Saitek utvecklar spelkontroller för Farming Simulator

Permalänk
Skrivet av Geffel:

Hoppas verkligen att dem även utvecklar 2 st spakar så man slipper köra den jävla timmerkranen med musen ^^ man blir ju tokig.

Vore kul om detta även fungerade till anda spel (via mod om så behövs). Jag tänker främst på Spintires där man också kör timmerbil med släp och kran.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Geffel:

Du kan köra upp till 16 spelare på detta.

Min broder är bonde så skulle varit fräckt att coopa med honom

Visa signatur

FX8350@4,4GHZ|M5A99X EVO 2.0|HD7950|8GB RAM|370GB SSD|1TB HDD|NZXT H440|Corsair TX750M|

|Cooler Master Nepton 280L|Accelero Xtreme|

Permalänk
Medlem

Spelare söker fru. (Bonde söker fru)

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Tyskar är besatta av att låtsas köra maskiner. Modellscenen är ENORM i Tyskland jämfört med alla andra länder på jorden med. Alltså Tamiya-lastbilar, grävare etc. Det är inga billiga grejer heller. Är väl främst män i 30-50-årsåldern som håller på. Att en simulator av det här slaget skulle slå är är ingen högoddsare. Samma med Euro Truck Simulator.

Oavsett hur så är det väl en bra mycket vettigare fritidssysselsättning än att sitta o skrika framför nån fotbollsmatch Även om nördmätaren slår i taket

Inte bra, är 30, i 20 år till kommer jag ha cravings för att köra traktor :/

Permalänk
Hedersmedlem

Jasså det ska vara korrekta pedaler?
Får vi koppling, dubbla bromspedaler (styrbroms), fotgas. För nostalgi så måste man ju ha en klackpedal för differentialspärren (moderna traktorer har det elektrohydrauliskt styrt, dvs strömbrytare/automatiskt).

Nej men mer seriöst så tror jag den här kan bli något som passar många arbetsfordon osv. Ingen återfjädring på ratten, styrkula och generiska uppsättning av knappar.

Ja farming simulator är storsäljare. Jag hjälpte till med en modd till 2009:an men sen inte varit så aktiv (2013 senaste). Men jag vill ha spelet mer realistiskt. Antar det fortfarande går fint att köra runt i oskördade grödan utan att det mejas ner eller försämras. Mer simulator och mindre arkad.

Skrivet av blame_me:

Jag vill köra old school med sexspakssystem.

Hehe kanske inte många andra som förstod den referensen

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoctuaFan:

Kvittar vilken grupp som lirar väl?

Jo, men jag är nyfiken. Jag förstår det inte.

Skrivet av cyzed:

Bönder är en minoritet av de som spelar Farming Simulator. Det är mycket vanligare att folk som inte har tillgång till maskiner spelar dessa spel. Som med Euro Truck Simulator så har de flesta aldrig kört eller ens suttit i en lastbil utan de flesta vill testa att göra nåt man inte har gjort eller gör.

Förstår mig inte på vad det är för typ av människor som vill spela Farming Simulator eller Truck Simulator.

Okej jag förstår att folk vill spela nån actionhjälte, typ Rambo och hoppa ut från helikoptrar och springa skjuta hejtvilt, att folk vill spela insatsstyrka i CS, att folk köra GTA och bli jagade av polisen och köra racing spel i 340 km/h. Att folk vill flyga en fighter jet i överljudshastighet.

// Raderat enl § 1 - MOD //
Snart kommer någon med en watching-paint-dry simulator.

Permalänk
Medlem

Vore ju ganska fint om det här systemet inte bara passade till FS utan funkar till ETS2 med, då blir det nog ett givet köp.

Sen som jag förstod det på saiteks sida så ska inte den här panelen med frontlastarkontrollen ingå med ratten utan vara något man köper till utöver ratt/pedaler. Isf lär det nog bli ganska dyra grejor att inhandla :/

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jo, men jag är nyfiken. Jag förstår det inte.

Förstår mig inte på vad det är för typ av människor som vill spela Farming Simulator eller Truck Simulator.

Okej jag förstår att folk vill spela nån actionhjälte, typ Rambo och hoppa ut från helikoptrar och springa skjuta hejtvilt, att folk vill spela insatsstyrka i CS, att folk köra GTA och bli jagade av polisen och köra racing spel i 340 km/h. Att folk vill flyga en fighter jet i överljudshastighet.

// Raderat enl § 1 - MOD //
Snart kommer någon med en watching-paint-dry simulator.

Man kanske lirar mycket actionspel och vill koppla av med lite lugnare lir lite då och då ?

Man kanske tröttnar ibland på spel där den med snabbast reflexer vinner utan vill använda hjärnan lite mer istället ?

Man kanske växte upp på eller nära en bondgård och vill återuppleva barndomsminnena på något vis ?

Finns många anledningar till att man skulle vilja spela spel som ETS och FS...
Du borde prova på FS innan du gnäller för mycket haha, jag var likadan innan jag själv spelade det och jag undrade verkligen hur fan man kunde spela sån skit. Nu vet jag hur fan man kan spela "sån skit" och tycker dessutom att "sån skit" är extremt jävla kul

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jo, men jag är nyfiken. Jag förstår det inte.

Förstår mig inte på vad det är för typ av människor som vill spela Farming Simulator eller Truck Simulator.

Okej jag förstår att folk vill spela nån actionhjälte, typ Rambo och hoppa ut från helikoptrar och springa skjuta hejtvilt, att folk vill spela insatsstyrka i CS, att folk köra GTA och bli jagade av polisen och köra racing spel i 340 km/h. Att folk vill flyga en fighter jet i överljudshastighet.

// Raderat enl § 1 - MOD //
Snart kommer någon med en watching-paint-dry simulator.

Har aldrig spelat FS men har en del timmar i ETS2.. Det är jävligt avslappnande att ratta runt på vägarna och lyssna på p3 faktiskt, antar att det är samma sak med FS. Om du anser att det är fel på folk för att dom inte uppskattar samma spel som dig borde du kanske kolla dig i spegeln och fråga dig själv vem fan du är att dömma.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har aldrig spelat FS men har en del timmar i ETS2.. Det är jävligt avslappnande att ratta runt på vägarna och lyssna på p3 faktiskt, antar att det är samma sak med FS. Om du anser att det är fel på folk för att dom inte uppskattar samma spel som dig borde du kanske kolla dig i spegeln och fråga dig själv vem fan du är att dömma.

Exakt, jag är själv FS spelare sedan många år tillbaka, vi vill inte alla lemlästa, skjuta och mörda folk för att ha roligt, folk har olika intressen och det är en jäkla tur det, för om det inte vore så skulle jag tvingas spela samma spel som alla andra tillsammans med otrevliga trångsynta människor som rektor
Hoppas killen inte är rektor som hans nickname, om inte annat för skolväsendet, eventuella kids och vår framtids skull

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Aqualize:

Nej men mer seriöst så tror jag den här kan bli något som passar många arbetsfordon osv. Ingen återfjädring på ratten, styrkula och generiska uppsättning av knappar.

Fast Saitek säger väl att det är återfjädring?

Citat:

Forget about using racing wheels to play Farming Simulator, you'll be driving your vehicle with a properly tilted, center sprung steering wheel with 900 degrees of turning and a wheel turning knob—just like the real thing!

Hur funkar styrningen på en traktor egentligen, åker ratten tillbaka som på en bil när man kör? alltså att hjulen styr ratten bakvägen eller vad man ska säga eller håller den sig i samma position för att enkelt kunna köra i cirklar? "center sprung" tolkar ju jag som de rattarna utan force feedback där ratten bara studsar tillbaka så fort man släpper och det tycker iallafall jag är totalt värdelöst när det kommer till racing eftersom man inte får någon återmatning från hjulen och underlaget men det kanske inte är riktigt samma sak i en traktor?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Fast Saitek säger väl att det är återfjädring?

Hur funkar styrningen på en traktor egentligen, åker ratten tillbaka som på en bil när man kör? alltså att hjulen styr ratten bakvägen eller vad man ska säga eller håller den sig i samma position för att enkelt kunna köra i cirklar? "center sprung" tolkar ju jag som de rattarna utan force feedback där ratten bara studsar tillbaka så fort man släpper och det tycker iallafall jag är totalt värdelöst när det kommer till racing eftersom man inte får någon återmatning från hjulen och underlaget men det kanske inte är riktigt samma sak i en traktor?

Jag tycker det låter som inställningarna man kan göra på vilken vanlig "racingratt" som helst och enda skillnaden är styrkulan eller vad man ska säga. En sån går ju att tejpa fast på en vanlig ratt om man så vill, alt klä om ratten med en kula under. Att den är lutad åt ett annat håll går ju att fixa också genom att antingen vara lite uppfinningsrik eller inställningsmöjlgheter på sin cockpit. Att man sedan verkar behöva köpa till massa grejer för att få hela paketet verkar rätt dyrt, speciellt om det är utformat främst för ETT spel.

Vill man ha större ratt än vad som brukar komma med t.ex en t500 så köper man helt enkelt en ny och sätter dit. Jag har väldigt svårt att se skillnaden emot en vanlig ratt och denna.. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv

Så vad är det som händer i coop mot de andra spelarna. Tävlar man i hur snabbt man kan skörda ett fält med toplists etc eller vad är det som gör spelet så roligt?
Ta gärna ut svängarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Så vad är det som händer i coop mot de andra spelarna. Tävlar man i hur snabbt man kan skörda ett fält med toplists etc eller vad är det som gör spelet så roligt?
Ta gärna ut svängarna!

Har inte själv spelat men från vad jag sett så sammarbetar man helt enkelt. Någon kör traktor, någon kör tröska osv. Tänk att du bor i ett kollektiv på en bondgård

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Med ratten följer det oxå en liten ask som man öppnar när man kör gödselspridaren, ut kommer en frän doft av grisbajs, lukten lägger sig som dimma i rummet och upplevelsen är fulländad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Så vad är det som händer i coop mot de andra spelarna. Tävlar man i hur snabbt man kan skörda ett fält med toplists etc eller vad är det som gör spelet så roligt?
Ta gärna ut svängarna!

Detta var just poängen med vad jag menade, det är inte alltid man VILL tävla. Man kanske bara vill ha lite kul med kompisarna och samarbeta istället ??

Livet handlar inte alltid om att tävla mot andra. Dom som har insett det kan spela mer än CoD och CS, dom som inte riktigt förstått det ännu sitter tyvär fast i CoD-träsket för evigt

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Snart kommer någon med en watching-paint-dry simulator.

Finns redan

Watchi-Paint-Dry-Game

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Saitek? gör inte dom skit? Jag köpte en mus plus en dosa med massa knappar på för ganska många år sedan nu som var plastig och dålig kvalitet. Hur är dom idag? Precisionen med musen var också skräp

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad/inlägg redigerade enl § 1.1 / § 1.2 / § 1.5.*

Påhopp och kränkande inlägg är inte OK oavsett er personliga intressenivå för produkten, skärpning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler#1

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15089769']Detta var just poängen med vad jag menade, det är inte alltid man VILL tävla. Man kanske bara vill ha lite kul med kompisarna och samarbeta istället ??

Livet handlar inte alltid om att tävla mot andra. Dom som har insett det kan spela mer än CoD och CS, dom som inte riktigt förstått det ännu sitter tyvär fast i CoD-träsket för evigt

Skrivet av kevve1:

Har inte själv spelat men från vad jag sett så sammarbetar man helt enkelt. Någon kör traktor, någon kör tröska osv. Tänk att du bor i ett kollektiv på en bondgård

Får väl kolla lite videos då och se vad all the fuss is about
Kan nog vara rogivande kan jag tänka mig.
Själv är jag fast i bf4, riktigt bra inf spel.

Så när du varit ute och åkt tröska eller traktor då åker du helt själv. Sen träffas man i huset på bondgården och pratar genom mic om sin dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Får väl kolla lite videos då och se vad all the fuss is about
Kan nog vara rogivande kan jag tänka mig.
Själv är jag fast i bf4, riktigt bra inf spel.

Så när du varit ute och åkt tröska eller traktor då åker du helt själv. Sen träffas man i huset på bondgården och pratar genom mic om sin dag?

Jag har alla BF sen BF2, 2142 är bäst och efter det kommer BC2. Dom nyare, "not so much".

Spelade precis tre matcher på raken i CS:GO och vann alla tre så idag var det lite reflex-spelande för min del. Nämner bara detta för att det verkar som om dom flesta vill stoppa in dom som spelar tex ETS och FS i någon sorts fack där bara dom som inte klarar av lite action hör hemma.

Så är som sagt inte fallet utan man kan vara bra på både FS och CS

Multiplayer i FS är ju mest att man hjälps åt med allting som ska göras på farmen, en kör tröska samtidigt som en annan kör traktor med tippa för att samla upp skörden. En tredje kanske kör balmaskin efter tröskan och gör balar av strået som blir kvar efter tröskningen.

I FS15 så kan man ju tom syssla med skogshuggeri så nu kan man hjälpas åt att köra skogsmaskiner.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Föredetting

Äntligen en ratt för Volvo - The Game.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Får väl kolla lite videos då och se vad all the fuss is about
Kan nog vara rogivande kan jag tänka mig.
Själv är jag fast i bf4, riktigt bra inf spel.

Så när du varit ute och åkt tröska eller traktor då åker du helt själv. Sen träffas man i huset på bondgården och pratar genom mic om sin dag?

Som Razor skriver så är det inte bara folk som endast spelar FS eller ETS2 utan många kör även snabbare spel. Testa en dag att spela BF4 en hel del, sen någon/några timmar innan läggdags sätter du dig framför ett riktigt lugnt spel så ska du se hur hjärnan slappnar av och du blir trött (om tiden inte springer förbi och du fastnar 5 timmar, det är inte helt ovanligt )

Min dator är kraschad men om du bestämmer dig för att köpa det så kanske vi kan lära oss ihop när den är fixad. Ha det gott

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Farming Sim 2015 vs COD AW försäljning i EU fram till 29 November enligt VGCharts:

341k FS 15
96k COD AW

Gäller PC...

http://www.vgchartz.com/game/83767/farming-simulator-2015/Eur...
http://www.vgchartz.com/game/81796/call-of-duty-advanced-warf...

Vem hade trott det?!

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vapo:

Farming Sim 2015 vs COD AW försäljning i EU fram till 29 November enligt VGCharts:

341k FS 15
96k COD AW

Gäller PC...

http://www.vgchartz.com/game/83767/farming-simulator-2015/Eur...
http://www.vgchartz.com/game/81796/call-of-duty-advanced-warf...

Vem hade trott det?!

Jag blir mer förvånad över att 96k köpte AW på PC efter floppen med Ghosts.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Förstår mig inte på vad det är för typ av människor som vill spela Farming Simulator eller Truck Simulator.

Okej jag förstår att folk vill spela nån actionhjälte, typ Rambo och hoppa ut från helikoptrar och springa skjuta hejtvilt, att folk vill spela insatsstyrka i CS, att folk köra GTA och bli jagade av polisen och köra racing spel i 340 km/h. Att folk vill flyga en fighter jet i överljudshastighet.

// Raderat enl § 1 - MOD //
Snart kommer någon med en watching-paint-dry simulator.

På samma sätt som jag inte förstår varför folk håller på med hästar, frimärken, fågelskådning, powerwalkfotografering eller World of Warcraft så finns det människor med olika intressen.

Jag själv spelar det kanske mest för att jag får leka med maskiner som jag normalt sett aldrig har tillgång till. Samma med ETS. Eller Assetto Corsa. Jag vet inte fall du har en Lotus 98T stående på gården hemma, men jag har iallafall inte det:P

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Jag tycker denna kontroll verkar vara lämplig även för andra spel, som t ex Off Road Racing. (Man behöver styra diffspärr, winch och annat.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

För den maximala bonde-upplevelsen, inlevelsen är oslagbar! Oculus, släng dig i väggen!

Off topic:
Lite opassande kanske, men om man går på toa några gånger och inte spolar samt har dörren öppen får man även lukten.

On topic:
Har inte testat farm själv men alltid intressant med tillbehör, om de nu fungerar vilket i detta fall de borde om de samarbetat med framställandet.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Kommer komplettera upp min G27 bra 2st joysticks skulle det dock ha varit, vissa maskiner kräver det

Svaret på frågan om varför detta spel liras och om det är kul! Svar JA, det är foligt för en som gillar simulation och maskiner!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |