Saitek utvecklar spelkontroller för Farming Simulator

Permalänk
Melding Plague

Saitek utvecklar spelkontroller för Farming Simulator

Glöm flygspakar och racingrattar, nästa steg för spelkontrollmakaren Saitek är en serie tillbehör för hobbylantbrukare i Farming Simulator.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Äntligen! Det var tal om något liknande förr. Jäkla rart att ha detta och sedan 3 skärmar

Permalänk
Medlem

Ganska ljummen nyhet vid det här laget. Det var ett bra tag sen jag skrev upp mig på Saitek's nyhets/update mail lista för denna.

Men hur som så ser man ju väldigt mycket fram emot att köpa sig en när de släpps.

För er som vill signa upp för nyheter och uppdateringar om detta, Samt få chansen till tidig Pre-Order så går det att göra på sidan jag länkar nedan.

http://www.saitek.com/farmsim/

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Giants gjorde tidigare en undersökning om detta var något som spelarna ville ha. Det verkar som att de fick bra respons. Det är kul med sånt här, när företag verkligen bryr sig om kunderna. Kan också ge beröm för att de har släppt ett spel som funkar på releasedagen, vilket inte är helt vanligt att man gör...host host ubisoft host EA host host...

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Entusiast

För den maximala bonde-upplevelsen, inlevelsen är oslagbar! Oculus, släng dig i väggen!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga, Är detta spel roligt? Jag har sett någon video men det ser ut att kännas fruktansvärt stelt på något vis?
Tycker det är bra att man gör mer spelanpassade kontroller, för kan hålla med om att det kan vara lite tråkigt att spela vissa bilspel ibland då ratten känns för liten o vxlrspaken så "klen" Man vill ju gärna känna dreven hugga in om man kör racing!

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

Jag måste bara fråga, Är detta spel roligt? Jag har sett någon video men det ser ut att kännas fruktansvärt stelt på något vis?
Tycker det är bra att man gör mer spelanpassade kontroller, för kan hålla med om att det kan vara lite tråkigt att spela vissa bilspel ibland då ratten känns för liten o vxlrspaken så "klen" Man vill ju gärna känna dreven hugga in om man kör racing!

Har man inte kört det själv så kan man tycka att det ser rätt löjligt och tråkigt ut, tyckte jag med förut. Men det är faktiskt väldigt roligt, speciellt om man kör med några polare
Och sen finns det ju massvis med moddar till spelet också, så det är ganska svårt att tröttna på det.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte.

Vilka är det som spelar/använder Farming Simulator? Det låter ju skittråkigt!

Och hur många av dem är villiga att lägga ut pengar på massa utrustning som bara funkar till det spelet (eller simulatorn) och är helt värdelös i alla andra spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jag förstår inte.

Vilka är det som spelar/använder Farming Simulator? Det låter ju skittråkigt!

Och hur många av dem är villiga att lägga ut pengar på massa utrustning som bara funkar till det spelet (eller simulatorn) och är helt värdelös i alla andra spel.

Populärt i Tyskland

Visa signatur

FX8350@4,4GHZ|M5A99X EVO 2.0|HD7950|8GB RAM|370GB SSD|1TB HDD|NZXT H440|Corsair TX750M|

|Cooler Master Nepton 280L|Accelero Xtreme|

Permalänk
Medlem

Kommer dem med inbyggd dubstep spelare? Är inte riktigt farming simulator utan lite shitty dubstep
wub wub wub

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoctuaFan:

Populärt i Tyskland

Aha, vad konstigt.
Är det killar eller tjejer som spelar?
Är det barn, unga vuxna, vuxna eller pensionärer som spelar?
Är det gamers som spelar, eller är det bönder som spelar?

Permalänk
Snusfri

Spelet har sålt mer än senaste CoD så det är hyffsat populärt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ahahaha! Fan vad NICE!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Jag behöver!!!

Permalänk
Medlem

Alltid velat ratta en skördetröska FarmSim-style!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Ska bygga om sovrummet till en traktor nu å se va tjejen tycker om det

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Och hur många av dem är villiga att lägga ut pengar på massa utrustning som bara funkar till det spelet (eller simulatorn) och är helt värdelös i alla andra spel.

Entusiaster?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Tyskar är besatta av att låtsas köra maskiner. Modellscenen är ENORM i Tyskland jämfört med alla andra länder på jorden med. Alltså Tamiya-lastbilar, grävare etc. Det är inga billiga grejer heller. Är väl främst män i 30-50-årsåldern som håller på. Att en simulator av det här slaget skulle slå är är ingen högoddsare. Samma med Euro Truck Simulator.

Oavsett hur så är det väl en bra mycket vettigare fritidssysselsättning än att sitta o skrika framför nån fotbollsmatch Även om nördmätaren slår i taket

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Är det samma människor som lirar Goat Simulator eller är det olika kundgrupper?

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Aha, vad konstigt.
Är det killar eller tjejer som spelar?
Är det barn, unga vuxna, vuxna eller pensionärer som spelar?
Är det gamers som spelar, eller är det bönder som spelar?

Kvittar vilken grupp som lirar väl?

Visa signatur

FX8350@4,4GHZ|M5A99X EVO 2.0|HD7950|8GB RAM|370GB SSD|1TB HDD|NZXT H440|Corsair TX750M|

|Cooler Master Nepton 280L|Accelero Xtreme|

Permalänk
Medlem

Helskön controller!

Ratten borde väl funka dugligt till Euro truck simulator också?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Aha, vad konstigt.
Är det killar eller tjejer som spelar?
Är det barn, unga vuxna, vuxna eller pensionärer som spelar?
Är det gamers som spelar, eller är det bönder som spelar?

Bönder, som spelar bönder såklart?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Aha, vad konstigt.
Är det killar eller tjejer som spelar?
Är det barn, unga vuxna, vuxna eller pensionärer som spelar?
Är det gamers som spelar, eller är det bönder som spelar?

Skrivet av EyeNEye:

Bönder, som spelar bönder såklart?

Bönder är en minoritet av de som spelar Farming Simulator. Det är mycket vanligare att folk som inte har tillgång till maskiner spelar dessa spel. Som med Euro Truck Simulator så har de flesta aldrig kört eller ens suttit i en lastbil utan de flesta vill testa att göra nåt man inte har gjort eller gör.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Trevligt att vi i Väst börjar komma ifatt Folkets Republik.

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att dem även utvecklar 2 st spakar så man slipper köra den jävla timmerkranen med musen ^^ man blir ju tokig.

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Avstängd

Kan man köra coop via nätet på detta?

Visa signatur

FX8350@4,4GHZ|M5A99X EVO 2.0|HD7950|8GB RAM|370GB SSD|1TB HDD|NZXT H440|Corsair TX750M|

|Cooler Master Nepton 280L|Accelero Xtreme|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geffel:

Hoppas verkligen att dem även utvecklar 2 st spakar så man slipper köra den jävla timmerkranen med musen ^^ man blir ju tokig.

Jag vill köra old school med sexspakssystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoctuaFan:

Kan man köra coop via nätet på detta?

Du kan köra upp till 16 spelare på detta.

Visa signatur

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Permalänk
Medlem

Jag trodde att folk bara pratade om det här ironiskt? Men folk sitter alltså helt allvarligt och plöjer ner (höhö) flera timmar på det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Jag trodde att folk bara pratade om det här ironiskt? Men folk sitter alltså helt allvarligt och plöjer ner (höhö) flera timmar på det här?

Yes utan tvekan.
Har inte spelat FS 2015 så mycket änsålänge, men FS 2013 har jag lagt runt 300 timmar på eller så
Ett rätt chill spel när man kör med några kompisar. Och galet nice med alla moddar som finns.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR