med många olika Android-versioner och bildformat.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Jag spelar en del Magic, och jag kan inte riktigt se det roliga i att spela kortspel på datorn.
Hela grejen är ju att ha en liten teknikbefriad hobby.

Själv tycker jag att strategi och att spela mot andra är det som lockar mig, fast alla har ju sina preferenser. =P

Permalänk
Skrivet av unreal_is_back:

Finns det något sett att få spelet att fungera på en mobil utan att roota telefonen, för det är väl det som krävs för att installera Xposed Installer?

Xposed är det enda jag vet fungerar (har testat själv på min Note 2) och det kräver ju root.
Har läst om att folk fått igång det genom att ändra DPI men det är inget jag kan bekräfta själv.
Mig veterligen finns det dock inget sätt att ändra DPI utan att roota telefonen.

Har du tillräckligt stor skärm och vill spela kan det vara värt att roota.
Spelar själv på min Note 2 och även om skärmen kanske är i minsta laget (5,5 tum) så funkar det hur bra som helst att spela tack vare pennan.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Nu finns spelet i svenska Play Store.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tigerhamster:

Är Magic ett djupare, mer komplicerat spel med mer interaktioner, kombinationer och en trevligare social aspekt?

magic
social?

Tror inte vi pratar om samma spel ;P

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

Kanske vänta tills den släppts officiellt i EU och installera den då?

Antar då att du inte bor i Australien, Kanada eller Nya Zeeland.

Har nog inte med det att göra, läste att många att samma problem med Nexus 7 2013 5.0.1.

Skrivet av twk:

Nu finns spelet i svenska Play Store.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg detta igår kväll, avinstallerade den fulhämtade versionen och installerade från Play Store. Nu verkar det funkar. Vet inte om det hade med ominstallation, patch eller med att det inte var släppt i Sverige att göra. Nu funkar det bra i alla fall, inga krascher än.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Jag har provat spelet på Nexus 7, första versionen, och det laggar något fruktansvärt. Knappt spelbart skulle jag säga. Genom en modifierad apk spelar jag nu spelet på min Nexus 5, trots att den egentligen har för lite skärm. Det fungerar mycket bättre. Bra flyt och fullt spelbart, dock blir text och kort svåra att se och läsa.

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Kanske borde nämna att 6" skärm är minimun krav enligt blizzards sida.

MINIMUM REQUIREMENTS
Hardware 6-inch screen or larger
Operating System Android 4.0 or later
Memory 1 GB RAM

https://eu.battle.net/support/en/article/hearthstone-system-r...

Betyder det att jag kan spela det på min Samsung Galaxy Mega telefon som är 6.3" ?
Det är en mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Betyder det att jag kan spela det på min Samsung Galaxy Mega telefon som är 6.3" ?
Det är en mobil.

I länken finns en lista på verifierade enheter och din finns med där så det skall funka klockrent

saxat från tidigare given länk.

The following devices are verified to run Hearthstone well: Amazon Kindle Fire HD 6 (2014) Amazon Kindle Fire HD 7 (2014) Amazon Kindle Fire HDX 7 (2013) Amazon Kindle Fire HDX 7 (2014) Amazon Kindle Fire HDX 8.9 (2014) Asus Google Nexus 7 (2013) Huawei MediaPad X1 NVIDIA SHIELD Tablet Samsung Galaxy Mega 6.3 I9200 Samsung Galaxy Note 8.0 Samsung Galaxy Note LTE 10.1 N8020 Samsung Galaxy Note 10.1 (2014) Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 Sony Xperia Z2 Tablet LTE Note: The Asus Transformer Pad TF300T is incompatible with Hearthstone. Devices with PowerVR 540/544 GPUs may experience graphical issues. Updating your device to the latest version of your operating system may address these issues. Android 5.0 (Lollipop) and Fire OS 4.5.1 are recommended. Updated: 16-Dec-2014

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

I länken finns en lista på verifierade enheter och din finns med där så det skall funka klockrent

saxat från tidigare given länk.

The following devices are verified to run Hearthstone well: Amazon Kindle Fire HD 6 (2014) Amazon Kindle Fire HD 7 (2014) Amazon Kindle Fire HDX 7 (2013) Amazon Kindle Fire HDX 7 (2014) Amazon Kindle Fire HDX 8.9 (2014) Asus Google Nexus 7 (2013) Huawei MediaPad X1 NVIDIA SHIELD Tablet Samsung Galaxy Mega 6.3 I9200 Samsung Galaxy Note 8.0 Samsung Galaxy Note LTE 10.1 N8020 Samsung Galaxy Note 10.1 (2014) Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 Sony Xperia Z2 Tablet LTE Note: The Asus Transformer Pad TF300T is incompatible with Hearthstone. Devices with PowerVR 540/544 GPUs may experience graphical issues. Updating your device to the latest version of your operating system may address these issues. Android 5.0 (Lollipop) and Fire OS 4.5.1 are recommended. Updated: 16-Dec-2014

Så det alltså endast min mobil som det går att spela HS på ?
känner mig unik löl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Ja, oj vad konstigt. 90% av alla androidenheter består av femtioelvatusen billiga skräpmodeller som knappast skulle klara av att driva ett spel som Hearthstone.

Det vore korkat att prioriterad android över iOS om man som utvecklare vill tjäna pengar på sina spel och appar.

Nu är det ju så att IOS har ju inte direkt många tablet produkter, medans det finns extremt många surfplattor med Android, och då tar det ju lite längre tid att optimera spelet för androids alla olika specs och bildformat.

Medans att optimera spelet på de få Apple Tablets som finns är ju uppenbarligen lite lättare och går väldigt mycket snabbare.

Visa signatur

CPU: Intel i9 9900k // Moderkort: ASUS z390-h // GPU: SLI EVGA GeForce GTX 1080 // Ram: Corsair 16GB CL15 3000Mhz // SSD: Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ Gold // Cpukylare: Be Quiet dark pro 4 3//

Permalänk
Skrivet av RainesX:

I länken finns en lista på verifierade enheter och din finns med där så det skall funka klockrent

saxat från tidigare given länk.

The following devices are verified to run Hearthstone well: Amazon Kindle Fire HD 6 (2014) Amazon Kindle Fire HD 7 (2014) Amazon Kindle Fire HDX 7 (2013) Amazon Kindle Fire HDX 7 (2014) Amazon Kindle Fire HDX 8.9 (2014) Asus Google Nexus 7 (2013) Huawei MediaPad X1 NVIDIA SHIELD Tablet Samsung Galaxy Mega 6.3 I9200 Samsung Galaxy Note 8.0 Samsung Galaxy Note LTE 10.1 N8020 Samsung Galaxy Note 10.1 (2014) Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 Sony Xperia Z2 Tablet LTE Note: The Asus Transformer Pad TF300T is incompatible with Hearthstone. Devices with PowerVR 540/544 GPUs may experience graphical issues. Updating your device to the latest version of your operating system may address these issues. Android 5.0 (Lollipop) and Fire OS 4.5.1 are recommended. Updated: 16-Dec-2014

Funkar utmärkt på Sony Xperia Z3 Tablet Compact också, även om den inte finns med på listan. (Behövde inte logga in på Battle.net eller vad det heter, men det kanske behövs om jag ska komma vidare - har bara spelat lite grann än så länge.)

Hittade inte via Google Play på plattan, men när jag installerade via datorn kunde jag välja att installera på både den och Nexus 7 (2012 WiFi edition).

Permalänk
Medlem

Har en gammal Acer A500 (tegra2) liggande, testade för att få gratis-paketet med kort.
Det gick att spela, men hackade mycket.

Om nån undrar över hur det funkar på äldre enheter

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."