Skicka på retur utan ESD-påse?

Permalänk
Medlem

Skicka på retur utan ESD-påse?

Hej Clockers!

Jag ska skicka ett grafikkort till Inet för undersökning, troligen defekt. (De har varit underbart bra och proffsiga med returen för övrigt.)
Men jag saknar en ESD-påse, och om jag ska skicka kortet ändå, vad ska jag paketera i? Några tips?
Jag har en tjock oversizekartong fullproppad med emballage som jag kan "låna" från jobbet, men själva kortet? Det närmsta lagret?

Med hopp om snabbt svar,
Rikard

Permalänk
Medlem

Det skall skickas i ESD-påse så du inte riskerar problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superpwnguin:

Hej Clockers!

Jag ska skicka ett grafikkort till Inet för undersökning, troligen defekt. (De har varit underbart bra och proffsiga med returen för övrigt.)
Men jag saknar en ESD-påse, och om jag ska skicka kortet ändå, vad ska jag paketera i? Några tips?
Jag har en tjock oversizekartong fullproppad med emballage som jag kan "låna" från jobbet, men själva kortet? Det närmsta lagret?

Med hopp om snabbt svar,
Rikard

Om du skickar den utan ESD påse så kan du troligtvis glömma garanti. Då kommer dom nog skicka tillbaka kortet utan felsökning

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det skall skickas i ESD-påse så du inte riskerar problem.

Tack tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Om du skickar den utan ESD påse så kan du troligtvis glömma garanti. Då kommer dom nog skicka tillbaka kortet utan felsökning

Vielen dank mein Herr.

Permalänk
Medlem

Kolla om du kan låna en påse av någon kompis eller hör med inet om de kan skicka en till dig.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Skrivet av superpwnguin:

Hej Clockers!

Jag ska skicka ett grafikkort till Inet för undersökning, troligen defekt. (De har varit underbart bra och proffsiga med returen för övrigt.)
Men jag saknar en ESD-påse, och om jag ska skicka kortet ändå, vad ska jag paketera i? Några tips?
Jag har en tjock oversizekartong fullproppad med emballage som jag kan "låna" från jobbet, men själva kortet? Det närmsta lagret?

Med hopp om snabbt svar,
Rikard

Besök din lokala datorbutik (om du har en sådan) och fråga om du kan få en av dem.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Bara frakten på 99kr som tillkommer.

Permalänk
Avstängd

Kolla på Kjell tror dom har billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vaxpapper är antistat men tyvärr är kunskapen låg hos supporten.
Våra elektriker packar in moderkort mm från våra maskiner i sånt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB